دانلود اپلیکیشن اندروید

بازی The Last of Us Part 1 در برابر نسخه اورجینال | ۱۰ تغییری که باید از آن مطلع باشید

بازی The Last of Us Part 1 در برابر نسخه اورجینال | ۱۰ تغییری که باید از آن مطلع باشید

کم کم به تاریخ انتشار نسخه بازسازی شده بازی The Last of Us Part 1 نزدیک می‌شویم و بازیکنان می‌توانند یکبار دیگر ماجراجویی الی (Ellie) و جوئل (Joel) را با کیفیتی بیشتر تجربه کنند. به طور کلی، نگرانی‌های زیادی در خصوص این محصول وجود دارد، اما بزرگ‌ترین دلایلی که یک بازیکن نیاز دارد تا این محصول را خریداری کند، در این قسمت از سلسله مقاله معرفی نامه آمده است. به همین علت برای مطالعه ادامه مقاله با وب سایت کاروتک همراه باشید.

بعد از معرفی بازی The Last of Us Part 1 در رویداد سامر گیم فست (Summer Game Fest)، صحبت‌های زیادی بین منتقدان، کاربران و هواداران در خصوص مقایسه این بازی بازسازی شده با نسخه اورجینال که در سال ۲۰۱۳ میلادی منتشر شده بود، به میان آمده است که مهم‌ترین وجه آن هم این خواهد بود: آیا این بازی واقعاً ارزش تجربه کردن را دارد یا خیر؟ با وجود اینکه وارد سوم نسل از انتشار محصول نامبرده برای کنسول‌های خانگی می‌شویم، آیا پرداخت قیمت ۷۰ دلاری فقط برای تجربه بصری بهتر، بهانه خوبی است؟ و هزاران سوال دیگر که واقعاً تا زمانی که موفق به تجربه این بازی نشویم، نمی‌توانیم به آن پاسخ دهیم.

برخلاف انتظار عموم مبنی بر اینکه بازیکنان می‌دانند این محصول تغییرات اساسی بزرگی جز در بحث فنی و گرافیک ندارد و گیم پلی آن همان چیزی خواهد بود که در دو نسل پیش تجربه کرده‌اند؛ اما استودیوی بازی سازی ناتی داگ (Naughty Dog) که وظیفه تولید این محصول را شخصاً برعهده گرفته و به استودیوی با سابقه دیگری هم تحمیل نکرده است، این موضوع را تأیید کرد که ما در نهایت شاهد تماشای برخی از تغییرات بزرگ خواهیم بود که بازیکنان در بطن گیم پلی به تجربه آن می‌پردازند.

بله، هر روز به تاریخ انتشار بازی The Last of Us Part 1 نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و در این بین بازیکنانی هستند که می‌خواهند هر طوری که هست به تجربه بخش داستانی بپردازند؛ چراکه این محصول دیگر از بخش چندنفره یا همان Faction MP پشتیبانی نمی‌کند و برای تجربه آن باید به نسخه اورجینال یا حداقل Remastered شده که در سال ۲۰۱۴ میلادی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد،‌ مراجعه کنید. عده دیگر از مخاطبان هم به دنبال این هستند که ببیند آیا بازی موردبحث ما واقعاً ارزش خرید با مبلغ ۷۰ دلار را دارد یا نه؟ پس در این معرفی نامه که از وب سایت کاروتک مطالعه می‌کنید، قصد داریم ۱۰ تغییری که در خصوص نسخه بازسازی شده با نسخه اصلی وجود دارد، شما را آگاه کرده تا خودتان تصمیم بگیرید که آیا این بازی واقعاً ارزش خرید دارد یا خیر. پس طبق روال سابق مقالات وب سایت کاروتک، برای مطالعه بیشتر خط زیر را دنبال کنید.

معرفی نامه شماره ۱ | گرافیک بصری

 

 

 

 

برای شروع بهتر است از بزرگ‌ترین ویژگی این بازی، یعنی گرافیک بصری شروع کنیم که استودیوی ناتی داگ و همچنین کمپانی ناشر یعنی شرکت سونی (Sony)‌حسابی برای تبلیغات و بازاریابی روی آن حساب باز کرده‌اند و فقط این بخش از تغییرات را برای کاربران به نمایش گذاشته‌اند. قطع به یقیین بازی The Last of Us Part 1 از نسخه اورجینال و حتی نسخه بازسازی شده‌اش که در سال ۲۰۱۴ برای کنسول نسل هشتمی سونی منتشر شده بود، بهتر است و می‌تواند چشمان مخاطبان را با ارائه گرافیک بصری امروزی ذوب کند.

درست درحالی‌که هیچ یک از بازیکنان و طرفدارانی که مایل به تجربه این بازی هستند، می‌دانند که نباید انتظار تغییراتی در بخش داستانی،‌دیالوگ و حتی گیم پلی داشته باشند؛ اما گرافیک فنی مثال زدنی این بازی یکی از بزرگ‌ترین دلایلی است که بازیکنان قصد دارند یکبار دیگر از ماجراجویی بین شخصیت الی و جوئل استفاده کرده تا آن‌ها را به سبک امروزی‌تر به اتمام برسانند.

جالب‌ترین نکته در خصوص بهبود بخش گرافیک بصری در آن قسمت نهفته است که حتی خیلی از بازیکنان که می‌خواهند برای اولین بار به تجربه نسخه اول مجموعه The Last of Us بپردازند، می‌توانند با پیوست دادن تجربه بازی The Last of Us Part 2 به بازی The Last of Us Part 2، تجربه‌ سریالی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فرانچایز‌های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی داشته باشند. بازطراحی اشیاء و مدل‌ها، شخصیت‌ها، بازتاب نور، جزئیات محیط پیرامون بازیکنان و موارد دیگر از جمله مواردی است که بازی The Last of Us Part 1 را به وضوح در زمینه گرافیک فنی و بصری روی قله قرار می‌دهد.

معرفی نامه شماره ۲ | بهبود هوش مصنوعی

 

 

 

 

خیلی از ما بابت تبلغیات دروغین استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ و کمپانی سونی در خصوص «گیم پلی به‌روز شده هماهنگ با محصولات امروزی» ناراحت و خشمگین هستیم. ابتدا گفته می‌شد که برخی از المان‌های بازی The Last of Us Part 2 به صورت قرضی در این بازی گنجانده می‌شوند و بعداً مشخص شد که نه، منظور از المان‌ها، انیمیشن‌هایی مثل ارتقاء سلاح‌ها و موارد خیلی خیلی جزئی دیگر است. بنابراین نه می‌توانید از طنابی آویزان شوید، نه می‌توانید از ضربات فیزیکی دشمنان جاخالی دهید و نه می‌توانید به صورت سینه‌خیز استراتژی جدیدی پیاده کنید.

شاید این موارد در بطن گیم پلی وجود نداشته باشد که بخواهد تجربه شما را بسیار دگرگون کند، اما مورد بعدی‌ای که تیم سازنده حسابی روی آن وقت گذاشته‌اند، بهبود هوش مصنوعی‌ بازی است که طبق تعاریف، بسیار شبیه به نسخه دوم عمل می‌کند. طبق اعلامیه استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ، هدف بازیکنان در بازی The Last of Us Part 1 نسبت به نسخه اورجینال، به کار گیری بیشتر تکنیک مخفی‌کار خواهد بود.

هر گروه از دشمنان مثل بازی The Last of Us Part 2 می‌توانند با یکدیگر در خصوص آخرین مکانی که در آن حضور داشته‌اید، تعامل داشته باشند؛ شما را در نبردهای بزرگ محصاره کنند و حتی برای به دام انداختنتان، تله‌گذاری کرده یا خودشان به صورت مخفیانه به سراغتان بیایند. به طور کلی هوش مصنوعی به این صورت طراحی شده که وقتی قصد دارید به صورت مخفی‌کاری از دید دشمنان پنهان بمانید، واقعاً می‌توانید این کار را انجام دهید و برخلاف نسخه اصلی که دشمنان فقط از فاصله نزدیک‌تر می‌توانستند شما را ببینند، آن‌ها حالا قادر خواهند بود تا از فواصل دورتر هم شخصیت جوئل یا الی را شکار کنند.

معرفی نامه شماره ۳ | قابلیت تطبیق حرکات و انیمیشن

 

 

 

 

این موضوع هم مثل بخش گرافیک بصری که پیش‌تر در مورد آن صحبت کرده بوده‌ایم، یکی از ورق‌های اصلی و طلایی استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ و کمپانی سونی در زمینه جذب مخاطب و بازاریابی است. وقتی به صورت گسترده و رسمی در خصوص بازی The Last of Us Part 1 صحبت می‌شود، از تیم سازنده گرفته تا برخی از منتقدان و افشاء کنندگان و سایر هواداران در خصوص جلوه‌های بصری صحبت می‌کنند و در ادامه این نکته را خاطر نشان می‌کنند که حتی انیمیشن‌ها و تطبیق حرکات صورت با دیالوگ‌ها و احساسات شخصیت‌ها، چقدر نکته‌ مهمی برای این بازی به حساب می‌آید.

از نظر شخصی من، تمام این‌ها فریب‌های نمایشی برای جذب بیشتر مخاطبان است، اما منظور من دقیقاً دروغ گفتن راجع‌به آن نیست و قصد هم ندارم در این مقاله در خصوص چنین موضوعی صحبت کنم. سال ۲۰۱۳ فناوری‌ برای اجرای تطبیقی صورت شخصیت‌ها با بازیگر اصلیشان در سخت‌افزارهای آن زمان وجود نداشت و حالا استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ بعد از گذشت ۹ سال از عمر این بازی، می‌گوید که استخوان‌بندی صورت و همچنین تطبیق‌پذیری انیمیشن‌ها با موشن کپچری که از بازیگران اصلی در گذشته گرفته بوده‌اند، حالا بیشتر شده و بازیکنان می‌توانند عواطف و احساسات شخصیت‌ها را، مخصوصاً در صحنه‌های میان‌پرده به صورت واضح‌تر مشاهده کنند.

البته این سیستم تطبیق پذیری برای مدّت زمان کوتاهی به اختیار استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ درآمده و آن‌ها برای اولین بار چنین فناوری‌ای را روی بازی The Last of Us Part 2 امتحان کرده بوده‌اند. از نظر کلی‌تر، این قابلیت به سازنده اجازه می‌دهد تا تمام الگوریتم‌های ضبط شده صورت را با ریزترین جزئیات به محتوای بازی انتقال دهد؛ منتها از آنجایی که تمام صحنه‌های سینماتیک این بازی دوباره ضبط نشده‌اند و فقط برخی از آن‌ها بازطراحی شده‌اند، جالب است در نهایت ببینیم که عملکرد این سیستم با موشن‌های ضبط شده در ۹ سال پیش چگونه تطبیق می‌خورد.

معرفی نامه شماره ۴ | میزکار

 

 

 

 

اگر مقاله پیش‌رویتان را با دقت مطالعه کرده باشید، در بخشی از این مقاله ذکر کرده بوده‌ام که برخی از امکانات و تغییرات در سطح گیم‌پلی، به صورت قرضی از بازی The Last of Us Part 2 به بازی The Last of Us Part 1 آمده‌اند. یکی از این موارد استفاده از میزکاری است که بازیکنان با کمک آن و البته جمع‌آوری آیتم‌هایی به نام Parts، می‌توانند سلاح‌های موجود در بازی را ارتقاء دهند.

استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ در خصوص این موضوع صحبت‌هایی را ارائه داد، اما اگر بخواهم به صورت خلاصه راجع به این تغییر صحبت‌هایی را به میان بیاورم، می‌توانید اینطور تصور کنید که برای ارتقاء هر سلاح، انیمیشن‌های جدا طراحی شده تا بتوانید تغییرات اعمال شده روی سلاح‌هایتان را به راحتی مشاهده کنید. اگر موفق به تجربه نسخه دوم شده باشید، پس می‌توانید به خاطر بیاورید که چگونه سلاح‌ها با انیمیشن‌های خاص دستخوش تغییرات می‌شده‌اند و تغییرات هم به وضوح روی آن‌ها دیده می‌شد.

پس در این زمینه، یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های بازی The Last of Us Part 1 نسبت به نسخه اصلی نمایان می‌شود که می‌تواند برای عده‌ای هیجان‌انگیز باشد و برای عده دیگر هم خیر! شاید این موضوع همان تغییرات عمده و بزرگی نباشد که انتظارش را داشته‌اید، اما برای بازی‌ای که سعی می‌کند نسبت به گذشته خودش را متفاوت‌تر جلوه دهد، پس این موضوع همان چیزی است که واقعاً باعث ایجاد تغییر می‌شود؛ حتی اگر بخواهیم پیشرفت این بخش را یک چیز جزئی در پروژه‌ای کلی درنظر بگیریم.

معرفی نامه شماره ۵ | ویژگی‌های تنظیمات Accessibility

 

 

 

 

شاید بزرگ‌ترین و انقلابی‌ترین تغییر بوجود آمده در بازی The Last of Us Part 1 نسبت به نسخه اصلی که البته باید بابت این قضیه، از تیم سازنده متشکر بود، قابلیت  Accessibility است که ما آن را به عنوان تنظیمات دسترسی می‌شناسیم. اینطور تفسیر کنیم که وقتی تیم سازنده نمی‌تواند (‌یا نمی‌‌خواهد) تغییرات شگرفی را در بطن گیم‌پلی بوجود آورد، پس بهتر است به سراغ تمدید و بازسازی قابلیت‌هایی برود که بتواند برای مخاطبان و حتی عده‌ای خاص‌تری از آن‌ها مفید و جالب‌ توجه باشد.

به طور کلی‌تر، بازی The Last of Us Part 1 دارای ۶۰ نوع از تنظیمات قابل تغییر بخش دسترسی می‌شود که بازیکنان می‌توانند در آن مواردی از جمله: تنظیمات ورودی و نقشه‌برداری مجدد، کمک‌های گیم‌پلی ( مثل تیر بی‌ نهایت، نشانه‌گیری خودکار و غیره)، مقیاس‌بندی و سفارشی‌سازی بخش HUD، گزینه‌هایی برای درخواست‌ها و نشانگرها، تنظیمات مربوط به دوربین، مسیریابی و کمک کننده حل پازل‌ها، گزینه تبدیل متن به گفتار، نشانه‌های صوتی و موارد دیگر می‌شود. لازم است بدانید که در این بخش، حالت جدید توصیفی صوتی یا همان Audio Description Mode برای هر دو بخش گیم‌پلی و سینماتیک موجود خواهد بود.

معرفی نامه شماره ۶ | اقلام آرایشی

 

 

 

 

اگر جزو آن دسته از بازیکنانی باشید که تمام اجزای بازی The Last of Us یا The Last of Us Remastered را بیرون کشیده‌اند، پس این موضوع را به خوبی طی سال‌های اخیر درک کرده‌اید که نسخه اول برخلاف نسخه دوم، از اقلام آرایشی‌ای استفاده می‌کرد که با استفاده از آن، بازیکنان می‌توانستند ظاهر دو شخصیت الی و جوئل را تغییر دهند.

موضوعی که برای ما روشن شد، این است که استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ قصد دارد تا ویژگی‌ کازمتیک (Cosmetic) یا همان اقلام آرایشی را به محتوای محصول موردنظر برگرداند و به بازیکنان این اجازه را بدهد که شخصیت‌های موردعلاقه‌شان چه لباس‌هایی را باید به تن داشته باشند. در حقیقت، برای بازی The Last of Us Part 1 مجموعه گسترده‌ای از این لباس‌ها را در دست خواهد داشت که البته ما هیچ اطلاعاتی در خصوص نوع و تعداد تنوع آن در اختیار نداریم.

علاوه بر تمام این صحبت‌ها، تیم سازنده قصد دارد تا قابلیت Weapon Skins یا پوسته ظاهری برای سلاح‌ها را هم به محتوای بازی اضافه کند که در نوع خودش هم جالب و هم فوق‌العاده به نظر می‌رسد و برای اولین بار در کل مجموعه The Last of Us و تمام پروژه‌های منتشر شده از سوی استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ مشاهده می‌کنیم که چنین قابلیتی به محتوای بازی اضافه خواهد شد. احتمالاً این قضیه می‌تواند در آینده به کمک تیم توسعه‌دهنده برود؛ چراکه آن‌ها فعلاً در کنار این بازی مشغول طراحی و تولید یک محصول تماماً آنلاین و سرویس محور از مجموعه The Last of Us هستند که قطع به یقیین از این قابلیت باید پشتیبانی کند. پس امتحان کردن این موضوع باید به زودی اتفاق بیافتد و چه جایی بهتر از بازی The Last of Us Part 1؟

طبق نمایش‌ها و تصاویر ارائه شده، تاکنون چندین پوسته ظاهری برای برخی از سلاح‌ها مشاهده کرده‌ایم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به سلاح‌هایی چون: شاتگان پمپی، تپانچه ۹ میلی متری و تفنگ دستی الی اشاره کنیم. همانطور که پیش‌تر هم ذکر کرده بوده‌ام، این تغییرات کاملاً بدیهی و کوچک است؛ اما می‌تواند جزو یکی از افزودنی‌های جالبی باشد که تمام مخاطبان با آن سرگرم شوند.

معرفی نامه شماره ۷ | نمایشگر مدل‌ها

 

 

 

 

درست همانند افزونه لباس‌ها و اقلام آرایشی،‌ نمایشگر مدل‌ها یا Model Viewer یکی از افزونه‌های کوچکی. به حساب می‌آید که می‌تواند اطلاعات شما را در خصوص همه شخصیت‌ها و کاراکترهای خلق شده در این بازی ( چه یار و چه دشمن)‌ بیشتر کند. طبق توضیحات ارائه شده از سوی استودیوی بازی‌سازی ناتی‌ داگ، بازی The Last of Us Part 1 از یک نمایشگر مدل استفاده می‌کند و همانطور که از نامش پیدا است، به بازیکنان این اجازه را می‌دهد تا در اوقات فراغت خود به طراحی مدل‌ها توجه کنند.

شما می‌توانید تمام جزئیات موجود را کوچک یا بزرگ‌نمایی کنید و در خصوص هر بخش از مدل‌ها، مطالعاتی انجام داده و اطلاعات کسب کنید. شاید اینطور بتوان تفسیر کرد که قابلیت یادشده علاوه بر بازیکنان، به درد تیم‌های سازنده در استودیوهای بازی‌سازی کوچک‌تر هم بخورد که چگونه باید روی جزئیات شخصیت‌ها و کاراکترهای خلق شده خودشان زمان بگذارند. مثل اغلب مواردی که در این مقاله راجع به آن‌ها صحبت کرده‌ بوده‌ایم، این قابلیت یک ویژگی بزرگ و دهن پر کن نیست، اما مطمئناً یکی از مکانیزم‌های تازه و جالبی خواهد بود که حتی برای چند دقیقه می‌تواند شما را سرگرم کند.

معرفی نامه شماره ۸‌| بخش Faction MP یا همان بخش چندنفره

 

 

 

 

اما این مورد خیلی جالب‌تر از سایر مواردی است که در این مقاله راجع به آن‌ها صحبت کرده‌ایم. بخش چندنفره مجموعه The Last of Us که ققط در نسخه اول آن را تجربه کرده‌ایم، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌هایی بود که هنوز هم میزبان هزاران بازیکن از سراسر دنیا است و بعد از گذشت ۹ سال، بازیکنان اصلاً از تجربه این بخش سیر نمی‌شوند.

البته یکی از نا امیدی بازیکنان نسبت به بازی The Last of Us Part 2 هم همین موضوع بود که آن محصول از بخش آنلاین و چندنفره‌ای پشتیبانی نمی‌کرد. بنابراین شاید بنا به درخواست مکرر هواداران و بازیکنان بود که استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ تصمیم گرفت تا یک پروژه آنلاین و بزرگ را بعداً برای کاربران منتشر کند؛ اما در بازی The Last of Us Part 1 اصلاً توقع وجود بخش آنلاین و چندنفره را نداشته باشید.

این قسمت در انحصار نسخه اورجینال و حتی ریمستر است که اگر دوست دارید به تجربه آن بپردازید، باید آن نسخه را تهیه کرده یا یک کپی از آن را داشته باشید. متأسفانه استودیوی سازنده این موضوع را تأیید کرد که بازی بازسازی شده آن‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و شاید بتوان اینگونه گفت که آن‌ها هیچ برنامه‌ای در آینده برای اضافه کردن این قابلیت به محتوای محصول موردنظر را هم نخواهند داشت.

بله، همانطور که ذکر کرده‌ام، استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ یک پروژه AAA از بخش Faction در دست تولید دارد که فقط می‌دانیم در جهان مجموعه The Last of Us روایت خواهد شد؛ اما این موضوع را هم در نظر داشته باشید که کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی که می‌خواهند برای اولین بار به تجربه این بازی بپردازند هم نمی‌توانند از بخش چندنفره استفاده کنند. به هر حال اگر مشتاق تجربه بخش آنلاین این بازی هستید، تنها هزینه شما به تهیه یک از دو کنسول پلی‌استیشن ۴ یا پلی‌استیشن ۵ به همراه یک نسخه از بازی The Last of Us Remastered است و خبر خوب هم در آنجا وجود دارد که سرورهای این بازی هنوز هم مشغول بوده و کاربران زیادی روزانه به تجربه آن می‌پردازند.

معرفی نامه شماره ۹ | چالش Permadeath

 

 

 

 

یکی از قابلیت‌هایی که باعث محبوبیت بازی The Last of Us Part 2 پس از بازه زمانی انتشاری آن شد، چالش Permadeath بود که بازیکنان به شدّت از آن استقبال کرده‌اند و تیم سازنده هم به خاطر همین وضعیت قصد دارد این قابلیت را به بازی The Last of Us Part 1 اضافه کند (‌که البته تا امروز هم این قابلیت اضافه شده است).

حالت یا قابلیت Permadeath دقیقاً بزرگ‌ترین چالشی است که یک بازیکن در تمام عمرش با آن روبه‌رو می‌شود و باید با آن سر و کله بزنند. نحوه کار کردن با آن به اینگونه خواهد بود که اگر در هر بخش از بازی، شخصیت اصلی شما بمیرد؛ باید کل بازی را از اول تجربه کنید. باورنکردنی است، نه؟ خب برای آن دسته از بازیکنان تازه وارد به صنعت بازی‌های ویدیویی یا حتی کسانی که برای اولین بار به تجربه مجموعه The Last of Us می‌پردازند، این موضوع اصلاً امکان‌پذیر نیست؛ اما اگر شما هم یکی از مدعیان بزرگ و حرفه‌ای در این صنعت هستید، بهتر است که شانس خودتان را با رویارویی در برابر این قابلیت امتحان کنید.

البته بازیکنان می‌توانند در این بخش تنظیمات دیگری هم به کار بگیرند؛ به عنوان مثال، شما می‌توانید قابلیت Permadeath را اینگونه تنظیم کنید که اگر شخصیت اصلیتان مرد، بازی را از ابتدای فصل یا Chapter شروع کنید و دیگر نیاز نیست که کل مراحل بازی را یکبار دیگر سپری کرده و خودتان را در راه چالش‌های سخت به کشتن بدهید. همچنین شبیه به نسخه دوم، پس از مرگ یک صفحه آماری برای شما به نمایش در می‌آید که می‌توانید میزان عملکرد خودتان از جمله مدّت زمان تجربه قابلیت Permadeath، تعداد دشمنانی که کشته‌اید و آخرین جایی هم که به قتل رسیده‌اید را مطالعه و مشاهده کنید.

معرفی نامه شماره ۱۰ | قابلیت Speedrun Mode

 

 

 

 

بالاخره به یک ویژگی بزرگ و جدید در بازی The Last of Us Part 1 رسیده‌ایم که می‌تواند چالش دیگر برای بازیکنان این مجموعه به حساب بیاید. همانطور که می‌توانید از نام این قابلیت حدس بزنید، بازیکنان با کمک این چالش باید مدت زمان به اتمام رساندن هر فصل، مأموریت یا کل داستان بازی را در یک زمان مشخص بشکانند و در غیر این صورت، همه چیز از دست می‌رود و باید از اول شانس خودتان را در این بخش امتحان کنید.

در معرفی نامه شماره ۹ راجع به چالشی صحبت کرده‌ایم که برای بازیکان حرفه‌ای ساخته شده تا میزان مهارت‌های خودشان را بسنجند، اما این چالش برای آن دسته از بازیکنان طراحی شده است که عاشق سرعت هستند و دوست دارند محتوای یک بازی را در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسانند. بنا به همین علت، تیم توسعه‌دهنده مستقر در استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ یک تایمر کوچک برای این بازی طراحی کرده‌اند تا با راهنمایی آن بدانید که مأموریت پیش‌رویتان باید در چند دقیقه به اتمام برسد.

همانند قابلیت Permadeath، یک تابلو اعلانات در نمایشگرتان به نمایش در می‌آید که نحوه عملکردتان در هر مرحله را بررسی خواهد کرد و نتیجه‌اش را هم به شما ( و تک تک افرادی که در کنار شما نشسته‌اند) نمایش خواهد داد. همچنین در این بخش می‌توانید برای تکمیل کردن هر مرحله، مشاهده کنید که چه مقدار دیگر از به پایان رساندن مأموریت باقی مانده تا در هر لحظه بتوانید مکانیزم استراتژی خودتان را تغییر دهید. امیدواریم که استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ یک تابلوی امتیازی بزرگی را برای این بازی در نظر گرفته باشد تا با مقایسه رتبه خود با دوستانتان، انگیزه بهتری برای رکورد شکنی داشته باشید.

به طور کلی با ۱۰ قابلیت برتر بازی The Last of us Part 1 آشنا شده‌اید. شاید خواندن این مقاله بتواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر برای خریدن یا نخرید بازی موردبحث کمک کند، اما در نهایت، تجربه بازی‌های استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ اصلاً بد نیست. برای من بشخصه نبود بخش چندنفره آزاردهنده است و موضوع بعدی‌ای که اجازه نمی‌دهد راجع به خرید بازی The Last of Us Part 1 فکر کنم، این موضوع خواهد بود که چرا باید بابت این تغییرات جزئی ۱۰ گانه، مبلغ ۷۰ دلار را بپردازم؟ به نظرم بهترین کاری که استودیوی ناتی داگ یا کمپانی سونی می‌توانست انجام دهد، این بود که باید تسهیلاتی را برای کاربرانی که یک نسخه کپی از این بازی را برای کنسول پلی‌استیشن ۴ تهیه کرده بوده‌اند، قرار می‌داد تا دایره بیشتری از مخاطبان را در دست داشته باشد.

آن‌ها نه تنها این کار را انجام نداده‌اند، بلکه توجیه‌ای هم برای پرداخت کردن مبلغ ۷۰ دلار از سوی بازیکنان وجود ندارد و نشان دادن یک جلوه تغییر یافته بزرگ مثل جلوه‌های بصری و انیمیشن‌های بهبودیافته‌تر، فقط برای گول زدن مخاطبان به نمایش در می‌آیند که در آینده بیشتر راجع به آن‌ها به شما صحبت خواهم کرد. قضاوت را کنار بگذاریم؛ اما اگر می‌خواهید یک تجربه با کیفیت و کاملاً سینمایی از مجموعه The Last of Us داشته باشید، می‌توانید این بازی را حتی در بازه زمانی که با تخفیف‌های قابل توجه‌ای مواجه می‌شود، تهیه کنید.

مقالات بیشتری در خصوص بازی The Last of Us Part 1 در وب سایت کاروتک موجود است که می‌توانید آن‌ها را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و بررسی کنید.

« معرفی نامه | ۸ نکته که از بازی The Last of Us Part 1 یاد گرفتیم و باید بدانید »

« دلیل نامه | آیا خرید بازی The Last of Us Part 1 پول هدر دادن است؟ »

« دلیل نامه | چر بازی The Last of Us Part 1 یکی از بهترین بازی‌های سال خواهد بود؟ »

نظر شما در خصوص این معرفی نامه چیست؟ آیا قصد دارید به تجربه بازی The Last of Us Part 1 بپردازید؟ نظرات خود را پیرامون این مقاله با ما به اشتراک بگذارید و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو