1%

پورت ریمیک Final Fantasy 7 برای رایانه‌ها شخصی، یک ناامیدی بزرگ است

wmnc8PJiQMNcHLJhYS74Bd-970-80.jpg

بعد از یک‌سال و نیم انتظار برای پورت بازی روی رایانه‌های شخصی، بازیکنان هیچ گزینه‌ای برای تنظیمات گرافیکی ندارند و در تمامی بخش‌های این بازی به مقدار زیادی مشکل وجود دارد.

تابستان امسال، اسکوئر انکیس نسخه‌ی به‌روزرسانی شده‌ی بازی Final Fantasy 7 Remake را برای پلی‌استیشن ۵ منتشر کرد که Digital Foundry آن را یک ارتقاء خیره‌کننده نامید. این نسخه از بازی کیفیت بافت‌ها را ارتقاء داد، نورپردازی بازی اصلاح کرد و قابلیت اجرای ۶۰ فریم را در کنار ۳۰ فریم برای کیفیت 4K به بازی اضافه کرد. شش ماه بعد، این شرکت تصمیم گرفت که این نسخه از بازی را برای رایانه‌ها شخصی منتشر کند که مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشت. پورت این بازی روی رایانه‌ها شخصی نه‌‌تنها تمام گزینه‌ها و تنظیمات گرافیکی را از بین برد، بلکه در برخی سیستم‌های مشکل stuttering issue هم دارد.

جان لیمن از Digital Foundry در توییتی نوشت:

این پورت برای رایانه‌های شخصی، یک افتضاح است.

شاید کلمه‌ی افتضاح کمی اغراق‌آمیز باشد، چرا که برخلاف پورت‌های دیگر برای رایانه‌های شخصی‌، این بازی نه مشکل کرش کردن دارد و نه باگ‌ها وحشتناک، ولی برای یک بازی با ۷۰ دلار قیمت، هزینه‌ای که شما برای یک بازی AAA پرداخت کنید، باید تنظیمات بیشتری را برای بخش گرافیکی اضافه می‌کردند.

هیچ گزینه نرخ فریم متغیر، هیچ راهی برای تغییر حالت anti-aliasing، جابه‌جایی VSync یا کنترل جلوه‌هایی مانند motion blur وجود ندارد. همچنین امکانی وجود ندارد که در آن شما بتوانید مقیاس رزولوشن خود را تغییر دهید، گزینه‌ای که برای متعادل کردن کیفیت و عملکرد تصویر است.

tV6Mpqgb29W4gkNAcfmaKa-970-80.png

در کنسول‌ها FF7 Remake، از مقیاس رزولوشن پویا استفاده می‌کرد که رزولوشن را برای ثابت نگه‌داشتن نرخ فریم، تغییر می‌داد؛ یعنی در هنگام نبرد رزولوشن شما از 1440p به 1080p کاهش پیدا می‌کند که نرخ فریم شما روی ۶۰ ثابت بماند. پورت کامپیوتر هم همین کار را انجام می‌دهد، ولی هیچ گزینه‌ای برای شخصی‌سازی یا غیرفعال‌سازی وجود ندارد. این اتفاق واقعا عجیب است و به احتمال خیلی زیاد، منشاء خیلی از مشکلات بازی باشد. البته شما می‌توانید با یک ماد این بخش از تنظیمات را غیرفعال کنید.

هنگامی که اسکوئر انیکس، چندسال پیش Final Fantasy 15 را با استفاده از موتور داخلی خود به رایانه شخصی پورت کرد، برای اطمینان از اینکه همه‌چیز کامل و درست است، زمان و وقت زیادی را صرف کرد و گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار داد. مطمئناً اگر اسکوئر انیکس بتواند این کار را در سال ۲۰۱۸ و با موتور داخلی خود انجام دهد، می‌تواند در سال ۲۰۲۱ و با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 ،فناوری که در بازی‌های رایانه‌ای بی‌شماری استفاده شده، هم این کار را انجام دهد.

در بخش تنظیمات بازی Kingdom Hearts 3 که امسال توسط هم شرکت و با استفاده Unreal Engine 4 ساخته شده، نرخ فریم متغیر، گزینه‌های جداگانه برای شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌ها، گزینه‌های ضد aliasing و تاری حرکت وجود دارد. با اینکه این‌ها هم کم به نظر می‌رسند و آن‌چنان کامل نیست، ولی نسبت به FF7 واقعا بهتر است.

این‌ مشکل برای هر بازی ناامیدکننده خواهد بود و اسکوئر انیکس هیچ بهانه‌ای ندارد. این بازی با قیمت ۷۰ دلار برای رایانه‌ها شخصی در آمریکا به فروش می‌رسد و حتی در برخی مناطق به ۸۰ یورو یا ۹۰ دلار آمریکا هم خواهد رسید. همچنین اسکوئر انیکس از آوریل ۲۰۲۰، زمانی که بازی اولین بار برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شد، زمان داشته تا آن را برای رایانه‌های شخصی هم آماده‌سازی کند یا حداقل تنظیمات گرافیکی را که باید را به آن اضافه کند.

شش ماه پس از عرضه‌ی بازی Death Stranding برای کنسول‌ها، این بازی با پیاده‌سازی فوق‌العاده‌ی Nvidia DLSS برای رایانه‌های شخصی منتشر شد که به خوبی می‌توانست به شما خروجی تصویر 4K هم بدهد که در نوع خودش بی‌نظیر به حساب می‌آید. ولی Final Fantasy 7 Remake حتی به شما اجازه نمی‌دهد تنظیمات anti-aliasing خود را تغییر دهید.

وس فنلون (Wes Fenlon)، نویسنده‌ی PCGAMER در این‌ باره نوشت:

اگر قرار است با Epic Games قرار دادی را امضاء کنید و از موتور بازی‌سازی این شرکت استفاده کنید، حداقل بازی خود را به سطحی برسانید که دهه‌هاست بازی‌های قدیمی آن‌ها را دارند.

  • اشتراک با دوستان
در بحث شرکت کنید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات