1%

طرفداران Elden Ring این بازی را با Bloodborne مقایسه می‌کنند

bloodborne.jpeg

اکنون که تعداد زیادی فیلم از Elden Ring به اشتراک گذاشته شده است، طرفداران شروع به مقایسه بازی با Bloodborne کرده‌اند.

از آنجایی که Elden Ring یک بازی از شرکت ژاپنی FromSoftware است، مقایسه کردن این بازی با بازی‌های قبلی FromSoftware امری طبیعی است. از آنجایی که Elden Ring با جلوه‌های بصری، گیم‌پلی و طراحی‌های مکانیکی بازی‌های پیشین خود مطابقت دارد، برای طرفداران اجتناب‌ناپذیر است که فرمول Elden Ring را که از Dark Souls، Sekiro: Shadows Die Twice یا Bloodborne تغییر یافته است، به یاد نیاورند.

با توجه به مقدار زمانی که از گیم‌پلی این بازی منتشر شده است، تا حد زیادی می‌شود به تغییرات بازی اشراف داشت. درحالی‌که بسیاری از مکانیزم‌ها و مکانیک‌های بازی الهام گرفته شده از بازی‌ها پیشین FromSoftware است، عده‌ی کثیری از بازیکنان موافق هستند که Elden Ring حس و حال بازی، سیستم جهان باز و تصاویر بصری منحصر‌به‌فرد به این بازی است.

یکی از طرفداران این بازی با نگاهی متفاوت به تضاد‌های Elden Ring و Bloodborne پرداخته و آن‌ها را با دیدگاه خود به اشتراک گذاشته است.

 

Bread به این نکته اشاره می‌کند که Elden Ring رنگ‌های گرم و روشن و نور بیشتری را در مقابل Bloodborne دارد. محیط‌ بازی Elden Ring با رنگ کهربایی و نارنجی تزیین شده است، درحالی‌که Bloodborne ترکیبی از تناژ رنگی قهوه‌ای و نور کم است. در عوض، مکان‌های مهتابی و روشنی که در جاهای متفاوتی از Bloodborne وجود دارد، برای جو دلخراش و تأثیرات وحشت‌آور کیهانی مناسب هستند. دشمنان ترسناک Bloodborne نیز به خوبی برای زاغه‌های تاریک و رنگارنگ Yharnam مناسب هستند و احتمالاً در یک فضا‌های روشن و رنگارنگ احساس می‌کنند که در جای درستی قرار ندارند.

5 شوتر اول شخص دست کم گرفته شده که از دستشان داده‌اید (قسمت سوم)

79926_18_elden-ring-seamless-connected-world-dynamic-weather-4-player-co-op_full.png old-yharnam-bloodborne.jpeg

از آنجایی که محیط‌ها و تم و اتمسفر Elden Ring و Bloodborne با هم برابری می‌کنند، منطقی است که چرا Elden Ring پالت رنگی بسیار پر متنوع و رنگارنگ‌تری داشته باشد. محیط عرفانی خارق‌العاده‌ی Elden Ring در سرتاسر زمین و آسمانی طلایی بازی جریان دارد، البته همه‌ی این‌ها بدون در نظر گرفتن درخت Erdtree است که کل محیط بازی را در نزدیکی خود درخشان‌تر می‌کند. با این حال، در سیاه چال‌های Elden Ring و مناطق زیرزمینی همچنان باید از مشعل برای روشن کردن مکان استفاده کنید.

مدل‌های کاراکتر و مکانیک‌های خاص بازی در واقع شباهت زیادی به Dark Souls 3 هم دارند، دز کنار اینکه که قابل توجه‌ترین مقایسه بازی با Bloodborne بوده است. اما فضای هر بازی جدا از یکدیگر قابل شناسایی است و فضای Bloodborne هنوز به دلیل تیره و تار بودن، مورد تحسین قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، Elden Ring به نظر می‌رسد که در ویژگی‌های خارق‌العاده خود بیشتر از سایر بازی‌های FromSoftware فرو رفته است. درحالی‌که برخی از طرفداران مطمئناً دوست دارند محتوای الهام گرفته شده از Bloodorne را ببینند، برخی دیگر از تفاوت این دو عنوان با یکدیگر هم راضی خواهند بود.

 

Elden Ring در 25 فوریه 2022 برای PC، PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series X/S منتشر می‌شود.

  • اشتراک با دوستان

در بحث شرکت کنید

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات