دانلود اپلیکیشن اندروید

دلیل‌نامه – چرا عناوینی مثل بازی Halo: Infinite باید از سبک بتل رویال دور باشند؟

دلیل‌نامه – چرا عناوینی مثل بازی Halo: Infinite باید از سبک بتل رویال دور باشند؟

هم اکنون که در حال نگارش این مقاله هستم، هیچ بخش بتل‌رویالی برای بازی Halo: Infinite تأیید نشده است و بنظر می‌رسد که استودیوی سازنده آن یعنی 343Industries دلایل منطقی و قوی‌ای برای این کار در نظر دارد. برای مطالعه ادامه این مقاله با کاروتک همراه باشید.اگر خاطرتان باشد، از اولین زمانی که از نسخه جدید [و آخر] مجموعه Halo تحت بازی Halo: Infinite رونمایی شد و تصاویر جدیدی برای نمایش در دسترس قرار گرفت، شایعات زیادی پیرامون حمایت این بازی از سبک بتل رویال در فضای مجازی پخش شد که به نوعی طرفداران را به وجد آورد. با توجه به این موضوع که کمپانی 343Industires عدم وجود بخش بتل رویال برای این بازی را در سال گذشته تأیید کرده بود، اما شایعات همچنان به قوت خود باقی ماند و طرفداران یقین پیدا کرده بوده‌اند که یک بازی Halo در سبک بتل رویال منتظر آن‌ها خواهد بود.

اگر تا زمان انتشار برنامه‌های کمپانی سازنده عوض نشود و هیچ بخش بتل رویالی برای بازی Hall: Infinite در نظر نگیرند، کل تیم سازنده می‌تواند با یک عدله منطقی و سنگین به بقیه کمپانی‌هایی که قصد ورود به این سبک را دارند بفهماند که باید از ورود و حمایت از این سبک دوری کنند. از یک طرف منطقی است اگر نظر سازندگان به‌طور کلی برگردد و بخواهند بخشی از بازی را در اختیار مخاطبان بتل رویال پسند قرار دهند، چراکه این بازی یکی از عناوین بزرگی‌ است که می‌تواند با ارائه یک بخش سرگرم کننده، کل عناوین عرضه شده در سال [ و حتی محصولاتی که قصد عرضه دارند] را تحت تأثیر قرار دهد. بدست آوردن مخاطب و کسب جایزه Game of the Year با این مهم امکان‌پذیر است، اما ورود به سبک بتل رویال معایب بیشتری نسبت به مزایای آن دارد.

درواقع همه ما مطمئنیم که کمپانی 343Industries یکی زا هوشمندترین استودیوهای بازی‌سازی در جهان است و بدون حساب و کتاب وارد دنیای جدیدی نمی‌شود. آن‌ها قطعاً همه جوانب را در نظر می‌گیرند و می‌دانند که نه‌تنها نابودی بازی Halo: Infinite بلکه کل مجموعه Halo بدون یک حرکت حساب شده قطعی است.

اما دلایل ما و کمپانی سازنده برای عدم ورود مجموعه Halo و بازی‌های هم سبک [و عیر سبک] به فضای بتل رویال چیست؟

فضای بیش‌از حد اشباع شده سبک بتل رویال

این جمله کاملا خنده‌دار است، اما واقعیت می‌تواند خنده‌دار باشد که زمانی وجود داشت که مجموعه Halo به عنوان بهترین بازی سبک FPS [ نه‌تنها از لحاظ ارائه یک گیم‌پلی تمیز، بلکه برای روایت یک داستان فوق‌العاده] در صنعت بازی‌های رایانه‌ای حکومت می‌کرد و در آن زمان خبری از سبک بتل رویال و امثالهم وجود نداشت. درست از سال ۲۰۱۷ بود که فضای صنعت بازی‌های رایانه‌ای به صورت باورنکردنی‌ منفجر شد و تمام سازندگان بازی‌های شوتر سعی کردند به هر دلیل منطقی [که البته بیشتر غیرمنطقی بود] از این سبک نوپای پول ساز در بازی‌های خود استفاده کنند.

به عنوان مثال بازی Battlefield 5 عملاً در سبک بتل رویال شکست نخورد و توانست محتوای خوبی ارائه دهد، اما قطعاً به پای عناوینی چون Fortnite، Apex Legends و COD: Warzone نرسید و نتوانست آن اوج را تجربه کند. به مرور زمان حتی وضع برای «میدان نبرد» هم وخیم شد به‌طوریکه بیشتر هواداران آن سبک مبارزات سنتی‌ای که در بازی Battlefield 1 ارائه داده شد را بیشتر می‌پسندیدند و پروژه بتل رویال بتلفید را [ که هم اکنون از آن درس گرفته] نفی کردند. این یکی از دلایلی است که می‌تواند پروژه Halo: Infinite را [در صورت ورود به بتل رویال] با شکست مواجه کند.

جدا از این موضوعات هم در حال حاضر سه بازی برتر در سبک بتل رویال هستند که رقابت با آن‌ها بسیار دشوار است و برای برخی از کمپانی‌های بازی‌سازی رسیدن به آن قله امری است اجتناب ناپذیر که این موضوع به معنای هدر دادن بودجه برای ساخت یک بازی درست و حسابی‌تر نسبت به یک بازی بتل رویال است. بازی‌های COD: Warzone، Apex Legends و Fortnite بارها با عرضه به‌روزرسانی‌های متعدد ثابت کرده‌اند که در این سبک استاد هستند و عملاً هر بازی دیگری مثل Halo: Infinite اگر بخواهد سر راه آن‌ها قرار گیرد، به‌راحتی نابود می‌شود. اگرچه که برای مدت کوتاهی برخی عناوین دیگر مثل بازی Fall Guy’s یا Spellbreak در کانون توجهات بازیکنان قرار گرفتند، اما هیچکدام نتوانستند سه عنوان مشهور و مذکور سبک بتل رویال را از صندلی پادشاهانه خود پایین آورند.

درحالی‌که احتمال می‌رود مجموعه Battlefield و Halo بتوانند دو کرسی از سه کرسی محبوب را از آن خود کنند و تبدیل به بزرگ‌ترین مجموعه‌های با ارزش بازی‌های بتل رویال شوند، اما کاملا شانس رقابت در این سبک را برای سایر عناوین [ مخصوصاً عناوین تازه نفس] پایین می‌آورند. این هم یکی دیگر از دلایلی است که جفت بازی‌های Halo: Infinite و Battlefield 2042 نمی‌خواهند وارد این سبک از بازی‌ها شوند. به هر حال این دو بازی از سبک‌های خاص خود پیروی می‌کنند و سازندگان می‌توانند به جای اتلاف وقت برای طراحی یک بخش کم ارزش [ که در حد بازی‌های بزرگی چون بتلفیلد و Halo نیست] روی محتوای اختصاصی‌تری کار کرده و عناصر مثبت بازی‌های قبل مجموعه خودشان را گسترش دهند.

طراحی و تولید مودهای قابل بازی جدید

همان‌طور که بازی‌هایی نظیر Among US به ما ثابت کردند، هیچ دلیلی وجود ندارد که سبک بتل رویال برای همیشه محبوب بماند و سازندگان می‌توانند با کمی خلاقیت، یک سبک جدید را برای بازی Halo: Infinite طراحی کنند که واقعا در جهان محبوب شوند. در حال حاضر مودهای قابل بازی بسیار خاصی در بخش آنلاین و رقابتی مجموغه Halo وجود دارد که بی‌شک توانسته دایره مخاطبان را برای تجربه‌این اثر گسترده کند و کمپانی 343Industries می‌تواند با تمرکز روی ساخت یک حالت قابل بازی جدید، بار دیگر خیل عظیمی از طرفداران را به سوی خود بکشاند. مودهای قابل بازی‌ای چون Infection و Grifball در مجموعه Halo قرار دارند که بارها جزو محبوب‌ترین لیست استریمرهای شبکه Twitch [و سایر شبکه‌ها] قرار گرفته و به‌سادگی نمی‌توان از آن گذشت. در انتها امیدواریم که سایر کمپانی‌ها و استودیوهای سازنده راه اصلی خود را گم نکنند و به طمع مخاطب بیشتر، مجموعه خود را به سمت نابودی نکشانند و راه خود را یکبار برای همیشه به سمت و سوی بازی‌های بتل رویال ببندند. هشدار من را جدی بگیرید: بتل رویال برای هر کسی نیست.

بازی Halo Infinite قرار است در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ( ۸ دسامبر ۲۰۲۱) برای کنسول ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

نظر شما در خصوص این مقاله چیست؟ آیا بازی Halo: Infinite می‌تواند در سبک بتل رویال موفق شود یا در بدو ورود توسط سلاطین این سبک کیش و مات می‌شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو