دانلود اپلیکیشن اندروید

استودیوی CD Projekt Red در خصوص انتخاب موتور Unreal Engine 5 برای بازی بعدی The Witcher سخن می‌گوید

استودیوی CD Projekt Red در خصوص انتخاب موتور Unreal Engine 5 برای بازی بعدی The Witcher سخن می‌گوید

کارگردان این مجموعه یعنی آقای جیسون اسلاما (Jason Slama)، نیاز به یک محیط «واقعاً پایدار» برای ایجاد تغییرات مهم بدون شکستگی در بیش از «۱۶۰۰ مکان دیگر» اشاره می‌کند. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.

طبق آخرین بیانیه رسمی‌ای که در State of Unreal مطالعه کرده‌ایم، باید بدانید که موتور جدید و بازی‌سازی Unreal Engine 5 هم اکنون برای تمامی سازندگان از هر استودیوی بازی‌سازی در سراسر دنیا در دسترس قرار گرفته و از این لحظه می‌توانیم بگوییم که وارد نسل جدیدی از صنعت بازی‌های ویدیویی شده‌ایم.

همانند استودیوی کوالیشن (The Coalition) و سایر استودیوها که قدرت موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ را به نمایش گذاشته‌اند و همانطور که در تست فناوری سینمایی The Cavern از این سیستم استفاده شد که اجسام را با ده‌ها میلیون چندضعلی و با کیفیت خاص به مرحله اجرا رساند، حالا سازندگان بزرگ‌ دیگری هم در صدد آن هستند تا از این موتور بازی‌سازی در جهت تولید بازی‌های محبوب خودشان استفاده کنند.

به همین علت، استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) برای توسعه قسمت بعدی مجموعه محبوب The Witcher از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ استفاده خواهد کرد. این خبر شاید همانند بمب خبری ماه میلادی گذشته که در آنجا خبری رسمی از توسعه نسخه بعدی مجموعه یادشده در فضای مجازی پخش شد، می‌تواند مهم‌ترین نکته در نزد هوادارن و مخاطبان باشد.

در ویدیوی جدیدی که در صفحه رسمی موتور بازی‌سازی Unreal Engine روی شبکه اجتماعی تویتر منتشر شد، آقای جیسون اسلاما (Jason Slama) کارگردان مجموعه یادشده، در مورد نقاط قوت آنریل انجین ۵ صحبت‌هایی را به زبان آورد. در واقع همه چیز با دمویی از محیط قرون وسطایی که سال گذشته منتشر شد و در آن محیط یا مکانی با نام Velen نزد مخاطب معرفی گردید، برای توسعه‌دهنده مجموعه یادشده شروع شد.

با این حال، وقتی سازندگان پیام « Wanted Monster Hunter» را در دموی فنی این موتور بازی‌سازی مشاهده کرده‌اند، با خود گفتند [به نقل از آقای اسلاما]:

هوم، آیا آن‌ها سعی می‌کنند به ما بگویند که به Unreal Engine بیایید و ببینید بازی‌های شما چقدر می‌تواند در آنجا عالی به نظر برسد؟ آیا کل آن نسخه‌ی نمایشی با هدفی شوم ساخته شده است؟ نمی‌دانم، اما قطعاً توجه من را به خود جلب کرد.

منابع موردنیاز برای حفظ موتور بازی‌سازی اختصاصی REDengine نیز به عنوان انگیزه‌ای برای انتقال تیم سازنده روی آنریل انجین ۵ عمل کرد. با مدیریت کمپانی اپیک گیمز (Epic Games) روی آن موتور و حضور مسمر ثمر سی دی پراجکت رد، می‌توانیم تمرکز بیشتری را روی تولید بازی‌های واقع‌گرایانه ببینیم. این موضوع زمانی پررنگ‌تر می‌شود که سازندگان یک بازی با محیط جهان‌باز را در مقابل یک محصول خطی ساخته و آن وقت قدرت واقعی آن سیستم که احتمالاً «به طور تصاعدی بیشتر» می‌شود را مشاهده خواهیم کرد. آقای اسلاما در پیامی جداگانه گفت:

بازیکنان می‌توانند به هر سمتی که می‌خواهند بروند. آن‌ها می‌توانند از نظر تئوری محتوا را به هر ترتیبی که می‌خواهند، هدایت و مدیریت کنند. برای اینکه واقعاً [چنین بازی‌ای] را محصور کنید، به یک محیط واقعاً با ثبات نیاز دارید که بتوانید سطح بالایی از اطمینان تغییراتی را ایجاد کنید که در ۱۶۰۰ مکان دیگر از بین نرود.

آقای جیکوب نپیک (Jakub Knapk)، مدیر هنری جلوه‌های ویژه و نورپردازی از استودیوی سی دی پراجکت به صحبت‌های اقای اسلاما اضافه کرد:

آنریل انجین مانند جعبه ابزاری است که ویژگی‌های زیادی دارد. در حال حاضر راه حل‌های زیادی هم در آن وجود دارد که به تیم‌های [بازی‌سازی] این اجازه را می‌دهد که فقط موارد جدیدتر را امتحان کنند. این واقعیت که موتور آنریل توسط تیم‌های زیادی در جهان استفاده شده و دیدگاه‌های زیادی در طراحی ابزارهای [بازی‌سازی] مورد استفاده قرار می‌گیرد، به سایر شاکله‌ها کمک می‌کنند تا بسیار چابک‌تر شوند.

درواقع منظور این است که نمونه‌سازی‌های در هنگام ساخت سریع محیط که از قضا در این موتور بازی‌سازی بسیار واقعی به نظر می‌رسند، به سایر سازندگان کمک خواهد کرد. البته استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ فقط به این معنا نیست که نسخه بعدی مجموعه The Witcher در انحصار فروشگاه اپیک گیمز استور (Epic Games Store) می‌ماند. قطعاً جزئیات جدیدی در مورد دنباله موردانتظار فرانچایز یادشده در آینده منتشر خواهد شد که برای دریافت و مطالعه آن اخبار می‌توانید وب سایت کاروتک را دنبال کنید.

در نهایت باید گفت که بازی بعدی مجموعه The Witcher با چنین رویکردی می‌تواند فقط و فقط برای پلتفرم‌های کنونی پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر شود و به نظر نمی‌رسد که استودیوی سازنده با توجه به محدودیت‌هایی که سر ساخت بازی Cyberpunk 2077 با آن مواجه شد، دیگر قصد ساخت بازی‌ای برای کنسول‌های نسل قبلی پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان داشته باشد.

نظر شما در خصوص این خبر چیست‌؟ آیا شما هم برای تجربه نسخه بعدی مجموعه The Witcher مشتاق هستید؟‌ به نظر شما کوچ جدید استودیو سی دی پراجکت رد چه دستاوردهایی را برای آن کمپانی خواهد داشت؟‌ فکر می‌کنید در آینده استودیوهای انحصاری کمپانی سونی یا مایکروسافت هم قصد تجربه موتور جدید بازی‌سازی آنریل انجین ۵ را خواهند داشت؟ در نهایت بگویید که فکر می‌کنید در چه زمانی از این بازی جدید رونمایی شده یا می‌توانیم به تجربه آن بپردازیم؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو