دانلود اپلیکیشن اندروید

سازنده بازی Final Fantasy 16 در خصوص سیستم مبارزه اکشن Turn-Based صحبت می‌کند

سازنده بازی Final Fantasy 16 در خصوص سیستم مبارزه اکشن Turn-Based صحبت می‌کند

آقای نائوکی یوشیدا (Naoki Youshida)، تهیه کننده بازی Final Fantasy 16، در مورد اینکه چگونه فناوری بازی‌های ویدیویی ما را به سمت نمایش صحنه‌های اکشن بلادرنگ برده‌اند و در این مسیر حرکت می‌کنند و همچنین در مورد اینکه چرا استودیوی سازنده تصمیم گرفت تا سیستم مبارزه بازی یادشده مبتنی بر اکشن نوبتی باشد، صحبت‌هایی به عمل آورده است. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.

در مصاحبه‌ای با مجله ژاپنی فامیتسو (Famitsu) که از طریق وب سایت VGC به انگلیسی ترجمه شده بود، آقای نائوکی یوشیدا (Naoki Youshida)، تهیه کننده بازی Final Fantasy 16 در مورد تصمیم تیم سازنده به ارائه یک سیستم مبارزه واقعی در این بازی به جای پیروی از سیستم قدیمی و ریشه‌ای مبارزات صحبت کرد و اطلاعاتی هم از سیستم مبارزه نوبتی قسمت شانزدهم مجموعه Final Fantasy به ما ارائه داد.

هماطنور که گفتیم، این مصاحبه به واسطه وب سایت Video Games Chronicle ترجمه شده که قسمت اول آن را می‌توانید از طریق این لینک به واسطه وب سایت کاروتک مطالعه کنید. به هر حال مجله فامیتسو به این موضوع اشاره می‌کند که نظرات مخاطبان باعث شد تا سیستم مبارزه طراحی شده برای این بازی به سبک نبردهای بلادرنگ باشد. به همین علت، آقای یوشیدا می‌گوید:

من از نسلی هستم که با بازی‌های نقش‌آفرینی (RPG) دستوری و مبارزات نوبتی بزرگ شده‌ام و فکر می‌کنم می‌فهمم که چقدر می‌تواند [این سیستم مبارزه‌ای] همه جانبه باشد. از سوی دیگر، در حدود یک دهه گذشته، من نظرات زیادی [از سوی بازیکنان] دیده‌ام که می‌گویند:« من جذابیت انتخاب دستورات در بازی‌های ویدیویی را درک نمی‌کنم».

بازی‌های نقش‌آفرینی یا همان RPG اولیه معمولاً به چند دلیل دارای نبردهای نوبتی مبتنی بر Turn-Based بوده‌اند؛ از جمله محدودیت‌های فناوری موجود در آن بازه زمانی و همچنین این واقعیت که بازی‌های نقش‌آفرینی در صنعت بازی‌های ویدیویی از قوانین بازی‌های نقش‌آفرینی رومیزی سرچشمه می‌گرفتند. آقای یوشیدا معتقد است که فناوری بازی از آن زمان به بعد، بازی‌های نقش‌آفرینی را به سمت مکانیزم‌های رزمی مبتنی بر محصولات اکشن سوق داده تا اینکه برای بار دیگر شاهد مبارزات نوبتی باشیم.

در همین راستا آقای یوشیدا می‌گوید:

در حال حاضر برای چند نسل کنونی، تمام بیان شخصیت‌ها را می‌توان به صورت Real Time (زمان واقعی) انجام داد. اقداماتی مانند اینکه «ماشه کنترلر خود را فشار دهید تا شخصیت شما با اسلحه شلیک کند» و اینکه «دکمه را فشار دهید و شخصیت شما شمشیر خودش را به حرکت در می‌آورد» اکنون می‌تواند به راحتی و بدون عبور از سیستم فرماندهی اجراء شود.

ایشان در ادامه می‌افزاید

اکنون برای بازیکنان جوان‌تر از من [این موضوع] عادی است که چنین بازی‌هایی را دوست داشته باشند. در نتیجه،‌به نظر می‌رسد که برای تصمیم گیری در طول نبرد،‌ عبور از یک خط فرمان، مانند «نبرد در این منطقه» دیگر منطقی نیست.

آقای یوشیدا در ادامه در خصوص یافتن سیستم‌های مبارزه نوبتی بسیار سرگرم‌کننده صحبت کرد و به این موضوع تأکید کرد که چگونه تصمیم به انجام مبارزات اکشن بلادرنگ در بازی Final Fantasy 16 اصلاً محور خوب یا بد بودن بازی نیست، بلکه همه موضوعات به یک بازیکن جوان بستگی دارد. مخاطبانی در این بین وجود دارند که تجربه گیم‌پلی اکشن Real-Time را نسبت به جنگ‌های نوبتی- تاکتیکی ترجیح می‌دهند که خود این موضوع در زمره مسائل دیگری قرار می‌گیرد.

بازی Final Fantasy 16 در تابستان سال ۲۰۲۳ میلادی برای پلتفرم پلی‌استیشن ۵ به صورت انحصاری منتشر خواهد شد. داستان این نسخه در دنیای Valisthea اتفاق می‌افتد که از شش قلمرو تشکیل شده است. هر کدام Eikon مربوط به خود را دارند که یک احضار قدرتمند مانند Garuda یا Titan و Dominant به میزبانی یک شخص واحد با قدرتی منحصربه‌فرد خواهند داشت. بازیکنان کنترل شخصیتی به نام Clive که یک غالب lfrit را کنترل می‌کند، در دست خواهند گرفت که سفری انتقام‌جویانه را آغاز خواهد کرد.

به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون بازی Final Fantasy 16 و برنامه‌های بعدی استودیوی بازی‌سازی اسکوئر انیکس (Square Enix)، وب سایت کاروتک را حتماً دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا پیش‌تر موفق به تجربه یکی از نسخه‌های سری بازی Final Fantasy شده بوده‌اید؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، خرید و تجربه کدام یک از نسخه‌های این مجموعه را به سایر دوستان خود و مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک که موفق به تجربه هیچ کدام از بازی‌های این مجموعه نشده و یا از سایر پلتفرم‌های سرگرمی مثل خانواده ایکس باکس یا رایانه‌های شخصی و حتی نینتندو سوئیچ استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌کنید؟ به نظر شما، آیا توجیه تهیه‌کننده نسخه شانزدهم این مجموعه مبنی بر صرف زمان زیاد برای ساخت یک محصول در سبک جهان باز، آن هم به مدت ۱۵ سال، درست و به جا است؟ در نهایت به عنوان یک مخاطب یا طرفدار به ما بگویید که چه انتظاراتی از تجربه بازی Final Fantasy 16 دارید که تیم توسعه‌دهنده مستقر در استودیوی بازی‌سازی اسکوئر انیکس باید به نکات مد نظر شما توجه کرده تا انتظاراتتان از تجربه این بازی برآورده شود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 رویداد تخصصی محتوای متنی قلم