دانلود اپلیکیشن اندروید

سازنده بازی A Plague Tale: Requiem از مزایای پشتیبانی نکردن از کنسول‌های نسل قبلی می‌گوید

سازنده بازی A Plague Tale: Requiem از مزایای پشتیبانی نکردن از کنسول‌های نسل قبلی می‌گوید

کارگردان بازی A Plague Tale: Requiem درباره مزایای پشتیبانی نکردن از کنسول‌های نسل قبلی و تاثیر مثبت آن در بهبود داستان و گیمپلی در این بازی توضیح می‌دهد.

هم‌اکنون به مدت دو سال است که با عرضه کنسول‌های PS5 و Xbox Series X/S به صورت رسمی وارد نسل نهم پلتفرم‌های مخصوص بازی شده‌ایم. با این وجود، نمی‌توان اذعان داشت که نسل هشتم به طور کامل به پایان رسیده است. چرا که به خاطر دلایلی مثل کمبود موجودی کنسول‌های نسل نهمی در بازارهای جهانی و عدم دسترسی خیلی از گیمرها به سخت‌افزارهای نسل جدید، خیلی از استودیوهای بازیسازی همچنان بازی‌های خود را به عنوان عناوینی میان نسلی برای کنسول‌های هر دو نسل توسعه می‌دهند. به همین خاطر خیلی از بازی‌های بزرگ در طول این دو سال برای هر دو نسل از کنسول‌ها عرضه شده‌اند. اما از طرفی شاهد استودیوهایی نیز هستیم که خیلی زود تصمیم گرفته‌اند فقط برای کنسول‌های نسل نهمی بازی بسازند و دیگر از کنسول‌های نسل قبلی از جمله PS4 و Xbox One پشتیبانی نکنند. یکی از این استودیوهای بازیسازی، استودیوی Asobo است که بازی A Plague Tale: Requiem را در دست توسعه دارد و می‌خواهد آن را به طور اختصاصی فقط برای کنسول‌های نسل نهمی به انتشار برساند.

همانطور که می‌دانید، توسعه یک بازی جدید به طور اختصاصی برای سخت‌افزارهای قدرتمند نسل نهمی باعث می‌شود سازندگان دیگر مجبور به دست و پنجه نرم کردن با سخت‌افزارهای ضعیف‌تر و محدود نسل قبلی نباشند و از این نظر مزایای بسیاری را در پروسه تولید بازی خود تجربه کنند. به تازگی در جریان مصاحبه با نشریه Edge کارگردان بازی A Plague Tale: Requiem به تعدادی از مزایای توسعه بازی به طور اختصاصی برای سخت‌افزارهای نسل نهم اشاره کرده و توضیح می‌دهد که چگونه عدم پشتیبانی از کنسول‌های نسل قبلی در توسعه این بازی باعث شده عملکرد بسیار بهتری در ساختن گیمپلی و همچنین روایت داستان بازی A Plague Tale: Requiem داشته باشند. کوین کوتئو (Kevin Choteau) در اینباره می‌گوید:

در بازی A Plague Tale: Innocence بعضی از قسمت‌های بازی به خاطر محدودیت‌های فنی مثل یک صحنه تئاتر به نظر می‌رسیدند. در ساخت بازی A Plague Tale: Requiem اما چشم‌انداز خود را بسیار وسیع‌تر از آن ترسیم کرده‌ایم. وقتی ما داستان بازی را می‌نویسیم، [قدرت بالای سخت‌افزارهای نسل جدید] به ما اجازه می‌دهد سکانس‌هایی را در نظر بگیریم که پیش از این ساختن‌شان غیرممکن بود. مثل تعقیب شدن توسط صدها هزار موش یا محیط‌هایی که بر اساس حوادث و رویدادهای داستانی به صورت پویا تغییر می‌کنند.

روند خارج شدن از یک نسل و ورود به یک نسل قدرتمندتر همواره در نسل‌های قبلی نیز وجود داشته و طی سال‌های اولیه‌ی عرضه کنسول‌های نسل جدید، همیشه شاهد پشتیبانی خیلی از استودیوهای بازیسازی از کنسول‌های نسل قبلی بوده‌ایم. با این حساب پس از گذشت 2 الی 3 سال بدیهی است که سازندگان مختلف رفته رفته پشتیبانی از کنسول‌های نسل قبلی را کنار بگذارند و به فکر توسعه‌ی بازی‌هایشان به طور اختصاصی برای کنسول‌های نسل جدید باشند. تفاوت قدرت سخت‌افزاری بین کنسول‌های نسل نهمی و نسل هشتمی بسیار چشمگیر است و خیلی از بازیسازها را ایجاب کرده که دست از پشتیبانی از کنسول‌های نسل قبلی بردارند و از مزایای توسعه‌ی بازی فقط برای کنسول‌های نسل جدید بهره ببرند. قدرت بسیار زیاد کنسول‌های نسل نهمی به خیلی از بازیسازها اجازه می‌دهد که مکانیزم‌ها و ایده‌های جدیدی را در بازی‌های خود به کار ببرند که پیش از این به خاطر محدودیت‌های سخت‌افزاری کنسول‌های نسل قبلی قادر به انجام آن نبوده‌اند.

بازی A Plague Tale: Requiem در تاریخ 18 اکتبر سال جاری میلادی برای کنسول‌های نسل نهمی PS5 و Xbox Series X/S و همچنین کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد و همچنین از روز اول انتشار از طریق سرویس Game Pass در دسترس کاربران کنسول‌های Xbox Series X/S قرار می‌گیرد. این بازی همچنین با یک عرضه انحصاری به صورت دیجیتالی با قابلیت استریم آنلاین بر روی کنسول Nintendo Switch نیز قابل بازی خواهد بود

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 رویداد تخصصی محتوای متنی قلم