دانلود اپلیکیشن اندروید

دلیل نامه – ۱۳ نکته منفی از بازی Call of Duty: Vanguard که بازیکنان از آن‌ها فراری‌اند

دلیل نامه – ۱۳ نکته منفی از بازی Call of Duty: Vanguard که بازیکنان از آن‌ها فراری‌اند

بدون شک یکی از ضعیف‌ترین نسخه‌های سری بازی Call of Duty مربوط به آخرین نسخه عرضه شده آن است که با پسوند Vanguard شناسایی می‌شود. علاوه‌ بر اینکه ما از لحاظ داستان و بخش کمپین با یک اثر قوی روبه‌رو نیستم، این بازی ضعف‌هایی هم در بخش چندنفره دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. بنابراین اگر می‌خواهید از مشکلات بزرگی که بازی Call of Duty: Vanguard بر سر راه شما می‌گذارد آگاه شوید، این مقاله را از وب‌سایت کاروتک دنبال کنید.

همان‌طور که مستحضر هستید، بازی Call of Duty: Vanguard در تاریخ ۵ نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/ اس و ایکس باکس وان در کنار رایانه‌های شخصی عرضه شد. اگرچه هدف نهایی سازندگان در تبلیغات پیش از عرضه، رویارویی با رقیب دیرینه این مجموعه‌یعنی بازی Battlefield 2042 است، اما این موضوع مورد توجه کاربران قرار نگرفته و آن‌ها بشدّت از بازی نهایی کمپانی اکتیویژن (Activision) ناراضی‌ هستند.

شاید این بازی را بتوان در خصوص بعضی از مسائل فنی مثل گرافیک و گان پلی تحسین کرد، اما این موضوعات در حد پوشاندن مشکلات متعددی نیست که امسال یخه مجموعه Call of Duty را گرفته است. به جرأت می‌توان گفت که تجربه نسخه جدید مجموعه‌یاد شده، محصولی تلخ و غیرقابل هضم است که می‌تواند جلوی تجربه لذت بخش شما را بگیرد. بنابراین بیایید نگاهی بیاندازیم به ۱۳ مورد از اساسی‌ترین مشکلات بازی Call of Duty: Vanguard که باعث می‌شود از تهیه این بازی پشیمان شوید. برای مطالعه ادامه مقاله مثل روال سایر مقالات وب‌سایت کاروتک، خط زیر را دنبال کنید.

دلیل نامه شماره ۱ – هم‌ تیمی‌های مشکل‌ساز و وحشتناک

پیش از ذکر هر موضوعی بگذارید این قضیه را شفاف‌سازی کنم که هر دو بخش چندنفره و داستانی روی خط نقد ما قرار گرفته‌اند. بنابراین مشکلات به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته و به تفکیک هر بخش به شرح جزئیات آن‌ها خواهیم پرداخت. مورد اول در خصوص هم‌ تیمی‌های مشکل‌ساز و وحشتناکی است که در بطن این بازی جا خوش کرده‌اند. البته چیزهای بسیار زیادی در خصوص بخش کمپین (داستانی) بازی Call of Duty: Vanguard وجود دارد که بعدها به شرح آن خواهیم پرداخت، اما در این بخش مشکل اصلی هوش مصنوعی است.

در حقیقت این بازی نیز همانند سایر نسخه‌های مجموعه‌یاد شده دارای ویژگی‌هایی است که شامل چاشنی‌های حماسی می‌شود و بازیکن دوست دارد به خاطر دیدن صحنه‌های فوق‌العاده سنگین، در محیط‌های پیرامون بازی غرق شود. این موضوع دقیقاً همان چیزی است که باید از یک نسخه Call of Duty انتظار داشته باشید، بنابراین سازندگان در استودیوی اسلج‌ همر گیمز (Sledgehammer Games) تلاش خواهند با ارائه یک نمایش بصری فوق‌العاده و استفاده از بازیگران توانمند و بعضاً معروف، آنچیزی را که شما انتظارش را داشتید ارائه کنند.

متأسفانه این تجربه هوشمند و با ارزش می‌‌تواند توسط هوش مصنوعی ضعیف هم‌ تیمي‌هایی که به آن‌ها نیاز داریم، خدشه‌دار شده و از بین برود. این هوش مصنوعی بی ارزش که جای خود را در مغز بسیاری از سربازان متحد باز کرده، همان‌طور که می‌تواند باعث شود تمام دوستانتان به سمت شما یورش آورند، همانگونه نیز در شروع حمله یک دشمن باعث فراری دادن تمام سربازان دور و برتان می‌شود.

شاید این موضوع به چشم شمایی که از هوش انسانی بهره‌مند هستید، یک امر غیرقابل اجتناب و طبیعی جلوه کند؛ چراکه هیچ کس از مجموعه Call of Duty انتظار ندارد که هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ای را به کاربران ارائه دهد. احتمالاً کسانی که بخش داستانی بازی را به اتمام رسانده باشند، با این نظریه مخالفت کنند؛ اما بیایید صادق باشیم که تجربه یک نسخه هوشمند از این مجموعه چقدر می‌تواند هیجان‌انگیزتر باشد.

دلیل نامه شماره ۲ – بخش داستانی کوتاه

انتظار یک کمپین کوتاه برای مجموعه Call of Duty چیز جدیدی نیست، اما حتی با توجه به استانداردهای موجود برای ساخت و روایت یک سناریو در بازی‌های رایانه‌ای، کمپین Call of Duty: Vanguard آنقدر کوتاه است که قبل از اینکه هر لحظه توقع به پایان رسیدن ماجرا را داشته باشید، تمام می‌شود. در مجموع حدود ۹ مرحله در فضای جنگ جهانی طراحی شده که نهایتاً حدود ۵ الی ۶ ساعت از وقت شما را هدر خواهد داد و بعد از آن هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهید مجدداً به تجربه بخش داستانی بپردازید. (مگر اینکه واقعاً دوست داشته باشید که مراحل تکراری بازی را در درجات سختی بالاتر تجربه کنید)

طبیعتاً دانستن این موضوع هیج کمکی به ما نمی‌کند که تمام مراحل موجود در بازی که یا در حین رانندگی یک وسیله نقلیه، یا به صورت خفا، یا مأموریت‌های مهمی که در فروردگاه انجام می‌‌شود، تجربه جدیدی برای ما باشد و فرمول تازه‌ای را به این مجموعه اضافه کند. البته، در این امر مهم باید صادق بود که تجربه اصلی و اصیل بازی Call of Duty: Vanguard در بخش چندنفره آن روایت می‌شود. درست است؟

دلیل نامه شماره ۳ – تعادل سلاح‌ها

تعادل سلاح در هر بازی‌ای که سعی دارد بخش چندنفره رقابتی را در معرض عموم به نمایش بگذارد، بسیار سخت است. طبیعتاً شما نمی‌خواهید که یک سلاح را تا سر حد مرگ نِرف (ضعیف) کنید، آن‌ هم به این دلیل که این سلاح یک جنگ افزار محبوب در بین بازیکنان است و مخاطبان از تجربه کردن آن نهایت لذت را می‌برند. با این حال شاید شما قصد داشته باشید که سایر بازیکنان را به امتحان کردن سلاح‌های دیگر تشویق کنید و برای حل این موضوع، ضعیف کردن محبوب‌ترین سلاح‌ها را به عنوان راه حل نهایی در دست دارید.

با در نظر گرفتن تمامی موضوعات، سلاح‌های MP40 و STG- 20 به برخی تنظیمات و اصلاحات نیاز دارند. یکی از شکایات متعدد بازیکنان در این زمینه، زمان کشتن بازیکن طرف مقابل است. بعضی از سلاح‌های بازی در حدی قوی هستند که می‌توانید با شلیک دو گلوله از آن‌ها به ضعیف‌ترین اندام‌های یک دشمن، باعث مرگشان شوید. آیا این موضوع حیاتی است؟ صد در صد جواب ما مثبت است، چراکه در این صورت مشکلات بزرگی بر سر راه بازیکنان قرار خواهد گرفت و ما دیگر شاهد تعامل‌های منطقی و عادلانه در بازی نخواهیم بود. شما می‌توانید موضوعات مختلف را بیشتر پیگیری کنید تا سازندگان از اصلاح این مورد دست بکشند، اما آن‌ها محکوم هستند تا عدالت را در بین بازیکنان پیاده‌سازی کنند. ( به همین منظور سلاح‌های مهم و ضروری دیگری هم مثل M1 Garand وجود دارند که به بهبود نیاز دارند)

دلیل نامه شماره ۴ – شلیک نامتواز گلوله‌ها

این موضوع یکی از صدها موارد منفی‌ای است که در نسخه آزمایشی بازی Call of Duty: Vanguard با آن‌ها مقابله کردیم و هنوز هم در نسخه نهایی رفع نشدند. در حقیقت نسخه نهایی میزبان یکی از بدترین و دردسرسازترین مشکلاتی است که تاریخ بازی‌های FPS (یا به عبارت کامل‌تر First Person Shooter که ما به آن‌ها بازی‌های تیراندازی اول شخص نیز می‌گوییم) به خود دیده و قرار نیست حل شود. نمونه‌ای از آن هم در بازی Battlefield 2042 دیده شده که شما مخاطبان عزیز می‌توانید در مقاله «‌ دلیل نامه – ۱۵ نکته از بازی Battlefield 2042 که بازیکنان از آن ناراضی هستند» به مطالعه مشکلات آن بازی هم بپردازید.

اساساً سیستم پخش گلوله به صورت نامتوازن در بازی قرار گرفته و شما هیچ کنترلی روی آن نخواهید داشت. این موضوع می‌تواند کاملاً دیوانه کننده باشد که با اعمال تنظیمات و شخصی‌سازی‌های متعدد، هنوز هم نمی‌توانیم سلاح متعادلی را پیدا کنیم که به صورت دقیق بتواند گلوله‌‌ها را بر اجزاء و اندام‌های بازیکنان مقابل وارد کند. به این موضوع فکر کنید که در ابتدای رویارویی با یک دشمن، یک خشاب را روی آن خالی کرده؛ اما بازیکن مقابل با در دست داشتن عنصری به اسم «شانس» یا هر اسم دیگری، می‌تواند با اندک جان باقی مانده‌اش شما را کشته و با انجام حرکات فجیع نسبت به تنبیه شما اقدامات غیرلازم را اتخاذ کند. ( که این موضوع برای هر بازی تیراندازی اول شخصی که محتوای برخط و چندنفره ارائه می‌کند، بسیار بد است)

دلیل نامه شماره ۵ – نقطه‌ها و سیستم‌ اسپاون (Spawn)

بدیهی است که موضوعات مربوط به اسپاون‌ها در تمام نسخه‌های سری بازی Call of Duty: Vanguard یک مشکل اساسی بوده و با توجه به گزارش‌ها گوناگون و متعددی که کمپانی اکتیویژن و استودیوی اسلج همر گیمز دریافت می‌کنند، اما نسبت به رفع این نقص فنی بزرگ هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. همین موضوع را می‌توان به گونه‌ای تصور کرد که بازی Call of Duty: Vanguard‌ را به وحشتناک‌ترین کابوس عمر خود تبدیل می‌کند.

تمام این مبحث را به گونه‌ای تصور کنید که یک بازیکن در بدترین حالت ممکن کشته شده و دوباره به سرعت اسپاون می‌شود؛ باز دوباره در صحنه‌ای دیگر همان بازیکن میمیرد، اما دوباره در سریع‌ترین زمان ممکن اسپاون می‌شود. آیا نباید چنین بازیکنانی ( که قالباً تازه‌ کارها شامل این مورد می‌شوند) با سپری کردن یک زمان نسبتا طولانی در حد ۱۰ الی ۳۰ ثانیه تنبیه شوند و این موضوع راه حلی برای پیشرفتشان باشد که در یک مسابقه به طرز خنده‌داری پشت سر هم نمیرند؟ تمام موضوع به این قضیه ختم نمی‌شود، چرا که در بعضی از مواقع که در حال نبرد تک به تک با یک بازیکن هستید، این احتمال هم وجود دارد که یار کشته شده بازیکن مقابل از پشت سر او اسپاون کرده و شما را مورد اصابت گلوله قرار دهد. آیا این اشکال اعصاب خردکن است؟ از نظر من فقط یک مبحث مضحک است.

دلیل نامه شماره ۶ – بازگشت Commando Pro

در زمان‌های قدیم که به تجربه مجموعه Call of Duty می‌پرداختیم، چیزهای بسیار بدی وجود داشت که از بین تمام آن‌ها، Commando Pro منحوس‌ترین اسم در بین بازیکنان شناخته می‌شد. متأسفانه باید این موضوع را درک کنید که چنین ویژگی‌ای به بازی Call of Duty: Vanguard تا حدودی بازگشته و خاطرات جان‌سوز بازیکنان قدیمی این مجموعه را یادآوری می‌کند، بگونه‌ای که می‌توان به جرأت گفت «زخم‌های قدیمی سر باز کردند».

اما به عنوان یک بازیکن تازه وارد شاید ندانید که این ویژگی چیست. در حقیقت Commando Pro نام یک سلاح سرد به شکل سرنیزه‌ای است که در جلوی سلاح‌های گرم سوار می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Reach، که گاهی اوقات این حس را پیدا می‌کنید بازیکنی به سمت قلب شما تلپورت کرده است، حمله کرده و آن‌ها را به‌راحتی آب خوردن بکشید. اینکه چگونه می‌توانید با استفاده از این قابلیت، تمام دشمنان خود را سلاخی کنید، به خودتان واگذار می‌کنم؛ اما یکی از آزاردهنده‌ترین وقایعی است که می‌تواند تعادل در بازی را حسابی برهم زند.

دلیل نامه شماره ۷ – همسان سازی مبتنی بر مهارت

اگر یکبار در این مقاله به این موضوع اشاره کردم، بگذارید دوباره مبحثی را تعریف کنم. همسان‌ سازی مبتنی بر مهارت ذاتاً چیز بدی نیست و این موضوع می‌تواند به پیدا کردن تعادل مسابقات کمک کند، چراکه طبیعتاً یک بازیکن مبتدی و تازه‌وارد در حد یک بازیکن کارکشته قدیمی سطح بالا نیست. این موضوع یکی از شاکله‌های عناوین تیراندازی اول شخصی است که مبتنی بر بخش چند نفره روایت می‌شود.

بازیکنان در بازی‌های مختلف سطح‌بندی شده و بر اساس امتیازات و جایگاهی که به دست می‌آورند، در مقابل بازیکنان هم سطح خود قرار می‌گیرند. این سیستم پایه که به اختصار SBMM ( یا به‌طور کلی Skill – Based Matchmaking) شناخته می‌شود، در اکثر بازی‌های FPS‌پیاه سازی شده و مشکلی را برای بازیکنان بوجود نمی‌آورد. با این حال، اجرای سیستم مذکور در بازی Call of Duty طی چند سال گذشته روند متفاوتی را طی کرده و از اصل موضوعی که باید ارائه می‌داد، فرار کرده است. ممکن است شما در طول یک مسابقه در حال سلاخی سایر بازیکنان باشید، اما به سرعت متوجه خواهید شد که در سه مسابقه بعدی توسط سایر بازیکنان سطح بالاتر لگدمال شده‌اید، آن هم درست قبل از اینکه غرور کاذب خود را در هم بشکنید. به هر ترتیب این موضوع در بازی Call of Duty: Vanguard هم مثل سایر نسخه‌های این مجموعه‌یک اصل محسوب می‌شود و نمی‌توانید از آن فرار کنید. دو راه حل موجود به این شرح است: یا قید بخش چند نفره را بزنید، یا مهارت خودتان را به گونه‌ای ارتقاء دهید که توسط سایر تحقیر و لگدمال نشوید.

دلیل نامه شماره ۸ – طراحی نقشه‌ها

جدا از مشکلات اسپاون در نقشه Das Haus که یکی از نارضایتی‌های بزرگ بازیکنان در نسخه جدید به حساب می‌آید، نقشه‌های متعادل‌تر و مناسبی مثل Tuscan و Hotel Royal برای بخش چندنفره بازی Call of Duty: Vanguard طراحی شده که تا حدودی می‌تواند غم و اندوه راجع به مشکلات اسپاون در بعضی از نقشه‌ها را به خوبی حل کند.

با این حال، تعداد خطاهای فنی در سایر نقشه‌های این بازی از قبیل Sub Pens و Demyansk بسیار بیشتر از قبل شده و نمی‌توانید به‌سادگی از کنار آن رد شوید. حذف رگه‌های امتیازی، ایجاد تغییرات در رادارها، مسائل مربوط به اسپاون هر بازیکن و مواردی از این دست، تجربه‌ای وحشتناک را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر با کمپرهای معروف و اعصاب خوردن یا هدگلیچرزها (Head Glitchers) مشکل ندارید، شاید بتوان گفت که تنها مورد غیرقابل تحمل برای شما، طراحی و معماری نقشه‌های بازی است.

دلیل نامه شماره ۹ – دید ضعیف

درواقع دید در بازی از مسائل بسیار حیاتی و مهم است که طی سالیان گذشته به صورت جدی گریبان‌گیر مجموعه Call of Duty شده و متأسفانه اینطور که به نظر می‌رسد، تمام نکات منفی راه خود را به سوی بازی Call of Duty: Vanguard‌ پیدا کرده‌اند و اکنون جایگاه ویژه‌ای را در اختیار گرفته‌اند. این مشکلات دیگر در شاخه فرعی دیده نمی‌شود، بلکه هم اکنون یکی از نهال مضر اصلی است که توسط کمپانی اکتیویژن کاشته و اسلج همر گیمز آن را آبیاری کرده است.

اکثر اوپراتورهای بازی تمایل دارند در محیط‌ها و نقشه‌های طراحی شده ترکیب شوند. این موضوع یعنی چه؟ یعنی اینکه لباس‌های هر شخصیت به گونه‌ای تولید شده است که رنگ آن با محیط‌های پیرامون بازیکن ادغام شده و شما برای شناسایی هر دشمن زنده نیاز به زمان زیادی دارید که برای یک بازی تکنیکی سرعتی به اسم Call of Duty اصلا مناسب نیست. هیچ جناح مشخصی هم بین بازیکنان وجود ندارد، بنابراین گاهاً به صورت سهوی اقدام به کشتن بازیکنان خودی خواهید کرد که از این بابت شرمنده دوستانتان خواهید شد. البته این موضوع نیز می‌تواند برای دوستان شما هم رخ دهد و در این لحظه اصلاً مهم نیست که کدام یک زودتر به دیگری شلیک می‌کند، بلکه مهم‌ترین نکته آن است که بتوانید دشمنان خود را از دوستانتان متمایز کرده و به صورت هدفمند اقدام به شرکت در یک مسابقه کنید. در هر صورت ممکن است این عامل مسئله مهمی برای کسانی که دوست دارند بازی Call of Duty: Vanguard را تجربه کنند، نباشد؛ اما زمانی که آن‌ها این موضوع را به چشم خود ببیند، آن وقت است که دیگر نمی‌توانند جلوی اشتباهات خود را بگیرند.

دلیل نامه شماره ۱۰ – عدم وجود رأی گیری برای انتخاب نقشه‌ها

بر کسی پوشیده نیست که تعداد نقشه‌های طراحی شده ( چه نقشه‌های درست از لحاظ طراحی و چه نقشه‌های بد) در مجموعه Call of Duty نسبتاً زیاد است و اکثر ما ترجیح می‌دهیم در نقشه‌های دلخواه خود به رقابت با سایر بازیکنان بپردازیم. این یک امر طبیعی است و اکثر بازی‌هایی که در ژانر FPS ساخته شده‌اند (مثل مجموعه Counter Streak یا Rainbow Six Siege) و حتی برخی از بازی‌های اکشن ماجراجویی (مثل بخش چندنفره بازی Uncharted 4 یا The Last of Us Remastered‌ که همه ما با نام Faction MP از آن یاد می‌کنیم) سیستم رأی گیری را برای انتخاب نقشه‌ بازی در راند بعدی پیاده‌سازی کرده‌اند.

قابلیت رأی دادن به نقشه‌های منتخب برای راند بعدی، در مجموعه مذکور، از بازی Call of Duty: World War II شروع شد. این ویژگی به بازیکنان اجازه می‌داد که روی نقشه‌های طراحی شده رأی گیری کرده و اگر خوش اقبال بودند، روی بهترین و محبوب‌ترین نقشه هر نسخه اجماع می‌کردند. هرچند این سیستم می‌توانست بهتر از این‌ها در مجموعه Call of Duty پیاده‌سازی شود،‌ چراکه اگر زمانی که در یک نقشه بازی خود را به پایان می‌رساندید،‌ این احتمال هم وجود داشت که در برای راند بعد دوباره در همان نقشه قدیمی گرفتار شوید. در هر صورت بازی Call of Duty: Vanguard سیستم رأی گیری نقشه ندارد و اکنون که این مقاله در حال نگارش است، اکثر بازیکنان این بازی خواهان بازگرداندن سیستم یاد شده هستند ( که البته عمده‌ترین دلیل آن را می‌توان طراحی افتضاح بسیاری از نقشه‌های نسخه جدید دانست). صرف نظر از اینکه کجا می‌شود به صورت عادلانه از رأی گیری استفاده کرد، عجیب است که استودیوی اسلج همر گیمز اقدام به حذف چنین محتوایی کرده است.

دلیل نامه شماره ۱۱ – بخش زامبی

بنابه دلایل فوق، بخش داستانی را می‌توان با وجود تمام مشکلاتش فراموش کرد و بخش چندنفره نیز به دلیل فقدان برخی ویژگی‌ها و عدم ایجاد تعادل در نحوه برگزاری مسابقات، بسیار آزاردهنده است، اما سؤالی که شاید برای شما پیش آمده باشد، احتمالاً این خواهد بود که وجود بخش زامبی در نکات منفی بازی Call of Duty: Vanguard منطقی است؟ از نظر من بله! حالا شما به این سؤال پاسخ دهید که آیا برای طراحی ضعیف بخش داستانی و چندنفره باید استودیوی اسلج همر گیمز را مورد نقد قرار دهیم یا بابت طراحی مراحل بخش زامبی که توسط استودیوی تری‌ارک (Treyarch) تولید شده است، به ادامه نقدهای منصفانه خود بپردازیم؟

متأسفانه این بخش نیز همانند سایر بخش‌های موجود در بازی Vanguard محتوای جذاب و سرگرم کننده‌ای را ارائه نمی‌کند. هدف ما واقعاً کوبیدن این بازی نیست، اما اگر برای چند ساعت هم اقدام به تجربه آن کرده باشید این موضوع را قطعاً درک می‌کنید که همه چیز در این بازی وحشتناک و افتضاح است. شاید می‌پرسید چرا؟ احتمالاً به دلیل کمبود محتوای جدید و ارائه الگوریتم‌های تکراری که پیش‌تر تاریخ انقضای آن‌ها فرا رسیده بود.

نسل جدید بخش زامبی در مجموعه Call of Duty با اهداف‌های پوچ و اکتشافات اجباری پر شده است که بازیکنان را در یک مسیر سخت قرار داده و پروسه تکیل نقشه را بسیار سنگین می‌کند. خوشبختانه شما قادر خواهید بود که از راند چهارم بازی، نسبت به آینده خود تصمیم بگیرد. بازیکنان می‌توانند به این نبرد سخت و تکراری ادامه دهند یا آنکه به‌طور کلی قیدش را بزنند و وقت خود را به گونه‌ای دیگر در این بازی هدر دهند. بگذارید صادقانه بگویم که این بازی چیزی برای ارائه ندارد و سازندگان در رقابت با بازی‌ای مثل Battlefield 2042 شکست خورده‌اند (هرچند آن بازی هم اصلاً عملکرد منطقی‌ای از خود به جا نگذاشته و شما می‌توانید با مطالعه نقد و بررسی Battlefield 2042 از وب‌سایت کاروتک به اصل ماجرا پی ببرید). به هر ترتیب تنها قلب تپنده این مجموعه هم از کار ایستاده و نمی‌توانیم خودمان را به خاطر یدک‌کشیدن اسم Call of Duty: Zombie گول بزنیم.

دلیل نامه شماره ۱۲ – زمان کشتن

زمان کشتن در بازی Call of Duty: Vanguard‌ بسیار سریع اتفاق می‌افتد. یعنی چی؟ خب همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، بخش چندنفره مجموعه‌یاد شده همیشه یکی از سریع‌ترین گیم‌پلی‌های موجود در بازی‌های FPS را ارائه می‌دهد که در آن نیازی نیست از تاکتیک و استراتژی‌های خاصی پیروی کنید. هدف فقط کشتن است و طبیعتاً سازندگان این مجموعه نمی‌توانند ( یا بهتر است بگوییم نمی‌خواهند) جنگی را مثل مجموعه Battlefield که شبیه‌ساز میدان نبرد است، ارائه کنند.

بنابراین بهترین استراتژی در این بازی ترکیب سرعت و دقت است. شاید جالب باشد بدانید که زمان کشتن بازیکن‌ها در بازی Call of Duty: Vanguard به‌شدت پایین آمده و هر بازیکن، بدون در نظر گرفتن هیچ ابزار یا افزونه‌ای، با کمترین میزان خسارت بیشتر آسیب را دریافت می‌کند و میمیرد. این موضوع یکی از کلیدی‌ترین مسائلی بود که در نسخه آزمایشی هم مشاهده کرده بودیم و اکنون با توجه به نسخه رسمی می‌توان گفت که استودیوی سازنده هیچ توجه‌ای به میزان شکایت بازیکنان در این بخش نکرده است. البته طی به‌روزرسانی‌های اخیر، میزان آسیب وارد شده به ناحیه سر هر بازیکن بسته به میزان خسارت، متعادل‌تر شده؛ اما سایر نقاط بدن بازیکنان نیز باید بهبود پیدا کند تا بتوانیم شاهد یک گیم پلی عادلانه‌تر باشیم.

دلیل نامه شماره ۱۳ – کرش‌های متعدد

و اما آخرین دلیل، بزرگ‌ترین دلیل است. اجرای بازی و بعد انتظار برای کرش کردن و روبه‌رو شدن با صفحه خطاهای متعدد از عواملی است که به عنوان یک شاکله در هر نسخه مجموعه Call of Duty قرار گرفته است. شما نمی‌توانید هرساله با خرید یک نسخه از مجموعه مذکور، انتظار اجرای بی عیب و نقص از آن را داشته باشید. در حقیقت اگر چنین انتظاری را دارید، عملاً به خود ظلم بدی می‌کنید.

طبق رویه معمول بسیاری از بازیکنان در حین تجربه بازی Call of Duty: Vanguard گزارش‌های متعددی را در خصوص راه‌اندازی مشکل‌ساز و پر از ایراد این بازی را به استودیوی سازنده ارسال کرده‌اند و تاکنون نه بیانیه رسمی از سوی استودیو ( و حتی کمپانی‌های سونی و مایکروسافت به عنوان سازندگان کنسول‌های خانگی که سرویس‌های PlayStation Network و Xbox Live را راه‌ اندازی کرده‌اند) دریافت نکرده‌اند. اصلی‌ترین دلیل این ایراد را می‌توان به به‌روزرسانی‌های درون برنامه‌ای نسبت داد که می‌تواند باعث خرابی‌هایی در حین اجرای بازی شوند. به هر ترتیب این مشکل فقط مخصوص کنسول‌های خانگی نیست و کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی هم از مواجه با مشکل یاد شده بیزار هستند. البته که تاکنون استودیوی اسلج همر گیمز به‌روزرسانی‌های متعددی را برای رفع بسیاری از باگ منتشر کرده، اما می‌توانیم «احتمالاً» امیدوار باشیم که عوامل سازنده نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

به عنوان کلام پایانی باید گفت که بازی Call of Duty: Vanguard‌ ثابت می‌کند که این مجموعه تقریباً هر کاری را که می‌تواند انجام دهد را، بدون اینکه از اصالت خود دور شود و چیزهای جدیدی را امتحان کند، انجام داده است. در حقیقت نسخه Vanguard خیلی از کارها را به خوبی انجام داده و می‌توان از آن به عنوان یک نکته یا حتی نکات مثبت یاد کرد. مثل اینکه میان‌پرده‌های بازی با اجرای فوق‌العاده بازیگران به صورت حماسی و دقیق طراحی شده و داستان سرایی بازی هم در جایگاه خوبی قرار دارد.

البته تجربه بخش چندنفره به دلیل هوش مصنوعی ضعیف همراهان و مدت زمان بسیار کمی که دارد، اصلاً تجربه مناسبی نیست و بخش چندنفره هم هنوز نتوانسته ایرادات فنی و گیم پلی خود را برطرف کند. همان‌طور که گفتیم بخش Zombie به اندازه نسخه‌های پیشین جذاب و سرگرم کننده نیست، اما هنوز هم چیزهای متفاوتی برای ارائه در بازی Call of Duty: Vanguard وجود دارد. این موضوع واضح است که قسمت جدید «ندای وظیفه» در مسیری قرار گرفته که هیچ کدام از نسخه‌های پیشین نتوانسته فرمول تکراری بشکند و محتوای جدید و جاه‌طلبانه‌ای را ارائه کند. اگر مجموعه فوق را می‌شناسید، پس این موضوع را درک خواهید کرد که در Vanguard‌ چه چیزی عاید شما خواهد شد، اما اگر به عنوان یک فرد تازه کار می‌خواهید وارد دنیای این بازی شوید، ابتداً‌ بگذارید به شما خوش‌آمدگویی کنم و در نهایت این نکته را متذکر شوم که در بطن آخرین محصول ساخته شده توسط استودیوی اسلج همر گیمز، هیچ چیز جذاب و جدیدی وجود ندارد. گیم پلی به‌طور کلی راضی کننده است و فقط در صورتی می‌توانید نسبت به تمام ۱۳ مورد گفته شده چشم پوشی کنید (البته به جز موارد مربوط به بخش آفلاین و داستانی) که با دوستان خود برای سپری کردن تعطیلات آخر سال اقدام به تجربه مسابقات و مودها می‌کنید.

نظر شما در خصوص این دلیل نامه چیست؟ آیا موضوعات دیگری وجود دارد که بخواهید متذکر شوید؟ نظرات خود پیرامون بازی Call of Duty: Vanguard را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو