دانلود اپلیکیشن اندروید

استیم‌دک یکی از هیجان‌انگیز‌ترین قابلیت‌های ذخیره‌سازی ابری را خواهد داشت

استیم‌دک یکی از هیجان‌انگیز‌ترین قابلیت‌های ذخیره‌سازی ابری را خواهد داشت

همانطور که اولین را رایانه‌ شخصی قابل حمل شرکت Valve یعنی استیم‌دک به زمان عرضه‌ی اعلام شده‌ی خودش روزبه‌روز نزدیک‌تر می‌شود، کار‌های نهایی برای تیمی که مسئول ترجمه‌ی بازی‌های رایانه‌ی شخصی به حالتی که شبیه به بازی‌های سوئیچ باشند هم رفته رفته بیشتر می‌شود.

درحالی که انتظار این را داشتیم که اخباری در مورد اکوسیستم استیم برای مواردی مانند پیشتیبانی سیستم‌عامل لینوکس سوار بر این کنسول با بازی‌های پرچم‌دار فروشگاه را بشنویم، یک اعلامیه غافلگیر کننده از جانب توسعه‌دهنده منتشر شد که احتمالا انتظار آن را نداشتیم. مضمون آن اعلامیه تغییری اساسی در پشتیبانی استیم برا ذخیره‌سازی فایل‌ها و بازی‌ها در فضای ابری بود.

Dynamic Cloud Sync اکنون در استیم به صورت لایو قابل دسترس است و اولین باری است که این اتفاق در میان هر پلفترمی که برای بازی ساخته شده، اتفاق می‌افتد. این مورد خاص به نظر می‌رسد که از یک ایده‌ی خاص الهام گرفته شده؛ بازی خود را در دستگاه بازی استیم‌دک خود بازی کنید، سپس بازی را در هر جایی که رها کنید، می‌توانید آن را روی رایانه‌ی شخصی خود که با آن در اکانت استیم خود وارد هستید، بازی را ادامه دهید. این یک ایده‌ی فوق‌العاده به نظر می‌رسد ولی در عمل و در بازار باید ببینیم که آیا بازی‌ها به درستی ذخیره و در فضای ابری آپلود می‌شوند یا خیر. ایده‌ی ذخیره کردن بازی خود از طریق منو و خروج از دستگاه به امید آنکه بازی روی فضای ابری ذخیره شود، لزوماً چیزی نیست که به عنوانی یکی از ملزومات دستگاه‌های بازی قابل حمل شناخته شود.

Valve در بخش کامیونیتی استیم خود نینتدو را به عنوان دستگاهی که همچین مشکلی را دارد، نام برد و گفت:

ما پیش‌بینی می‌کنیم که بسیاری از کاربران بدون خروج از بازی به صورت کامل، دستگاه خود را به حالت استراحت می‌برند، درست‌ همانطور که در دیگر دستگاه‌های بازی قابل حمل مشاهده می‌کنیم، با استفاده از Dynamic Cloud Sync، اگر آن‌ها تصمیم بگیرند که روی دستگاه دیگر، چه رایانه‌ی شخصی، چه دستگاه استیم‌دک دیگری بازی خود را ادامه‌ دهند، می‌توانند این کار را انجام دهند و پیشرفت آن‌ها در بازی از آنجا محاسبه خواهد شد.

یک صفحه‌ی دستور‌العمل در وب‌سایت استیم‌ورک Valve نشان می‌دهد که این عملکرد زمانی در بازی‌ها قابل انجام است که توسعه‌دهندگان در بازی‌های خود Steam Auto-Cloud یا ISteamRemoteStorage API را قرار دهند. در این صورت، زمانی که دستگاه استیم‌دک به خواب می‌رود، به صورت خودکار به اینترنت متصل می‌شود و پیشرفتی که صورت گرفته است را روی سرور‌های استیم پیاده‌سازی می‌کند، سپس زمانی که شما قصد داشته باشید بازی‌ را روی رایانه‌های شخصی خود ادامه‌دهید، بازی از آنجایی که در استیم‌دک‌ رها کرده‌اید شروع می‌شود. اگر قصد این را داشتید که دوباره به استیم‌دک برگردید، دستگاه به طور خودکار اطلاعات را از روی سرور‌ها دانلود می‌کند و شما به راحتی ‌می‌توانید ادامه‌ مراحل خود را بازی کنید.

همه‌ی این‌ها در صورتی است که مطمئن شوید توسعه‌دهنده‌ی بازی مورد نظر شما این قابلیت را به بازی خود اضافه کرده است؛ ولی با فرض اینکه این اتفاق افتاده باشد، بسیار خبری خوبی خواهد بود چرا که شما می‌توانید بازی خود را هرجا که خواستید بدون نیاز به ترک آن به صورت دستی، رها کنید و بازی در آن‌جا برای شما ذخیره‌سازی خواهد شد.

اگر بازی‌ قرار نباشد که از Dynamic Cloud Sync پشتیبانی کنید، انتقال بازی از استیم‌دک روی رایانه‌های شخصی با دردسر بیشتری همراه خواهد بود. Valve در این مورد می‌گوید که اگر کاربری قصد داشته باشد که این کار را انجام دهد، دستگاه از او می‌خواهد که ابتدا به استیم‌دک خود باز گردد، بازی را ذخیره کنید یا می‌تواند بدون توجه به پیشرفتی که در بازی داشته است، بازی را از سر بگیرد.

یک سوال بسیار بزرگ این است که استیم‌دک در مکان‌ها عمومی که دسترسی به اینترنت ندارد، روی حالت Sleep قرار خواهد گرفت؟ فرض کنید شخصی پیشرفت درون بازی خود را زمان متوقف کند که در سوار شدن در اتوبوس است. آیا استیم‌دک برای آپلود فایل‌ها وضعیت ذخیره‌سازی خود را به انترنت بررسی می‌کند یا تا زمانی که آن شخص به خانه برسد و دستگاه خود را به اینترنت متصل کند، درگیر آپلود شده اینترنت خواهد ماند. توسعه‌دهندگان استیم‌دک هنوز جوابی را به این سوال نداده‌اند.

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو