دانلود اپلیکیشن اندروید

کشتی شگفت انگیز | پیش‌نمایش بازی WWE 2K22

کشتی شگفت انگیز | پیش‌نمایش بازی WWE 2K22

چیزی باقی نمانده تا برای بار دیگر وارد رینگ کشتی کج شویم و از تجربه بازی‌ای که اینبار با شعار سازندگانش قرار است متفاوت باشد، لذت ببریم. شاید اگر نمایش‌های اخیر این بازی را دنبال کرده باشید، دوست دارید بدانید که واقعاً WWE 2K22 می‌تواند متفاوت باشد و به شعار « It Hit’s Different » جامعه عمل بپوشاند؟ خب برای پیدا کردن پاسخ سوال فوق،  بهتر است پیشنمایش بازی WWE 2K22 را از وب سایت کاروتک دنبال کنید.

بازی WWE 2k20 مشکلاتی داشت که به خوبی لیست شده بود و همه ما (کسانی که آن نسخه را تجربه کرده‌اند) هنوز هم از باگ‌ها و صحنه‌های عجیب و غریبی که تماشا کرده‌ایم، حسابی افسرده و عصبانی هستیم. به بیان دیگر، نسخه بیستم آنقدر بی‌کیفیت و عذاب آور بود که نه تنها در بین تمام نسخه‌های ساخته شده توسط استودیوی ۲ کی اسپرت (2K Sports) به یکی از بدترین‌ها تبدیل شد، بلکه اگر نگاهی هم به تاریخچه این مجموعه دوستداشتنی بیاندازید، بدتر از آخرین نسخه شبیه‌سازی شده WWE 2K20 پیدا نخواهید کرد.

به هر ترتیب تیم توسعه دهنده تصمیم به ترک یک – دو ساله نسخه شبیه‌ساز کرد و به جای آن نسخه‌ای آرکید از مجموعه «کشتی کج» را روانه بازار کرد تا هم با مکانیزمی دیگر مخاطبان را سرگرم کند و هم استراحتی بر پیکر خسته مجموعه شبیه‌سازی باشد که حدود ۲ دهه بدون وقفه لحظات خوبی (و گاهاً بدی) را برای ما به ارمغان آورده بود.

حالا وقت آن است که دوباره از استیج جدید پایین آمده و خودمان را به سمت رینگ کشتی کجی برسانیم که برای سال‌ها مکان خون‌ریزی، درد، اشک و خداحافظی خیلی از اسطوره‌هایی بود که الان جایشان نه تنها در نسخه‌های جدید، بلکه در واقعیت هم خالی است. می‌توانم درک کنم که انتظارتان از نسخه جدید تا چه حدی بالا است، اما این موضوع را در نظر بگیرید که WWE 2K22 با سخت‌ترین هزینه‌هایی که در راهش صورت گرفته، به سراغ شما می‌آید. خب با توجه به آن چیزی که از این بازی در مدت زمان کوتاهی تجربه کردم و حالا پیشنمایش‌اش در دسترس شما قرار گرفته، به نظر می‌رسد که سزارو (Cesaeo) اینبار خوشگل‌تر می‌چرخد. (اصطلاح رسیلینیگی است، پس اگر چیزی متوجه نشده‌اید؛ کمی کشتی کج ببینیند)

در ابتدایی‌ترین لحاظات تجربه بازی، WWE 2K22 آن تکامل رادیکالی سری بازی کشتی کجی نیست که سازندگان وعده‌اش را داده بوده‌اند. مطمئناً به واسطه این مدت زمان طولانی‌ای که در اختیار سازندگان قرار داشته، حالا همه چیز صیقلی‌تر و اصلاح‌‌شده‌تر به نظر می‌رسد؛ اما این بازی‌ای نیست که از زمان توسعه طولانی مدتش انتظار هیولا را داشته باشید. وقتی که مشکلات بصری و باگ‌های مکانیزم گیم‌پلی بازی WWE 2K20 را به خاطر بیاورید، آنجا است که همه چیز در نسخه بیست و دوم درخشان‌تر و تکامل یافته‌تر تلقی می‌شود.

فراتر از بحث گرافیک و صداگذاری، که به طرز قابل توجه‌ای بهبود پیدا کرده است، پیشرفت واقعی در این نسخه از مجموعه WWE در بخش‌هایی کاملاً احساس می‌شود. تنظیمات هوشمندی چون زاویه دوربین و نور این حس را به شما منتقل می‌کند که انگار دارید از تلوزیون یا صفحه نمایشگرتان به تماشای مسابقات واقعی می‌پردازید. رینگ مسابقه به نظر کوچک‌تر شده و الان متناسب با کشتی‌گیرانی است که در آنجا می‌‌خواهند زندگی کنند؛ نه اینکه مسابقه دهند. مطمئناً تغییرات و ترفندهای جزئی برای نسخه پایانی انجام خواهد شد، اما همه باید تلاش کنند که تجربه این بازی به صورت گسترده‌تر شبیه به مسابقات واقعی کمپانی WWE باشد.

« تنظیمات هوشمندی چون زاویه دوربین و نور این حس را به شما منتقل می‌کند که انگار دارید از تلوزیون یا صفحه نمایشگرتان به تماشای مسابقات واقعی می‌پردازید.»

توجه به جزئیات یکی از مواردی است که واقعاً به جمع کردن کل بازی کمک می‌کند، یعنی چی؟ یعنی WWE 2K22 نسبت به چهار نسخه اخیر (از نسخه هجدهم که این مجموعه دستخوش تغییرات عمده و گسترده‌ای در زمینه جلوه‌های بصری شد) در بالاترین جایگاه با اقتدار بسیار زیاد قرار می‌گیرد. پخش شدن صدای موزیک کشتی‌گیران در استادیوم، مشاهده چهره واقعی هواداران در سالن مسابقه به واسطه قابلیت Thunderdome که در زمان شیوع ویروس همه‌گیر کرونا مورد استفاده خود کمپانی WWE قرار گرفت و الان تمام چهره‌های ضبط شده از انسان‌های واقعی در بازی وجود دارد، واکنش مخاطبان به لحظه ورود هر کشتی‌گیر و وقایعی که در جریان است، کاملاً طبیعی شده و حس لحظات واقعی دنیای کشتی کج را به من منتقل کرده‌اند.

وقتی تماشاگران در حین ورود شخصیت شینسکه ناکامورا (Shinsuke Nakamura) شروع به آواز خواندن کرده‌اند، نتوانستم از تماشای چنین صحنه‌ای لبخند نزنم؛ چراکه همان احساسی را می‌کردم که در شوی هفتگی اسمکداون (Smackdown) هر هفته به تماشای ورودی واقعی شخصیت اصلی می‌پرداختم. البته این موضوع بدان معنا نیست که قبلاً توجه به چنین جزئیاتی وجود نداشته،‌ اما حالا به صورت گسترده‌تر در مرکز دید سازندگان قرار دارد و اینطور که من تجربه کرده‌ام، آن‌ها برای طراحی چنین بخشی حسابی زحمت کشیده‌اند.

شاید بزرگترین تبلیغ برای WWE 2K22 موتور گیم‌پلی جدید آن باشد که سازندگان مانور تبلیغاتی زیادی هم روی این قضیه داده‌اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که تمام مکانیزم‌های گیم‌پلی از اول طراحی شده و بازیکنان با تفاوت جدید‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی وارد رینگ مسابقه می‌شوند. دوباره حرف خودم را تکرار می‌کنم که این موارد بیشتر برای تبلیغات درنظر گرفته شده و چیز جدیدی را در بازی احساس نمی‌کنید؛ اما بعد از تجربه کردن چند مسابقه (وقتی که به طور کامل از ذهنیتم نسبت به نسخه قبلی فاصله گرفتم) سطح جدیدی از سیال بودن این مکانیزم را تجربه کردم.

سیستم طولانی و دست و پا گیر Grapple از بین رفته است و به جای آن ترکیب‌های پویا بازیکنان را به سمت گیرانداختن حریفان هدایت می‌کند. نگران جمله «ترکیب‌های پویا» نباشید،چراکه ما قصد نداریم فنون بسیار پیچیده سری بازی Street Fighter را برایتان شرح دهیم؛ اما از طریق ترکیب حملات سنگین یا سبک و استفاده از Grab Attack، اکنون می‌توانید نظاره‌گر سکانس‌های خیره کننده‌ای باشید که دست و پنجه نرم کردن با آن راحت‌ترین مکانیزم‌ها را به ارمغان می‌آورد.

در تلوزیون جدید WWE، می‌توانید به سادگی فشردن دکمه‌های مربوط به حملات سبک، حملات سنگینی و دکمه مربوط به اجرای فنون، شاهد تماشای سوپلکس‌های متفاوت زرق و برق دار باشید. هیجان‌انگیزترین نکته در خصوص این بخش قطعاً برای افراد تازه‌کاری خواهد بود که برای اولین بار پای خودشان را به دنیای مسابقات شبیه‌ساز کشتی کج (حتی بعد از چند سال) می‌گذارند. من خودم در گذشته مسابقات بسیار زیادی را با تازه‌کارانی تجربه کرده‌ام که به واسطه درگیر شدن با مکانیزم‌های پیچیده، نه تنها پی در پی شکست خورده‌اند، بلکه به طور کلی از تجربه و ادامه دادن بازی دست می‌‌کشیده‌اند. به هر حال الان دیگر هیچ دلیلی نمی‌بینیم که یک فرد تازه‌کار بخواهد با DDTهای ویرانگر من نابود شده و بهانه‌ای را بتراشد.

« برخلاف بازی WWE 2K20، اکنون قابلیت Reversals نامحدودی دارید که به بازی کمک می‌کند تا نتیجه مسابقات لحظه به لحظه عوض شود»

الیته این موضوع بدان معنا نیست که مثل سابق با یک دکمه تاکتیک دفاعی خودتان را پیاده سازی کرده و از شر حملات حریفان خلاص شوید. به طور کلی، در بازی WWE 2K22 بخش دفاعی به سه قسمت تبدیل می‌شود که ما آن‌ها را با نام‌های : جا خالی دادن، مسدود کردن و گاردشکن تقسیم بندی کرده‌ایم. این موضوع برای اولین‌ بار وارد دنیای چنین محصولی می‌شود که تجربه‌اش هم برای من بسیار لذت بخش بود.

اگر شما و حریفتان به طور همزمان دکمه حمله (سبک یا سنگین) یکسانی را فشار دهید، وارد حالت Break (گاردشکن) می‌شوید که باعث می‌شود در سه شاخه، حالت بدنی حریتان را عوض کرده و به صورت آزادتری روی آن فنون مختلف را اجرا کنید. بر خلاف بازی WWE 2K20، اکنون قابلیت Reversals نامحدودی دارید که به بازی کمک می‌کند تا نتیجه مسباقات لحظه به لحظه عوض شود. به بیان دیگر، بر خلاف نسخه قبلی که بازیکنان سعی می‌کردن از انجام حرکات اکشن دوری کرده و تمرکز خودشان روی ذخیره ضدحملات بگذارند، سازندگان مکانیزم گیم‌پلی را جوری بنا کرده‌اند که بازیکنان به صورت مدوام فقط به خلق صحنه‌های اکشن پرداخته و تمرکزشان روی مسابقات باشد.

با این حال من نگران این موضوع هستم که چگونه در مواجه با حریفان مجهز به هوش مصنوعی به راحتی‌ بتوانم از موضعه ضد حملات استفاده کنم؛ چراکه احساس می‌کنم با توجه به سیستم جدید، نمی‌توانم از دست حملات حریفان فرار کنم. با توجه به زمان کمی که برای تجربه بازی داشتم، فکر می‌کنم پنجره نمایشگر Reversals باید کوچک‌تر شده تا تمام تمرکز روی لحظه به لحظه به وقوع‌ پیوستن انیمیشن‌ها باشد.

من هیچ تجربه‌ دیگری از بخش‌هایی که سازندگان ساخته‌اند، نداشتم و به صورت مستقیم به تجربه بخش گیم‌پلی‌ پرداخته‌ام؛ اما آنچه که تاکنون تجربه کرده‌ام، به نظر می‌رسد که حد تعادلی برای بازیکنان قدیمی و کسانی که به تازگی وارد چنین دنیای می‌شوند، محسوب خواهد شد تا تمام برقراری ارتباط بین این دو قشر از بازیکنان به خوبی صورت گیرد. مانند برخی دیگر از بازی‌های مبارزه‌ای مورد نظرم، WWE 2K22 هم شامل فهرستی از فنون برای شخصیت انتخابی می‌شود که من سعی کردم با حفظ کردن کلیدهای ترکیبی، به آن صحنه‌های اکشن مورد نظرم دست پیدا کنم. در عوض بازی هم با ارائه یک گیم‌پلی پویا و کاملاً دراماتیک، انیمیشن‌های زنده‌ای را به من نشان داد که واقعاً از دیدن چنین عملکردی حیرت‌زده شده‌ام.

یکی دیگر از تغییرات مثبتی که این بازی به خودش دیده، مربوط به زمانی است که ۵ کشتی‌گیر (البته بیشتر از آن هم وجود داشت، اما فرصت تجربه‌ای برای من باقی نمانده بود) در رینگ مسابقه باقی مانده‌اند و بازیکنان حالا با سیستم هدف‌گیری بهبودیافته‌تر، که از قضا مورد استقابل تمام آزمایش‌کنندگان هم بود، به سراغ هر یک از حریفان خود رفته و آسیب‌های متنوعی را به آن‌ها وارد می‌کنند. در زمان تجربه‌ای که داشتم، به من اجازه داده شد که علاوه بر تجربه بخش گیم‌پلی، مقداری از قابلیت بسیار پرطرفدار MyGM هم استفاده کرده و با بررسی ریز به ریز، موارد دلخواهی که دوست داشتم راجع‌به آن‌ها بدانم را مطالعه کرده یا بازی کنم. تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز بود که برای سال‌ها ( از سال ۲۰۰۸ تا کنون) در هیچ یک از نسخه‌های این سری بازی وجود نداشت.

برای آن دسته از بازیکنانی که نمی‌دانند با چه بخشی روبه‌رو هستند، باید بگویم که MyGM شما را در غالب یک مسئول بلندپایه از کمپانی WWE قرار می‌دهد که می‌توانید شخصیت موردعلاقه خودتان را از بین تیم مدیریت واقعی انتخاب کرده یا کاراکتر مخصوصی را بسازید که ریز به ریز جزئیات آن قابل شخصی سازی است. از تیم مدیریتی، فقط به سه شخصیت آدام پیرس (Adam Pearce)،‌سونیا دویل (Snoya Deville) و استفانی مک ماهون (Stephanie McMahon) دسترسی داشته باشم. بعد از انتخاب، از شما دعوت می‌شود تا ترکیب نمایش انتخابی خود را به صورت هفتگی رزرو کرده و دشمنی بین شخصیت‌ها، تیم‌ها، قراردادها، به خدمت گرفتن سوپراستارها و تمام کارهای مدیریتی را برای آغاز شوی هفتگی انجام دهید.

زمان تجربه من برای بخش MyGM بسیار کوتاه بود و طبیعی است که برای انجام آزمایش‌های بیشتر، نیاز به زمان بسیار بیشتری هم دارم. به هر حال از جلسه کوتاهی که بازی به عنوان یک مقام مسئول در اختیارم قرار داد لذت بردم و با انجام چند کار جزئی، پیشرفت را در برندی که انتخاب کرده بودم، احساس می‌کردم. اکثر تصمیم‌های من، چه ایجاد دشمنی بین مدیر در مقابل سوپراستار، مثل شین مک ماهون (Shane McMahon) در برابر مونتز فورد (Montez Ford) یا افزایش هزینه‌های تولید شوهای هفتگی و این داستان‌ها، احساس می‌کردم که با ارزش هستند و با توجه به بازخورد تماشاگران و دنبال کنندگان، متوجه می‌شدم که کدام مسیر درست و کدام مسیر غلط است.

انتقاد کردن بازی برای ایجاد مسابقه بین دو سوپراستاری که از لحاظ دسته‌بندی کلاس در یک گروه قرار می‌گیرند، بسیار سخت و غیرقابل باور بود؛ به عنوان مثال درگیری‌ای را بین رومن رینز (Roman Reigns) و درو مک اینتایر (Drew McIntyre) ایجاد کردم که به واسطه قرار داشتن هر دو کشتی‌گیر در کلاس Powerhouse، مورد نقد هوش مصنوعی قرار گرفته و اصلاً سود خوبی را با توجه به حضور آن‌ها در یک شوء کسب نکرده‌ام. انتقاد بازی در این مورد خاص به جای اینکه مربوط به میزان کیفیت داستان درگیری شخصیت‌ها با یکدیگر باشد، روی موضوع دیگری تمرکز کرده که من متأسفم این حرف را می‌زنم، اما کاملاً مزخرف است.

سخت است اگر بدانید بخش MyGM در این مرحله تا چه حد می‌تواند عمیق و درگیر کننده باشد، اما من بشخصه نگرانم که این بخش کمی سطحی طراحی شده باشد، به خصوص با توجه به محدودیت در اندازه لیست کشتی‌گیرانتان و مدت زمان اجرایی که در اختیار دارید (حدود ۵۰ هفته). مطمئن هیچ‌ بازی‌ای در این زمینه عملکردی بهتری از سری بازی Football Manager در اختیار علاقه‌مندان قرار نمی‌دهد، ولی با اینحال محصولی ایجاد شده که بیشتر شبیه به برنامه‌های تلویزیونی WWE باشد؛ به ويژه در زمانی که مسابقات را با وجود هوش مصنوعی در کنار لحظات دراماتیک و اکشن از زوایه دید تماشاگران تماشا می‌کنید.

طی این مدت زمانی کوتاه که در کنار عوامل سازنده بوده و با این بازی کار کرده‌ام، WWE 2K22 به نظر پیشرفت قابل توجه‌ای در سراسر جهان مجموعه‌اش به حساب می‌آید. این موضوع دشوار است اگر بخواهیم درمورد سیستم جدید گیم‌پلی نظر بدهیم، چراکه تنها نکات با ارزش در خصوص آن زمانی مشخص می‌شوند که مدت زمان زیادی از عرضه بازی گذشته و ببینیم آیا مکانیزم‌های جدید هنوز هم به صورت عمیق مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد یا خیر. در مجموع باید گفت آن‌ چیزی که من تجربه کرده‌ام، توجه زیاد سازندگان به ریزجزئیات را تا حد بسیار زیادی برایم آشکار کرد و همانند یک محصول کلاسیک زرق و برق دار، هم طرفداران قدیمی و هم اشخاصی که به تازگی می‌خواهند چنین بازی‌ای را تجربه کنند، کاملاً عالی خواهد بود.

بازی WWE 2K22 در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. شما خوانندگان عزیز می‌توانید تاریخچه سری بازی WWE را همین الان از طریق لینک زیر در وب سایت کاروتک مطالعه کنید.

« گیم لیست | تاریخچه جامع بهترین و بدترین بازی‌های WWE (قسمت اول) »

« گیم لیست | تاریخچه جامع بهترین و بدترین بازی‌های WWE (قسمت دوم) »

همچنین می‌توانید دلایل ما در خصوص برتری بازی WWE 2K22 در برابر WWE 2K20 را از طریق مقاله زیر مطالعه کرده و در صورت داشتن هر عقیده، نظرات خودتان را در انتهای آن مطلب یادداشت کنید.

« دلیل نامه | چگونه WWE 2K22 بعد از فاجعه WWE 2K20 خودش را ثابت می‌کند؟ »

نظر شما در خصوص این پیشنمایش چیست؟ آیا شما هم نسبت به نسخه جدید سری بازی WWE 2K امیدوار هستید؟ به عنوان طرفدار قدیمی این مجموعه، چه توقعاتی از بخش MyGM دارید که بازی باید برآورده کند؟ دوست دارید چه سبک از مسابقات را تماشا کنید؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Reza گفت:

    این بازی روی کنسولم هست واقعا بهترین هستش کیفیت فول هر کی بازی نکردمه ۱۰۰% پیشنهادش میکنم

    1. آرتا موسی پور گفت:

      واقعا بازی خیلی خفنیه. ما بازیش کردیم همون روز که اومد برگامون ریخت

 مدرسه کارو