دانلود اپلیکیشن اندروید

بر اساس تصاویر و ویدیوهای افشا شده، مکانیزم گیم پلی بازی The Last of Us Part 1 شبیه به نسخه دوم نیست

بر اساس تصاویر و ویدیوهای افشا شده، مکانیزم گیم پلی بازی The Last of Us Part 1 شبیه به نسخه دوم نیست

همانطور که قطعاً مستحضر هستید، بازی The Last of Us Part 1 چندی پیش توسط استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ ( Naughty Dog‌ ) معرفی شده بود که برای سومین نسل پیاپی قرار است در اختیار مخاطبان، البته با شکل و شمایلی کاملاً بهبودیافته‌تر، قرار بگیرد. حالا طبق آخرین اخبار افشاء شده، شما در طول این بازی نمی‌توانید از قابلیت‌های نسخه دوم اعم از Crawl (سینه خیز رفتن)، Dodge (جا خالی دادن از ضربات) و سایر قابلیت‌ها استفاده کنید. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.

چه قبول داشته باشید و چه نه، استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ (Naughty Dog) در حفاظت از اطلاعات بازی‌های خود بسیار ضعیف عمل می‌کند و داستانی که درست ۱ ماه قبل از انتشار بازی The Last of Us Part 2 رخ داد و بسیاری از محتواهای آن محصول افشاء شد، حالا به سراغ بازی The Last of Us Part 1 آمده و تصاویر و ویدیوهای گیم پلی بیش‌تر در حال منتشر شدن است. به همین واسطه،‌ اخیراً ویدیو و تصاویر جدیدی از این بازی منتشر شده که بر خلاف ادعاهای سازندگان مبنی بر استفاده از قابلیت‌های گیم پلی نسخه دوم در این بازی، عملاً مورد جدیدی را به ما نشان نمی‌دهد و جز بحث گرافیک، قرار نیست که شاهد پیشرفت‌های قابل توجه‌ای در بخش گیم پلی باشیم. در طی نگارش این خبر، ویدیوهای دیگری هم در حال انتشار در فضای مجازی هستند که به صورت کامل صحبت‌های ما را تصدیق می‌کنند و می‌توانید آن‌ها در فضای مجازی مثل توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی مشاهده کنید.

در همین راستا، آقای نیک بیکر (Nick Baker)، یکی از بناینگذاران مجله ایکس باکس ارا (XboxEra)، اخیراً در توییتر فعالیتی را در راستای بازی The Last of Us Part 1 آغاز کرده که شامل کلیپ‌ها، تصاویر و جزئیات جدید از این بازی می‌شود. در این ویدیو کلیپ‌ها می‌توانیم اندکی از سبک‌های مبارزه را در طول نبرد گیم‌پلی مشاهده کنیم و در حالی که به نظر می‌رسد این بازی دقیقاً در همین زمینه موردبحث، همان محصول سال ۲۰۱۳ میلادی است. هیچ یک از رابط کاربری‌های حیاتی و موردنظر از بازی The Last of Us Part 2 در این بازی گنجانده نشده و بازیکنان نباید انتظار تجربه برخی از مکانیزم‌ها مثل سینه خیز رفتن، جا خالی دادن یا سایر قابلیت‌ها را در این بازی داشته باشند به نظر نمی‌رسد که دیگر راهی برای اضافه کردن چنین قابلیت‌هایی به این بازی باشد؛ چراکه عملاً پروسه تولید این محصول به اصطلاح گلد شده و باید خود را برای تاریخ انتشار چنین محصولی آماده کنیم.

البته این ادعاها به گونه‌ای نیست که بگوییم که واقعاً با هیچ تفاوتی در بخش گیم‌پلی مواجه نیستیم، چراکه مثلاً استفاده از میزکار در جهت به‌روزرسانی یا ارتقاء سلاح‌ها دستخوش تغییرات شده و چیزی شبیه به بازی The Last of Us Part 2 شده است؛ یا اینکه می‌توانیم به این موضوع اذعان کنیم که انیمیشن‌های بازطراحی شده برای شخصیت جوئل میلر (Joel Miller) دستخوش تغییرات اساسی‌ای شده و می‌توانیم گیم‌پلی نرم‌تری را نسبت به گذشته در این بازی مشاهده کنیم.

در همین حال، برخی از تصاویر ضبط شده به واسطه تلفن‌های همراه یا سایر تکنولوژی‌ها، جزئیات جدیدی را پیرامون بخش گرافیکی این عنوان با ما به اشتراک می‌گذارد. همانطور که قبلاً هم فاش شده بود، به نظر می‌رسد که این محصول هم مشابه سایر محصولات، از دو حالت گرافیکی روی کنسول پلی‌استیشن ۵ پشتیبانی می‌کند که یکی از آن‌ها حالت Fidelity ( با ارائه وضوح تصویری 4K و نرخ فریم ۴۰ ثانیه) و دیگری حالت Performance ( نرخ گرافیکی 4K پویا و نرخ فریم ۶۰ ثانیه‌ای) خواهد بود. پشتیبانی از ‌قابلیت HFR و VRR هم ظاهراً تأیید شده و در صورتی که شرایط استفاده از آن‌ها را داشته باشید، می‌توانید از تجربه‌ای منحصربه‌فردتر لذت ببرید. همچنین گزینه‌های اضافی مانند Gore Filter، تنظیم لرزش دوربین و همچنین Film Grain و موارد دیگر هم در بازی موجود خواهد بود.

اینطور که از تصاویر دریافت می‌شود، به نظر می‌رسد که چیدمان دکمه‌های کنترلر هم دستخوش تغییراتی شده و موارد جالبی را به ما ارائه می‌کند که با توجه به تمام بحث‌های اخیری که رخ داده، در مورد اینکه آیا واقعاً خرید بازی The Last of Us part 1 ارزشمند است یا خیر، به گونه‌ای مغایرت دارد که البته همین موضوع برای ما ناامیدکننده خواهد بود. به نظر نمی‌رسد مکانیزم‌هایی مانند جا خالی دادن یا سینه خیز شدن، همان دستاوردهای انقلابی این بازی در زمینه بازسازی بوده باشد؛ اگرچه همین حالا هم به نظر می‌رسد که بر خلاف نسخه اصلی،‌ یک دکمه پرش اختصاصی در بازی اصلی موجود خواهد بود. با این حال، آقای بیکر ادعا می‌کند که این محصول هدف ژیروسکوپی (هدفی محسوس در زمینه گرافیکی) دارد و باید هم انتظار این کم و کاستی‌ها را داشت.

در نهایت آقای بیکر می‌گوید که بر اساس آنچه که منابع اطلاعاتی‌اش به سمع و نظر او رسانده‌اند، تمام محتواهای لو رفته در سطح اینترنت و فضای مجازی کاملاً به‌روز بوده و مربوط به پروسه ساخت این بازی در زمان‌های ابتدایی بر نمی‌گردد. همین موضوع یعنی عملاً می‌تواند تمام بیانیه‌های آتی استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ را ملغی کند، مگر آنکه سران این استودیو مدارک معتبری داشته باشند یا اینکه خود بازیکنان در زمان انتشار به چنین نتیجه‌ای برسند که تمام ویدیوها و تصاویر افشاء شده، اصلاً برای پروسه زمانی کنونی نیست. به هر حال چیزی که برای ما مشخص است، این خواهد بود که حتی با وجود گلد شدن پروسه ساخت این محصول، استودیوی ناتی داگ حدود یک ماه و نیم دیگر زمان در دست دارد که بازی محبوب خودش را صیقل دهد و شاید در این مدّت زمان، واقعاً موارد جدیدی برای ارائه به محتوای The Last of Us Part 1 اضافه شود که پیش‌تر برنامه‌ای برای حضور آن‌ها وجود نداشت.

استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ هم اخیراً این موضوع را تأیید کرده است که جزئیات جدیدی را در مورد بازسازی بازی ( به صورت رسمی) قبل از انتشار رسمی به اشتراک می‌گذارد، بنابراین امیدواریم که در این زمینه زیاد منتظر نباشیم. بازی The Last of Us Part 1 در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ برای کاربران پلتفرم‌ پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد. همچنین، نسخه مربوط به رایانه‌های شخصی این بازی هم در دست توسعه قرار دارد و به زودی از تاریخ انتشار آن رونمایی خواهد شد. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامه‌های بعدی استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ، وب سایت کاروتک را حتماً دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا پیش‌تر موفق به تجربه بازی The Last of Us (نسخه اورجینال) شده بوده‌اید؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، آیا در بازه زمانی کنونی، خرید و تجربه این بازی را به سایر دوستان خود و مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک که پیش‌تر موفق به تجربه این بازی نشده، یا از سایر پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند، یا به تازگی وارد صنعت بازی‌های ویدیویی شده‌اند،‌ پیشنهاد می‌کنید یا به آن‌ها توصیه می‌کنید که به تجربه بازی بازسازی شده The Last of Us Part 1 بپردازند؟ به نظر شما، چرا استودیوی ناتی داگ علاقه‌ نداشت تا از مکانیزم‌های اساسی و بزرگ نسخه دوم در این بازی استفاده کند؟ آیا برای شما هم مبحث گرافیک برای تجربه این بازی هیجان‌انگیزتر است یا رویارویی با موارد جدیدتر در بطن گیم‌پلی؟ در نهایت به عنوان یک مخاطب یا طرفدار، به ما بگویید که چه انتظاراتی از تجربه این بازی دارید که تیم توسعه دهنده مستقر در استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ باید به نکات مد نظر شما توجه کرده تا انتظاراتتان از تجربه این بازی برآورده شود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی وب سایت کاروتک پیگیری و مطالعه کنید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو