دانلود اپلیکیشن اندروید

زندگی نامه | نیل دراکمن کیست؟ او را بهتر بشناسید

زندگی نامه | نیل دراکمن کیست؟ او را بهتر بشناسید

نیل دراکمن (Neil Druckmann)، مردی که همه ما به واسطه هنر نویسندگی و کارگردانی‌اش در بازی‌های درجه یک صنعت بازی‌های رایانه‌ای، مثل سری The Last of Us، یا مثل سری بازی Uncharted، می‌شناسیم، مهمان این زندگی نامه‌ای است که از طریق وب سایت کاروتک مطالعه خواهید کرد. اگر با او آشنا نیستید، یا دوست دارید موارد بیشتری از زندگی او بدانید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

نیل دراکمن (Neil Druckmann) متولد ۵ دسامبر ۱۹۷۸ برابر با ۱۴ آذر ۱۳۵۷ نویسنده، کارگردان خلاق و برنامه‌نویس آمریکایی است که در حال حاضر نایب رئیس استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) شناخته می‌شود و تمام بازیکنان به خاطر کارهایش در بازی‌های ویدیویی The Last of Us و Uncharted او را به خوبی می‌شناسند. دراکمن تا سن ۱۰ سالگی در فلسطین اشغالی زندگی می‌کرد و در آنجا بزرگ شد؛ اما آن مکان سرنوشت‌اش را به خوبی رقم زد تا بتواند تجربیات مهمی در زمنیه بازی‌های ویدیویی و سرگرمی به دست آورد که بعداً در حیطه نویسندگی به درد تجربه‌هایش خورد. به همین خاطر، تا قبل از ورود به رشته سرگرمی و صنعت بازی‌های رایانه‌‌ای، در دانشگاه کارنگی ملون در رشته علوم کامپیوتری تحصیل کرد.

اولین کار دراکمن به عنوان یک کارآموز در استودیوی ناتی داگ بود. در سال ۲۰۰۴ میلادی ( ۱۳۸۳ شمسی)، او قبل از اینکه طراح بازی‌های Uncharted: Drake’s Fortune و Uncharted 2: Among Thieves شود، برنامه‌نویس بازی‌های Jak 3 و Jak X: Combat Racing بود. او بعداً به عنوان کارگردان خلاق استودیوی یادشده برای پروژه سریالی The Last of Us انتخاب شد و نقش اساسی‌ای را در طول پروژه ساخت بازی Uncharted 4: A Thief’s End ایفا کرد.

علاوه بر این، دراکمن کتاب‌های کمیک نیز خلق کرده است. او قبل از خلق رمان گرافیکی خود تحت عنوان A Second Chance At Sarah روی کامیک دیجیتالی Uncharted: Eye of Indra کار می‌کرد. او بعداً  در همکاری مؤثرش با ارین هیکس (Erin Hicks)، داستان تصویری The Last of Us: American Daughter را نوشت و در حال حاضر هم مشغول کار روی بازی‌های بعدی استودیوی ناتی داگ است.

دراکمن به دلیل کارگردانی و نویسندگی در بازی The Last of Usمورد تحسین بسیاری از منتقدان، بازیکنان و جامعه مخاطبان قرار گرفت و برای این پروژه هنری باارزش، نامزد دریافت جوایز‌های متعددی شد. در کارنامه او، دو جایزه بزرگ از رویداد D.I.E.C، سه جایزه انجمن نویسندگان آمریکا و جایزه دستاورد فنی بزرگ به خاطر Uncharted 4 دیده می‌شود.

 

 

 

 

 اوایل زندگی

همان‌طور که اشاره کرده‌ایم، دراکمن در تاریخ ۵ دسامبر ۱۹۷۸ (۱۴ آذر ۱۳۵۷( در فلسیطن اشغالی به دنیا آمد. در سن جوانی، برادر بزرگ دراکمن، یعنی آمانوئل دراکمن (Emanuel Deuckmann) کتاب‌های کمیک، بازی‌های ویدیویی و فیلم‌هایی به او نشان داد که به خاطر همین لطف برادرش، به دنیای سرگرمی، مخصوصاً صنعت بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند شد. او تجربه خودش را با آثار استودیوی Sierra Entertainment آغاز کرد؛ به همین خاطر تجربه LucasArts به نیل در یادگیری زبان انگلیسی کمک شایانی کرد.

در ادامه نیل دارکمن به داستان‌سرایی علاقه‌مند شد و کتاب‌های کمیک مخصوص به خودش را نوشت. او در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸) همراه با خانواده‌اش به ایالات متحده آمریکا نقل مکان کرد و دوره راهنمایی و دبیرستان خودش را در شهر میامی از ایالات فلوریدا گذراند. سپس در دانشگاه همان شهر نیز اقدام به تحصیل در رشته جرم‌شناسی کرد. در ادامه، برادرش در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی به نیل کمک کرد تا به صورت مخفیانه وارد نمایشگاه‌های سرگرمی الکترونیک شود.

دراکمن بعد از ورودش به این حوزه، دستیار پژوهشی دانشگاهی در ایالت فلوریدا شد، آن‌ هم درست درحالی‌که خودش در منطقه تلاهاسی همان شهر زندگی می‌کرد. نیل یک سال از عمر خودش را در دانشگاه گذراند و در آزمایشگاه تجسمی در دانشکده علوم محاسباتی و فناوری اطلاعات، از جولای ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) مشغول به کار شد. در این مدت، او با همراهی برخی از دوستانش به توسعه بازی Pink-Bullet برای پلتفرم‌های لینکوس و مایکروسافت ویندوز پرداخت.

زمانی که او دوست داشت به عنوان انیماتور در حوزه بازی‌های ویدیویی مشغول به کار شود، لازم بود که ابتدا به کلاس‌های هنری واقع در شهر محل سکونتش رفته و مدرک موردنظر را اخذ کند؛ اما والدینش او را از انجام چنین کاری منع کرده‌اند و به همین ترتیب مسیر دیگری در زندگی او پدیدار شد. پس از گذراندن کلاس برنامه‌نویسی، دراکمن متوجه شد که همین کار باید در اولیوت توجه او قرار بگیرد و به همین خاطر در دسامبر سال ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) شروع به تحصیل در رشته علوم کامپیوتری کرد که تنها ۱ سال از عمرش را گرفت و سپس لیسانس رشته یادشده در دستان نیل قرار گرفت.

نیل بعد از وقوع چنین اتفاقی به پیتسبورگ نقل مکان کرد؛ درست همان جایی که او در دانشگاه کارنگی ملون ( Carnegie Mellon) تحصیلش را ادامه داد. در آوریل سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۸۳ شمسی) او به توسعه بازی Dikki Painguin in: TKO برای نسل سوم سرویس سرگرمی نینتندو پرداخت و به عنوان دانشجو در دانشگاه ملون، با همکاری هم کلاسی خودش یعنی آلان بلامکویست (Allan Blomquist) این پروژه را به پایان رساند.

 

 

 

 

آغاز حرفه کاری

در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی (Game Developers Conference)، دراکمن با جیسون روبین (Jason Rubin) یکی از بنیانگذاران استودیوی ناتی داگ ملاقات کرد. پس از اینکه دراکمن با جیسون روبین ملقب به روبین «باگ» کار کرد، این همکاری منجر به آن شد تا استودیوی یادشده از آن پس میزبان شخص جدیدی باشد. در سال ۲۰۰۴ میلادی (برابر با ۱۳۸۳ شمسی) به عنوان یک کارآموز برنامه‌نویس به استودیوی ناتی داگ پیوست و فقط چندماه زمان نیاز داشت تا به عنوان برنامه‌نویس تیم گیم‌پلی به صورت تمام وقت ترفیع درجه گرفته و مشغول به کار شود.

در طول توسعه عناوین استودیو در همان سال، نیل به ساخت پروژه‌های Jak 3 (انتشار در ۲۰۰۴ میلادی | ۱۳۸۳ شمسی) و Jak X: Combat Racing (انتشار در ۲۰۰۵ میلادی | ۱۳۸۴ شمسی) کمک شایانی کرد. او همچنین به ملاقات خودش با اوان ولز (Evan Wells)، دستیار مدیر استودیوی ناتی داگ، ادامه داد و در خصوص پیوستن‌اش به تیم اصلی صحبت‌هایی مطرح کرد. آقای ولز در ابتدا از انتقال او به تیم اصلی جلوگیری می‌کرد، چراکه نیل فقط به عنوان یک برنامه‌نویس در استودیو استخدام شده بود؛ اما در نهایت ولز پذیرفت که کارهای طراحی دارکمن را در صورت تکمیل شدن بررسی کرده و اگر نتیجه‌اش مثبت بود، به تیم اصلی منتقلش کند.

پس از توسعه بازی Jak X، ولز به این نتیجه رسید که دراکمن در زمینه طراحی مهارت‌های عالی‌ای دارد و به همین خاطر تصمیم گرفت وظیفه طراحی و توسعه بازی Uncharted: Darke’s Fortune (۲۰۰۷ | ۱۳۸۶ شمسی) را در کنار سایر اعضا بر عهده او بگذارد. در این موقعیت به دست آمده، نیل از نزدیک با امی هینگ (Amy Hennig) برای ساخت و نگارش داستان بازی Uncharted 2: Among Thieves (۲۰۰۹ | ۱۳۸۹) به عنوان طراح اصلی (البته بیشتر در بخش نگارش داستان) همکاری کرد. دراکمن همچنین روی طرح و داستان اصلی بازی Jak And Daxter: The Lost Frontiers، قبل از اینکه استودیوی سازنده به‌طور رسمی از ساخت ادامه بازی کنار گیری کند، کار کرده و روند توسعه‌ را به خوبی پشت سر گذاشته است.

در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) دراکمن به عنوان نویسنده و کارگردان روی کمیک موشن Uncharted: Eye of Indra کار کرد. پیش درآمد این کمیک برای بازی Uncharted: Drake’s Fortune نوشته شده است که شخصیت نیتن دریک را قبل از رویدادهای نسخه اول به مخاطب معرفی می‌کند. اولین رمان گرافیکی دراکمن هم با نام Second Chance of Sarah توسط استودیوی Ape Entertainment در فوریه سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) منتشر شد. این رمان تصویری که با هنر آقای جویسوکه ونگ (Joysuke Wong) طراحی شده بود، علاقه دراکمن را در سفر به زمان عقب و ملاقاتش با سارا را  در سنین پایین‌تر بیان می‌کند.

خود دراکمن در این خصوص توضیح داد:

« یک مورد زیبا و شاعرانه در مورد آن دیدگاه وجود دارد»

او احساس می‌کرد که شباهت‌های زیادی با شخصیت رمان جانی قهرمان دارد و «بسیاری از ایرادات و ترس‌های جانبی بر اساس ضعف‌های آن شخصیت» در داستان نگارش شده است. این کمیک مورد بحثمان ابتدا در ۲۴ فوریه ۲۰۱۰ (  ۵ اسفند ۱۳۸۸) در دسترس عموم قرار گرفت. پس از توسعه و انتشار بازی Uncharted 2، استودیوی ناتی داگ به دو قسمت تقسیم شد تا به‌طور هم‌زمان روی دو پروژه مجزا کار کند. درست درحالی‌که یک تیم روی بازی Uncharted 3: Drake’s Deception کار می‌کرد، رئیس کمپانی یعنی ایوان ولز و کریستف بالسترا، نیل دراکمن و بروس استریلی (Bruce Straley) را برای هدایت و توسعه پروژه جدید انتخاب کرده‌اند.

دراکمن به دلیل اراده قوی و استعدادش در طراحی انتخاب شده بود و از آن طرف هم بروس استریلی به دلیل ارائه رزومه خوب، مورد توجه سران کمپانی قرار گرفت. اگرچه در ابتدا قرار بود که آن‌ها روی توسعه نسخه جدید سری بازی Jak and Daxter کار کنند، اما تیم تحت هدایت این دو نفر احساس کرده‌اند که با ساخت نسخه جدید «خدمتی به طرفداران [این فرانچایز] نمی‌کنند» و تصمیم گرفته‌اند یک محصول جدید تحت عنوان The Last of US بسازند.

دراکمن هنگام طراحی ایده برای بازی The Last of Us از مفهومی استفاده کرد که در دوران دانشجویی‌اش در دانشگاه کارنگی ملون ایجاد کرده بود. ایده او این بود که گیم‌پلی بازی Ico (منتشر شده در سال ۲۰۰۱ | ۱۳۸۰) را در یک داستان آخرالزمانی زامبی محور، مثل محصول Night of Living Dead (انتشار در سال ۱۹۶۸ | ۱۳۴۶) با محوریت شخصیت اصلی الهام‌گرفته شده از سریال شهر گناه (Sin City)، همان جان هارتیگان مشهور (John Hartigan) استفاده کرده و داستان ادغامی خودش را در صنعت بازی‌های ویدیویی پیاده‌سازی کند.

شخصیت اصلی، یک افسر پلیس بود که وظیفه محافظت از دختری جوان را برعهده داشت. با این حال، به دلیل بیماری قلبی شخصیت اصلی، بازیکنان هرازگاهی باید کنترل آن دختر جوان را به دست می‌گرفتند و اینگونه بود که نقش‌ها برعکس می‌شد. پس نیل تصمیم گرفت تا داستان بازی The Last of Us را بر این اساس پیاده‌سازی کند و جوئل (Joel) را به جای آن افسر پلیس و الی (Ellie) را هم به جای آن دختر جوان گذاشت.

دراکمن بازی The Last of Us را با این هدف نوشت که داستان «ریشه محکمی در درون واقعیت» داشته باشد، بنابراین به‌طور کلی از احساس «سبک و شل» داستان بازی‌های قبلی استودیوی ناتی داگ فاصله گرفت. او برای کشف هدف اصلی بازی جدید گفت:« برای کشف موضوع غم‌انگیزتر، [داستان] باید کمی تیره تر از مجموعه Uncharted باشد». قبل از کارگردانی این بازی، دراکمن در کلاس‌های بازیگری شرکت کرده بود تا با بازیگران با یک زبان مشترک صحبت کند. به هر حال زمان سپری شد و بازی The Last of Us در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۳ (برابر با ۲۴ خرداد ۱۳۹۲) سیل عظیمی از تحسین منتقدان، مخاطبان و جامعه گسترده بازیکنان را به دست آورد که هنوز هم مورد ستایش تمام کاربران قرار گرفته و همه نیل دراکمن را به خاطر نگارش داستان ماورایی آن بازی تشویق می‌کنند.

دقیقاً به خاطر همین بازی بود که نیل دراکمن جوایز بسیار زیادی از جمله یک جایزه BEFTA، یک حایزه از جشنواره D.I.C.E، جایزه منتخب توسعه‌دهندگان بازی، جایزه Golden Joystick و جایزه طلایی انجمن نویسندگان آمریکا را به دست آورده است. در همین راستا نیل دراکمن از کار روی بازی The Last of Us دست نکشید و بعداً هم محتوای قابل دانلودی با نام The Last of Us: Left Behind برای کاربران در دسترس قرار داد. اگر نمی‌دانید، باید بدانید که این بسته الحاقی پیش‌درآمدی با تمرکز روی شخصیت الی و دوستش رایلی (Riley) بود که از لحاظ داستان‌سرایی هم باز مورد تحسین و تشویق منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

نیل دراکمن به خاطر داستان بازی Left Behind دوباره جوایز متعددی کسب کرد که می‌توانیم به دومین جازه بفتا و جایزه دیگری از انجمن نویسندگان آمریکا اشاره کنیم. البته، رابطه عاطفی بین الی و رایلی در آن بازی هم به عنوان «لحظه موفقیت آمیز» صنعت بازی‌های ویدویی در تاریخ ثبت شد. به همین خاطر هم مینی سریال کمیک بوکی با نام The Last of Us: American Daughter توسط نیل دراکمن با کمک هنرمند مشهور فیث ارین (Faith Erin) نگارش شد تا در آنجا به سرگذشت کامل شخصیت الی پرداخته شود. این کمیک تصویری توسط Dark Horse Comics آوریل سال ۲۰۱۳ عرضه شد تا بابت همین محصول و شخصیت‌پردازی‌های عالی با روایت داستانی ساده و بی‌نظیر، باز هم شاهد تشویق نیل دراکمن در صنعت‌های هنری سرگرمی باشیم.

پس از جدایی خانم امی هینگ از استودیوی ناتی داگ در مارس سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳ شمسی)، اعلام شد که دو شخص نامدار آن استودیو یعنی نیل دراکمن و بروس استریلی در حال کار روی نسخه بعدی مجموعه آنچارتد تحت نام Uncharted 4: A Thief’s End به عنوان کارگردان خلاق (دراکمن)‌ و کارگردان اصلی (استریلی) هستند. گزارش‌های اولیه ادعا می‌کرده‌اند که خانوم هینگ توسط دراکمن و استریلی از ناتی داگ به بیرون رانده شده بود؛ اگرچه روئسای مشترک استودیوی یاد شده یعنی ایوان ولز و کریستوف بالسترا بعداً موضوع مورد بحث را کاملاً رد کرده‌اند.

برای نسخه چهارم مجموعه آنچارتد، دراکمن در کنار جاش شر (Josh Scherr) به نویسندگی داستان بازی پرداخت؛ هرچند که خود نیل شخصیت شر را «خنده‌دار» توصیف می‌کرد و به همین خاطر به او اجازه داد تا بخش طنز داستان را این فرد بنویسد، زیرا دراکمن به بیان خودش توانایی خلق دیالوگ‌های طنز را هیچ وقت نداشته و اکنون در کنار شر می‌توانستند از بابت این موضوع خیالشان راحت باشد. البته بعداً خود نیل دراکمن از همکارش بابت نگارش خط داستانی نسخه چهارم آنچارتد تشکر کرد، اما نباید از یاد برد که داستان The Last of Us به صورت مستقل توسط دراکمن نوشته شده بود و از این بابت نباید توانایی‌های او را دست کم بگیریم.

به هر حال بازی Uncharted 4: A Thief’s End در تاریخ ۱۰ ماه مه ۲۰۱۶ (۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶) منتشر شد که از قضا دوباره با انفجار تشویق‌ها و تحسین‌های منتقدان، هنرمندان و مخاطبان روبه‌رو شده‌ایم. برای بازی آنچارتد ۴ هم جوایز زیادی از جمله جایزه بهترین روایت جشنواره The Game Awards سال ۲۰۱۶، دستاورد برجسته صنعت بازی‌های ویدیویی و همچنین جایزه ۶۹ امین جایزه انجمن نویسندگان آمریکا به شخص دراکمن تقدیم شد. بعداً در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۷) خود دراکمن به عنوان رئیس بخش توسعه روایی بازی Uncharted: Lost Legacy کار خودش را در استودیوی ناتی داگ ادامه داد.

در مارس سال ۲۰۱۴ میلادی ( ۱۳۹۴) کمپانی سونی اعلام کرده بود که نیل دراکمن در حال نوشتن یک اقتباس‌نامه سینمایی از بازی The Last of Us است که توسط سم رئمی (Sam Reimi) تهیه شده و البته با کمک Screen Gams اطلاعات آن فیلمنامه منتشر شد. در ژانویه سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۵-۱۳۹۴)، دراکمن پیش‌نویس دوم فیلمنامه را نوشت بود و در این خصوص هم برخی از بازیگران هالیوودی با او دیدار داشتند. پس از سپری شدن این اتفاقات، کار بسیار زیادی روی طرح سینمایی بازی The Last of Us صورت نگرفت، چراکه خود دراکمن طی مصاحبه‌ای اضهارنظر کرد که روند توسعه فیلم وارد جهنم غیرقابل وصفی شده است.

به همین علت در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷-۱۳۹۸) نیل دراکمن گفت:

من نمی‌خواهم آن فیلم ساخته شود.

در ادامه نوشتن دنباله‌ای برای بازی آخرین از ما، یعنی همان بازی The Last of us Part II در کنار خانوم هالی گراس (Halley Gross)، اعلام شد که بروس استریلی برای کارگردان نسخه دوم به استودیوی ناتی داگ برنمی‌گردد و اینگونه بود که شاکله کلی این بازی هم به دست آقای دراکمن پایه‌گذاری شد. جالب است بدانید که خود نیل به عنوان یکی از آزمایش‌کنندگانی بازی What Remains of Edith Finch در سال ۲۰۱۷ ( ۱۳۹۷) به تیم توسعه‌دهنده کمک‌های فراوانی کرد و در همان سال نیز به عنوان داور مهمان در یکی از قسمت‌های برنامه تلویزیونی Face Off به جلوی دوربین رفت. در ماه مارس سال ۲۰۱۸ هم (انتهای سال ۱۳۹۷)، نیل دراکمن به مقام معاون رئیس استودیوی ناتی داگ ترفیع شغلی گرفت تا همچنان این ستون ارزشمند صنعت بازی‌های رایانه‌ای به کار خود ادامه دهد.

 

 

 

 

سبک نوشتن

فلسفه داستان‌سرایی نیل دراکمن، که در هنگام صحبت با شخص کوری بارلوگ (Cory Barlog) [کارگردان موفق مجموعه God of War از استودیوی سانتامونیکا (Santa Monica)] مشخص شد، کارهای او مبنی بر داستان‌سرایی ساده و خلق شخصیت‌های پیجیده است. دراکمن از بازی‌های ویدویی‌ای که نمایش‌ها یپیچیده دارد، به‌شدّت متنفر بوده؛ اما از نوشتن روابط پیچیده بین شخصیت‌ها کاملاً لذت می‌برد.

نیل در طول نوشته‌هایش با تمرکز بر هر شخصیت، صحنه‌های مهم را با تجسم ذهنی بازنگری می‌کند و همیشه سعی بر این دارد تا برای هر کاراکتر شخصیتی ذهنی ایجاد کند. به همین خاطر همیشه به‌طور صادقانه شخصیت‌های شکل‌داده‌اش را به مخاطبان معرفی می‌کند و دوست ندارد که بازیکنان کلیشه‌های پیرامون آن‌ها را دنبال کنند. دراکمن همچنین با ذهنیتی مینیمافهرستی (همان ذهنیت ساده‌گرایی) داستان عناوین خود را می‌نویسد و اغلب از خودش می‌پرسد:« این صحنه واقعاً درباره چیست؟ کمترین کار و بیشترین کاری که باید بگوییم یا برای انتقال تجربه انجام دهیم چیست؟»

در زمانی همکاری‌های مشترک بین استریلی و دارکمن، آن‌ها یک طرح کلی از داستان بازی ایجاد می‌کردند و قبل از اینکه روایت به‌طور پیچیده‌ای به مراحل توسعه گره‌ بخورد، در مورد هر «سکانس‌های لحظه به لحظه‌ای» که منجر به ایجاد یک وقوع بزرگ‌تر می‌شد، بایکدیگر بحث می‌کردند. غالباً اینگونه از مسائل به‌طور کلی در اواسط داستان بازی مشخص می‌شود؛ چراکه هسته اصلی گیم‌پلی و روایت داستانی به مراحل کاوش‌های ابتدایی بازیکنان و رویارویی نخست آن‌ها با شخصیت‌های اصلی شکل نمی‌گیرد.

مجری برنامه The Frame یعنی آقای جان هورن (John Horn) موضوعی تکرارشونده را در داستان‌سرایی نیل دراکمن شناسایی کرد که به کمیک شناس دوم سارا  برمی‌گشت. این مکان درست همان جایی بود که مفهوم شخصیت‌هایی که تلاش می‌کنند یا امیدوار هستند تا گذشته خودشان را به نحوی تغییر دهند، به نمایش درمی‌آید؛ اما خود دراکمن اعتراف کرده بود که متوجه چنین روندی نشده، ولی تماماً حرف‌های جان هورن را تصدیق کرد و تشخیص داد این نحوه روایت باید در داستان بازی‌ بعدی مجموعه پیاده‌سازی شود.

دانستی‌های بیشتر در مورد نیل دراکمن

نیل دراکمن از آقای سم لیک (Sam Lake)، نویسنده مطرح صنعت بازی‌های ویدیویی، به عنوان یک فرد الهام‌بخش بزرگ یاد می‌کند و خودش را از طرفداران قدیمی ایشان می‌داند. بازی‌های ویدیویی موردعلاقه او عبارت‌اند از Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge (منتشر شده در سال ۱۹۹۱)، بازی Ico و بازی Resident Evil 4 (منتشر شده در سال ۲۰۰۵ میلادی) که در بین بازیکنان کاملاق شناخته می‌شود.

جالب است بدانید که او اغلب از کمیک‌های متمرکز از شخصیت‌ها مثل کمیک Preacher (انتشار در سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ میلادی) و Y: The Last Man (انتشار در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ میلادی) به همراه چند فیلم سینمایی دیگر برای توسعه بازی The Last of Us استفاده کرده است. چندی از فیلم‌های تأثیرگذار در روند ساخت آن بازی عبارت‌اند از فیلم Unforgiven (انتشار در سال ۱۹۹۲ به دلیل توانایی آن محصول در وادار کردن مخاطب برای حمایت از قهرمان اصلی داستان حتی با وجود عناصر غیراخلاقی‌ای که داشت)، فیلم No Country For Old Men (انتشار در سال ۲۰۰۷ میلادی به دلیل اجرای ظریف و پراکنده آن که مخاطب را با داستان درگیر می‌کرد) و Gravity (انتشار در سال ۲۰۱۳ با توجه به‌سادگی داستان و جذابیتی که در هسته آن نهفته بود) اشاره کرد که همه آن‌ها باعث خلق مجموعه The Last of Us شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نگرش‌های آقای نیل دراکمن

دراکمن از طرفداران ثابت برابری جنسیتی در بازی‌های ویدویی است و از آنیتا سرکیزیان (Anita Sarkeesian) به عنوان یک عامل تأثیرگذار در این صنعت همیشه یاد می‌کند. در طول توسعه بازی Uncharted 4 هم دراکمن تحت تأثیر هنرهای خانوم اشلی سویدوفسکی (Ashley Swidowski)، طراح مفهومی تصاویر هنر، قرار گرفت تا شخصیت‌های زن بیشتری در بازی خود بگنجاند. ایشان در همین زمینه گفت:

او [خانوم اشلی سویدوفسکی] دائماً مرا به چالش می‌کشد و برای تنوع در بازیگرانمان [به ما] فشار می‌آورد.

پس از انتقاد یک آزمایش‌کننده در خصوص انجام آزمایش‌های بازی Uncharted 4 مبنی بر اینکه چرا شخصیت‌های زن زیادی در آن بازی وجود دارد، نیل دراکمن فوراً دستور داد تا این فرد پروژه آزمایش را ترک کند و سپس در مصاحبه‌ای اعلام کرد:

چرا باید این موضوعات [انتقاد از حضور شخصیت‌های مونث بیشتر] مهم باشد؟

به‌طور مشابه، شخصیت الی از بازی The Last of Us هم در ابتدای تست‌های اولیه با واکنش‌های منفی آزمایش‌کنندگان مواجه شد، اما الان نیل دراکمن مفتخر است که الی «شخصیت اصلی مونث، قوی و غیرجنسی» شناخته می‌شود و امیدوار است که توسعه‌دهندگان دیگر رویکردهای مشابه‌ای را بدون ترس از عدم محبوبیت در مورد شخصیت بازی‌های خود، اعمال کنند.

دراکمن و استریلی از برخی از واکنش‌های منفی در رابطه با نقش‌های جنسیتی در The Last of Us شگف‌زده شده‌اند؛ اگرچه نیل خاطرنشان‌ کرد که «هرچه پیشرفت بیشتری داشته باشیم، آن مشکلات بیشتر برجسته می‌شود». او بعداً اعلام کرد که این موضوع «یک تصور اشتباه» است که قهرمانان مونث مانع فروش بیشتر بازی‌ها می‌شود و این موضوع را با موفقیت بازی The Last of Us اثبات کرد.

زندگی شخصی

نیل دراکمن در حال حاضر با همسرش مایا و دختر کوچکشان در لس آنجلس، ایالت کالیفرنیا اقامت دارند. جالب است بدانید که نیل در جریان توسعه بازی The Last of Us پدر شد و دخترش «الهام بخش بزرگی» در جهت توسعه شخصیت‌پردازی آن بازی بود. او بعداً متوجه شد که تولد دخترش عقاید خودش را در مورد خانواده تقویت کرد و فهمید که برای این دختر «هر کاری» انجام خواهد داد. دراکمن یک فرد یهودی است و با اینکه به صورت مرتب درخصوص شخصیت‌های داستان «سفید، راست‌، مرد مسیحی» می‌نویسد، اما او به‌طور معمول سعی می‌کند تا نشانه‌های شخصیت‌های خلق‌ شده‌اش را متنوع‌تر کند.

 

 

 

 

کارهای به سرانجام رسانده

سال نام بازی نقش در روند توسعه
۲۰۰۴ Dikki Painguin in: TKO for the Third Reich برنامه‌نویس گیم‌پلی
۲۰۰۴ Jak 3 برنامه‌نویس گیم‌پلی
۲۰۰۵ Jak X: Combat Racing برنامه‌نویس گیم‌پلی
۲۰۰۷ Uncharted: Drake’s Fortune دستیار نویسنده، طراح بازی
۲۰۰۹ Uncharted 2: Among Thieves دستیار نویسنده، دستیار طراح بازی
۲۰۰۹ Jack and Daxter: The Lost Frontier طراح اصلی داستان و بازی
۲۰۱۳ The Last of Us کارگردان خلاق، نویسنده
۲۰۱۴ The Last of Us: Left Behind کارگردان خلاق، نویسنده
۲۰۱۶ Uncharted 4: A Thief’s End کارگردان خلاق، سرپرست نویسندگان
۲۰۱۷ What Remains of Edith Finch آزمایش‌کننده بازی
۲۰۱۷ Uncharted: The Lost Legacy رئیس توسعه روایت
۲۰۲۰ The Last of Us Part II کارگردان خلاق، سرپرست نویسندگان

کامیک و داستان‌های نگارش شده

سال عنوان نقش در روند توسعه نقش و یادداشت
۲۰۰۹ Uncharted: Eye of Indra کارگردان، نویسنده موشن کامیک
۲۰۱۰ A Second Chance at Sarah نویسنده رمان گرافیکی
۲۰۱۳ The Last of Us: American Daughter نویسنده رمان گرافیکی
۲۰۱۳ The Art of The last of Us نویسنده (مقدمه) در کنار بروس استریلی
۲۰۱۴ The Art of Naughty Dog نویسنده (بخش) در کنار بروس استریلی

فیلم و تلویزیون

سال عنوان نقش و یادداشت
۲۰۱۳ Grounded: Making The Last of Us مستند
۲۰۱۳ Between The Lines with Barry Kibrick فصل ۱۳، قسمت ۲۵
۲۰۱۳ How Videogames Changed the World فیلم سینمایی
۲۰۱۵ Conversations with Creators سریال اینترنتی، قسمت ۲
۲۰۱۷ The Game Makers: Inside Story سریال اینترنتی، قسمت ۵
۲۰۱۷ Face off فصل ۱۲، قسمت ۷: فراری فانگ

نامزدها و جوایز‌ها

تاریخ جایزه دسته‌بندی نامزدها و عناوین نتیجه
۳۱ دسامبر ۲۰۱۳ The Daily Telegraph Video game Awards 2013 بهترین فیلمنامه نیل دراکمن برنده
۳۱ دسامبر ۲۰۱۳ The Daily Telegraph Video game Awards 2013 بهترین کارگردان نیل دراکمن و بروس استریلی نامزد
۲۶ اکتبر ۲۰۱۳ 31st Golden Joystick Awards بهترین روایت داستانی The Last of Us برنده
۴ دسامبر ۲۰۱۳ 5th Annual Inside Gaming Awards بهترین داستان The Last of Us نامزد
۲۱ دسامبر ۲۰۱۳ Hardcore Gamer’s Game of the Year Awards 2013 بهترین نویسندگی The Last of Us نامزد
۲۱ دسامبر ۲۰۱۳ Hardcore Gamer’s Game of the Year Awards 2013 بهترین داستان The Last of Us برنده
۲۴ دسامبر ۲۰۱۳ Destrutold’s Best Game Awards 2013 بهترین داستان The Last of Us برنده
۲۴ دسامبر ۲۰۱۳ Giant Bomb’s 2013 Game of The Year Awards بهترین داستان The Last of Us برنده
۷ ژانویه ۲۰۱۴ GameTrailers Game of the Year Awards 2014 بهترین داستان The Last of Us نامزد
۹ ژانویه ۲۰۱۴ IGN’s Best of 2013 بهترین داستان پلی‌استیشن ۳ The Last of Us برنده
۱۰ ژانویه ۲۰۱۴ IGN’s Best of 2013 بهترین داستان در تاریخ The Last of Us برنده
۱ فوریه ۲۰۱۴ 66th Writers Guild of America Awards دستاورد برجسته نویسندگی در بازی‌ها The Last of Us برنده
۷ فوریه ۲۰۱۴ 17th Annual DICE Awards دستاورد برجسته در داستان سرایی The Last of Us برنده
۸ مارس ۲۰۱۴ 2014 SXSW Gaming Awards نحوه روایت داستانی The Last of Us برنده
۱۲ مارس ۲۰۱۴ 10th British Academy Video Game Awards داستان The Last of Us برنده
۱۹ مارس ۲۰۱۴ 14th Annual Game Developers Choice Awards بهترین روایت The Last of Us برنده
۱۴ فوریه ۲۰۱۴ 67th Writers Guild of America Awards دستاورد برجسته نویسندگی در بازی‌ها The Last of Us: Left Behind برنده
۲۰ فوریه ۲۰۱۴ IGN AU Black Beta Select Awards 2014 بهترین داستان‌سرایی The Last of Us: Left Behind برنده
۱۲ مارس ۲۰۱۴ 11th British Academy Video Game Awards داستان The Last of Us: Left Behind برنده
۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ Golden Joystick Awards 2016 بهترین داستان‌سرایی Uncharted 4: A Thief’s End نامزد
۱ دسامبر ۲۰۱۶ The Game Awards 2016 بهترین روایت Uncharted 4: A Thief’s End برنده
۱۹ فوریه ۲۰۱۷ 69th Writes Guild of America Awards دستاورد برجسته نویسندگی در بازی‌ها Uncharted 4: A Thief’s End برنده
۶ آوریل ۲۰۱۷ 13th British Academy Video Games Awards روایت داستانی Uncharted 4: A Thief’s End نامزد

نظر شما در خصوص این زندگی نامه چیست؟ آیا نیل دراکمن را به این خوبی می‌شناختید یا فقط اطلاعات جزئی از کارهای او داشته‌اید؟ دوست دارید در زندگی نامه بعدی سراغ کدام یک از شخصیت‌های مهم صنعت بازی‌های رایانه‌ای برویم؟ فکر می‌کنید روند روبه‌رشد استودیوی ناتی داگ تا چه زمانی در کنار آقای نیل دراکمن ادامه خواهد داشت؟ آیا از عقاید او مبنی بر وجود بیشتر شخصیت‌های مونث در صنعت بازی‌های رایانه‌ای حمایت می‌کنید؟ نظرات خود را در خصوص این موضوع با ما به اشتراک گذاشته و در آینده نزدیک منتظر زندگی‌ نامه‌های بیشتر از وب سایت کاروتک باشید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو