استودیو راکاستار یکی از معروفترین و محبوبترین استودیوهایی است که تجربهها و بازیهای یکنفره توسعه میدهد و با توجه به اینکه این استودیو بالاخره اعلام کرده که در حال توسعه بازی GTA 6 است، بسیاری از بازیکنان در این فکر هستند که این استودیو چهچیزهایی را برای ارائه خواهد داشت.
یکی از سوالات بزرگ در مورد بازی این است که مکان رخ داد بازی کجا و داستان آن در چه دورهای قرار خواهد گرفت. جواب این سوالهای بسیار مهم هستند چرا که روی همهچیز بازی از جمله وسایل نقلیه که میتوانید آنها را برانید تا روایتهای سبکهای زیبا شناختی، تأثیر میگذارد.
اما در حالی که غیر ممکن به نظر میرسد که راکاستار بتواند عنوان بعدی بزرگ خود را در جایی خارج از ایالات متحده پایهگذاری کند، هنوز هم راههای دیگری وجود دارد که باعث شود این بازی شامل مکانهای منحصر به فرد بیشتری را شامل شود.
با راهاندازی بازی GTA 5 در سال ۲۰۱۳، راکاستار گیم پیش درآمدی را ایجاد کرد که در مکانی کاملا متفاوت از دنیای آفتابی سن آندریاس اتفاق افتاد. اولین مأموریت در سال ۲۰۰۴ در لوندروف، یانکتون شمالی، با منظرهای برفی انجام شد که کاملاً حسی متفاوت را به بازی میداد.
در بازی Red Dead Redemption 2 هم اتفاقی مشابه در جزیرهی گوارما انجام شده، یک مکان استوایی در نزدیکی کوبا که نقشه و مأمورتهای خاص خودش را داشت و با در نظر گرفتن این مکانها، به نظر میرسد که حالا بهانهی عالی برای راک استار گیم باشد تا یک مکان کلاسیک را بار دیگر به بازی برگرداند و این شانس وجود دارد که مکان به بخشی از باز اصلی تبدیل شود.
Grand Theft Auto: London از نظر فنی یک بستهی الحاقی برای بازی اصلی بود که بازیکنان کنسول را مجبور میکرد که یه بازی دیگر را تهیه کنند و یک دیسک دیگر را در میان دیسکهای خود داشته باشند. این اسپینآف در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و در سال ۱۹۶۹ اتفاق میافتاد و شامل همهچیز از Red DoubleDeckers گرفته تا شخصیت های محلی برای کار کردن بود.
این میتواند یک اتفاق عالی باشد برای بازیکنان مسنتر که میخواهند از بازی لذت ببرند؛ اما همچنین میتواند به یکی دیگر از اهداف اساسی در دنیای Grand Theft Auto خدمت کند. در حالی که GTA Online تأثیر کمی را روی این زمینه دارد، فرانچایزهای مدرن Grand Theft Auto همیشه بخشی از فرهنگ طنز آمریکایی بودهاند.
Grand Theft Auto به خاطر طراحی حیرتانگیز Sandbox و سطح آزادی که به کاربران میدهد، در سراسر جهان مشهور شد ولی برای بازی به دنیایی نیاز خواهید داشت که پر از جوک و شوخی باشد تا بتوان در آن کاوش کرد و تجربههای جدیدی را کسب کرد.
هردو بازی Grand Theft Auto V و Grand Theft Auto VI در این زمینه محبوبیتهای خود را نشان دادهاند و به نظر میرسد که این امر در بازی جدید هم ادامه پیدا کند. این طولانی بودن مدت زمان انتظار برای GTA 6، این فرصت عالی را ایجاد میکند که ما برای ارائهی چیزی آماده شویم که تا به حال در سری این بازی ندیده باشیم.
جوکها و شوخیهای بیشتری را میتوان در تجربهی بازی گنجاند، مانند سال ۱۹۹۹ که به گیمرها به جای صفحهی Wasted زمانی که کشته شده بودند، عبارت نان قهوهای ” Brown Bread” در بازی Grand Theft Auto: London نشان داده میشد و با توجه به اینکه این یک بازی قدیمی است، الان راهکارهای زیادی وجود دارد که باعث میشود به طنز بازی اضافه شود.
هیچکس انتظار ندارد که راکاستار، تمام بازی را در یک منطقهای به دور از شهرهایی که تا به حال در بازی وجود داشته است، روایت کند ولی اضافه کردن لندن به بخشی از بازی، میتواند GTA را فراتر از آنچه که تا بهحال رفته و در GTA V تجربه کردهایم سوق دهد. این چیزی است که مدیرعامل شرکت مالک راکاستار یعنی Take-Two Interactive اخیراً در صحبتهای خودش اعلام کرده و تأکید میکند که هر بازی جدید، بهتر از بازیهای قبلی خواهند بود. اشتراوس زلنیک (Strauss Zelnick) به IGN گفت:
هر تکرار برای همه فرانچایزهای موفق ما در این شرکت، باعث بهتر شدن آن از نسخههای قبلی شده است. من نمیگویم که دوباره این اتفاق میافتد، نمیگویم تضمین شده است اما مطمئناً این هدف ماست.
ما هنوز نمیدانیم که GTA 6 چه زمانی برای بازی در دسترس خواهد بود، اما امیدواریم زمانی که عرضه شد، محتوای منحصر به فرد کافی را شامل شود تا نقطه عطفی دیگر در تاریخ طولانی و پر ستارهی این فرانچایز باشد.