اخیراً آقای بارتلومیی بارتولا (Bartlomiej Bartula)، مدیرعامل استودیوی بازیسازی ManyDev Studio با وب سایت گیمینگ بولت (GamingBolt) مصاحبهای را در خصوص شاکلهها و محتوای بازی Illusion Lands انجام داده که ما را بیشتر با آن بازی اکشن علمی- تخیلی و فانتزی آشنا میکند. برای مطالعه این مصاحبه، وب سایت کاروتک را حتماً دنبال کنید.
یکی از بازیهای اکشنی که در آینده منتشر میشود، قطعاً به دست استودیوی خلاق منیدو (ManyDev Studio) اتفاق میافتد و آن هم با نام Illusion Lands در نزد بازیکنان و مخاطبانی شناخته میشود که از داستانهای علمی – تخیلی و روایتهای تاریک فانتزی در کنار یک سیستم رزمی اکشن محور شیک و قوی و البته تأکید بر جستجوی محیطهای خلق شده برای پیدا کردن اسرار، لذت میبرند.
در این بازی، قطعاً پتانسیلهای زیاد و جالبی وجود دارد که بر اساس تمام نمایشهایی که تاکنون تماشا کردهایم و در خصوص آن کنجکاوی کردهایم تا موارد بیشتری بدانیم و به خوبی بازی یادشده را بشناسیم، اخیراً با برخی از سوالات خود و شما کاربران عزیز با توسعهدهنده محصول نامبرده تماس گرفتهایم تا کمی در این زمینه اطلاعات لازمه را جمعآوری کنیم. در ادامه شما مخاطبان عزیز میتوانید از مصاحبه ما با آقای بارتلومیی بارتولا (Bartlomiej Bartula)، که مدیرعمل استودیوی منیدو هم شناخته میشود، لذت ببرید.
«ترکیبی از این تنظیمات به ما این امکان را میدهد که چارچوب معمول جهانهای فانتزی کلاسیک را گسترش دهیم و فردیت بیشتری هم از نظر مکانیکی و هم از نظر اتمسفر به بازی اضافه کنیم.»
سوال: یکی از مواردی که بازی Illusion Lands بیش از همه بازیهای هم سبک روی آن تأکید دارد، سیستم مبارزه آن است. در مورد تعادلی که بازی در آن زمینه پر زرق و برق و هیجانانگیز از نظر مکانیکی و تراکم بودن یا حتی متنوع بودن ارائه میدهد، چه موردی را میتوانید بگویید؟
بارتولا: سیستم مبارزه تقریباً بین یک بازی اسلشر سرگرمکننده کلاسیک و مکانیکهای رزمی پیچیده متعادل است که در آن محاسبه زمانبندی و یادگیری صحیح درخت مهارت از مهمترین ارکان آن خواهد بود. در دنیای Illusion Lands، انواع مختلفی از دشمنان وجود دارد که هر بازیکن باید رویکرد مخصوص به خود را در جهت شکست دادن آنها پیدا کنند.
سوال: رویکرد شما برای طراحی دشمنان و باس فایتها در بازی Illusion Lands چه بوده است؟ مخصوصاً با توجه به تأکیدی که روی سیستم مبارزهای بازی دارید.
بارتولا: طراحی باس فایتهای بازی در درجه اول بر اساس توانایی انجام یک مبارزه مهیج با استفاده از هر دو ابزار معمولی مبازه با شمشیر / کمان / نیزه و غیره و در وهله دوم به عنوان یک اژدها سوار است. بنابراین، باس فایتهای موجود در بازی بزرگ هستند، اما در عین حال میتوان آنها را به روشهای مختلفی شکست داد، آن هم بدون اینکه به زیبایی سبک نبردها خدشهای وارد شود.
سوال: محیط علمی – تخیلی و فانتزی بازی Illusion Lands بر اساس آنچه تاکنون از بازی دیدهایم، محیط جالبی است. چگونه از این ترکیب برای تقویت چیزهایی مانند جهانسازی و جو موجود در آن استفاده میکنید؟
بارتولا: ترکیبی از این تنظیمات به ما این امکان را میدهد که چارچوب معمول جهانهای فانتزی کلاسیک را گسترش دهیم و فردیت بیشتری هم از نظر مکانیکی و هم از نظر اتمسفر به بازی اضافه کنیم. عناصر علمی – تخیلی در بازی شبیه به محصول «the ruins of past civilizations» هستند و مکمل ایدههای جهان آن و آنچه واقعاً در بازی اتفاق میافتد، همه از آن محصول نشأت میگیرند.
«کاوش در جهان بازی عنصر مهمی از آن است، زیرا بازیکنان باید دلایل آنچیزی که در این جهان اتفاق میافتد را درک کنند. برخی از پاسخها را میتوان در نتیجه جستجو و کاوش محیطها به راحتی پیدا کرد.»
سوال: سیستم پیشرفت بازیکن در بازی illusion Lands چگونه است؟
بارتولا: سیستم پیشرفت در بازی Illusion Lands اساساً مبتنی بر یادگیری درخت مهارت در شاخههای مختلف، بهبود آمار شخصیتها و بهبود سلاحها در سیستم ساخت و ساز است. علاوه بر موارد فوق، بازی همچنین دارای تعدادی از موارد منحصربهفردی است که تواناییهای دائمی را به شما اهداء میکند و آن را میتوانید در نتیجه کاوش محیطها و تکمیل پازلها به دست آورید.
سوال: بازی Illusion Lands تا چه اندازه روی اکتشاف تأکید میکند؟ در مورد مکانیزم پیمایش و طی کردن مسافت در بازی چه موردی را میتوانید به ما بگویید؟
بارتولا: کاوش در جهان بازی عنصر مهمی از آن است، زیرا بازیکنان باید دلایل آنچیزی که در این جهان اتفاق میافتد را درک کنند. برخی از پاسخها را میتوان در نتیجه جستجو و کاوش محیطها به راحتی پیدا کرد. برای انجام این کار، شخصیتها دارای تعدادی از مکانیزمهای تحقیقاتی مثل: دید عقاب، اژدها سواری، دویدن روی دیوار، استفاده از قلاب گیر (Grappling Hook) و برخی دیگر از این موارد هستند. مهارتهای یادشده به شما امکان میدهد که در مکانهای مختلف به روشی غیر استاندارد حرکت کنید و اسرار باقی مانده در آنجا را پیدا کنید.
سوال: آیا میتوانید به ما بگویید که جهان و تجربه در کل بازی Illusion Lands چگونه ساختاری دارد؟ آیا بازیکنان به مناطق مجازیی میروند که از یکدیگر جدا شدهاند یا اینکه جهان بازی به صورت کلی یکپارچه خواهد بود؟
بارتولا: دنیای بازی از مکانهای مجزا و دور از هم تشکیل شده است. آنها توسط یک محل ریموت جداگانه به یکدیگر متصل هستند. نزدیکترین قیاسی که در این زمینه میتوانم به آن اشاره کنم، محصول Star Wars Jedi: Fallen Order است.
سوال: بازیکنان باید از دنیای Illusion Lands از نظر اندازه و تنوع چه انتظاری داشته باشند؟
بارتولا: بازی Illusion Lands چندین مقیاس منحصربهفرد از نظر بصری با دید متفاوت به بازیکنان ارائه میدهد. در حال حاضر، ۵ لوکیشن مختلف در دست توسعه هستند که گذر کامل از هر کدام از آنها بسته به سرعت بازیکنان، بین ۲ الی ۳ ساعت زمان میبرد. البته بخاطر علاقهای که به این پروژه داریم، قصد داریم دنیای بازی را گسترش دهیم و چند مکان جالب دیگر را هم به آن اضافه کنیم.
« ما برنامهریزی میکنیم که بازی بین ۱۰ الی ۱۱ ساعت طول بکشد. با این حال، ممکن است تحت تأثیر بازخورد بازیکنان، این موضوع را تغییر دهیم.»
سوال: تقریباً میانگین به اتمام رساند کل بازی چقدر طول خواهد کشید؟
بارتولا: در حال حاضر برای نسخه اصلی، برنامهریزی میکنیم که بازی بین ۱۰ الی ۱۱ ساعت طول بکشد. با این حال، ممکن است تحت تأثیر بازخورد بازیکنان، این موضوع را تغییر دهیم. ما آزمایشهای مختلفی را سازماندهی خواهیم کرد و البته یک نسخه آزمایشی هم برای انتشار در برنامه داریم؛ بنابراین انتظار خواهیم داشت که بازخوردهای اساسی زیادی از سوی بازیکنان داشته باشیم. ناشران به بازی ما علاقهمند هستند، بنابراین همکاری احتمالی با هر ناشری ممکن است بر تغییرات شاکله، گسترش بازی، ابعاد جهان باز ما و موارد دیگر تأثیرگذار باشد.
سوال: آیا برنامه دارید تا این بازی را هم برای کنسولهای پلیاستیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر کنید؟
بارتولا: برنامههایی برای انجام دادن چنین کاری وجود دارد، اما اکنون میتوانم بگوییم که بازی در ابتدا فقط برای رایانههای شخصی در دسترس است.
سوال: آیا برنامهای برای بهینهسازی بازی خودتان روی کنسول دستی استیم دک دارید؟
بارتولا: ما در حال بهینهسازی بازی برای کنسول دستی استیم دک، آن هم مدتی پس از انتشار روی پلتفرم رایانههای شخصی، هستیم.
سوال آخر: در نهایت بگویید که بازیکنان انتظار انتشار بازی را در چه زمانی میتوانند داشته باشند؟
بارتولا: در حال حاضر، ما قصد داریم این بازی را امسال منتشر کنیم، اما همه چیز به تیم توسعهدهنده مربوط است. بنابراین هرچیزی میتواند تغییر کند.
نظر شما در خصوص این مصاحبه چیست؟ آیا با توجه به اطلاعاتی که از بازی به دست آوردهاید، برای تجربه آن مشتاق هستید؟ به نظر شما بازی illusion Lands در آینده میتواند به یکی از تأثیرگذارترین بازیهای صنعت بازیهای رایانهای تبدیل شود؟ به نظر شما، چه مقدار احتمال دارد که سازندگان این بازی را برای کنسولهای پلیاستیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر کنند؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.