دانلود اپلیکیشن اندروید

استودیوی Remedy توسعۀ بازی چندنفره خود را به تعویق انداخت

استودیوی Remedy توسعۀ بازی چندنفره خود را به تعویق انداخت

پروژه‌ی بازی چندنفرۀ استودیوی Remedy که با اسم رمزی Vanguard شناخته می‌شود، به خاطر تمرکز این استودیو روی بازی‌های دیگر، در نخستین مراحل توسعۀ خود نگه داشته شده است.

استودیوی Remedy معمولا با ساخت بازی‌های تک‌نفره و داستان‌محور شناخته شده است و درحال حاضر هم تعدادی از موردانتظارترین عناوین داستان‌محور دنیای بازی‌های ویدیویی از جمله بازی Alan Wake 2 و ریمیک نسخه‌های اول بازی مکس پین را در دست توسعه قرار داده است. با این وجود، مدتی قبل استودیوی Remedy از شروع کار بر روی یک بازی چندنفره رایگان با ساختار PvPvE (بازیکن برعلیه بازیکن برعلیه دشمن) پرده‌برداری کرد که با اسم رمزی Vanguard شناخته می‌شود و جزئیات زیادی هم در رابطه با آن در دست نداریم.

با اینکه بسیاری از گیمرها مشتاقانه منتظر بودند که ببینند استودیوی Remedy که همواره به ساخت بازی‌های داستان‌محور علاقه داشته، چه عملکردی در ساخت بازی‌های چندنفره دارد و بازی چندنفره و رایگان آن‌ها به چه شکلی خواهد بود؛ به تازگی استودیوی Remedy خبر از به تعویق افتادن مراحل ساخت این بازی چندنفره داده است. استودیوی Remedy اخیرا اطلاعاتی از کاهش درآمد خود در طول سال 2022 به اشتراک گذاشته است و از همین رو قصد دارد توسعۀ پروژه Vanguard را که درحال حاضر در مراحل اولیه قرار دارد، به تعویق بندازد. بر اساس این گزارش، پروژه Vanguard مدت زمان بیشتری را در مرحلۀ ایده‌پردازی و پروسۀ پست-پروداکشن سپری خواهد کرد.

مدیرعامل استودیوی Remedy یعنی ترو ویرتالا (Tero Virtala) در بیانیه‌ای از سمت تیم استودیوی Remedy اعلام کرده است که “نگه داشتن یک بازی در مرحلۀ ایده‌پردازی در مدت زمان بیشتر، باعث می‌شود تیم طراحی بازی، تعداد زیادی از مکانیزم‌های کلیدی بازی را قبل از اینکه تیم بسیار بزرگتری روی تولید آن کار کنند، آزمایش کنند.” درحال حاضر با توجه به بیانیۀ جدید مدیرعامل استودیوی Remedy به نظر می‌رسد پروژه Vanguard در طول سال 2023 عملا وارد پروسۀ تولید خواهد شد. مدیرعامل استودیوی Remedy در اینباره بیشتر توضیح می‌دهد:

استودیوی Remedy درحال حاضر روی پنج بازی در سطح جهانی کار می‌کند و توانایی ما برای ساخت این بازی‌ها نیز از هر زمان دیگری بیشتر است. در جریان تغییر شکل دادن استودیوی Remedy به حالت تولید همزمان چند پروژه، ما یاد گرفتیم که بهتر است پروژه‌های خود را نسبت به گذشته، مدت زمان بیشتری در مراحل اولیۀ ساخت بازی (مرحله ایده‌پردازی) نگه داریم. از جمله مزایای این کار می‌توان به اندازۀ کوچکتر تیمی که روی مراحل اولیۀ بازی کار می‌کنند، و همچنین هزینه‌های کم‌تر آن اشاره کرد. این کار همچنین به تیم اجازه می‌دهد مدت زمان بیشتری روی پروژه خود کار کنند و مکانیزم‌های کلیدی بازی را قبل از اینکه تیم بسیار بزرگتری بر روی آن مشغول به کار شوند، به طور کامل آماده‌سازی کنند. با انجام این کار، ما به طور همزمان هم کیفیت بازی‌ها را افزایش می‌دهیم و هم در هزینه‌های پروژه بیشتر صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل استودیوی Remedy همچنین در رابطه با اسم رمزی Vanguard برای این بازی توضیح می‌دهد:

ما تصمیم گرفتیم که اسم رمزی Vanguard مدت زمان بیشتری در جریان مراحل ایده‌پردازی این پروژه، روی بازی باقی بماند و از طرفی هم افزایش تیم توسعۀ این بازی و شروع مراحل اصلی تولید را نیز تا سال 2023 به تعویق انداخته‌ایم. این کار باعث می‌شود درآمدهای پیش‌بینی شده برای سال 2022 به سال 2023 موکول شوند و در نتیجه درآمد سال 2022 تا حد زیادی مشابه سال گذشته باقی خواهد ماند و البته حجم تیم تولیدمان نسبت به سال 2021 کاهش بسیار چشمگیری داشته است.

همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم، استودیوی Remedy درحال حاضر مشغول کار روی بازی Alan Wake 2 است که برای انتشار در سال 2023 برنامه‌ریزی شده است. اما این استودیو علاوه بر بازی Alan Wake عناوین مورد انتظار دیگری را نیز در دست توسعه دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دنباله‌ای بر بازی Control، بازی چندنفره‌ای که به عنوان یک اسپین‌آف از جهان بازی Control توسعه می‌یابد و با اسم رمز Vanguard شناخته می‌شود و البته پروژه بسیار مورد انتظار ریمیک بازی Max Payne و Max Payne 2. درحال حاضر استودیوی Remedy به چهار تیم مختلف تقسیم بندی شده است و آخرین بار در نوامبر سال 2021 اعلام شد که استودیوی Remedy همچنین یک استودیوی جدید در استکهلم سوئد نیز تاسیس کرده است.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 رویداد تخصصی محتوای متنی قلم