1%

پتنت جدید سونی به بازیکنان PSVR2 اجازه ‌می‌دهد اشیاء دنیای واقعی را در بازی اسکن کنند

psvr2-logo-1024x576-1.jpeg

پتنت جدید سونی، فناوری را توصیف می‌کند که می‌تواند برای اسکن کردن آیتم‌های دنیای واقعی در بازی‌های واقعیت مجازی استفاده شود.

مدتی است که مشخص شده سونی به‌شدت در فضای واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری کرده است و اخیراً هم با معرفی دومین هدست واقعیت مجازی به صورت واضح این موضوع مشخص‌ شد. با این حال، اعلامیه جدید هدست واقعیت مجازی سونی، فاقد هرگرنه جزئیات در مورد انتظارات سخت‌افزاری که باید داشته باشیم بود. اگرچه با این ثبت پتنت توسط سونی، نشان داده شد که سونی ممکن است در حال کار روی ایده‌های جالبی باشد.

طبق گزارش‌ Gamerant، سونی تابستان گذشته پتنتی را ثبت و اخیراً هم آن را به‌روزرسانی کرده است. مشخصات همراه با این پتنت فناوری را نشان می‌دهد که می‌توان از آن برای اسکن کردن اقلام و اشیاء در دنیای واقعی استفاده کرد و آن‌ها را به عنوان اشیاء مجازی با قابلیت نمایش ۳۶۰ درجه در بازی‌های واقعیت مجازی با توانایی انتخاب کردن آن توسط کاربر، تولید کرد. یک موکاپ و تصویر طراحی شده را که در این پتنت وجود دارد، در ادامه‌ی این مطلب آمده است.

البته همان‌طور که در بسیاری از حق اختراع‌ها قبلی مشاهده کردیم، این پتنت تضمین نمی‌دهد که سونی به این زودی‌ها از این اختراع برای هدست‌های واقعیت مجازی خودش استفاده کند. در اغلب موارد ثبت پتنت برای این است که شرکت‌ها از ایده‌ها و فناوری‌های خود محافظت می‌کنند و لزوما به عنوان سندی برای دیدن آن‌ها در جدیدترین تکنولوژی‌هایی که آن‌ها درست می‌کنند، نیست.

با این حال، چیز‌هایی زیادی برای طرفداران دنیای واقعیت مجازی وجود دارد که باید منتظر آن باشند. سونی اخیرا بازی Horizon Call of the Mountain به صورت اختصاصی برای PSVR2 معرفی کرده که جهشی بزرگ‌ را در بازی‌های AAA واقعیت مجازی به وجود می‌آورد. شایعاتی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد این احتمال وجود دارد که Half-Life: Alyx هم می‌تواند برای این هدست جدید عرضه شود.

sony-vr-patent.jpeg

  • اشتراک با دوستان
در بحث شرکت کنید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات