استودیوی بازیسازی فیس پانچ (Facepunch) بهروزرسانی جدیدی در ماه مارس برای بازی Rust روی رایانههای شخصی منتشر کرده بود که تغییرات و ترفندهای زیادی همراه خود داشت. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.
بازی بقا محور و چندنفره Rust که توسط استودیوی بازیسازی فیس پانچ (Facepunch) تولید و منتشر شده است، هنوز هم یکی از مخاطبپسندترین بازیهای منتشر شده روی پلتفرم رایانههای شخصی محسوب میشود و به لطف بهروزرسانیهای منظم و متعدد تیم سازنده، این بازی هنوز هم تازه به نظر می رسد و یکی از عوامل کلیدیای محسوب میشود که بازیکنان آن را همچنان تجربه میکنند. استودیوی فیس پانچ با پایبندی به تعهدات خود در خصوص بهروز نگه داشتن شاکلههای این بازی، بهروزرسانی جدید دیگری برای رایانههای شخصی منتشر کرده که در ادامه به شرح و بسط آن میپردازیم.
بهروزرسانی ماه مارس این بازی بسیاری از زمینههای اصلاحات را پوشش میدهد؛ درست همان جایی که بازی نیاز به تغییرات اساسی داشت تا با بهبودهایی همراه باشد. به عنوان مثال بازیکنان نیاز به تماشای بهبود جلوههای بصری عناصر تاریخی و قدیمیتر در بازی بودهاند تا آن را با کیفیت فعلیاش مقایسه کنند و همچنین آن بناها با جلوههای بصری تازهای که تیم سازنده به بازی اضافه کردهاند، همخوانی داشته باشد. یکی دیگر از موارد بهبود یافته، جرثقیل آهنربایی یا همان Junkyard Magnet Crane است که در بازه زمانی شب به خاطر اصلاحاتی که در خصوص آن صورت گرفته، دید بهتری دارد.
تجربه بهتر رانندگی با وسایل نقلیه هم به لطف این بهروزرسانی با اصلاحات مختلفی روبهرو شده است. همراه با برخی بهروزرسانیهای دیگر در مدلهای جهان سازی، اصلاحها و تغییرات کلی کیفیت زندگی مانند پوسیدگی کندتر خودروها، کورههای بزرگ فراهم کننده گرما و موارد دیگر که در یادداشت لیست تغییرات مطالعه خواهید کرد. لیست تغییرات بسیار متونع و زیاد هستند، بنابراین توصیه میکنیم که صفحه مربوط به این بازی را در فروشگاه استیم مطالعه کرده یا یادداشت پچ جدید بازی Rust را در ادامه مطالعه کنید.
یادداشت پچ بهروزرسانی بازی Rust
RUST MARCH UPDATE
CHANGELOG
- Added support for tag filtering to the server browser
- Added new in game music
- Added 14 new world models
- Updated loading screen
- Improved arm and body visuals on some vehicles
- Improved 3rd person keycard animation
- Can no longer reskin doors that are open
- Can now switch to and from Ice Rifle skin regardless of ammo or attachments
- Added support for infinitely scrolling MIDI knob convar bindings (see MidiConvar.BindKnobRelative convar)
- Restricted how far a player can alt look up when looking down
- IO Entities can now decay (fixes Water Barrel, Water Catcher, Above Ground Pool, Boom box, CCTV, Connected Speaker, Counter, Disco Floor, Sprinkler, Wind Mill, Car Lift, Paddling Pool, SAM turret, Search Light, Smart Alarm, Solar Panel, Sound Lights, Telephone, Water Pump not decaying when placed outside of a base)
- Removed slot 8 input bind
- Renamed slot 7 input bind to “Holster Item”
- When opening the inventory the currently equipped belt item will automatically be selected
- Modular cars take 4x longer to decay
- Increased local player voice volume when recording a cassette
- Junkyard magnet crane is more stable to drive
- Junkyard magnet crane now uses 80% less fuel when not driving around, and 25% less fuel when not carrying anything on its magnet
- Added Always Sprint to the game options. If enabled, sprint key behaviour is inverted. Player sprints by default, and holding the sprint key will return them to walk speed
- Improved lighting in the Supermarket, Oxum’s Gas Station, Bandit Camp and Launch Site
- Large furnace now provides a small amount of heat and comfort
- Added BuildingDark and BuildingVeryDark volumes for map makers
- Polar bear should no longer migrate to warmer climates
- Horses now trigger pressure pads
- Fixed a case where changing weapon while gesturing would lead to incorrect viewmodels (missing attachments)
- Fixed case where changing clothing while inventory was full would sometimes incorrectly delete an item
- Fixed rounding issue when using Pure Ore Teas leading to an ore node giving 1501-1505 resources (now gives 1500)
- Fixed some out of date radio stations
- Fixed phantom footsteps continuously playing
- Fixed incorrect sfx footsteps playing
- Fixed modular cars using no fuel if they had multiple engine modules and one of those modules had no components
- Fixed magnet crane arm movement speed slowing down at low server framerates
- Fixed magnet crane driver not syncing up visually with the crane itself when rotating the cabin
- Fixed magnet crane magnet hurting the driver if it was positioned as close as possible to the cabin
- Fixed magnet crane treads sometimes animating in the wrong direction when turning
- Fixed the snowy edges of ice lakes also being considered ice by modular cars and snowmobiles
- Fixed the Tomaha suspension snapping to the wrong position when active updates stopped
- Fixed a sleeper loot exploit
- Fixed CCTV clipping exploit
- Fixed BBQ looting exploit
- Fixed pickle jar desc typo
- Fixed Excavator puzzle reset bounds exceeding the prevent building volume, causes player to die when logged out
- Fixed missing passthrough name on DLC industrial wall lights
- Fixed oil hunt mission reward only being 50 scrap
- Arctic base snowmobile no longer comes with 20 low grade fuel
- Arctic base snowmobile garage no longer spawns puzzle loot
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا پیشتر موفق به تجربه بازی Rust شده بودهاید؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، آیا خرید و تجربه آن را به دوستان خود و سایر مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک پیشنهاد میکنید؟ به نظر شما، چنین وضعیتی بهروزرسانیهایی میتواند باعث افزایش دایره مخاطبان شود؟ فکر میکنید برنامههای بعدی تیم سازنده چیست؟ در نهای به ما بگویید که چه انتظاراتی از بهروزرسانیهای بعدی این بازی دارید که تیم سازنده باید به آنها توجه کرده تا انتظارات شما برآورده شود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک بگذارید و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.