دانلود اپلیکیشن اندروید

نقد و بررسی بازی Crackdown 3

نقد و بررسی بازی Crackdown 3

شاید بسیاری از شما منتظر عنوان Crackdown3 بوده‌اید و با دیدن نمرات این بازی دل‌سرد شده باشید ولی شاید برایتان جالب باشد که این‌گونه نمرات برای این بازی چیز عجیبی نیست و نسخه‌های قبلی این بازی نیز دارای نمرات درخشانی نبودند ولی همیشه طرفداران با‌وفای این سری در کنار این فرنچایز ایستادگی خود را نشان دادند. زیرا فونداسیون بازی از پتانسیل‌های بسیاری برخوردار بوده است و المان‌هایی همانند تخریب بالا محیط و آزادی‌های فراوان بازی‌کننده برای تجربه بازی در سال‌های 2007 و 2010 شاید بسیار غیر‌قابل انتظار بودند و باعث ایجاد خلاقیت‌های بسیاری در زمینه چه طراحی بازی و چه در زمینه تجربه بازی می‌شدند ولی با توجه به بی‌اهمیتی به این بازی به عنوان یک بازی AAA همیشه این فرنچایز درگیر مشکلات فراوان، ریز و درشت است. ولی بعد از انتشار نسخه جدید این عنوان بسیاری از طرفداران قدیمی نیز دیگر چاره‌ای جز ترک زود هنگام این بازی نداشتند زیرا نه تنها بازی در برآورده‌کردن وعده‌های قبل از عرضه خود ناکام است، بلکه حتی نتوانسته است تا المان‌های ابتدایی Crackdown را به خوبی پیاده‌سازی کند.

حتی تری کروز و هالیوود هم از بلندکردن وزنه موفقیت ناکام است

بعد از انتشار نسخه دوم بازی در سال 2010 و عمل‌کرد ضعیف این بازی در بازار فروش و هم‌چنین بازخورد‌های منتقدین استودیوی Ruffian Games  از کار بر روی این نسخه برکنار شدند و بعد از چند سال معلق بودن این عنوان بالاخره استودیوی Sumo Digital وظیفه انتقال این فرنچایز به نسل هشت را عهده‌دار شد. سازندگان بازی به‌خوبی می‌دانستند که فرصت‌های اشتباه کردن برای ساخت یک عنوان انحصاری مایکروسافت و مخصوصا عنوان Crackdown دیگر به پایان رسیده است و باید به فکر متحول کردن این سری از ابتدا باشند.  بالاخره در E3 2016، سازندگان نمایشی خیره‌کننده از Crackdown 3 در دید عموم قرار دادند و طرفداران این سری و مایکروسافت، همگی این نمایش را یک برگ برنده و یک نمایش انقلابی تلقی کردند و انتظارات خود را بسیار بالا بردند و حتی استودیوی توسعه دهنده بازی توانست بازیگر مشهور هالیوود یعنی Terry Crews را برای بازی در نقش اول این بازی برگزیند و از این جهت نیز توانستند توجهات زیادی را جلب خود بکنند؛ ولی تمامی این‌ها همان‌طور که شاهد آن بودیم با شکست بسیار سختی مواجه شد و حالا باید دید که چه تصمیماتی از سوی مایکروسافت برای آینده ی بازی صورت خواهد گرفت.

اما تمامی این مشکلات از موقعی شروع شد که توسعه دهندگان بعد از نمایش تریلر خود در سال 2017 اعلام کردند که این آن‌ها نیاز به زمان بیشتری برای کار بر روی المان‌های بازی دارند و همین موضوع باعث شد که دوباره گمانه‌زنی‌ها برای شکست دوباره این عنوان صورت بگیرد.

شاید مهم‌ترین بخش از تریلر‌های بازی که بیشترین توجه را از آن خود کرده بود بخش تخریب آسمان خراش‌های بلند بازی بود که با توجه به رونمایی از سیستم جدید تخریب یعنی Cloud توانسته بود سر و صدای زیادی به پا کند. اما این تخریب Cloud یعنی چه؟ یعنی سیستم تخریب‌پذیری بازی توسط سرورهای ابری مایکروسافت صورت می‌گیرد و قرار نیست که پلیرها با سیستم‌های مختلف، درگیر تبعیض گرافیکی باشند و همه شاهد یک نوع تخریب‌پذیری خواهند بود!

بازی نه‌ تنها بر روی این ویژگی منحصر به‌فرد خود مانورهای بسیاری داده بود بلکه جزییات مافوق تصور در بازی نیز یکی از نقاط قوت در بازی به‌حساب می‌آمد. به این صورت که در تریلر‌های نمایش داده شده به این موضوع توجه شده بود که در تمامی این آسمان خراش‌ها و اماکن بازی که دارای تخریب هستند همگی دارای جزییات زیادی چه در داخل و چه در خارج خود هستند و به هیچ عنوان چند حجم هندسی نیستند که تخریب و یا به وجود آیند. این ادعا‌های عجیب و غریب توسط سازندگان بازی که در تریلر‌ها نیز به وفور یافت می‌شد باعث شد که بسیاری از متخصصین بازی‌های ویدئویی و آن‌ها که با سخت افزار کنسول مایکروسافت آشنایی‌های معقولی داشتند به‌سرعت واکنش نشان دهند و بگویند که این ادعا‌ها خلاف واقعیت است و چنین سطحی از تخریب محیط و در کنار آن جزییات منحصر به‌فرد طراحی شده در یکایک ساختمان‌ها دور از منطق است و استودیوی سازنده بازی قطعا این نسخه از تریلرها را بر روی یک XBOX ONE نمایش نمی‌دهد.

شکست سنگین، وعده‌های عملی نشده

تمامی این حواشی در کنار 3 سال تاخیر در روند انتشار بازی گواهی از این می‌دهد که حرف‌های کارشناسان به‌دور از حقیقت نبوده است و نسخه‌ای که هم اکنون ما در حال تجربه آن هستیم هیچ رنگ و بویی از آن‌چه که در تریلر‌ها به‌نمایش در آمده است، ندارد.

اول از همه افت گرافیک بازی اولین چیزی است که شما را تعجب‌زده می‌کند؛ کیفیت تکسچرها و سایه‌های بازی هیچ شباهتی به عناوین نسل هشتمی ندارند و ادعا‌های سازندگان بر این که تمامی سازه‌هایی که در بازی وجود دارد قابل تخریب است به سادگی به معرض آزمایش قرار می‌گیرد و شکست می‌خورد؛ به صورتی که در بازی شما به بسیاری از ساختمان‌ها و وسایلی بر می‌خورید که قابل تخریب نیستند و آن‌هایی هم که تخریب می‌شوند به بدترین شکل ممکن صورت واژگون می‌شوند.

آسمان خراش‌های درون بازی در داخل خود هیچ‌گونه جزییاتی ندارند و همه همانند یکدیگر هستند و تخریب آنها چیزی جز پایین آمدن چند مکعب و مستطیل در خود ندارد. بسیاری این عمل‌کرد ضعیف بازی را گردن سیستم تخریب از طریق Cloud می‌دانند و بیان می‌کنند که در سیستمی که تخریب باید برای تمامی بازیکنان به یک صورت باشد قطعا نمی‌شود توقع جزییات زیادی را داشت.

 از سوی دیگر کمبود تنوع اسلحه‌ها و خلاقیت در طراحی مراحل چه بخش تک‌نفره و چندنفره بازیکن را از داشتن یک تجربه لذت‌بخش دور می‌کند؛ طوری که شما در یک بازی چندنفره فقط شاهد این خواهید بود که بازیکنان را در حال شلیک کردن راکت به سمت هم‌دیگر هستند و در این میان تخریب‌های غیر‌منظمی نیز شکل می‌گیرد که در کل تاثیری بر روی بازی ندارد.

در قسمت داستانی بازی نیز شما قادر به کنترل شخصیت Commander Jaxon خواهید بود که در تلاش است که عاملان حملات تروریستی ناشناخته ای را که در قسمت‌های قبلی بازی به‌وجود آمده است را شناسایی کند و در این راه، او دارای قدرت‌های فرا‌زمینی بسیاری است که به کمک او خواهد آمد. در این نسخه از بازی امکان استفاده از وسایل نقلیه نیز گنجانده شده است و با توجه به این که بسیاری در مواقع حساس باعث رنجیده شدن بازیکن می‌شود و تجربه خوبی را به‌جای نمی‌گذارد، ولی ویژگی جدیدی است که به بازی اضافه شده.

بازی Crackdown3 در تمامی وعده‌هایی که در زمان معرفی تا انتشار داده است، با شکست مواجه شده است و حتی طرفداران پروپا قرص این سری نیز تسلیم شده‌اند و امیدی به این سری ندارند. با توجه که سرویس XBOX Game Pass این عنوان را در لیست بازی‌های فعلی‌اش قرار داده است، توصیه می‌کنیم که اگر واقعا علاقه دارید که این عنوان را تجربه کنید، با این سرویس به تجربه آن بپردازید که صرف مالی برای شما داشته باشد در غیر این صورت، به هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنم که این بازی را خریداری کنید.

سخن آخر

حتی تجربه چندین ساله ردموندی‌ها و تری کروز هالیوودی نیز نتوانست به کمک این فرنچایز بیاید و بازی Crackdown 3 در مدت کوتاهی بعد از انتشار به سرنوشت یک فرنچایز مرده دچار شد. البته باید دید که مایکروسافت چقدر به این سری اعتماد دارد و آیا می‌تواند با عرضه محتوای اضافه و انجام Live-Ops‌های مختلف، طرفداران را راضی به بازگشت به این سری کند یا خیر!

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو