بر اساس گزارشی که تازه به دست رسیده، درآمدزایی از بازی Diablo Immortal ممکن است گرانتر و بیش از حد تصورات مصرفکنندگان باشد؛ به طوریکه هر بازیکن برای ارتقاء کلی شخصیتهای این بازی نیاز به پرداخت ۱۱۰۰۰۰ دلار منبع پولی واقعی دارد. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.
بازی Diablo Immortal که آخرین ساخته استودیوی بازیسازی اکتیویژن – بلیزارد ( Activision – Blizzard ) شناخته میشود، روی رایانههای شخصی و سیستم عاملهای اندروید ( Android ) و آی او اس ( IOS ) تا حد زیادی به دلیل پرداخت تراکنشهای درون برنامهای کوچکاش، مورد انتقاد مخاطبان و بازیکنان قرار گرفته است. جالب اینجا است که در ویدیو تازه منتشر شده توسط رسانه Belular News، یک تحلیل عمقی نشان میدهد که سیستم درآمدزایی از بازی Diablo Immortal ممکن است شدیدتر، بیشتر و فراتر از حد انتظاراتی باشد که در ابتدا تصور میشد.
به گفته رسانه Belular News، چندین سیستم برای افزایش سطح قدرت بازیکنان در نظر گرفته شده است که مهمترین آنها Legendary Gems یا «الماسهای افسانهای» خواهد بود. متأسفانه بالاترین سطح این جواهر را نمیتوان در طول تجربه بازی به صورت رایگان به دست آورد و بازیکنان برای تهیه کردنش نیاز به خرج کردن پولهای واقعی دارند تا بر اساس واحد پولهای خرج کرده، مقداری از این الماسهای افسانهای در اختیار آنها قرار بگیرد.
پیشتر بازیکنان میتوانستد الماسهای افسانهای را از Legendary Crests که اساساً یکی از سیستم غارت منابع بازی Diablo Immortal بود، به دست آورند؛ اما این مورد بعد از کم کردن جوایز غارتها از سوی استودیوی سازنده به طور کلی حذف شده است. از این رو، درجه بالایی از شانس باید با مخاطبان و بازیکنان یار باشد تا در صورت بازکردن صندوقچهها و منابع غارت شده، به مقداری از این الماسهای افسانهای دسترسی پیدا کنند. نکته قابل توجه در این قسمت خواهد بود که حتی اگر از پول واقعی استفاده کنید و سیستم غارت را با چند صندوقچه گران قیمت پر کنید، باز هم باید آنقدر خوش شانس باشید که از دل آنها الماسهای افسانهای بیرون بیاید.
حالا با میانگین این هزینههایی که بازیکنان باید انجام بدهند، ارتقاء کامل یک شخصیت برای شرکت در جنگهای PvP متمرکز بر پایان Diablo Immortal، طبق تجزیه و تحلیلها، هزینهای معادل ۱۱۰ هزار دلار برای ارتقاء کلی یک شخصیت خواهد داشت. این آنالیز و تحلیل در پرتو دید آقای اسکات برجس (Scott Burgess) رخ داد که البته ایشان از طراحان ارشد بازی Diablo Immortal بوده که به نگرانیهای سیستم پرداختی Pay – To – Win ( سیستمی که بازیکنان با پرداخت پولهای کلان، امتیازات امکانات بهتری نسبت به سایر بازیکنها به دست آورده و باعث تسهیل در پیروزی آنها میشود) از سوی بازیکنان پرداخته بود و قبل از انتشار آن محصول به بازیکنان قول داد که چنین موردی در بطن بازی دیده نخواهد شد.
شایان ذکر است که بازی Diablo Immortal قرار نیست که در دو کشور بلژیک و هلند منتشر شود. به گفته مدیر ارتباطات استودیوی سازنده، این بازی به دلیل «شرایط عملیاتی فعلی موجود در این کشورها» وجود دارد و همچنین قوانین سفت و سخت دو کشور یادشده در بحث قمار و شرط بندی، نمیتوان این بازی را در بازارهای آنجا منتشر کرد و اصلیترین دلیل آن هم وجود Loot Boxها خواهد بود. بازی Diablo Immortal هم اکنون برای پلتفرم رایانههای شخصی و تلفنهای هوشمند همراه در دو سیستم عامل آی او اس ( IOS ) و اندروید ( Android ) در دسترس علاقهمندان است. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامههای بعدی استودیوی سازندهاش، وب سایت کاروتک را حتماً دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا پیشتر موفق به تجربه بازی Diablo Immortal شده بودهاید؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، آیا خرید و تجربه این بازی را به سایر دوستان خود و مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک که موفق به تجربه آن محصول نشدهاند، پیشنهاد میکنید؟ به نظر شما، وجود سیستم لوت باکس در درون بازیهای ویدیویی محبوب، چگونه میتواند به فعالیت بازیکنان صدمه و آسیب وارد کند؟ فکر میکنید استودیوی سازنده از قضیه مطروحه در متن خبر دفاع خواهد کرد یا آن را یک اشتباه سیستماتیک میخواند و دوباره الماسهای افسانهای را وارد چرخه گیمپلی میکند؟ به نظر شما آیا ارزش دارد که بازیکنان برای بازیهای ویدیویی از پرداختهای درون برنامهای استفاده کنند؟ در نهایت به ما بگویید که چه انتظاراتی از بهروزرسانیهای بعدی این بازی دارید که سازندگان باید به نکات مد نظرتان توجه کرده تا انتظاراتتان را برآورده کنند؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.