1%

سیستم مبارزه و پارکور بازی Dying Light 2: Stay Human پیشرفت قابل توجهی داشته است

Dying Light 2

بازی Dying light 2: Stay Human تغییرات بزرگی را در نحوه عملکرد پارکور و مبارزات ایجاد می‌کند و باید گفت نتیجه خوبی دربر خواهد داشت. 

اولین بازی Dying Light با پارکور و مبارزاتش معروف شد و می‌توان گفت که این سیستمی بود که به ندرت در بازی‌های اول شخص دیده می‌شد و بعد از آن شاهد پیشرفتی در مبارزات Dead Island بودیم که در این بازی به شکل درستی گنجانده شده بود. اکنون، با در دست داشتن Dying Light 2، واضح است که دنباله آن حتی فراتر از نسخه اصلی تکامل خواهد یافت.

جالب توجه است که چقدر تلاش برای تعمیرات اساسی مکانیک‌های مبارزات و پارکور مانند آن‌ها در Dying Light انجام شده است. در محیط، پارکور بسیار شناورتر و سرگرم کننده‌تر شده است؛ درحالی‌که مبارزات بیشتر با آن پیوند خورده است. این بدان معنا نیست که مکانیک های Dying Light نسبت به قسمت جدید بد هستند؛ اما آن‌ها بسیار یکنواخت‌تر از چیزی بودند که شرکت تکلند اکنون انجام می‌دهد.

Dying Light یک بازی قوی بود؛ اما هویت چندانی نداشت. با انداختن بازیکنان در وسط یک شهر عمومی با قهرمانی به همان اندازه عمومی، به‌راحتی می‌توان گرفتار دور زدن زامبی‌ها شد. Tymon Smektała، طراح اصلی، طی مصاحبه‌ای به ما می‌گوید که این چیزی است که توسعه‌دهنده تکلند می‌خواست در ادامه به آن بپردازد. تغییرات دوربین بر اساس بازخورد بازیکنان، بازخورد رسانه‌ها، و بازخورد داخلی خودمان بود که همگی به استودیو کمک کردند تا آنچه را که باید در ادامه بهبود پیدا کند؛ محدود کند.

در نهایت، تیم تصمیم گرفت که می‌خواهد مبارزه و پارکور را با هم ترکیب کند. چرخه دویدن و توقف برای حمله به دشمنانی را که بازیکنان می‌توانستند در حین بازی اصلی گرفتار شوند؛ از بین ببرد. بر اساس زمان ما با نسخه‌ی نمایشی ما، این چیزی است که تکلند به خوبی توانسته انجام دهد. درحالی‌که هنوز هسته اصلی Dying Light وجود دارد؛ Dying Light 2 بسیار متفاوت است. مبارزه بسیار دیوانه کننده‌تر است و می‌توان آن را با برخی از حرکات پارکور به زنجیر کشید.

به عنوان مثال، اسمکتالا به ما می‌گوید بازیکنان می‌توانند روی یک دشمنی که تلو تلو می‌خورد؛ بپرند و از آن به عنوان سکوی پرشی برای لگد زدن به دشمن دیگری استفاده کنند. از روی یک نفر دیگر بپرند، سپس شاید حرکت Ground pound انجام دهند و روی بقیه فرود بیایند. ما می‌توانیم در طول نسخه‌ی نمایشی گیم‌پلی خود، حرکات زیبایی انجام دهیم و با دویدن و پریدن از دیوارها برای از بین بردن دشمنان با ذوقی شگفت‌انگیز انجام شود. از بین دشمنان از طریق پریدن از روی سر دشمنان تا حد زیادی تجربه لذت بخش‌تری را ایجاد می‌کند.

به‌علاوه، دنیا با موانعی برای صعود بازیکنان در طول بازی Dying Light 2 پر شده است. اینجا است که بزرگ‌ترین پیشرفت خود را می‌بیند؛ زیرا تعداد زیادی زیپ‌لاین، بیلبورد و سایر اشیاء وجود دارد که به بازیکنان کمک می‌کنند تا در اطراف بازی حرکت کنند. همه اینها ویژگی‌هایی است که به نظر می‌رسد Dying Light 2 را برای ارائه به بازیکنان آماده کرده است.

 به گفته اسمکتالا، روز برای انسان و شب برای زامبی‌ها است. در طول روز، دشمنان انسانی به تعداد بیشتری در خیابان ها پرسه می‌زنند و آماده هستند تا هر زمان که نیاز باشد؛ بازیکن را زیر پا بگذارند. زامبی‌های بیشتری نیز در مناطق خاصی پنهان می‌شوند و بازیکنان را به کاوش در خیابان‌های شهر سوق می‌دهند.

از طرف دیگر، زامبی‌هایی که معمولاً در طول روز در خواب هستند؛ شب‌ها در خیابان‌ها پرسه می‌زنند. کاوش در غارهایی که معمولاً در آن‌ها زندگی می‌کنند آسان‌تر خواهد بود و میزبان برخی از بهترین آیتم‌های بازی Dying Light 2 خواهند بود. درحالی‌که ممکن است بازیکنان وسوسه شوند که از شب بگذرند؛ همان‌طور که در قسمت اول شاهد بودیم؛ ایتم‌های ارزشمند و اهداف شبانه قوی‌تر باید بازیکنان بیشتری را در شب به طبیعت بیاورند و بین تقسیم چرخه روز و شب متعادل شود.

تلفیق پارکور و مبارزه، همراه با گزینش متنوع‌تر از دشمنان، دقیقاً شبیه چیزی است که فرمول Dying Light به آن نیاز دارد. این باید برای خوشحال کردن و بازگشت طرفداران کافی باشدغ درحالی‌که شرایط را برای تازه واردان به فرنچایز کمی آسان‌تر می‌کند.

بازی Dying Light 2: Stay Human برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری اس، ایکس‌باکس سری ایکس، استادیا و رایانه2های شخصی در دست ساخت است.

  • اشتراک با دوستان

در بحث شرکت کنید

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات