طبق گزارشهای معتبر به دست آمده، مجموع فروش WWE 2K22 و Tiny Tina’s Wonderlands فراتر از حد انتظار سازندگان و ناشر این عناوین بوده است. به همین علت، بازی WWE 2K22 بر اساس تعداد واحدهای به فروش رسانده در ماه اول، بهترین میزان فروش را در تاریخ فرانچایز در ایالات متحده آمریکا به ثبت رساند. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.
همانطور که در سایر گزارشها، میزان فروش دو بازی Red Dead Redemption 2 و Grand Theft Auto 5 را به سمع و نظرتان رساندیم که میتوانید از طریق این لینک و این لینک نسبت به مطالعه آنها اقدام کنید، از میزان درآمد سه ماهه چهارم کمپانی تیک – تو اینتراکتیو (Take – Two Interactive) مطلع شدهایم. در ادامه گزارشها که به درآمد سایر بازیها میپردازد، دو بازی Tiny Tina’s Wonderlands و WWE 2K22 میزان فروش بسیار خوبی را تجربه کردهاند که همین ارقام به ما نشان داد که مجموع فروش هرکدام فراتر از حد انتظارات سازندگان بوده است.
در همین راستا باید در جریان باشید که بازی WWE 2K22 بر اساس تعداد واحدهای به فروش رسانده در ماه اول، بهترین میزان فروش را در تاریخ فرانچایز در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسانده که این یک موفقیت تاریخی برای استودیوی ۲کی (2K) در چند سال اخیر محسوب میشود. در ادامه گزارش آمده است که ۳۰ درصد از بازیکنانی که به تهیه محصولات استودیوی یادشده پرداختهاند، هرگز فرانچازی Borderlands را تجربه نکردهاند.
در خصوص بازی WWE 2K22، از نظر تعداد واحدهای به فروش رسیده در ایالات متحده آمریکا، بهترین ماه اول را از هر نظر در طول تاریخ فرانچایز WWE 2K به دست آورده که این گزارش بر اساس اطلاعیههای مرکز آمارگیری NPD به دست آمده است. بیش از ۵.۶ میلیون ساعت محتوا از این بازی در پلتفرم ویدیویی توئیچ مشاهده شده، درحالیکه بیش از ۱۴۰ میلیون مسابقه تاکنون در طول عمر بازی WWE 2K22 توسط بازیکنان برگزار شده است. از آن سوی میدان نیز گزارشهایی در خصوص بازی NBA 2K22 به گوش میرسد که یکی از برگ برندههای استودیوی ویژوئال کانسپتس (Visual Concepts) محسوب شده و تاکنون ۱۰ میلیون نسخه به فروش رسانده است.
درآمد خالص برای سه ماهه چهارم به ۹۳۰ میلیون دلار رسید که نسبت به دوره گذشته چیزی حدود ۱۱ درصد افزایش خالص درآمد داشت. این موضوع درحالی مطرح میشود که درآمد خالص کل سازنده ۱۱۱میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته بالغ بر ۴۹ درصد کاهش میزان فروش در بطن ماجرا دیده میشود. از آن سوی میدان، درآمد یک سال گذشته مجموع استودیوها به ۳.۵۱ میلیارد دلار رسیده و روی شاخص نزدیک به چهاردرصد افزایش انتشار بازیها و درآمد حاصله از آن مشاهده میشود. درآمد خالص ناشر به ۴۱۸ میلیون دلار رسید که ۲۹ درصد نسبت به مورد مشابه کاهش را تجربه کرده و با این حال درآمد کل ناشر ۳.۴ میلیارد دلار تخمین زده شد که باز هم نزدیک ۴ درصد کاهش یافته است. به صورت مکرر، هزینههای خرجی بازیکنان برای خرید محتواها و ارزهای درون برنامهای هم شش درصد با کاهش قابل توجهای روبهرو شده است.
همونطور که برای سه ماهه اول ۲۰۲۳ میلادی پیشبینی میشود، استودیوی تیک – تو اینتراکتیو تا ۷۵۰ میلیون دلار به صورت خالص به دست میآورد. برای به ثمر رسیدن چنین ارقامی، پیشبینیهای دیگر میگوید که بازیهایی چون Grand Theft Auto 5، Grand Theft Auto Online، Red Dead Redemption 2، Red Dead Online، Tiny Tina’s Wonderlands، NBA 2K22، WWE 2K22 و The Quarry بزرگترین سکوهای پرتاب برای رسیدن به آمار فوق در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی باشند. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازیها و استودیوهای سازندهاش، وب سایت کاروتک را حتماً دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا موفق به تجربه بازی WWE 2K22 یا Tiny Tina’s Wonderlands شده بودهاید؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، آیا خرید و تجربه آن را به دوستان خود و سایر مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک پیشنهاد میکنید؟ به نظر شما، میزان افت خیز درآمدی استودیوهای سازنده طی یک سال گذشته مبتنی بر کدام بازیای است که در متن خبر از آن نام بردهایم؟ فکر میکنید کمپانی تیک – تو اینتراکتیو به عنوان شرکت مادر استودیوهایی نظیر راکستار گیمز (Rockstar Games)، ۲کی (2K) و غیره، با انتشار چه بازی یا عناوینی میتواند سیر صعودی فروش خود را دو برابر بیشتر از گذشته برای سال ۲۰۲۳ میلادی کند؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.