دانلود اپلیکیشن اندروید

گیم لیست | ۱۵ بازی داستان محور تک نفره با باس فایت‌های جذاب

گیم لیست | ۱۵ بازی داستان محور تک نفره با باس فایت‌های جذاب

باس فایت‌ها یکی از راه‌های به چالش کشیده شدن بازیکنان از سوی استودیوهای سازنده‌ است که بر اساس بودجه‌ای که هر استودیو برای طراحی و تولید محصولات خودش دارد، می‌تواند باس فایت‌ها را سطحی‌تر یا عمیق‌تر طراحی کرده و مخاطبان را با روش‌های خود به چالش بکشد. این بازی‌های تک نفره داستان محور که در ادامه مطالعه خواهید کرد، باس فایت‌های جذابی برای روبه‌رو شدن در درون خود دارند که تا سال‌ها در ذهنتان ماندگار خواهند شد. به همین علت در گیم لیست پیش‌رو به معرفی ۱۵ بازی داستان محور تک نفره‌ای می‌پردازیم که شما را با سخت‌ترین روش ممکن به چالش می‌کشد. برای مطالعه ادامه مقاله با وب سایت کاروتک همراه باشید.

بدون شک تمام مخاطبانی که در صنعت بازی‌های ویدیویی در قید حیات هستند و فعالانه به تجربه بازی‌های ویدیویی می‌پردازند، نسبت به این موضوع علاقه‌مند هستند که بر اساس محصول موردنظرشان [ که منظور در اینجا سبک بازی و ژانری که انتخاب می‌کنند]، توسط تیم سازنده مورد اذیت و آزار قرار بگیرند که البته به بیان لاکچری گونه‌اش ما آن را «چالش» می‌نامیم تا ببینیم که در میدان نبرد، بازیکنان چند مرده [ و حتی چند زنه] حلاج هستند.

در این راه، یکی از مؤثرترین راه‌هایی که بازیکنان، البته آن دسته از بازیکنانی که اصلاً‌ دوست ندارند با این هیولاهای بد بدن روبه‌رو شوند و می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن داستان بازی را به پایان برسانند، می‌توانند داشته باشند، مهارت‌های کافی در نبردهای مختلف با سلاح‌های سرد و گرم در کنار مهارت‌های مکانیکی است که خود بازی‌های مطروحه شما را برای چنین رویارویی‌هایی تعلیم می‌دهد. خب این موضوعی که گفتم بیشتر برای بازی‌های نسل هفتم صدق می‌کند و طی سال‌های اخیر، یا بهتر است بگویم که از بعد از شروع عمر نسل هشتم، بازی‌های اینچنینی بازیکنان را وارد محدوده‌های محدودی می‌کند و با ارائه متقلبانه‌ترین روش‌های ممکن، سعی می‌کنند تا بازیکنان را در یک بازه زمانی مبحوس کنند.

بازی‌هایی در ژانر Soulslike که در سبک بازی‌های Darks Souls، Blood Borne و حتی The Elden Ring و Demon’s Souls ساخته می‌شوند، بیشترین چالش‌ها یا به همان گویش اختصاصی‌ام، اذیت و آزارها را دارد که نه تنها مخاطبان از رویارویی با آن‌ها و گیرکردن در دنیای خلق شده اصلاً شکایتی ندارند، بلکه خودشان را به سرعت با چنین چالش‌هایی وقف داده و شبانه‌ روز به دنبال خلق آمارها و رکوردهای جذابی هستند. به عنوان مثال، در زمان نگارش این مقاله، آخرین خبری که در مورد یکی از بازی‌های Soulslike شنیده‌ام، این بود که کاربری توانست بازی The Elden Ring را بدون دریافت یک ضربه از سوی دشمنان [مخصوصاً با آن باس فایت‌های وحشتناکش] و حتی بدون ارتقاء دادن شخصیت اصلی و سلاح‌های او، به پایان برساند. خب این موضوع در عین حال که جذاب و باحال به نظر می‌رسد، اما به نوبه خودش کاملاً وحشتناک است؛ چراکه این دسته از مخاطبان به حالت عرفانی‌ای دسترسی پیدا کرده‌اند که بازی دیگر برایشان چالشی نیست و آن‌ها عملاً دارند تیم سازنده را برای خلق آثاری طاقت‌فرساتر در آینده به جالش می‌کشند.

به هر حال کاری به این موضوع ندارم اشخاصی که به چنین رکوردهایی دسترسی پیدا می‌کنند، چندبار یک بازی را به پایان می‌رسانند و چگونه هر باس فایت و دشمن را تحلیل کرده و در دورهای بعدی تجربه دهن آن‌ها را…، ولش کنید، اصلاً مهم نیست. به هر حال ما اینجا هستیم تا در گیم لیست پیش‌رویتان به معرفی ۱۵ بازی برتر داستان محور و تک نفره بپردازیم که در ارائه باس فایت‌های منحصربه‌فرد، عالی عمل کرده‌اند و در آینده می‌توانید به راحتی از آن‌ها برای فرزندان و نوه‌هایتان داستان تعریف کنید؛ مخصوصاً اگر یک فرزند یا نوه پر انرژی‌ای داشته باشید که شب‌ها مثل آدمیزاد خوابش نمی‌برد! به هر حال، مثل روال سابق مقالات کاروتک، برای مطالعه بیشتر این مقاله خط زیر را دنبال کنید.

گیم لیست شماره ۱ | بازی Resident Evil Village

 

 

 

 

دهکده‌ای که در آخرین نسخه از مجموعه Resident Evil مشاهده کرده بوده‌ایم، مانند یک ترن هوایی بود که بازیکنان را در فراز و نشیب‌هایی به صورت مستمر وحشت‌زده می‌کرد و البته در بعضی از مواقع به آن‌ها حال می‌داد. اگر بخواهم بدون تعارف به این نکته اشاره کنم که کدام بخش از این بازی ترسناک به بازیکنان حال می‌داد، باید به سکانس‌های مربوط به رویارویی مخاطبان با شخصیت لیدی دیمیترسک (Lady Dimitrescu) اشاره کنم که برای مدتی تمام مخاطبان را از حال و هوای عناوین ترسناک خارج کرده و بیشتر به سمت فرهنگ‌های غلط غربی در امر میکیدن (خون) و شکنجه کردن آن شخصیت با پشه کش در قسمت ماتحتانی، می‌برد. جدا از شوخی‌، بسیاری از سطوح مختلف بازی به شدّت دارای عناصر ترس و وحشت بوده‌اند که بازیکنان را در بسیاری از مواقع پای صندلی‌های ریزرشان میخکوب می‌کرده‌اند. بقیه بازیکنان مثل من که از صندلی‌های معمولی استفاده می‌کنیم، به طور عادی نمی‌توانیم بشینیم و در هر حالتی باید خودمان را سر پا یا سر زمین با شرایط موجود وقف دهیم.

خب چه عنصری باعث می‌شود شما میخکوب شوید؟ باس فایت‌ها! بله، باس فایت‌های این بازی نسبت به نسخه قبلی که یک انقلاب بزرگ در مجموعه Resident Evil شناخته می‌شد، جهش‌های متفاوت و روبه‌ مثبتی داشته که اگر بخواهید هر دوی دشمنان بزرگ‌ جثه را بین دو بازی Resident Evil Village و Resident Evil 7: Biohazard مقایسه کنید، قطعاً نسخه هشتم پرچمدار در امر مواجه کردن بازیکنان با باس‌فایت‌ها است.

مبارزه با هایزنبرگ به شدّت وحشتناک بود و رویارویی مداوم با شخصیت لیدی دیمیترسک برای همه طاقت فرساتر بود (البته اگر بخواهیم عناصر غیر ترسناک را از بعد دیگر بررسی کنیم!). همه این‌ها با یک مبارزه چند مرحله‌ای باس فایت محور با مادر میراندا (Mother Miranda) در پایان بازی رخ می‌دهد که که پس از پشت سر گذاشتن سفری طولانی توسط ایثن وینترز (Ethan Winters) به حقیقت می‌پیوندد که هم یک گام عالی برای خداحافظی با این دهکده ترسناک بوده و هم یک اختتامیه عالی‌تر برای تکمیل کردن داستان شخصیتی که تجربه‌های اخیر مجموعه را مدیون او هستیم.

گیم لیست شماره ۲ | بازی Furi

 

 

 

 

بازی Furi بدون شک یک نامه عاشقانه برای هر بازیکنی خواهد بود که عاشق رویارویی با باس فایت‌های چالش برانگیز است. موفقیت بی‌نظیر استودیوی بازی‌سازی دِ گیم بیکرز (The Game Bakers) تمام مسیرهای سخت رویارویی مخاطبان با باس فایت‌ها را حذف می‌کند و شما را مستقیم مثل هلو، در گلوی باس فایت‌های دیگر می‌اندازد. در حقیقت هر مخاطب به جای تمرکز کردن روی داستان این بازی، باید روی مسیر مستقیم خودش در مواجه شدن با شخصیت‌های قدرتمند دیگر تمرکز کند و به خوبی ترکیبی از هنرهای رزمی و غیر رزمی را بلد باشد تا از صحنه‌های اکشن مرکب از گلوله و آتش‌های جهنمی، موانع را از سر راهش برداشته و خود را به لبه‌های انتهایی برساند.

بازیکنان از همان ابتدایی‌ترین لحظات بازی، در چند مرحله به صورت مداوم با دشمنان چالش‌انگیزی روبه‌رو می‌شوند تا حساب کار به سرعت دستشان بیاید. در کنار نبردهای سینماتیک ایزومتریک، یک بسته همه چیز تمام از هوش مصنوعی و موسیقی‌های متن را به بازی اضافه کنید تا ببینید که چنین محصول مستقلی چگونه می‌تواند فک شما را از جا بکند و لحظات خاطره‌انگیز را به گونه‌ای طراحی کند که تا سال‌ها نمونه‌اش را در جای دیگری مشاهده نکرده باشید.

گیم لیست شماره ۳ | بازی God of War 2018

 

 

 

 

بدون هیچ شکی، مجموعه God of War یکی از بهترین مجموعه‌های ساخته شده در طول تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی است که از همان سال‌های ابتدایی‌اش در سال ۲۰۰۲ میلادی، به ارائه باس فایت‌های بزرگ‌جثه، چالشی و هیجان انگیز برای مخاطبان پرداخت و این امر البته با مرور زمان و ورود مجموعه به دنیای اسکاندیناوی، کمرنگ‌تر شد؛ اما هنوز هم برخی از عناصر آن در آخرین ساخته استودیوی بازی‌سازی سانتا مونیکا (Santa Monica) دیده می‌شود و احتمالاً در نسخه بعدی این مجموعه، یعنی بازی God of War Ragnarok هم باز شاهد نبردهایی از این دسته باشیم؛ البته به صورت عمده‌تر با باس‌فایت‌های عظیم‌الجثه‌تر از شخصیت ثور (Thor)!

در بازی God of War 2018، بازی با یک مبارزه سینمایی با باس فایتی به اسم مستعار «غریبه» یا هام Stranger آغاز می‌شود و همه چیز در همان محل اولیه به پایان می‌رسد. سفر کریتوس (Kartos) و آترئوس (Atreus) به نوک قله بلندترین کوه موجود در دنیای خدایان اسکاندیناوی باعث می‌شود که آن‌ها در غالب یک تیم پدر و پسری برای بارهای متداول به رویارویی با باس‌فایت‌های عجیب و غریب، عیضاً بزرگ جثه و حتی تکراری بپردازند که البته از نظر ظاهری تکرار هستند و از نظر باطنی، حرف‌های بیشتر و متفاوت‌تری برای گفتن دارند. برای کسانی که به دنبال تجربه چالش‌های سخت‌تر در این بازی هستند، بعد از به پایان رساندن داستان اصلی، مبارزه با ۹ والکیری جا مانده را پیشنهاد می‌کنم که حسابی به واسطه آن‌ها پوست از کله‌تان کنده شود.

گیم لیست شماره ۴ | بازی Cuphead

 

 

 

 

یک بازی کلاسیک گشنه محور در زمینه اذیت کردن مخاطبان که با نام Cuphead شناخته می‌شود و اتفاقاً اخیر هم برای چندمین بار صدایش در فضای مجازی گوش همه را کر کرده است. این بازی تصویری که البته تمام تصاویری که در آن مشاهده می‌کنید، به صورت دستی کشیده شده، می‌تواند برای خیلی از بازیکنانی که با این محصول آشناییت ندارند، بسیار خنده‌دار جلوه کند؛ اما در زیر پوشش این تصاویر رنگ‌آمیزی شده توسط جان ماتیوز (John Mattews)، ۵ ساله از ایالات ماساچوست، یک دشواری بیمارگونه‌ای نهفته‌ که اگر نظر من را می‌پرسید، اصلاً دلتان نمی‌خواهد که با آن روبه‌رو شوید.

از همان ابتدایی‌ترین لحظات بازی، بازیکنان با باس‌فایت‌های متحول‌کننده‌ای روبه‌رو می‌شوند که می‌توانند به راحتی و با خرج کردن چند ضربه فنی، گارد شما را بشکنند و تا آنجایی که به عنوان یک شخصیت کله فنجانی جان دارید، خرد و خمیرتان کنند. با پیشرفت بیش‌تر در بخش داستانی و یادگیری الگوریتم‌های تازه، سطح چالش‌هایی که با‌ آن‌ها روبه‌رو می‌شوید هم بیشتر خواهد شد و در بعضی از مواقع، واقعاً گذر از سطح یک باس فایت ناامیدانه به نظر می‌رسد؛ اما اگر موفق شوید که تمام آن‌ها را تا پایان بازی از بین ببرید، واقعاً از حرفه‌ای بودن خودتان لذت می‌برید و می‌توانم این قول را به شما بدهم که در آن صحنه، اصلاً در پوست خود نمی‌گنجید و با جیغ‌ و فریادهای مکرر، باعث ایجاد رعب و وحشت در منزل می‌شوید تا والدین شما به عنوان اولین و آخرین باس فایت‌های فیزیکی و حقیقی، شما را یکبار برای همیشه Game Over کنند.

گیم لیست شماره ۵ | بازی Sifu

 

 

 

 

بازی SIFU بدون شک یکی از بهترین‌ بازی‌های منتشر شده در سال جاری میلادی بود که توسط یک استودیوی مستقل توسعه پیدا کرده بود و با سبک تازه‌ای که در صنعت بازی‌های ویدیویی به ما نشان داد، به سرعت به یکی از چالشی‌ترین محصولاتی تبدیل شد که بازیکنان را درگیر خودش کرد. داستان انتقام شخصیت سیفو به خاطر مرگ عزیزانش بود که در راه انتقام از عوامل اصلی، باید ذره ذره با باس فایت‌های تقویت شده در مراحل بعدی روبه‌رو شود که هر کدام از آن‌ها شاکله‌های خاصی را برای خود دارند و در این بازی نمی‌توانید یک باس فایت شبیه به هم را پیدا کنید.

برخلاف سایر محصولات، رویارویی با هر باس فایت شبیه بازی‌های دیگر نیست که آن‌ها را به خاطر شکل و شمایل عجیب، جثه بزرگ یا جنبه‌های دیگر شناسایی کنید؛ بلکه رویارویی با آن‌ها واقعاً زمانی رخ می‌دهد که سطح آدرنالین در درون بدنتان افزایش پیدا کرده و به صورت اتوماتیک این افراد را (که غالباً در کنار سایر NPCها هستند) شناسایی خواهید کرد. هر باس فایت، مسیر متفاوتی برای شکست دارد و شما در طول نبردتان ممکن است که بارها و بارها از چنین افرادی شکست بخورید و مسیر آزمایشی که روی آن‌ها انجام می‌دهید، عوض کنید؛ اما چنین روشی فقط برای باس‌های ابتدایی بازی به درد می‌خورد، چراکه تا انتهای بازی و با افزایش سطح و قدرت آن‌ها، هر باس فایت دیگر یک نقطه ظعف نخواهد داشت و می‌تواند شیوه مبارزه‌ای خودش را علیه شما بعد از هر Game Over تغییر دهد. به طور کلی حرفه‌ای‌ترین باس‌فایت‌های صنعت بازی‌های ویدیویی در دل بازی SIFU نهفته است که به راحتی ۳ سوت، شما را از پا در میاورند.

گیم لیست شماره ۶ | بازی Kena: Bridge of Spirits

 

 

 

 

استودیوی بازی‌سازی امبر لب (Ember Lab) یک بازی‌ نسبتاً ساده در بخش روایی خلق کرده بود که همه ما آن را به نام Kena: Bridge of Spirits می‌شناسیم و از قضا داستان این بازی هم درباره تلاش شخصیتی به اسم کنا (Kena)‌است که سعی می‌کند تا ارواح سرگردان و بی پناه را که در قلمرو بین زندگی فانی و زندگی ابدی گیر افتاده‌اند، پیدا کرده و آن‌ها را جاودانه کند. داستان خیلی ساده به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ بله! من هم با این قضیه موافقم، اما وقتی وارد مبحث گیم پلی می‌شویم، همه چیز به طور کلی فرق می‌کند و نمی‌توانیم به همین سادگی‌ها با آن روبه‌رو شویم.

در طول مواجه شدن با مکانیزم گیم‌پلی، با پر از شخصیت‌های مختلف و البته باس‌فایت‌های طاقت‌فرسا روبه‌رو می‌شوید که شما را به طرز شگفت‌انگیزی سورپرایز می‌کند و اصلاً باورتان نمی‌شود که در دل برخی از کاراکترهای معصوم و زیبا، چه هیولای آتشینی نهفته که می‌تواند اینگونه شما را فریب داده و حتی از بین ببرد. بازی Kena: Bridge of Spirits در مجموع بیش از ۱۰ باس فایت را به شما مخاطبان عزیز ارائه می‌کند که هر کدام گیم‌پلی متمایز شده‌ای نسبت به دیگری دارد و نمی‌توانید از یک نقطه ضعف پیدا شده، علیه باس فایت‌های دیگری استفاده کنید.

همانند برخی دیگر از بازی‌هایی که در این فهرست به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، هر زمان که به انتهای داستان نزدیک‌تر می‌شوید، نوار سلامتی باس فایت‌های نهایی به طور قابل توجه‌ای افزایش پیدا کرده و البته شدّت و همچنین قدرت بیشتری هم در بخش ضربات پیدا می‌کنند. به طور کلی، شکست دادن باس فایت‌های نهایی مستلزم آن است که به درک کاملی از سیستم مبارزه‌ای این محصول رسیده باشید و در هر لحظه با استفاده از هوشتان، پاسخ هر حمله‌ ناموفق باس فایت‌ها را بدهید.

گیم لیست شماره ۷ | بازی Ghost of Tsushima

 

 

 

 

بله، ما اصلاً یکی از باکیفیت‌ترین بازی‌های ژاپنی ساخته شده در طول تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی را اصلاً فراموش نکرده‌ایم که چگونه میلیون‌ها مخاطب صنعت بازی‌های ویدیویی، مخصوصاً کاربرانی که از کنسول‌های پلی‌استیشن استفاده می‌کنند، را تحت تأثیر خودش قرار داد. از نظر من، راهی برای باز تعریف داستان این بازی نیست،‌ چون اکثر کسانی که نسبت به خواندن این مقاله اقدام می‌کنند، قطعاً محصول موردبحث را با موفقیت به پایان رسانده‌اند؛ اما برای آن دسته از بازیکنانی که چیزی راجع به این محصول نمی‌دانند، باید بگویم که واقعه داستانی این بازی در زمانی رخ می‌دهد که مغول‌ها به جزیره سوشیما، که یکی از جزایر تحت مالکیت کشور ژاپن است،‌ حمله می‌کنند تا با اشغال این منطقه و بازپروری نیروهای خود، به کشور اصلی یعنی همان ژاپن حمله کنند.

میزبانی از مخالفان در بازی Ghost of Tsushima، شخصی به اسم جین ساکای (Jin Sakai) است که بازیکنان باید کنترل این فرد را برعهده بگیرند و به جنگ یاغی‌ها، سربازان و خائنین به وطن بروند و جزیره مادری را از شر و وجود رهبر اصلی مغول‌ها، یعنی خاتون خان (Khotun Khan)، نجات دهند. استودیوی بازی‌سازی ساکر پانچ (Sucker Punch) یک سیستم مبارزه‌ای لذت بخش مبتنی بر شمشیر و تیروکمان در بازی تعیبیه کرده که به صورت عجیبی هم با بازیکن و هم با فضای بازی Ghost of Tsushima اخت می‌شود.

هر بازیکن وظیفه دارد که به سرعت نسبت به هنر رزمی جین ساکای مسلط شود و از آن طرف با تمرین‌هایی که انجام می‌دهند (تمرین با چوب درخت بامبو) و مسیری که در پیش می‌گیرند و XPهای قابل توجه‌ای هم به دست می‌آورند،‌ مهارت‌های جین ساکای را در هر بخش مثل تهاجمی، دفاعی، فنی، تاکتیکی و حتی مخفی‌کاری تقویت کنند. مسیر رویارویی شما با باس فایت‌های این بازی کاملاً در درست‌ترین بازه زمانی ممکن اتفاق می‌افتد و شما هم به درستی به چالش کشیده می‌شوید؛ اما برخلاف سایر بازی‌های ویدیویی، خیلی از این باس فایت‌ها در طول مسیر اصلی داستانی‌ای که پیش گرفته‌اید پیدا نمی‌شوند و باید آن‌ها را به واسطه مأموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی پیدا کنید و از بین ببرید. خب، همانطور که احتمالاً تا اینجای کار حدس زده‌اید، خاتون خان بزرگ‌ترین باس فایتی خواهد بود که در طول بازی با آن روبه‌رو می‌شوید؛ چراکه چنین فردی الکی تبدیل به ژنرال نظامی ارتش مغول نشده است که به راحتی از پا در بیاید.

گیم لیست شماره ۸ | بازی Halo Infinite

 

 

 

 

آخرین ساخته استودیوی بازی‌سازی ۳۴۳ ایندستریس ( 343Industries ) یعنی بازی Halo Infinite که یکی از برجسته‌ترین عناوین انحصاری کنسول‌های ایکس باکس ( در هر دو نسل هشتم و نهم) شناخته می‌شود هم به نوبه خود بازیکنان را با چالش‌های فضایی مختلفی روبه‌رو می‌کند و در این مسیر باس فایت‌ها، بزرگ‌ترین چالش مخاطبان تلقی می‌شود. آخرین ماجراجویی مستر چیف (Master Chief) در دنیای جهان بازی رقم می‌خورد که بازیکنان باید در هر لحظه منتظر یک شگفتانه شگفت‌انگیز باشند و این دنیای جهان باز مثل استانداردهای سایر عناوین ساخته شده در این ژانر، پر از فعالیت‌های جانبی و غیرجانبی است که برای ساعت‌ها قطعاً سرگرمتان می‌کند.

درست درحالی‌که مجموعه Halo به عنوان یک سری طولانی مدت از زمان حیات کنسول خاطره‌انگیز Xbox Orginal و Xbox 360 با ما همراه بوده است، اما تاکنون باس‌فایت‌های بزرگی در طول داستان‌های خود به مخاطبان موردی ارائه نکرده که بتوانیم چنین سری را در زمینه باس فایت‌ها با سری‌ای مثل God of War مقایسه کنیم؛ اما دقیقاً بازی Halo Infinite اینگونه نیست و با تغییر خیلی از پارامترهای مجموعه به خوبی توانست فرمت و قالب جدیدی از دنیای هیلو را به مخاطبان ارائه کند. در طول بازی Halo Infinite، بازیکنان با اشخاصی به اسم Pantheon of Bosses روبه‌رو می‌شوند که به نوبه خود ثابت می‌کنند که دشمنان بزرگی در حد مستر چف هستند و از بین بردن آن‌ها واقعاً کار هرکسی نیست. به طور عمده اگر بخواهم این باس فایت‌ها را با باس فایت‌های بازی‌های دیگر مقایسه کنم، باید گریزی به بازی God of War 2018 داشته باشم (که در بالاتر هم به آن اشاره کرده‌ام) و گفتم که مواجه شدن با ۹ والکیری (Valkayrie) گم شده در دنیای اساطیر اسکاندیناوی، واقعاً یکی از طاقت‌فرساترین رویارویی‌هایی بود که در صنعت بازی‌های ویدیویی داشتم و حالا پانتئون باس‌ها هم موردی از آن‌ها کم ندارد.

گیم لیست شماره ۹ | بازی Tiny Tina’s Wonderlands

 

 

 

 

سری بازی The Broderlands بدون شک یکی از بهترین سری‌هایی بود که در طول عمر صنعت بازی‌های ویدیویی، بیش‌ترین باس‌ فایت‌های مختلف را به کاربران ارائه داد و من هم بشخصه از مواجه شدن با آن‌ها هم خاطرات خوب و هم خاطرات بدی دارم؛ اما نکته مهم درست در اینجا است که تعداد و تنوع این باس فایت‌ها واقعاً بی‌نظیر است. همین موضوع را هم می‌توانید در نسخه فرعی این مجموعه با نام Tiny Tina’s Wonderlands مشاهده کنید که در طول سپری کردن مکانیزم‌های روایی و گیم‌پلی، خود به خود به صورت خودکار به سمت باس‌فایت‌های عجیب و غریب، عیضاً بزرگ‌ جثه و حتی تاکتیکی کشیده می‌شوید که تعداد آن‌ها هم واقعآً بالا است.

بله، این بازی هم از استانداردهای خاص بین‌المللی در زمینه طراحی دشمنان و مخصوصاً باس فایت‌ها تبعیت می‌کند، اما حرف‌های مخصوص به خودش را برای گفتن دارد. به عنوان مثال، تلاش شما برای از بین بردن خدای اژدها (Dragon Lord) چنان درگیرتان می‌کند که نحوه مبارزه با سایر افراد را کاملاً از یاد می‌برید. بنابراین توصیه می‌کنم که چند بار رویارویی با باس فایت‌های این بازی را به گونه‌ای سپری کنید که فقط نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی کنید و سپس حملات خودتان را جوری برنامه‌ریزی کنید که به درستی تمام ضرباتتان به این اشخاص بخورد. درست همانند نسخه‌های اصلی، خشن‌ترین و سرسخت‌ترین باس فایت‌های این بازی هم در انتهای آن گنجانده شده؛ پس زمانیکه احساس کرده‌اید به پایان داستان رسیده‌اید، حواستان باشد که چگونه باید از خودتان در مقابل تهدیدات محافظت کنید.

گیم لیست شماره ۱۰ | بازی NieR: Automata

 

 

 

 

جدیدترین بازی تولید شده توسط استودیوی بازی‌سازی یاکو تارو (Yoko Taro)، که احتمالاً با نام و شاکله آن آشنا هستید، بازی NieR: Automata نام دارد که در بازه زمانی‌ای که منتشر شده بود، توانست خیل عظیمی از نقدهای مثبت را توسط منتقدان و بازیکنان دریافت کند. بخش روایی این بازی، داستانی غم انگیز درباره درگیری بین انروید‌ها (تکنولوژی هوش مصنوعی) و ماشین‌ها است که قهرمان اصلی ما با نام 2B در طول مسیر خود با مخالفان زیادی روبه‌رو می‌شود که باید مبارزات سختی هم با آن‌ها سپری کند.

درحالی‌که مبارزات قبلی علیه ماشین‌ها موردی برای استرس گرفتن نداشت و بازیکنان می‌توانستند به راحتی از پس آن‌ها بر بیایند ( حداقل در درجه سختی متوسط)، اما باس فایت‌های نهایی بازی مثل مبارزه با شخصیت آدام (Adam) یا سیمون (Simone) شامل حرکات تماشایی می‌شود که نبرد با آن‌ها صحنه‌های خارق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورد و باعث لذت بردن بازیکنان خواهد شد. به هر طریق، اگر احساس خفن بود و به اصطلاح عامینه‌تر، حرفه‌ای بودن می‌کنید، می‌توانید خودتان را در جنگ مخفی Emil Boss Fight بیازمایید و البته این نکته را هم بگویم که زمانی موفق به رویارویی با این فرد خواهید شد که تمام سلاح‌های خودتان را به سطح آخر ارتقاء داده باشید.

گیم لیست شماره ۱۱ | بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

 

 

 

 

درست همانند بازی Halo Infinite که در بالاتر راجع به آن صحبت کرده‌ایم، بازی The Legend of Zelda: breath of the Wild اولین بازی در مجموعه The Legend of Zelda محسوب می‌شود که شاکله‌های خودش را دستخوش تغییرات اساسی‌ای کرده که پیش‌تر نمونه‌ای از آن را در نسخه‌های قبلی این مجموعه مشاهده نکرده بوده‌ایم. نسخه جدید این فرانچایز که برای طولانی مدت در صنعت بازی‌های ویدیویی در قید حیات است، فضاهای کاملاً جدیدی را ارائه می‌کند که نسخه‌های گذشته نسبت به این بازی کاملاً کوچک‌تر در نزد مخاطب دیده می‌شود.

سرزمین‌های وسیع Hyrule خانه بسیاری از موجودات دوست داشتنی و البته بعضاً خطرناک است که از مهم‌ترین دشمنان بازیکنان می‌توانیم به باس فایت‌های انسان نمای مستر کوگا ( Master Kohga ) گرفته تا بلایت گانونس ( Blight Ganons ) غول‌پیکر اشاره کنیم. این موضوع بدیهی است که در مرکز همه چیز، کانون Calamity Ganon وجود دارد که بازیکنان می‌توانند در هر زمان از تجربه مکانیزم گیم‌پلی خودشان، به این بخش آمده و تجدید قوا کنند تا برای نبردهای بعدی با سایر باس فایت‌ها، آماده شوند.

گیم لیست شماره ۱۲ | بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

 

 

 

 

اگرچه آخرین ساخته استودیوی بازی‌سازی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) که با نام Marvel’s Spider-Man: Miles Morales شناخته می‌شود، به اندازه بازی Marvel’s Spider-Man 2018 از تنوع بی‌نظیر باس فایت‌ها استفاده نمی‌کند، اما قطعاً رویارویی با این موجودات خیلی باکیفیت‌تر از نسخه قبلی هستند که باعث می‌شود تا جایگاه ۱۲ گیم لیست به این بازی تعلق بگیرد. همانطور که احتمالاً موفق به تجربه این بازی شده‌اید، در بخش روایی این بازی مبارزه خود را با شخصیت کرگدن آغاز خواهیم کرد و در ادامه مسیر، مرد عنکبوتی رنگین پوست و جدید ما به اسم مایلز مورالس (Miles Morales) باید با سایر باس فایت‌های قدرتمندی چون Prowler روبه‌رو شود.

همه چیز در این بازی چالشی است و هیچگاه نمی‌توانید حرکت بعدی باس فایت‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید را پیشبینی کنید؛ که البته همین قضیه را مدیون هوش مصنوعی منحصربه‌فردی هستید که تیم توسعه‌دهنده مستقر در استودیوی بازی‌سازی اینسومنیاک گیمز آن را طراحی و تولید کرده‌اند. در نهایت باید به این نکته اشاره کنم که طول مسیر شما در خصوص رویارویی با باس فایت‌ها، به چالشی ختم خواهد شد که در آن باید به مقابله با شخصیت ویلین (منفی) The Tinkerer مقابله‌ کنید و او را از پا در بیاورید تا با یک پایان غم‌انگیز و سراسر اشک‌بار، خود و کوله‌بار تجربه‌تان را برای تجربه بازی Marvel’s Spider-Man 2 که احتمالا در بازه زمانی ۲۰۲۴- ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد، آماده کنید.

گیم لیست شماره ۱۳ | بازی Tales of Arise

 

 

 

 

چه موافق باشید و چه نباشید، استودیوی بازی‌سازی باندای نامکو ( Bandai Namco ) یک تجربه‌ای عالی از بخش روایی در صنعت بازی‌های ویدیویی به لطف تولید، توسعه و انتشار مجموعه Tales of Arise ارائه کرد که به خوبی این سری طولانی مدت را با داستان‌های کلیشه‌ای – کلاسیک، وارد فازهای جدید در دنیای مدرن کرده و در عین حال که نسخه‌ جدید مجموعه که ریبوت کل سری هم محسوب می‌شود، نه تنها به ریشه‌های خود پایبنده بوده، بلکه در عین حال جذابیت‌ و هویت خاص خودش را در نزد نگاه مخاطبان، مخصوصاً بازیکنانی که از سال‌ها قبل میهمان این مجموعه بوده‌اند، نگه می‌دارد.

مطمئناً، اگر بتوانید تمام سلاح‌های خودتان را به آخرین سطح موجود برسانید و HPهای زیادی را جمع آوری کنید، قادر خواهید بود تا از پس قدرت بسیاری از باس فایت‌هایی که این بازی به شما ارائه می‌کند، بربیایید. صراحتاً این موضوع به آن معنا نیست که با انجام چنین عملیاتی، در طول بازی شما همانند یک اسطوره قدرتمند شده و بتوانید دخل همه را بیاورید، بلکه قدرت نهایی شما در شکست دادن برخی از باس فایت‌ها تأثیر بسزایی دارد و برای آخرین باس فایت‌ها چندان فرقی نمی‌کند؛ اما برای شما چرا.

برای بسیاری از بازیکنانی که موفق به تجربه بازی Tales of Aries شده بوده‌اند، هم مسیر ارتقاء سلاح‌ها بسیار سخت بود و هم اینکه باس فایت‌های طراحی شده این بازی، کاملاً امان مخاطبان را می‌برد. قطع به یقیین، این بازی به گونه‌ای طراحی نشده که بتوانید از همان مراحل ابتدایی کار تمام سلاح‌های خودتان را ارتقاء داده یا به اصطلاح گیمینگ گونه‌اش آپگرید کنید. بلکه این مسیر با مرور زمان میسر می‌شود و بازیکنان می‌توانند به نهایت قدرت شمشیر‌های خودشان برسند. خلاصه رویارویی با همه باس فایت‌های این بازی شاهکار است و می‌توانید انتظار تماشای صحنه‌های اکشن بسیار زیادی داشته باشید؛ البته اگر کنترل بازی از دستتان خارج نشده، عصبی نشوید و کنترلر کنسول خودتان را به سمت در و دیوار و تلویزیون / مانیتور پرت نکنید.

گیم لیست شماره ۱۴ | بازی Yakuza: Like A Dragon

 

 

 

 

نه تنها شکست دادن یاکوزاها در فضای مجازی و در قالب بازی ویدیویی کاملاً سخت است، بلکه اگر جرأتش را دارید، می‌توانید همین حالا یک بلیط یک طرفه به سمت ژاپن بگیرید و به آنجا بروید تا ببینید که حس Game Over شدن، آن‌ هم یکبار برای همیشه چگونه خواهد بود. درست درحالی‌که بازی Yakuza: Like A Dragon با این نسخه از ریشه‌های اکشن محور خودش دور شد و به سراغ ارائه موارد تازه‌تری رفت، اما همچنان در نزد مخاطبانی که موفق به تجربه تمام نسخه‌های این مجموعه شده بوده‌اند، یک محصول شکفت‌انگیز هم در بخش روایی،‌ هم گرافیک، هم موسیقی و هم گیم پلی (مهم‌ترین وجه این مجموعه) بود.

یکی از مکانیزم‌های جذاب این بازی در بخش گیم‌پلی، در آن موضوع نهفته است که می‌توانید مجموعه‌ای از افراد مختلف را به خدمت بگیرید که فقط مشاهده ترکیب آن‌ها در کنار هم ( مثل موردی که در تصویر مشاهده می‌کنید) خنده دار است، چه برسد به اینکه بخواهید از حضور آن‌ها در نبردهای دیگر استفاده کنید که البته باید این نکته را خاطرنشان کنم که ترکیب سمی برخی از آن‌ها با یکدیگر، واقعاً قدرتمند و سازگار خواهد بود. به هر حال، این روش در مواجه شدن با باس فایت‌های این بازی آنچنان تأثیری ندارد و همه زحمات از بین بردن آن‌ها، منحصراً روی دوش شما خواهد بود. به طور قطع این موضوع را می‌توانم تصدیق کنم که در طول مواجه شدن با باس فایت‌های بازی Yakuza: Like A Dragon، با قدرتمندترین باس فایت‌های مجموعه که هیچ، با قدرتمندترین باس‌فایت‌های بازی‌های ویدیویی مواجه خواهید شد که همانند یک نودل جذاب شما را هورت می‌کشند و قورت می‌دهند.

گیم لیست شماره ۱۵ | بازی Horizon Forbidden West

 

 

 

 

 

استودیوی بازی‌سازی گوریلا گیمز (Guerilla Games) اخیراً یک شاهکار جدید در صنعت بازی‌های ویدیویی ارائه کرده که همه ما آن را با نام Horizon: Forbidden West می‌شناسیم و این بازی دنباله‌ای هیجان‌انگیز و وفادار برای بازی Horizon Zero Dawn شناخته می‌شود که من خودم به شخصه از تجربه آن بسیار لذت برده‌ام. رفع هوشمندانه انتقاداتی که به نسخه اول وارد شده بود، شرایط تجربه محصول را خیلی بهتر کرد و منتقدان هم بابت این حرف شنویی تیم توسعه‌دهنده، حسابی از خجالت آن‌ها درامدند و آن چیزی که لایق مجموعه‌ خلق شده توسط آن‌ها بود را در قالب نقد و بررسی‌های دقیق، به استودیوی گوریلا گیمز تقدیم کرده‌اند که نتیجه‌اش هم استقبال بی‌نظیر کاربران و مخاطبان از این بازی روی دو کنسول نسل هشتمی و نسل نهمی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ بود.

بر اساس پایه‌هایی که نسخه اول بنیانگذاری کرده بود و تمام موارد آن در نسخه دوم رفع شده بود، حالا راه و روش‌های هوشمندانه‌تری در مواجه شدن با دشمنان داریم که البته روی همه آن‌ها کارساز نیست. به طور عمده، تمام دشمنان شما در بازی Horizon Forbidden West، به جز دشمنان انسانی‌ای که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، جزو باس فایت‌های کوچک و بزرگ بازی محسوب می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دسته‌ای از مهارت‌های شما و شخصیت آلوی (Aloy) را به چالش می‌کشند. به همین علت، منطقی است که بگوییم شهرهایی که آلوی در آن به ماجراجویی می‌پردازد، مطلقاً توسط باس فایت‌های عظیم الجثه‌ و حرفه‌ای در زمره آدم کشی اداره می‌شود که می‌تواند تهدیدات مرگباری را برای هر شخصی، مخصوصاً‌ شما و شخصیت اصلی به همراه داشته باشد.

بدون شک، نقشه عظیمی که بازی Horizon Forbidden West به شما ارائه می‌دهد، پر از برخوردهای هیجان‌انگیز و طاقت‌فرسا با ماشین‌آلات مجهز به هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ای است که در دنیای پساآخرالزمان انسانی زندگی می‌کنند و از هر ذات انسانی‌ای متنفر هستند. به عنوان مثال، رویارویی با ربات‌هایی مثل Tremortusk و Slitherfang گواه همین موضوع هستند و اگر حوصله‌تان در طول تجربه مکانیزم گیم‌پلی سر رفته، می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید و کمی دستشان بیاندازید؛ اما عواقب هرگونه کارهای اضافه و اذیت و آزار بیش‌ از حد برعهده خودتان خواهد بود، مخصوصاً اگر به اندازه کافی شخصیت و سلاح‌های آلوی را ارتقاء نداده باشید.

به هر ترتیب در این قسمت از گیم لیست به بررسی بازی‌های مختلفی پرداختیم که هیجان‌انگیزترین باس فایت‌های تاریخ را به شما ارائه می‌کند. نمی‌دانم که آیا انتظار حضور بازی‌های دیگری در این گیم لیست داشته‌اید یا خیر، اما اگر تاکنون شما هم با باس فایت‌های هیجان‌انگیز و البته سرسختی مواجه شده‌اید که ما از آن‌ها نامی در این مقاله نبرده‌ایم، می‌توانید خودتان در بخش نظرات از آن‌ها پرده‌برداری کنید و در خصوص رویارویی با آن‌ها، به سایر دوستان و مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک پیشنهاد بدهید.

نظر شما در خصوص این گیم لیست چیست؟ آیا پیش‌تر موفق به تجربه بازی‌های Cuphead، Furi، Ghost of Tsushima، Horizon Forbidden West، Kena: Bridge of Spirits، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، NeiR: Automata، Resident Evil Village، Sifu، Tales of Arise، The Legend of Zelda: Breath of the Wild، Tiny Tina’s Wonderlands و Yakuza: Like A dragon و Halo Infinite شده بوده‌اید؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، خرید و تجربه کدام یک از بازی‌های فوق را در همین بازه زمانی کنونی به سایر دوستان خود و مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک که پیش‌تر موفق به تجربه این عناوین نشده بوده‌اند یا به تازگی به جمع مخاطبان صنعت بازی‌های ویدیویی پیوسته‌اند، پیشنهاد می‌کنید؟ به نظر شما، آیا باس فایت‌های دیگری حضور دارند که بخواهیم آن‌ها در قسمت بعدی گیم لیست قرارشان دهیم؟ فکر می‌کنید برای اینکه تجربه‌ای شیرین‌تر در بخش رویارویی با باس فایت‌ها داشته باشیم، چه فاکتورهای نیاز است؟ در نهایت به عنوان یک مخاطب یا هوادار به ما بگویید که دوست دارید چه نوع باس فایتی را در آینده تجربه کنید که تیم‌های بازی‌سازی باید به نکات مد نظر شما توجه کرده تا توجه شما به عناوین در حال ساخت آن‌ها جلب شود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 رویداد تخصصی محتوای متنی قلم