دانلود اپلیکیشن اندروید

آیا مردم هنوز Call of Duty: World at War را آنلاین بازی می‌کنند؟!

آیا مردم هنوز Call of Duty: World at War را آنلاین بازی می‌کنند؟!

Call of Duty: World at War بخشی از دوران طلایی این فرانچایز بوده و اینکه هنوز به صورت آنلاین بازی شود یا نه نشان می‌دهد که محبوبیت این بازی تصادفی نیست.

 

از زمانی که نسخه اصلی Modern Warfare در سال 2007 به دنیا معرفی شد، Call of Duty تبدیل به یک قول سالانه در حوزه تیراندازی اول شخص و چند نفره آنلاین شد. اکثر بازی‌های این فرنچایز، به‌ویژه در دوران عصر طلایی سری که با Call of Duty 4: Modern Warfare شروع شد و مسلماً با اولین Black Ops به پایان رسید، تعداد بازیکنان قابل توجهی را به دست آورده‌اند که به Call of Duty کمک کرد تا به یکی از بهترین‌ها و موفق‌ترین‌ها در بخش مالی صنعت بازی‌های ویدیویی شود. امروزه، بازی‌های Call of Duty که در اواخر دهه 2000 و اوایل دهه 2010 منتشر شدند، بیش از هر زمان دیگری مورد علاقه طرفداران هستند.

دلایل این اتفاق می‌تواند متفاوت باشد، اما این واقعیت که هر دو نسخه‌ی Modern Warfare و Modern Warfare 2 بازسازی شدند، گواهی بر محبوبیت این بازی‌ها است. با این حال، یکی از بازی‌های آن دوران یک بازی متفاوت به نام Call of Duty: World at War است. در بحث‌هایی که پیرامون این مجموعه وجود دارد، این قسمت خاص به اندازه نسخه‌های هم‌عصر آن دیده نشده است. این امر می‌تواند محبوبیت آن را در بین طرفداران مدرن Call of Duty مبهم‌تر از آنچه باید باشد، کند، به‌ویژه وقتی صحبت از این است که تعداد بازیکن آنلاین فعلی چقدر بزرگ است، اگر هنوز چنین چیزی وجود دارد.

با وجود اینکه World at War به اندازه Modern Warfare یا Black Ops بزرگ نشده است، بازی World at War هنوز هم روی رایانه شخصی و کنسول‌ها تا به امروز بازی‌ می‌شود و حتی بازی‌های جدیدتر Call of Duty مانند Vanguard با بازگرداندن نقشه‌های این بازی خاص آن را به مردم یادآوری می‌کنند. درحالی‌که بدیهی است که تعداد بازیکنان بسیار کم است، هنوز صدها نفر هستند که در کنار هم در این بازی که ۱۵ سال پیش عرضه شده است، درحال مبارزه هستند. سرورها هنوز فعال هستند و World at War هنوز نسخه بازسازی شده‌ای که بازی اصلی را منسوخ می‌کند، دریافت نکرده است. بنابراین تعجب‌آور نیست که بخشی از طرفداران Call of Duty از هر فرصتی که ممکن است برای بازی کردن بازی‌ که زمانی بازی‌ می‌کردند و حالا ضعیف شده است تبدیل به یادگاری از زمان خود می‌شود، استفاده کنند.

دو بازی اول Modern Warfare اغلب به خاطر نوآوری‌هایی در فرنچایز Call of Duty و در کل بازی‌های تیراندازی اول شخص به ارمغان آوردند، تحسین می‌شوند. با این حال، World at War به همان اندازه مهم است، زیرا بخش داستانی آن یکی از دلایلی است که بازی‌های Call of Duty همیشه در مورد جنگ بودند، اما بازی‌های قدیمی‌تر از PlayStation 2 و دوران Xbox اصلی به‌طور خاص درباره رویدادهای تاریخی واقعی بودند به‌ویژه مهم‌ترین آن‌ها که جنگ جهانی دوم است. به نوعی، World at War ریشه‌های تاریخی Call of Duty را یادآوری می‌کند. این بازگشت به جنگ جهانی دوم در نهایت بر جانشینان بازی تأثیر گذاشت. برای مثال، Call of Duty: Warzone مودی را معرفی کرد به نام گولاگ که به گولاگ‌های بدنام اتحاد جماهیر شوروی اشاره‌ می‌کند.

اگر که بخش داستانی World at War و تأثیر آن بر بازی‌های بعدی در بحث‌های کلی مربوط به Call of Duty نادیده گرفته می‌شود، هیچ تردیدی در مورد تأثیرگذاری مود Multiplayer آن روی بقیه‌ی این فرانچایز نیست. مانند بسیاری از بازی‌های این سری، World at War از طریق مود Multiplayer خود برای اکثر مردم شناخته شد. نه‌تنها فهرست نقشه‌های World at War بسیار عالی بود، بلکه بخش نمادین بازی‌های Call of Duty: Nazi Zombies را معرفی کرد. به نوعی، این پیشرویی برای زیر مجموعه‌های Black Ops بود که به نوبه خود حضور حالت‌های زامبی را در Call of Duty عادی می‌کرد.

به عنوان یک حالت، Nazi Zombies به‌طور هم‌زمان جان تازه‌ای به Call of Duty بخشیدند و ردپای بخش داستانی World at War را دنبال کردند و اصل داستان جنگ جهانی دوم را اضافه کرد و به این سری و طرفداران آن یادآوری کرد که همه چیز چگونه شروع شد. Zombies بخشی از بسته کامل بازی‌های Black Ops تا به امروز است. به لطف این حالت، Call of Duty شخصیت‌های نمادین جدیدی به دست آورد، توانست بازیگرانی مانند Steve Blum، Robert Englund و Sarah Michelle Gellar را معرفی کند و ارزش تکرار این مود در بازی‌های آتی را به آن اضافه کرد. این‌ها احتمالاً دلایلی هستند که World at War تا به امروز پخش وجود دارد. کمک‌های آن به Call of Duty بسیار مهم بود و تا به امروز، این ویژگی‌ها حتی پس از از بین رفتن نوآوری‌هایی که در آن زمان جذاب بودند، هنوز باقی مانده‌ است.

توضیح احتمالی دیگر برای طول عمر چشمگیر World at War این است که چگونه Call of Duty در دهه گذشته با وجود شهرت، پس از انتشار هر بار روند داستانی بازی تغییر کرده است. اگرچه عناوینی مانند Cold War به مردم یادآوری می‌کنند که این مجموعه همچنان مایل به خلق داستان‌هایی است که در طول رویدادهای واقعی تاریخی رخ داده‌اند، بازی‌های دیگر مانند Advanced Warfare، Ghosts و دنباله‌های Black Ops نشانه‌هایی از انحراف از آنچه Call of Duty در ابتدا برای بخش داستانی خود داشته است را نشان می‌دهند. بازی‌های جنگی که زمانی نسبتاً زمین‌گیر شده بودند، برای بقا مجبور بودند که بیشتر آینده‌نگر باشند. این تصمیمات خلاقانه هرگز باعث نشد که مردم به‌طور جمعی این فرنچایز را رها کنند، اما زمانی که Call of Duty در اوج خود بود، پوچ‌ترین چیزی که بازیکنان می‌توانستند تجربه کنند، سلاخی مردگان زنده‌ای بود که از نازی‌های مرده سرچشمه می‌گرفت.

مهم‌تر از همه، احتمالاً مردم هنوز هم بازی World at War را بازی می‌کنند تا از حس آشنایی که از دنبال کردن این فرانچاز به آن‌ها منتقل می‌شود از بین نرود. حتی اگر بازی‌های مدرن Call of Duty مانند Vanguard زامبی داشته باشند، به این معنی نیست که این مود انتظاراتی را که بازی‌های بیش از یک دهه پیش به وجود آوردند، را برآورده می‌کند. قابلیت آنلاین World at War هنوز زنده است، زیرا ساده‌تر و در نتیجه طاقت فرسایی کمتری دارد و دیرتر از آن خسته می‌شوید. تعداد بازیکنان هر روز کوچک‌تر می‌شود و اکتیویژن از یادآوری اینکه بازی‌های مدرن Call of Duty وجود دارد دست نمی‌کشد. با این حال، با اشاره به ایرادات عمده در زامبی‌های مدرن، هکرها و چیتر‌ها و دیگر مسائل عمومی که در کمین مشکلات بازی‌های آنلاین مدرن هستند، بازی‌های قدیمی‌تر Call of Duty، از جمله World at War را جذاب‌تر می‌کنند، صرف‌نظر از اینکه سرورها و بازی‌ها آنلاین امروزی تا چه حد قدرتمندتر هستند.

بازی Call of Duty: World at War برای PC، PS3، Wii و Xbox 360 در دسترس است.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو