دانلود اپلیکیشن اندروید

چه کسی چهره مکس پین در بازسازی Remedy و Rockstar خواهد بود؟

چه کسی چهره مکس پین در بازسازی Remedy و Rockstar خواهد بود؟

تقریبا چند روز پیش بود که صبح از خواب بیدار شدم و طبق عادت همیشگی، حین خوردن صبحانه مشغول جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی مختلف شدم و اخبار روز را مطالعه می‌کردم. یکی از خوشحال‌کننده‌ترین اخباریی که می‌توانستم در بین اخبار بازی‌‌های ویدیویی پیدا کنم، را لابه‌لای اخبار مشاهده کردم. راکستار با همکاری رمدی قرار است که بازسازی از دو قسمت اول فرنچایز Max Payne را توسعه دهند.

این خبر از چند لحاظ بسیار خوشحال‌کننده بود. اول از همه اینکه قرار است یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فرنچایز های نوآر و اکشن بازی‌های ویدیویی راهش را دوباره به این صنعت پیدا کند. موضوع دوم این است که قرار است سازنده‌های اصلی این بازی یعنی Remedy Entertainment مجددا به سراغ ساخت این بازی بیایند؛ اگر گیمرهای قدیمی باشید حتما به یاد دارید که قسمت‌های اول و دوم این بازی از قسمت سوم بیشتر تحسین شده بودند و همین موضوع باعث می‌شود که بدون شک به این موضوع فکر کنیم که Remedy Entertainment قرار است دوباره به ساخت بازی خوش‌ساخت برگردند.

اخیرا استودیوی Remedy Entertainemnt به ساخت بازی Cossfire X مشغول بود که به خاطر مهایت چندنفره بودن این بازی نتوانست چندان موفق شود اما طی چند سال اخیر این استودیو مشغول ساخت چند بازی بسیار جذاب بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازی Control یا Quantum Break اشاره کرد که از لحاظ داستانی هر دو بازی بسیار درگیرکننده بودند و می‌توانند به عنوان چندی از نوآورانه‌ترین بازی‌های روایی محسوب شوند.

اما سؤالی سخت ذهن من را مشغول کرد و آن هم این بود که چهره مکس پین در بازسازی مشترک بین راکستار و رمدی چه کسی خواهد بود؟ آیا دوباره قرار است برای این کارکتر، از مدل چهره نویسنده و کارگردان این بازی یعنی سم لیک استفاده شود؟ در ادامه نگاهی دقیق‌تر و گزارش‌گونه به این موضوع خواهیم داشت.

مکس پین طی دو دهه گذشته سه چهره مختلف داشته است که اگر مارک والبرگ که فیلم مکس پین را بازی کرده در نظر بگیریم می‌شود گفت چهار چهره مختلف داشته؛ اما بهتر است فیلم مکس پین را فراموش کنیم چون بدون شک یکی از افتضاح‌ترین محصولاتی است که از بازی‌های ویدیویی اقتباس گرفته است. سم لیک کارگردان خلاق رمدی مدل چهره مکس پین در سال ۲۰۰۱ بود و دلیل اصلی آن هم نبودن بودجه کافی برای خرج بیش از حد و استخدام بازیگر بود.

اما در سال ۲۰۰۳، بازی مکس پین ۲ با چهره بازیگر تیموتی گیبز منتشر شد که ابوهت و شخصیت لایه‌دارتری را به مکس پین بخشید و از آنجا که بعد از انتشار مکس پین ۱، سازنده‌ها حالا پول کافی برای توسعه این بازی داشتند، موفق شدند که بیشتر به موشن کپچر‌های عمیق‌تر این کارکتر بپردازند.

بعد از گذشت یک دهه، زمانی که راک‌استار گیمز تصمیم گرفت قسمت سوم مکس پین را بدون کمک Remedy Entertainemnt بسازد، همه ترس زیادی از بابت چهره مکس پین داشتند و راکستار هم چالش و ریسک بزرگی را پذیرفت و حالا در قسمت سوم مکس پین کاملا کچلی روی دست طرفداران مانده بود که باید اعتراف کنم یکی از متفاوت‌ترین چهره‌هایی بود که از او انتظار داشتیم. در آن زمان شاید کمی مکس پین کچل عجیب به نظر می‌رسید اما حالا بعد از گذشت یک دهه از انتشار مکس پین ۳، مکس پین کچل چندان هم بد به نظر نمی‌رسید و اگر بیشتر در روایت و داستان آن غرق شویم، بیشتر متوجه می‌شویم که چرا راکستار چنین تصمیمی گرفت.  برای مکس پین در قسمت سوم از چهره جیمز مک کافری استفاده شده بود. از لحاظ چهره، در ابتدا بسیار شبیه به مکس پین قسمت دوم بود که بعد از کچل کردن چهره او کمی عوض شده بود. اما جالب اینجا است که جیمز مک کافری از ابتدا صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشت و حالا استفاده از چهره او هم همه‌چیز را خیلی طبیعی‌تر کرده بود.

باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه کسی به عنوان چهره مکس پین در بازسازی جدید Remedy و Rockstar Games در نظر گرفته می‌شود؟

 

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو