1%

خالق و پدر بازی Final Fantasy، Hironobu Sakaguchi، نسخه‌ی ۱۴ این بازی را پس از ۳۵ روز به پایان رساند

final-fantasy-14-endwalker-paladin-hironobu-sakaguchi.jpeg

پس از تنها 35 روز، هیرونوبو ساکاگوچی (Hironobu Sakaguchi)، پدر Final Fnatasy، سناریوی اصلی بازی Final Fantasy 14 را شکست داده و آن را بسیار تمجید کرد.

در پایان ماه سپتامبر، Hironobu Sakaguchi، خالق سری Final Fantasy، بازی14  Final Fantasy آغاز کرد و در هالووین، کمی بیش از یک ماه بعد، Sakaguchi داستان اصلی و همچنین سه تا بسته‌ی الحاقی را به پایان رساند. درست در زمانی که عرضه‌ی Endwalker چند هفته‌ی دیگر صورت می‌گیرد.

Sakaguchi که قبل از تبدیل شدن استودیو Square به Square Enix، برای این شرکت کار می‌کرد، یکی از چهره‌های اصلی پشت هر بازی Final Fantasy بود تا زمانی که در سال 2003 شرکت را ترک کرد. از آن زمان در نسخه اصلی سال 1987 تا Final Fantasy X-2، از جمله اسپین آف مانند Final Fantasy Tactics، شخصیت تأثیرگذاری بوده است. طرفداران قدیمی فاینال فانتزی از دیدن اینکه پدر Final Fnatasy از روند ورود این فرنچایز به سمت یک بازی نقش آفرینی آنلاین بزرگ چند نفره اسکوئر انیکس خوشحال است، هیجان زده شدند. به‌خصوص به این دلیل که Final Fantasy 14 به خاطر ادای احترام به بازی‌های فاینال فانتزی گذشته شناخته می‌شود.

Final Fantasy 14 بیش از هشت سال است که منتشر شده و با سه بسته‌ی الحاقی کامل محتوا، بیش از صد ساعت داستان در بازی وجود دارد. با این حال، سناریوی اصلی Final Fantasy 14 تا Endwalker نزدیک به 120 ساعت طول می‌کشد، با بیش از 700 کوئست بین آغاز A Realm Reborn و پایان Shadowbringers. این بدان معنا است که Sakaguchi برای تکمیل تمام Final Fantasy 14 در 35 روزی که طول کشید، به‌طور متوسط باید 3.5 ساعت در روز بازی کرده باشد.

ایکس‌باکس قصد دارد تا به صورت تصادفی باندل‌هایی را به مناسب بیستمین سالگرد این شرکت به کاربران بدهد

Sakaguchi در طول سفر و ماجراجویی بازی خود در ماه گذشته، روند بازی‌ و اسکرین‌شات‌ها و واکنش‌هایی را نسبت به روایت در توییتر به اشتراک گذاشته است. بازیکنان با شگفتی متوجه شدند که او تمام A Realm Reborn، بزرگ‌ترین بخش از محتوای Final Fantasy 14، را در حدود دو هفته به پایان رسانده است. سپس با سرعتی سرسام‌آور، Sakaguchi در دو روز از Heavensward، اولین الحاقیه بازی، و الحاقات Stormblood و Shadowbringers که هر کدام در حدود یک هفته طول کشید، گذشت. سرعت قابل توجه ساکاگوچی ثابت می‌کند که طراح بازی 58 ساله می‌داند چگونه بازی‌ها را به همان خوبی که می‌تواند بسازد، می‌تواند بازی کند.

اوایل سال جاری، Sakaguchi گفته است که پس از انتشار Fantasian، یک بازی موبایلی که توسط استودیوی او یعنی Mistwalker که تابستان امسال منتشر شد، به بازنشستگی فکر می‌کند. با این حال، پس از شکست دادن Final Fantasy 14، آقای Sakaguchi ابراز علاقه کرد که با Naoki Yoshida، کارگردان و تهیه‌کننده بازی نقش آفرینی آنلاین بزرگ چند نفره، درباره طراحی روایی دنیای چندگانه‌اش گپ بزند، زیرا او تحت‌تأثیر رفتار بازی با تعادل خیر و شر و ماهیت غیر دودویی آن‌ها قرار گرفته بود. طرفداران Final Fantasy  ابتدا به حدس و گمان می‌پردازند و امیدوار هستند که Sakaguchi ممکن است در آینده به Final Fantasy 14 برای یک همکاری یا نقش مشاوره‌ای برای اضافه کردن یک‌سری ویژگی‌های قدیمی، باز هم به روند تأثیرگذاری خود روی این داستان بازگردد.

Final Fantasy 14 هم اکنون برای PC ،PS4 و PS5 در دسترس است. Endwalker نیز در 23 نوامبر منتشر می‌شود.

  • اشتراک با دوستان

در بحث شرکت کنید

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات