دانلود اپلیکیشن اندروید

چه اطلاعات جدیدی از نمایش اخیر Starfield به دست آورده‌ایم؟

چه اطلاعات جدیدی از نمایش اخیر Starfield به دست آورده‌ایم؟

تقریبا از سال ۲۰۱۸ است که راجع به بازی Starfield می‌دانیم و تا به امروز چند تریلر مختلف از این بازی دریافت کرده‌ایم که اطلاعات کافی از این بازی در اختیار ما قرار می‌دهد.

 

اما تقریبا همین اواخر بود که توانستیم گیمپلی این بازی را مشاهده کنیم. در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اکس باکس و بتزدا بالاخره توانستیم نگاهی کلی به این بازی در جریان گیمپلی‌اش داشته باشیم.

نه تنها جریان گیمپلی بازی در این کنفرانس به نمایش درآمد، بلکه اطلاعات جدیدی از این بازی را هم دریافت کردیم و تا حدودی فهمیدیم که بازی جهان باز نقش‌آفرینی بتزدا قرار است به چه شکلی باشد. در ادامه این مطلب، به این موضوع می‌پردازیم که چه ویژگی‌های جدیدی را در نمایش‌های جدید این بازی شاهد بودیم. با کاروتک همراه باشید.

داستان

داستان و روایت همیشه اهمیت ویژه‌‌ای در بازی‌‌های بتزدا داشته است. حتی اگر این شما باشید که داستان را پیش ببرید و دیالوگ‌‌های کارکتر خود را انتخاب کنید، باز هم داستان کلی در پشت صحنه روایت می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بتزدا به آن اهمیت می‌دهد. داستان بازی Starfield چیست؟ داستان این بازی در آينده روایت شده و در سال ۲۳۳۰ میلادی جریان دارد.

انسان‌‌‌ها توانسته‌اند به مرزهای وسیع و عظیم خارج از جو دسترسی داشته باشند و به نوعی تمدن خود را به خارج از فضای زمین برده‌اند. در اوایل بازی، شما به یک گروه می‌پیوندید که آخرین گروه از مسافرانی هستند که در خارج از جو زمین وجود دارند. هدف و ماموریت اصلی شما این است که آیتم‌های مرموز و مربوط به خارج از جو زمین را پیدا کرده و آن‌‌ها را ذخیره کنید.

اما چرا این کار را انجام می‌دهید و چرا داشتن این آیتم‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، موضوعی است که هنوز بتزدا و اکس باکس راجع به آن صحبت نکرده‌اند. با توجه به نمایشی که از این بازی دیده‌‌اید، انتظار داریم که در طول بازی با کارکترهای زیادی روبه‌رو شویم و هم‌چنین با توجه به این که Starfield قرار است عنوان نقش‌آفرینی استودیوی بتزدا باشد، احتمالا قرار است در آن گروه‌ها و فکشن‌های مختلفی را مشاهده کنیم.

این گروه‌ها و فکشن‌های داخل بازی هر کدام اهداف مخصوص به خودشان را دارند؛ بدین شکل که ممکن است یکی از این گروه‌ها، دزدهای فضایی باشند و بعضی‌های دیگر ممکن است به دنبال صلح طلبی باشند که شما به انتخاب خودتان می‌توانید به آن‌ها بپیوندید. اگر در گذشته بازی The Elder Scrolls Skyrim را تجربه کرده باشید، احتمالا به خوبی با این گروه‌ها و فکشن‌ها آشنایی داشته باشید.

با تمام موارد بالا، احتمالا بتزدا داستان و روایتی وسیع و پر از لایه را در اختیار کاربرها می‌گذارد که می‌تواند ساعت‌‌ها سرگرمی را به همراه داشته باشد.

وسعت بازی

یکی از عنصرهایی که بتزدا را با آن می‌شناسیم،‌ ساختن دنیای بزرگ و وسیع است که به خوبی با المان‌های نقش‌آفرینی بازی چفت می‌شود. به نظر می‌رسد که این قائده راجع به Starfield مستثنی نیست؛ به طور خیلی ساده بازی Starfield قرار است راجع به گشت‌وگذار در خارج از جو باشد و همانطور که می‌دانید، دنیاسازی که می‌توان در خارج جو زمین انجام داد، به مراتب بسیار بزرگ‌تر، متنوع‌تر و البته جذاب‌تر است.

طبق گفته سازنده‌ها، در Starfield می‌توانید حدود ۱۰۰ منظومه را گشت و گذار کنید که هر کدام از این منظومه‌ها، حدود ۱۰۰۰ سیاره خواهد داشت. یعنی هر زمانی که دوست داشته باشید می‌توانید وارد مکان جدیدی در بازی بشوید و در آن گشت و گذار کنید. البته مشخص نیست که چندی از این سیاره‌ها به صورت اورجینال طراحی شده‌اند و چندی دیگر توسط انجین داخل بازی و به صورت تصادفی ساخته شده‌اند. اما کاملا بعید است که شاده این موضوع باشیم که بیش از چند ده میلیون سیاره مختلف طی این چهار سال اخیر،‌ توسط بتزدا طراحی شده‌ باشد.

البته کارگردان این بازی یعنی تاد هاوارد اعلام کرده که سیاره‌های اورجینالی که در این بازی حضور خواهند داشت، از ابتدا و از صفر طراحی شده‌اند که کارکترها و داستان‌های مختص به خودشان را شامل خواهند شد. به طور کلی می‌توان گفت که بازی بسیار بزرگ‌‌تر از حد تصورات‌هایمان به نظر می‌رسد. وسعت بزرگ بازی از طرفی می‌تواند نگران کننده باشد که وجود سیاره‌‌های مشابه بازی یش از حد، از کیفیت تجربه بازی بکاهد.

ساخت کارکتر

بتزدا در این زمینه هم به خوبی خودش را نشان داده است. ساخت کارکتر و مکانیک‌های نقش‌آفرینی در بازی Starfield انگاری که به مراحل بعدی خودش رسیده که بسیار جالب به نظر می‌رسد. طبق گفته سازندگان، این عنوان پیچیده‌ترین و جذاب‌ترین ابزار ساخت کارکتر را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد. این ابزارها شامل شخصی سازی نحوه راه رفتن، رنگ پوست، سایز بدن و بقیه موارد است که هر کدام از این دسته‌بندی‌ها، شامل گزینه‌‌های متفاوت و زیادی است.

همه کارکترهایی که در طول بازی می‌بینید یا حتی کارکتر خودتان، داستان پس‌زمینه بسیار مهمی دارد؛ شما حتی می‌‌توانید بازی را به عنوان یک آشپز شروع کنید یا حتی یک دیپلمات باشید و اگر هم دوست داردی کمی خلاف قانون ظاهر شوید، می‌توانید یک گانگستر باشید و کلی موارد دیگر. گزینه‌های شخصی‌سازی کارکترسازی فراتر از این موضوع‌های می‌روند.

به عنوان مثال در بازی می‌توانید دی ان ای فضایی‌ها را به خودتان بدهید، یک فرد درون‌گرا باشید و کلی نکته دیگر که در طول راه می‌تواند باعث نفع و ضرر شما باشد که بسته به نوع انتخاب‌‌هایتان، سود و ضرر شما متفاوت خواهد بود. به نظر می‌رسد که بازی Starfield قصد دارد تجربه بازی نقش‌آفرینی را در این بازی به مراحل بعدی ببرد که به مرور زمان بازی جذاب‌تر از دیگر بازی‌های بتزدا شود.

پیش‌روی و ساختار

هنوز در رابطه با این موضوع اطلاعات خیلی زیادی در دسترس نیست اما به طور کلی،‌ ایده‌ای داریم که این بخش از بازی به چه شکل پیش می‌رود. به عنوان مثال زمانی که در بازی پیش‌روی کنید و امتیاز تجربه بیشتری به دست آورید،‌ می‌توانید مهارت‌‌های جدیدی را در کنار آن به دست آورید. البته با به دست آوردن مهارت‌های جدید نباید به راحتی آن‌‌ها را فراموش کنید.

مثلا اگر یک مهارت را در بازی به دست آوردید، باید از آن به اندازه کافی استفاده کنید که بتوانید آن را قوی‌‌تر کرده و حتی آن مهارت را به سطح‌های بعدی ببرید. این مهار‌ت‌ها، چالش‌های مربوط به خودشان را خواهند داشت که مشخصا برای رساندن آن مهارت به سطح بعدی طراحی شده‌اند. در این میان، این مهارت‌هایی که به دست می‌آورید، قابلیت شخصی‌سازی شدن را دارند.

به طور کلی این بخش را تنها به همین دو بند می‌توان خلاصه کرد.

سفینه‌ها و سیستم مبارزات هوایی

مشخصا از آن‌جایی که با دنیای بزرگی در خارج از جو همراه هستیم، کاملا قابل انتظار بود که سفینه‌ها در این بازی بخش پررنگی را ایفا کنند و یکی از مهم‌ترین المان‌های بازی محسوب شوند. در حقیقت شما می‌توانید سفینه در بازی را به سلیقه خودتان طراحی کنید. اما این طراحی فقط در ظاهر نیست بلکه می‌توانید اجزای مختلفی که ساختار یک سفینه را تشکیل می‌دهند را به سلیقه خودتان انتخاب کنید. بسته به انتخابی که برای این اجزا دارید، قابلیت‌های مختلفی برای سفینه شما در اختیارتان گذاشته می‌شود که راه شما را در گیمپلی تغییر خواهد داد.

شما می‌توانید سفینه خود را در بازی کنترل کنید که در گیمپلی بازی توجه ویژه‌ای به این موضوع شده بود. سیستم مبارزه سفینه‌های بازی پیچیده به نظر می‌رسد اما در عین حال شاید بعد از مدت‌ها بالاخره شاهد بازی خواهیم بود که به خوبی توانسته مکانیزم سرگرم‌کننده‌ای در این زمینه را پیاده‌سازی کند. باید این موضوع را در نظر داشت که این اولین تجربه بتزدا در ساخت بازی فضایی است و از نمایش‌های بازی به چشم می‌آید که آن‌ها نتایج مطلوبی را برای بازی خود می‌خواهند.

سخن آخر

در انتها می‌توان گفت که چشم‌های زیادی به سمت استودیوی بتزدا و بازی Starfield است. این عنوان حدود ۴ سال است که معرفی شده اما قبل از آن هم چند سالی بود که روی طرح کلی آن وقت گذاشته شده. هم‌چنین این بازی تا به حال دو بار با تاخیر مواجه شده و همین تاخیرها باعث می‌شود تا طرفداران این بازی انتظار زیادی از آن داشته باشند.

این بازی قبل از نهایی شدن خریداری شدن بتزدا توسط اکس باکس تایید شد اما حالا با وجود این که بتزدا زیرمجموعه اکس باکس و مایکروسافت گیمینگ است، طرفداران اکس باکس هم انتظار زیادی برای این بازی می‌کشند و این بازی می‌تواند یکی از انحصاری‌‌های قدرتمندی باشد که اکس باکس شدید به آن نیاز دارد. موضوعی که به راحتی توسط همه فراموش می‌شود: Starfield در نهایت یک بازی اکس باکس است.

نظر شما راجع به بازی Starfield چیست؟ آیا مکانیزم‌‌های دیگری وجود دارد که در تریلرهای بعدی گیمپلی نمایش داده شود؟

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو