دانلود اپلیکیشن اندروید

دلیل نامه | بازی Red Dead Redemption هنوز هم لیاقت بازسازی شدن را دارد

دلیل نامه | بازی Red Dead Redemption هنوز هم لیاقت بازسازی شدن را دارد

در طول سال‌های گذشته پس از انتشار بازی Red Dead Redemption 2 توسط استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز (Rockstar Games)، شایعات زیادی در خصوص بازسازی شدن نسخه اول به گوش می‌رسد. در حقیقت استودیوی سازنده به صورت زیگزاگی اقدام به روایت یک داستان کابویی قانون شکنانه کرد که داستان بازی دوم، پیش درآمدی بر داستان نسخه اول حساب می‌شود که با این حال، ممکن است خیلی از طرفداران از تجربه آن محصول در سال ۲۰۱۰ محروم بوده باشند. به همین علت در دلیل نامه پیش رو به بررسی این موضوع می‌پردازیم که نسخه اول مجموعه Red Dead Redemption هنوز هم لیاقت بازسازی شدن را دارد. برای مطالعه ادامه مقاله با وب سایت کاروتک همراه باشید.

خب با گذشت مدت زمان‌ها طولانی، شایعات پیرامون بازی Red Dead Redemption تمامی ندارد و اخیراً هم متوجه این قضیه شده‌ایم که نه تنها پروژه بازسازی این بازی در کنار بازسازی بازی Grand Theft Auto IV در یک آب راکد و مرده از سوی استودیوی سازنده قرار گرفته است، بلکه حتی تیم سازنده مستقر در استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز (Rockstar Games) قصد انتشار به‌روزرسانی نسل نهمی بازی Red Dead Redemption 2 را هم ندارند؛ چراکه تمام تمرکز تیم توسعه‌دهنده روی تولید نسخه بعدی سری بازی Grand Theft Auto که ما فعلاً آن را نسخه ششم می‌نامیم، قرار دارد و بخش کوچکی از تیم هم همچنان روی به‌روز نگه داشتن محتواهای بخش GTA Online تمرکز کرده‌اند که همین موضوع لطمه بزرگی به بازی Red Dead Online وارد کرده است.

شایعات پیرامون بازسازی نسخه اول مجموعه Red Dead Redemption 1 زمانی قوّت گرفت که در سال گذشته میلادی،‌ مجله‌ای از صنعت بازی‌های ویدیویی ادعا کرد که اطلاعات موثقی از برنامه‌های آتی کمپانی راکستار گیمز دارد و در همین راستا هم تیم سازنده قصد دارد در آینده نسخه بازسازی شده بازی یادشده را به همراه بسته الحاقی محبوبش با نام Red Dead Redemption: Undead Nightmare را در قالب یک پکیج در اختیار بازیکنان قرار دهد؛ اما همه چیز به طور جدی تغییر کرد و برنامه‌ها تاجایی پیش رفت که گزارش‌های اخیر به ما نشان داد که نه تنها استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز قصد ندارد دیگر نگاهی به بازی‌های قدیمی‌اش بندازد، حتی به همین زودی‌ها هم دست از حمایت خود از بازی Red Dead Redemption 2 را برداشته است.

با این حال، افشاگری‌های مجله رسمی راکستار مگ (Rockstar Meg) این موضوعات را نقض می‌کند. شایان ذکر است که همین اتفاق البته در سال گذشته میلادی در خصوص مجموعه Grand Theft Auto رخ داده بود. شایعات زیادی در خصوص در دسترس قرار گرفتن نسخه‌های بازسازی شده سه بازی Grand Theft Auto 3، Grand Theft Auto Vice City و Grand Theft Auto: San Andreas منتشر شد که اگر خاطرتان باشد، پیش از انتشار رسمی این سه بازی در غالب محصولی با نام Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Editon، استودیوی راکستار گیمز تمام این سه بازی را که پیش‌تر به صورت مجزا در فروشگاه‌هایی چون پلی‌استیشن استور (PlayStation Store) قرار داشت را حذف کرد و بعد از مدت زمان کوتاهی،‌ از پکیج یادشده رونمایی کرد.

به هر حال این موضوع باعث شرمساری است که با وجود بازار داغ عناوین بازسازی شده و ریمستر، نمی‌توانیم محصولات با کیفیت قدیمی را یکبار دیگر تجربه کنیم؛ چراکه پیش‌تر ناشر و شرکت مادر استودیوی راکستار گیمز،‌یعنی کمپانی تیک – تو اینتراکتیو (Take – Two Interactive) به این موضوع اشاره کرد که بازسازی کاتالوگ‌های قدیمی عناوین استودیوی یادشده، به بازخورد بازیکنان نسبت به بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive بستگی دارد و از آنجایی که اصلاً این پکیج شرایط خوبی را در زمان انتشار تجربه نکرد، پس باید در برهه زمانی کنونی قید همه محصولات گذشته را بزنیم و به این موضوع امیدوار باشیم که تیم سازنده تمام تمرکز خودش را در جهت ساخت یک بازی تمام کمال از سری Grand Theft Auto گذاشته است.

 

 

 

 

کمپانی تیک – تو همچنین ادعا کرد که تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی، هشت محصول بازسازی شده برای انتشار در دست دارد که نمی‌دانیم آیا همه آن‌ها از کاتالوگ استودیوی راکستار گیمز خواهد بود یا کمپانی‌های دیگری نظیر ۲کی گیمز (2K Games) هم در این بین عناوین درخشان قدیمی خود را برای بار دیگر معرفی و منتشر خواهد کرد؟ مطمئناً باید در بین بازی‌های بازسازی شده مد نظر کمپانی تیک – تو، نام Red Dead Redemption 1 هم وجود داشته باشد، اینطور نیست؟ و مطمئناً با وجود استقبال کم بازیکنان از سه بازی ریمستر شده یادشده، این موضوع را به ما اثبات نمی‌کند که بازسازی نسخه اول مجموعه موردبحث محصول بدی از آب دربیاید. اکنون با اینکه هدف سازندگان روی توسعه بازی GTA 6 خواهد بود، اما در زمان نگارش این مقاله هنوز به طور رسمی چیزی در خصوص لغو پروژه بازسازی شده بازی‌ای مثل Red Dead Redemption و بسته‌ الحاقی آن بیان نشده و احتمالاً می‌توانیم شاهد انتشار این محصول تا بعد از زمان انتشار نسخه ششم «سرقت بزرگ اتوموبیل» باشیم.

به هر حال، آخرین تجربه بازیکنان از بازی RDR 1 به زمان حیات کنسول‌های ایکس باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ باز می‌گردد که از قضا یکی از قوی‌ترین داستان‌های دنیای کابوهای قانون‌شکن را به ما ارائه کرد و از همان سال تا زمان انتشار نسخه دوم، علاقه‌مندان زیادی نسبت به تجربه مجدد این محصول علاقه‌ نشان داده‌اند. به هر حال شاید بازیکنان سیاه بختی هم وجود داشته باشند که به تازگی به جمع بازیکنان و مخاطبان صنعت بازی‌های رایانه‌ای اضافه شده‌اند و هرگز فرصت تجربه چنین محصولی را نداشته‌اند، بنابراین این دسته از افراد یا موفق نشده‌اند که به صبر خود اعتماد کنند و کل مراحل بازی را از طریق پلتفرم یوتیوب تماشا کرده‌اند، یا در بازه زمانی‌ای این‌چنینی به تهیه کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ یا ایکس باکس ۳۶۰ پرداخته‌اند و آن بازی را تجربه کرده یا همچنان امیدوارند تا ببیند شخصیت جان مارستون (John Marston) بعد از داستان نسخه دوم، چه مسیری را دنبال می‌کند. به هر حال زمان برای دسته سوم به سختی سپری می‌شود و احتمالاً آن‌ها بابت سردرگمی‌ای که دارند، نمی‌دانند که قرار است به کجا کشیده شوند و شاید هم به دسته اول بازیکنان ملحق شوند و بدون در نظر گرفتن احتمال انتشار نسخه بازسازی شده نسخه اول، داستان این مجموعه زیبا را با سبک خود به پایان برسانند.

بازی Red Dead Redemption 1 بدون شک به بررسی مضامین تفرقه‌انگیز و بی‌اعتمادی رایج شده در شهرهای صنعتی آن زمان می‌پردازد که باعث نابودی گاوچران‌ها شد که در کنار این موضوعات، بر بیهودگی گرفتن انتقام‌ هم مجدداً تأکید مؤکد می‌شود. برای کسانی که پیش‌تر موفق به تجربه این بازی شده بوده‌اند، بسیار سخت خواهد بود تا بار دیگر از ماجراجویی هیجان‌انگیز جان مارستون دست بکشند و به یاد تماشای ایالات متحده قدیمی و همچنین کشور مکزیک، نخواهند چنین مکان‌هایی را با نهایت گرافیک و کیفیت برای یکبار دیگر هم که شده، تجربه کنند و از سیستم پویای چرخه آب و هوایی عظیمی که در طول بازی رخ می‌دهد، قافل شوند و برای چندمین بار به شنیدن موسیقی‌های باورنکردنی و تأثیرگذار این بازی نپردازند. با اینکه بیش از یک دهه از انتشار بازی Red Dead Redemption می‌گذرد، اما با انتشار مجدد می‌تواند به راحتی حواس تمام بازیکنان را از سایر رویدادهای جهانی و حتی سایر بازی‌های بزرگی که در دست توسعه قرار دارند و می‌خواهند در یک بازه زمانی با این محصول منتشر شوند، به خود جلب کند که همین امر هم به راحتی در آینده محقق خواهد شد.

شاید در سال‌های آینده بتوانیم به این موضوع اذعان و استدلال کنیم که یک بازسازی کامل برای این بازی ممکن است بیش از اندازه هزینه‌بر باشد؛ اما در برهه زمانی کنونی یک نیاز است؛ به ویژه اینکه با عدم توجه تیم سازنده مستقر در استودیوی راکستار گیمز به پروژه Red Dead Redemption 2 و همچنین بازی Red Dead Online، این محصول حالا در خطر فراموشی محض قرار گرفته و شاید تنها شوکی که می‌توان هم به سازنده و هم به مخاطب داد، همین انتشار مجدد، اما با کیفیت نسخه اول باشد که یک چهره جدید و رنگ تازه از محصول یک دهه گذشته را روی سخت‌افزارهای نسل نهمی پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، رایانه‌های شخصی و حتی کنسول‌های نسل هشتمی به نمایش بگذارد ( که البته امیدواریم تیم سازنده اگر همچنان برنامه‌ای در جهت توسعه آن محصول دارد، خروجی‌اش را برای کنسول‌های نسل نهمی بگیرد که در این راستا با نهایت قدرت موتور بازی‌سازی Rockstar Advantage Game Engine یا به اختصار همان RAGE آشنا شویم).

 

 

 

 

در همین بازه زمانی کنونی، بسیاری از بازیکنان به هر نحوی که می‌توانند، ارادت خودشان را نسبت به این بازی نشان می‌دهند که از مهم‌ترین رویدادهای به‌وجود آمده، انتشار یک تریلر از این بازی در پلتفرم یوتیوب بود که کاربری محیط بازی Red Dead Redemption 1 را با موتور تازه عرضه شده آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) طراحی کرده بود و ویدیویی در غالب تریلر فن دوم در پلتفرم یادشده منتشر کرد که از قضا بسیار مورد تحسین مخاطبان و رسانه‌های موجود در حوزه بازی‌های ویدیویی قرار گرفت. اگر آن ویدیوی هیجان‌انگیز را مشاهده کرده باشید، به وضوح جزئیات بیشماری را مشاهده می‌کنید که البته پیاده‌سازی این جزئیات در موتور بازی‌سازی Rockstar Advantage Game Engine کار اصلاً سخت و بیهوده‌ای نیست.

به هر حال همه موارد به نحوه اجرای یک بازی قدیمی روی سخت‌افزارهای جدید بستگی دارد که البته سازندگان باید با مطابقت دادن همه موارد، خودشان را به سطح کیفیت کنونی برسانند که البته در این زمینه، موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ کارهای باکیفیتی انجام می‌دهد؛ اما از آنجایی که استودیوی راکستار با موتور بازی‌سازی RAGE محصولات خود را خلق کرده، باید توقع دیگری از چنین محصول بازسازی شده‌ای داشته باشیم.

متأسفانه مبحث گرافیک، یک بت برای تیم توسعه‌دهنده موجود در استودیوی بازی‌سازی یادشده است که آن‌ها با وفاداری به این اصل، مجبور یا خواهان تولید پکیج Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition شده و آن را در سال گذشته میلادی منتشر کرده‌اند. با توجه به این موضوع می‌توانیم به صورت صریح اذعان کنیم که کیفیت سه بازی Grand Theft Auto 3، Grand Theft Auto Vice City و Grand Theft Auto San Andreas خیلی چشم‌نوازتر شده بوده، اما توجه به یک جلوه بصری کلی به جای جزئی باعث شد تا ما با مشکلات متعددی روبه‌رو شویم. در زمینه گرافیک، مدل سازی شخصیت‌ها افتضاح بود و بافت اکثر اجسام و مناطق اصلاً بارگزاری نمی‌شد؛ و در زمینه گیم پلی نیز عملاً راکستار حرکت مثبت روبه‌ جلویی پیاده نکرده بود و تمام باگ‌هایی که در نسخه‌های اولیه وجود داشت،‌ در این بازی جا خوش کرده بوده‌اند.

به همین ترتیب، اگر بخواهیم متصور حضور یک نسخه بازسازی شده از بازی Red Dead Redemption باشیم، باید نگران تمام پارامترهایی بود که در پکیج یادشده مشاهده کرده بوده‌ایم و سازندگان نتوانسته‌اند از پس آن مشکلات بر بیایند و عملاً بازسازی چنین بازی‌ای هم بی فایده و هم بی نتیجه می‌شود. با اینکه بازسازی پکیج «سرقت بزرگ اتوموبیل» توسط گروه بازی‌سازی گرو استریت گیمز (Grove Street Games) رقم خورد و استودیوی راکستار گیمز به شدّت روی پروژه نظارت داشت، اما بیایید با این حقیقت روبه‌رو شویم که جیب این شرکت مثل یک دریای بی انتها است که اگر می‌خواست،‌ می‌توانست با پرداخت بودجه‌ بیشتر پروژه‌ای را به ثمر برساند که همه ما دیوانه‌وار عاشقش می‌شده‌ایم و خرید آن را به قیمت ۶۰ یا ۷۰ دلار کاملاً منطقی می‌دانستیم.

این موضوع یک باگ کلی است که نباید برای نسخه بازسازی شده بازی Red Dead Redemption اتفاق بیافتد. جدا از اینکه مردم به صورت چشم بسته اقدام به خرید بازی‌هایی چون GTA 6 یا Red Dead Redemption 3 می‌کنند، اما اعتماد جامعه بازیکنان به راکستار برای توسعه مجدد عناوین قبلی خود تا حد نسبتاً زیادی از بین رفته است؛ به عنوان مثال نه تنها بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition مد نظر ما قرار دارد، بلکه بازسازی مجدد بازی Grand Theft Auto 5 هم از این قضیه مستثنی نیست و اصلاً به مزاج کاربران خوش نیامد. بنابراین این موضوع کاملاً طبیعی خواهد بود که به محض رونمایی از نسخه بازسازی شده بازی مورد بحث، اغلب بازیکنان نسبت به پیش‌خرید آن محصول اقدام نکنند و صبر کنند تا با انتشار جهانی و تجربه سایر مخاطبان و منتقدان، تصمیم به خرید یا عدم خرید این محصول بگیرند. تمام این اتفاقات به این بستگی دارد که استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز چگونه از پس ساخت یک بازی بازسازی شده محبوب دیگر بر بیاید. اگر همه چیز خوب باشد، تیم مدیریتی آن شرکت بار دیگر با فروش خوبی مواجه خواهند شد و اگر همه چیز مثل سابق پیش برود، این تیر خلاصی به سمت مغز کمپانی‌ خواهد بود تا دیگر به سراغ ساخت بازی‌های قدیمی تحت لیبل Remake / Remastered نرود.

به هر حال، همانطور که قبلاً ذکر شده بود، بحث بودجه اصلاً برای شرکتی به اسم راکستار گیمز نگران کننده نیست. این یک واقعیت محض است که بودجه شرکت از کشورهای کوچک بسیار بیش‌تر بوده و با نیروی کار ماهر و جهانی، نه تنها می‌تواند محصولات باکیفیتی در آینده تولید کند که درآمد آن‌ها را به طرز فزاینده‌ای افزایش دهد، بلکه یک محصول بازسازی شده در جهان بازی Red Dead Redemption به کاربران ارائه دهد که از هر لحاظ برترین بازسازی تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی قرار می‌گیرد. به طور خلاصه برای اینکه بازی مورد بحث ما در خطر شکست قرار نگیرد و یک محصول فوق‌العاده به نظر برسد، یک راه بیشتر موجود نیست و آن‌هم پرداخت هزینه‌های درست و حسابی خواهد بود؛ البته اگر در این راه سران استودیوی سازنده باز بحث حمایت از بازی GTA 6 را به وسط نکشند و نخواهند تا مقداری از بودجه میلیاردی، یا شاید تیلیاردی خودشان را خرج کنند.

 

 

 

 

با توجه به شهرت بی چون و چرای بازی Red Dead Redemption به عنوان یکی از بهترین بازی‌های جهان بازی که تاکنون ساخته شده است و برای مدت‌ها در صدر بهترین بازی‌های وب سایت امتیاز دهی متاکریتیک قرار داشت، جنبه‌هایی در آن محصول وجود دارد که استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز باید به این جنبه‌ها توجه کرده تا بتواند مؤلفه‌های جدیدی را برای آن تعریف کند. به عنوان مثال کافی است به سیستم و جزئیات ماورائی بازی Red Dead Redemption 2 نگاهی بیاندازیم که چگونه جهان خلق شده هنوز هم که وجود دارد، پر از راز و رمزهای مختلف است و این الگوریتم باید در بازسازی نسخه اول هم پیاده شود تا با گره‌هایی که جهان بازی با داستان آن می‌خورد، مطابقت داشته باشد. به طور کاملاً جدی، پیش‌درآمد نسخه دوم که البته دنباله مسیری است که در طول مسیر نسخه دوم بنیان‌گذاری شده، دارای داستان‌های اصلی و فرعی منحصر به فرد و جالبی بوده که این بار می‌توانیم هر کدام از مأموریت‌ها را بدون تحمل شکستی از مسیرهای دیگر امتحان کنیم ( بدون اینکه بازی شما را مجبور کند به منطقه از پیش تعریف شده بازگردید یا یک رویه را برای به پایان رساندن مأموریت در پیش بگیرید). بازسازی جهان بازی در وهله اول نه تنها برای تجربه‌ای هیجان‌انگیز و همچنین سرعت بارگذاری بالا بسیار نیاز است، بلکه NPCهای پویا (شخصیت‌های غیرقابل کنترلی که به زندگی روزمره‌ خودشان در شهرها و مسیر‌ها می‌پردازند) درست همانند چیزی که در بازی Red Dead Redemption 2 دیده بوده‌ایم، به طور فعال در خلق جهانی واقع‌گرایانه و باورپذیرتر به ما کمک خواهد کرد.

مرزهای ناهموار بازی Red Dead Redemption در بیابان‌های سوزان و دشت‌های سرسبز نهفته است و این موضوع به ما کمک می‌کند تا مضامین اجتماعی آغشته به نفرت و انتقام را با حضور شخصیت‌هایی مثل جان مارستون (John Marston)، بیل ویلیامز (Bill Williams) و حتی بانی مک‌فارلین (Bonnie McFarlane) را به طور ملموس‌تری تجربه کنیم. فقط به این موضوع نگاهی بیاندازید که با بازی Red Dead Redemption 1 حتی با وجود اینکه شخصیتی مثل آرتور مورگان (Arthur Morgan) قاب محبوبیت را از جان مارستون دزدیده است،‌ می‌توانیم به این زودی‌ها یک محصول کابویی قانونمندانه را تجربه کنیم که در جهانی پویا‌تر ساخته شده و می‌تواند وارد گود رقابت با نسخه دوم شود.

به عنوان یک محصول قدیمی، ناتوانی شخصیت جان مارستون در اعمال هرگونه تغییر ظاهری در دنیای واقعی بدون آن مواردی که گفتیم امکان پذیر نخواهد بود و قطعاً می‌تواند به عنوان یک نقص در نگاه مخاطبان قرار بگیرد. صرف اینکه ما بخواهیم محصول سال ۲۰۱۰ میلادی را فقط با یک گرافیک بیش‌تر تجربه کنیم، همانند سوار کردن مخاطبان در قطار یک طرفه داس لوکوموتیو در شهر نیو آستین (New Austin)، شهری معروف در مجموعه Red Dead Redemption، است. اگر خاطرتان باشد، حتی سیستم اخلاقی این مجموعه در نسخه دوم که در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده بود، دچار دگرگونی‌های بزرگی شده بود که تأثیر زیادی روی دیالوگ‌های رد و بدل شده بین شخصیت اصلی و شخصیت‌های دیگر داشت و حتی می‌توانست مسیر نهایی بازی را به گونه‌ای دیگر عوض کند. حتی این مؤلفه هم باید در بازسازی نسخه اول مجموعه قرار بگیرد تا تمام بازیکنان، چه کسانی که این محصول را در سال ۲۰۱۰ میلادی تجربه کرده بوده‌اند و چه کسانی که موفق به تجربه آن تاکنون نشده بوده‌اند، بتوانند دلیلی برای تجربه چنین محصولی داشته باشند.

علاوه بر این مورد، مکانیزم‌های جنگ بازی برای نسخه دوم با حضور عنصری معروف به نام Dead Eye، که در این قسمت، بازیکنان با فعال کردن چنین آپشنی می‌توانستند در صحنه‌های آسته به دشمن یا دشمنان خود آسیب‌های جدی‌ای وارد کنند، دستخوش تغییرات اساسی‌ شده بود که در پنج سطح مختلف خلاصه می‌شد. این قابلیت برای اولین بار در بازی Red Dead Redemption 1 دیده شد و اکنون چنین ویژگی‌ای باید با تکامل‌تر از پیش در آن بازی باشد؛ البته اگر واقعاً تیم سازنده برنامه‌ای برای بازسازی آن محصول داشته باشد و شخصاً روی آن کار کند، نه اینکه پروسه ساخت را به گروه مستقل کوچک دیگری که بیشتر متشکل از ماد سازها است بسپارد و خودش از انجام چنین وظیفه خطیری مبرا سازد.

حتی با وجود گذشت یک دهه، به این موضوع معتقدم که سیستم گان پلی نسخه اول اصلاً بد نیست، اما با توجه به محصولی که در سال ۲۰۱۸ میلادی تجربه کرده‌ایم، باید تمام بخش‌ها به استانداردهای جدید تعریفی استودیوی راکستار گیمز برسد. پس با این حساب می‌گوییم که وظیفه بازسازی چنین محصولی باید بر عهده سازندگان مستقر در استودیوی یادشده باشد؛ چرا که آن‌ها چنین پارامترهایی را تعریف کرده‌اند و گروه‌های بازی‌سازی دیگر نمی‌توانند از چنین رشته‌ای سر در بیاورند. به هر طریق، احتمالاً پیاده‌سازی چنین موارد جدیدی برای راکستار هزینه‌بر خواهد بود.

و مورد آخر یک چیز مسلم است؛ برای شرکتی که با چنین عظمتی در صنعت بازی‌های ویدیویی جولان می‌دهد و مخاطبان میلیونی را به همراه خود دارد، به طور ویژه‌ای در خصوص پروژه‌های آینده خود به صورت سختگیرانه‌تری تصمیم خواهد گرفت. بنابراین، درست درحالی‌که هیچ تأییدیه رسمی مبنی بر در دست تولید بودن یا ملغی شدن پروسه بازسازی بازی Red Dead Redemption 1 در دست نداریم، ما فقط مقاله پیش رو را بر اساس شایعه‌های مطرح شده نگارش کردیم و حداقل‌ترین موردی که می‌توانیم به آن اذعان کنیم، این مورد است که بازیکنان تا پس از انتشار بازی Grand Theft Auto 6 نمی‌توانند شاهد انتشار و تجربه این بازی باشند.

یادداشت: نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات وب سایت کاروتک یا منبع به عنوان یک سازمان یا شخصیت حقوقی نیست و نباید به آن نسبت داده شود.

نظر شما در خصوص این دلیل نامه چیست؟ آیا پیش‌تر موفق به تجربه بازی Red Dead Redemption در سال ۲۰۱۰ شده بوده‌اید؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، آیا در بازه زمانی کنونی خرید کنسول‌های ایکس باکس ۳۶۰ یا پلی‌استیشن ۳ و تجربه این بازی را به سایر دوستان خود و مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک که پیش‌تر موفق به تجربه این بازی نشده بوده‌اند،‌ پیشنهاد می‌کنید یا خیر؟ به نظر شما، دلیل اصلی‌ای که استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز قصد توقف پروژه ساخت بازسازی این بازی را دارد چیست؟ فکر می‌کنید در صورت تأیید شدن ساخت و انتشار این بازی،‌ آیا محصول مورد بحث فقط برای کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس،‌ ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود یا اینکه مخاطبان کنسول‌های نسل هشتمی هم جزو اهداف سازندگان قرار خواهد گرفت؟ در نهایت به عنوان یک مخاطب یا طرفدار به ما بگویید که چه انتظاراتی از تجربه این بازی دارید که تیم توسعه‌دهنده مستقر در استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز یا شرکتی که چنین وظیفه خطیری را برعهده می‌گیرد، باید به نکات مد نظر شما توجه کرده تا انتظاراتتان از تجربه این بازی برآورده شود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 رویداد تخصصی محتوای متنی قلم