دانلود اپلیکیشن اندروید

نظر شما | ۱۲ مورد از انتظاراتی که از Grand Theft Auto 6 داریم

نظر شما | ۱۲ مورد از انتظاراتی که از Grand Theft Auto 6 داریم

به‌تازگی طبق بیانیه‌ای روند توسعه و تولید نسخه جدید سری بازی Grand Theft Auto که احتمالاً نسخه ششم باشد، توسط کمپانی راکستار گیمز (Rockstar Games) تأیید شده است. هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص زمان معرفی، گیم‌پلی و موارد دیگر در دسترس نیست، اما ۱۲ نکته از چیزهایی که دوست داریم در نسخه بعدی سری بازی GTA مشاهده کنیم، وجود دارد که برای مطالعه آن‌ها می‌توانید نظر شما پیش رو را از وب سایت کاروتک دنبال کنید.

بالاخره بعد از مدت‌های زیاد، استودیوی راکستار گیمز (Rockstar Games) آنچه را که همه ما در قلب خود می‌دانستیم را تأیید کرد و آن هم روند توسعه و تولید نسخه بعدی سری بازی محبوب Grand Theft Auto است. سخنگوی استودیوی مذکور در به‌روزرسانی جدید انجمن GTA می‌گوید:

« با طول عمر بی‌سابقه‌ای که در خصوص بازی Grand Theft Auto V شاهد بودیم، می‌دانیم که بسیاری از شما در مورد نسخه بعدی سری بازی Grand Theft Auto از ما سؤالاتی پرسیده بودید. با هر پروژه‌ای که شروع می‌کنیم، هدف ما این است که با هر پروژه‌ای که شروع به تولید می‌کنیم، به‌طور قابل توجهی باید فراتر از آنچه که تولید کرده بودیم قدم بگذاریم و ما خوشحالیم که این موضوع را تأیید کنیم که روند توسعه فعال نسخه بعدی Grand Theft Auto به خوبی در حال انجام است. ما مشتاقانه منتظر ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص این بازی به محض آماده شدنش هستیم، بنابراین لطفاً برای دریافت جزئیات بیشتر با Rockstar News همراه باشید.
از طرف کل تیم ما از همه شما برای حمایت‌هایتان تشکر می‌کنیم و نمی‌توانیم منتظر قدم گذشتن به آینده در کنار شما باشیم.

این تنها اطلاعات ما در خصوص نسخه بعدی سری بازی Grand Theft Auto است که هیچ چیزی در خصوص گیم‌پلی، شخصیت‌های احتمالی، شهر روایتی داستان و موارد دیگر به ما گفته نشد. بالاخره این موضوعات یکی پس از دیگری مشخص می‌شوند، اما تا آن موقع می‌توانیم حدس بزنیم که چه چیزی قرار است در بازی GTA 6 (البته فعلاً به صورت احتمالی ما آن را نسخه ششم می‌نامیم) وجود خواهد داشت.

سؤالات پرتکرار درخصوص این بازی اینگونه تقسیم می‌شوند: بازی GTA 6 در کجا جریان دارد؟ داستان بازی در چه دوره‌ای رخ خواهد داد؟ آیا حالت انلاین و بخش چندنفره به اندازه کافی خوب خواهد بود که از میلیون‌ها بازیکنی که مطمئناً جذب می‌کند، پشتیبانی کند؟ خب ما جواب این سؤالات را نمی‌دانیم، اما می‌توانیم به شما بگوییم که از این بازی چه می‌خواهیم. پس برای مطالعه ادامه این مقاله، همانند سایر مقالات کاروتک خط زیر را دنبال کنید.

نظر شما شماره ۱ | بخش جدید GTA Online با بهبودهای بیشتر

فیل سَوِیج (Phil Savage)، دبیر بخش انگلستان وب سایت PC Gamer می‌گوید: به همان اندازه که در طول سال‌ها از GTA Online  برده‌ام، نمی‌توانم با خودم فکر کنم که اگر این آشفتگی داغ نبود، چه چیزی رخ می‌داد. بخش چندنفره بازی GTA 5 به وضوح بسیار بهتر از جاه‌طلبی‌های اولیه راکستار گیمز (در خصوص ایجاد سه شخصیت قابل بازی) عمل کرد. این حرف من را هر بار که وارد بخش آنلاین این بازی می‌شود، به خاطر بیاورید تا به شما نشان داده شود.

این موضوع به روش‌های مختلفی از جمله اینکه چگونه کارهای مختلف به منوهای کاملاً متفاوتی گره می‌خوردند بستگی دارد. دقیقاً به همین خاطر است که ساختار پاداش‌های نسخه‌های مختلف با یکدیگر سازگاری ندارد و محتواهای قدیمی بخ صورت ناخواسته احساس بی ارزشی می‌کند. این روشی است که گروه‌ها مجبور به ورود در شرکت‌های عجیب و غریب می‌شوند که اگر دوستان شما نیز بخواند بابت سرمایه‌گذرایشان پاداشی را دریافت کرده و بخشی از پاداش هم به حساب شما ریخته شود، باید به صورت مرتب تیم دوستانتان تعویض شود. به این ترتیب است که هر تلاش شما برای پیوستن به دوستانتان در همان نقطه از نقشه که آن‌ها را ترک کرده‌اید، حداقل ۳۰ دقیقه از زمان شما را می‌گیرد.

بازی GTA 6 فرصت واقعی برای راکستار گیمز در جهت ساخت یک حالت آنلاین است که مستحق محبوبیت بسیار زیاد GTA Online شناخته می‌شود؛ آن‌ هم برای ساختن سیستم‌ها و ساختارهایی که می‌توانند از یک جهان در حال توسعه و در حال گسترش پشتیبانی کنند. GTA Online می‌توانست باورنکردنی باشد، اما در عوض چیزی بود که لحظات واقعاً عالی را در اطراف کوه‌های مزخرف محصور می‌کرد. اگر راسکتار بتواند زیرساخت‌های لازم را برای بخش چندنفره بازی GTA 6 بنا کند، آن وقت این بخش دیگر غیرقابل توقف می‌شود.

نظر شما شماره ۲ | نقش آفرینی بهتر

مورگان پارگ (Morgan Park) یکی از اعضای کادر نویسندگان وب‌سایت PC Gamer می‌گوید: از اتفاقی که برای شخصیت آرتور مورگان (Arthur Morgan) مانند یک انسان واقعی در بازی Red Dead Redemption 2 اتفاق افتاد، واقعاً ضربه خوردم. کارهایی که او می‌کرد برای تعامل با افراد و اتفاقات محیط پیرامونش کاملاً بی‌نظیر بود. کشیدن تریگر سمت چپ کنترلر برای سلام کردن به افرادی که کارهای روزمره خودشان را انجام می‌دهند، راهی بسیار مؤثرتر از دویدن و تیراندازی برای قهرمان خلق شده راکستار گیمز بود.

حتی اگر می‌خواستم کلمه «Heeeey mister» را برای چندبار از دهان او بشنوم، باز هم چیز تکراری‌ای نبود. چندبار دوست داشتم که کارهای کوچک خیلی زیادی را در هنگام اسب سواری آرتور مورگان امتحان کنم، مثل ساختن گلوله از بخش Crafting یا تمیز کردن هفت تیر او. نسخه بعدی Grand Theft Auto می‌تواند از ساختارهای تعاملی بیشتری مانند این موضوعات استفاده کند و اگر محبوبیت انفجاری سرورهای GTA Online بگذارد، بازیکنان می‌خواهند کارهای پیش پا افتاده را با انجام فعل و انفعالات هرج و مرج گونه خودشان ترکیب کنند.

برای اینکه از دست فرار گاه و بیگاه پلیس‌های پنج ستاره ناراحت نباشم، دوست دارم فعالیت‌های غیر خشونت آمیز بیشتری را در شهری که به آن سفر می‌کنم انجام دهم. راکستار قبلاً این موضوع را در GTA Online یاد گرفته است. یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌هایی آن صرفاً ایجاد کمدی پر از لباس یا جمع آوری ماشین‌های سفارشی شده بود. سال گذشته استودیوی سازنده‌یک حالت رسمی جدید تحت عنوان Car Meet Mode ایجاد کرد ( که بازیکنان برای به دست آوردن XP بیشتر مجبور به کشاورزی کردن شده بودند). من از انجام مسخره بازی در زمین گلف و سایر کارهای دیوانه‌کننده در محیط بازی GTA 5 لذت برده‌امد، اما اگر چیزهایی مانند کار و اوقات بیشتر که به نوعی شبیه‌ساز زندگی است با بازی GTA 6 ادغام شود، موضوع حتی از این هم جالب‌تر می‌شود.

نظر شما شماره ۳ | محتوای جهان باز کم‌تر

اندی چالک (Andy Chalk) سردبیر بخش خبری ایالات متحده وب‌ سایت PC Gamer می‌گوید: مشخصه مجموعه Grand Theft Auto جهان‌های باز عظیم و جزئیات آن است و از نظر من آن‌ها عالی هستند؛ اما این جزئیات به طرز باورنکردنی حواس را پرت می‌کنند. من هرگز یک نسخه از سری بازی GTA را به اتمام نرسانده‌ام، زیرا به ناچار در نهایت با بولینگ یا رانندگی آمبولانس یا هر چیز دیگری کار خودم را با آن‌ها به پایان رسانده‌ام.

پس از تجربه ده‌ها ساعت از بازی، علاقه‌ام را به‌طور کلی از دست می‌دهم و نمیدانم باید چکار کنم. مأموریت‌های اصلی را انجام می‌دهم، ولی نمی‌توانم حوصله ادامه دادن  بازی را بعد از گذراندن بیش از ۱۵۰ ساعت داشته باشم. وقتی به خودم میایم که اساسً هیچ کاری انجام نداده‌ام و آنجاست که می‌گویم مرد، من تمام شده‌ام.

بگذارید شفاف بگویم، جهان باز پرجزئیات این مجموعه مشکل ۱۰۰٪ من است. البته که من عاشق دنیای بازی‌های بزرگی که بتوان کارهای مختلفی انجام داد هستم، اما نمی‌توان بدون نظارت در خصوص محتوای آن‌ها اعتمادی را انجام داد. من نیاز به راهنمایی ملایم‌تر دارد که هر از گاهی کمی با تلنگر به من یادآوری کند که رفیق، این بازی سرگرم کننده است؛ اما ما باید کارهای زیادی انجام داده و آن را همینطوری ادامه بدهیم.

بازی The Witcher 3 احتمالاً بهترین نمونه از این مورد است که من با آن روبه‌رو شده‌ام. من آزادانه مسیر را طی کردم، اما سرنوشتم این بود که همیشه آنجا (در مسیر) باشم و از جزئیات آن لذت ببرم. حتی زمانی که از کوه‌ها بالا می‌رفتم یا در جنگل‌ها پرسه می زدتم تا ببینیم در آنجا چه چیزی وجود دارد، درگیر جزئیات مسیر بودم. حدس می‌زتم این حس از اهدافی بود که در هیچ یک از نسخه‌های GTA به من داده نشد، اما اگر راکستار مایل است مقیاس بازی را به نفع تجربه‌ای عمیق‌تر و متمرکزتر (بله، اگر بخواهم اسمش را ببرم باید بگویم در حد بازی‌های خطی) کوچک‌تر کند، می‌توانید برای تجربه کردن نسخه بعدی روی من حساب باز کنید.

نظر شما شماره ۴ | وجود شخصیت مونث قوی با شخصیت‌پردازی عالی

مولی تایلر (Mollie Taylo)، نویسنده کارآموز بخش اخبار وب‌ سایت PC Gamer می‌گوید: سال‌ها تجربه بازی GTA Online به عنوان کنترل کردن یک شخصیت مونث باعث شد که بخواهم قهرمان مونثی کاملاً قوی با شخصیت‌پردازی عالی در بازی بعدی حضور داشته باشد. هیچ چیز بیشتر از اینکه بتوانم مردها را با شخصیت دوچرخه سواری دخترانه‌ام اذیت کنم، برایم شادی آور نیست. برای همین فکر می‌کنم که یک زن بدجنس بهترین گزینه برای ایفا نقش در GTA 6 خواهد بود. با وجود یک زن قوی و البته باهوش که دیگر شخصیت‌های قابل بازی کاملاً از حضور آن وحشت‌زده می‌شوند.

من افرادی را دیده‌ام که ادعا می‌کنند یک قهرمان زن در بازی‌های رایانه‌ای احساس درستی به آن‌ها منتقل نمی‌کند یا حداقل آنکه چنین شخصیتی برای دنیای ساخته شده استودیوی راکستار گیمز مناسب نیست، اما من فکر می‌کنم که این فقط یک مشت مزخرف است. زنان در کنترل کردن باندهای قاچاق یا مجرم بودن مستثنی نیستند و من فکر می‌کنم الان زمان آن رسیده که راکستار این موضوع را در عناوین خودش منعکس کند. از نظر من شایعات قبلی در خصوص نسخه بعدی مطابقت دارد و یک گروه بازیگری با یک قهرمان زن که نقش یک هکر را بازی می‌کند، بهترین حال ممکن را به من می‌دهد.

همچنین لورن مورتون (Lauren Morton) دستیار ویراستار وب سایت PC Gamer در این زمینه می‌گوید: باید یک زن در بین بازیگران اصلی مجموعه حضور داشته باشد. من سؤالی در این زمنیه نمی‌پرسم، بلکه می‌گویم داشتن یک زن با برجسته‌ترین حالات در این مرحله از ارکان پایه حساب می‌شود؛ حتی برای توسعه‌دهندگانی بزرگی چون راکستار که باید در این خط حرکت کنند. من (با توجه به حضور در فیلمی) حاضرم به عنوان یک جنایتکار عالی برای GTA بعدی ایفا نقش کرده‌یا به سازندگان کمک کنم.

نظر شما شماره ۵ | وجود سیستم تعاملی Euphoria برای شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC)

ریچ استنتون (Rich Stanton) سردبیر بخش خبری وب سایت PC Gamer می‌گوید: پیشرفت معاصر مجموعه Grand Theft Auto با انتشار بازی GTA 4 آغاز شد. همان بازی‌ای که یک جهش کوانتومی روبه جلو بعد از تجربه بازی GTA: San Andreas از لحاظ دستاورد فنی شناخته می‌شد. همه چیز برای نشانه‌گذاری وجود دارد، اما استودیو راکستار نورث (Rockstar North) در فناوری فیزیک شخص ثالث Euphoria (که به صورت انحصاری در اختیار راکستار گیمز است) پیشرفت زیادی کرده و اکنون آن‌ها می‌توانند شخصیت‌های غیرقابل بازی در جهان بازی‌هایشان را وارد به نشان دادن رفتار تعاملی‌تر کنند. در آن بازی (GTA 4) هنوز وقتی به آرامی نزدیک عابران پیاده رانندگی می‌کنم و آن‌ها دستان خودشان را جلوی کاپوت خودروی من قرار می‌دهند، هیجان زده می‌شوم.

من فکر می‌کنم که Grand Theft Auto 6 باید جشی مشابه در نحوه تفکر ما در مورد NPCها داشته باشد، زیرا اگر بخواهم صادقانه بگویم، استودیوی راکستار گیمز هنوز بهترین سازنده در این زمینه است. وضعیت فعلی در بازی‌های ویدویی همچنان مملو از تکرار، خطوط نامناسب برای زمینه‌سازی و رفتاری رباتیک شخصیت شما نسبت به فضای پیرامونش دیده می‌شود. مطمئناً مشاهده این موارد می‌تواند با صدای بلند باعث خنده شما شود، اما گام بعدی این است که با ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای که تاکنون دیده‌ایم، نحوه جدیدی از تعامل NPCها با بایدها و نبایدهایی که در پیرامون شما رخ می‌دهد را مشاهده کنیم.

فکر نمی‌کنم اغراق آمیز باشد که بگویم NPCها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عناوین جهان باز هستند. اگر بخواهید جمعیت زیادی را از بین ببرید، آزمایش‌ها خنده‌دار یا خطرناکی را انجام دهید یا کاری دیگری که به ذهنتان خطور می‌کند را در بازی‌های ویدیویی جهان باز اجرا کنید، این وظیفه NPCها است که آن‌ها سناریو را به نحو احسنت اجرا کنند.

برای من Grand Theft Auto 6 باید عناصری در خود داشته باشد که هیچ بازی دیگری حتی در مورد آن فکر نمی‌کند. از آنجا که استودیوی راکستار نورث برای مدت زمان طولانی‌ای این نوار سیستم تعاملی ادامه داده است، اما ایجاد جهش در فناوری NPCهای ساخته شده یکی از راه‌هایی است که دوست دارم در بازی بعدی این استودیو ببینم.

نظر شما شماره ۶ | سفارشی‌سازی بیشتر برای آپارتمان میلیارد دلاری من

لورن مارتون (Lauren Morton) دستیار سردبیر وب سایت PC Gamer می‌گوید: من یک زن ساده هستم و دوست دارم چیزهای زیادی بسازم. برای همین موارد است که چیزهای زیادی را در بازی The Sims و حتی بازی Valheim می‌سازم. من تا حدی به این ساخت‌وساز ادامه می‌دهم که بتوانم تمام تروفی‌ها (جوایزی که سازندگان برای انجام دادن کارهای خاصی به بازیکنان برای بالا بردن رتبه آن‌ها داده می‌شود) را به دست آورم.

هم GTA Online و هم Red Dead Online به بازیکنان کنترل بسیار محدودی بر فضای خانه خود در قالب شکل و شمایل ظاهری می‌دهند که می‌توانید از فروشگاه با استفاده از پول درون بازی خریداری کرده و روی منزلتان پیاده‌سازی کنید. اگر رویای تجربه بزرگ‌ترین و بهترین نسخه مجموعه را با بازی GTA 6 داریم، من می‌خواهم هرچه که در بخش آنلاین آن به وجود می‌آید (حتی برای بخش تک نفره و داستانی هم) برای شخصی‌سازی و کنترل طراحی محیط در اختیارم باشد که ویژگی‌های سرگرم کننده‌ای داشته باشد. من می‌خواهم بدانم که همکارم مولی چه حسی بعد از خرید یک خانه در بازی Final Fantasy 14 داشت.

نظر شما شماره ۷ | تجربه خوشایندتر از بخش GTA Online

هری شپرد (Harry Shepherd) ویرایشگر بخش راهنما در وب‌ سایت PC Gamer می‌گوید: نظر فیل (که بالاتر به آن اشاره کردیم) به عنوان یک دوستدار قدیمی GTA Online، ایرادات اصلی بخش چندنفره را برای ما نمایان و برجسته می‌کند، اما ارزش تأکید بر اینکه تجربه‌این بخش چقدر برای تازه واردها می‌تواند سخت باشد را ندارد. من بیشتر طرفدار بخش تک نفره هستم و همان‌طور که وقتی GTA 5 آمد، بعد از ماجراجویی ترور (Trevor) و همکارانش و  سپس مشاهده تیتراژ پایانی آن بازی را کنار گذاشتم. من به شخصه آن را دوست داشتم، بنابراین پیشنهاد‌ها بیشتری برای ادامه حالت داستانی بیشتر از آن را ندارم.

در آن زمان من به خوبی از موفقیت GTA Online و زمان بسیار خوبی که مردم با آن می‌گذراندند، آگاه بودم؛ بنابراین چندین بار بازی را دانلود کردم تا خود را در این بخش محک بزنم. هر بار که منوهای به هم ریخته GTA Online بازی کردن من را به تأخیر می‌انداخت و حتی بازیکنان زیادی من را با اعمالشان در شهر به باد تمسخر می‌گرفتند، بدون هیچ ایده‌ای از اینکه چه کاری باید انجام دهم به تجربه آن می‌پرداختم. فقط امیدوارم که بخش چندنفره GTA 6 در هر مرحله تجربه دوستانه‌تری را به مخاطبان ارائه کند.

نظر شمار شماره ۸ | آمریکا را پشت سر بگذار

فریزر بروان (Fraser Brown) ویراستار آنلاین وب سایت PC Gamer می‌گوید: جد از بسته الحاقی بازی GTA در سال ۱۹۹۷ که در لندن جریان داشت،‌کمپانی راکستار گیمز علاقه زیادی به دنیای فراتر از آمریکا، به‌ویژه فکس‌های نیویورک و لس آنجلس نشان نداد. من همیشه با این شهرهای راکستار  ارتباط خوبی می‌گرفتم، چراکه آن‌ها عملاً شهر آمریکایی محسوب نمی‌شدند. این‌ها بیشتر شبیه به تقلیدهایی است که توسط بریتانیایی‌ها صورت گرفته و بینش‌های شما را به عنوان یک شخص خارجی در لحظه مواجه با آن‌ها را درون بازی پیاده‌سازی کرده‌اند. با توجه به بیشتر دایره مخاطبان این فرانچایز افراد خارجی هستند، ساخت این شهرهای ناقص بسیار آسان‌تر است؛ اما در رسانه‌ای که تقریباً به‌طور انحصاری به ایالات متحده و ژاپن اهمیت می‌دهد، من از دیدن بیشتر شهر‌های بیشتر جهان (در این بازی) ناامید هستم.

من حدس می‌زنم که با کمک فرانچایز Assassin’s Creed می‌‌توانم راه حل خودم را پیدا کنم؛ اما به نظر می‌رسد تنها زمانی که می‌توانیم به این شهرها سفر کنیم، مربوط به گذشته است (با توجه به این موضوع که سری بازی Assassin’s Creed ریشه در وقایع گذشته تاریخی دارد). دقیقاً به همین خاطر است که بازی Watch Dogs Legion را بیش از ۳۰ ساعت تجربه کرده‌ام.

با اینکه این بازی کاملاً مزخرف بود، اما می‌توانستیم در گوشه‌ای از شهر لندن بشینیم و از چیز جدیدی که مشاهده می‌کردیم، لذت ببریم. البته که بازدید از لندن هم بدترین چیزی است که می‌توانید انتظارش را داشته باشید، اما پس از مدت‌های زیاد که به تجربه بازی در ایالات متحده پرداخته‌ایم، یک نفس برای Watch Dogs محسوب می‌شد. حتی بهتر از این بازی، فرصت کاوش در ادینبورگ به واسطه بازی Forza Horizon 4 بود که اکنون استودیوی راکستار نورث در آن مستقر است.

اکنون تقلید از شهر ادینبورگ یک محیط وحشتناک برای نسخه بعدی GTA خواهد بود. این یک شهر کوچک پر از آب‌و‌هوای ناپایدار با جاده‌های وحشتناک و دانش‌آموزان بسیار زیادی شناخته می‌شود و احتمالاً بزرگ‌ترین خلاف رخ داده در آن که باعث ثروتمند شدن افراد شده، بحث کلاهبرداری است. با فاصله ۴۵ دقیقه‌ای در آن سوی اسکاتلند، شهر گلاسکو را داریم که زمانی پایتخت جرایم چاقوکشی در اروپا بود.

ما به تجربه بازی در این شهر افتخار می‌کنیم، اما با این حال جرایم اسلحه‌ای در اسکاتلند اصلاً زیاد نیست و ممکن است یک تجربه مشکل‌ساز برای راکستار گیمز باشد. سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا واقعاً کسی بازی GTA را بر فرض اینکه با یک محصول شوتر سوم شخص روبه‌رو است، بازی می‌کند؟ قطعاً اینطور نیست، چراکه بازی GTA Online را تصور کنید که همه با چاقوهای کوچک و بزرگ به دنبال یکدیگر هستند و بیشتر سبک بازی‌های MMO را برای من تداعی می‌‌کند. با این حال، بازی را در هر مکانی غیر از آمریکا تجربه می‌کنم.

وس فلنون (Wes Fenlon) سردبیر ارشد وب‌ سایت PC Gamer می‌گوید: این دقیقاً همان نکته‌ای است که می‌خواستم بگویم فریزر (اشاره به همکارش). من تجربه زیادی از شهر نیویورک و لس آنجلس بی نام و نشان و خسته کننده‌ای که فرهنگ آمریکایی را نشان می‌دهد خسته شده‌ام. من احساس می‌کنم که این اتفاق (جابه‌جایی محل روایت داستان بازی بعدی GTA) یک درصد رخ می‌دهد، اگرچه راکستار احتمالاً بینش فرهنگی یا تمایلی برای مقابله کردن بازیکنان با شهری چون هنگ کنک یا سئول را ندارد. آیا می‌توانیم با GTA بعدی پاریس یا برلین را ببینیم؟ به نوعی این ایده اشتباه به نظر می‌رسد.

اگر قرار است نسخه بعدی GTA در آمریکا روایت شود، حداقل باید به دهه ۶۰ یا ۷۰ میلادی سفر کنیم. ماشین‌ها جذاب‌تر خواهند بود و دیگر نباید نگران زنگ خوردن تلفن همراهمان در هر ۱۰ ثانیه یک بار باشیم. با این حال باز هم من فکر نمی‌کنم که چنین چیزی اتفاق بیافتد.

نظر شما شماره ۹‌ | برگشت کدهای تقلب ماشین‌های پرنده،‌ اضافه شدن پول و موارد دیگر

تایلر وایلد (Tyler Wilde) ویراستار اجرایی وب سایت PC Gamer می‌گوید: راه مناسب برای بازی GTA این است که با سرعت هرچه تمام‌تر مأموریت مقدماتی را به اتمام رسانده، یک سری کد تقلب را وارد بازی کنید و سپس با بوگاتی زیر پایتان بر فراز آسمان پرواز کنید و سایر موارد را نادیده بگیرید. داستان از این قرار است که من مطمئنم همانند تمام نسخه‌های سری بازی Grand Theft Auto، کدهای تقلب در بازی GTA 6 وجود خواهد داشت. بنابراین احتمالاً این درخواستی نیست که نیاز به ایجاد تغییرات گسترده داشته باشد. من فقط می‌خواهمچنین صحنه‌هایی را ضبط کنم.

نظر شما شماره ۱۰ | پشتیبانی واقعی از مادها

کریس لیوینگستون (Chris Livingston) تهیه کننده بخش Features از وب‌ سایت PC Gamer می‌گوید: ماد و بحث مادینگ همیشه بخش بزرگی از GTA بوده است، اما ماد سازان برای ایجاد چنین حلقه‌ای باید از بین بروند و سختی‌هایی که بازیکنان برای ساختن ماد می‌کشند، برای من عجیب است، درحالی‌که می‌توان مراحل ساخت آن را آسان‌تر کرد.

برخی از موارد پشتیبانی از ماد را وقتی به صورت یک ویدیو در سرویس توئیچ مشاهده می‌کنم و سپس آن را با برترین استریمرهای GTA Online مقایسه می‌کنم، همیشه این بخش از بازی برای مخاطبان سرگرم کننده‌تر است. آن‌ها ماد را دوست دارند پس چرا سازندگان نباید یک مجموعه خوب از ابزارهای مادینگ را به عنوان پشتیبان بازی خود مورد استفاده قرار دهند؟ راکستار به عنوان سازنده این مجموعه تا حدودی می‌تواند مادها را تحمل کند (هرچند کمپانی تیک تو به هیچ عنوان تحمل دیدن چنین چیزهایی را ندارد)،  اما تحمل کردن چیزی شبیه به پشتیبانی نیست. من دوست دارم در زمان عرضه نسخه بعدی سری بازی Grand Theft Auto در خصوص تغییرات به وجود آمده برای مادها و ابزارهای ساخت‌وساز چیزهای بیشتری ببینم.

نظر شما شماره ۱۱ | بگذارید یک پلیس فاسد باشم

تیم کلارک (Tim Clark) کارگردان برند PC Gamer می‌گوید: اول از همه اجازه دهید من درخواست همکارم مولی را برای داشتن یک شخصیت قابل بازی مونث تکرار کنم. من قبلاً همکارانم در پلتفرم اسلک (Slack) با عشقم به Ozark خسته می‌کردم (با اینکه یک بحث مضحک در بین دوستانم شناخته می‌شد) که مملو از داستان‌های کهن الگو گرفته‌ شده بود. دارلین اسنل (Darlene Snell) ملکه تپه‌ای از مواد مخدر، روث (Ruth) جنایتکار و حیله‌گر و وندی برد (Wendy Byrde) از شخصیت‌های شرور مونثی بوده‌اند که تبدیل به بزرگ‌ترین هیولاهای تلویزیونی در تاریخ شده‌اند. کمپانی راکستار گیمز باید همانند یک کلاغ چنین شخصیت‌هایی را برای توسعه بازی بعدی مجموعه Grand theft Auto بدزدد. راستش را بخوایهد، با فرض اینکه سه شخصیت قابل بازی دیگر را مشاهده خواهیم کرد، این موضوع بسیار مضحک است که بخواهیم نقش هر سه نفر آن‌ها را به مردها بدهیم.

تمام این موضوعات به کنار، من فکر می‌کنم اگر یکی از شخصیت‌ها پلیس هم باشد، یک پیچش داستانی درخشانی را مشاهده می‌کنیم. بدیهی است موضوعاتی مانند دزدی مواد مخدر، انجام قتل‌های فراقانونی و یک سری چرندیات دیگر نزد بازیکنان فاسد شده‌اند. داستان‌های تخیلی می‌تواند سرشار از نکات مثبت و شادابی باشد که بازیکنان را برای مدت‌های زیاد همراهی کند.

از نظر موقعیت مکانی (برای روایت خط داستانی بازی) من اصلاً نگران و سردرگم نیستم. البته با وجود غیبت یک گزینه برجسته، امیدوارم سازندگان به سراغ چند شهر جدید در San Andreas بروند. حدس و گمان من این است که آن‌ها سراغ منطقه Trump Heartland می‌روند و مطالب طنزگونه خودشان را آنجا روایت می‌کنند. بزرگ‌ترین خطر، بعد از جدایی دن هاوسر (dan Houser) به عنوان نویسنده ارشد و ناظر سریالی سری بازی GTA، ایست که جهان بازی در سال ۲۰۲۲ یا بعد از آن با طنز بسیار بالا روایت شود.

نظر شما شماره ۱۲ | تفریحات بیشتر برای بخش داستانی و تک نفره

علی جلیلی (Ali Jalili)، نویسنده و خبرنگار وب‌ سایت کاروتک می‌گوید: تفریحات یکی از بخش‌های موردعلاقه بازیکنانی است که به تجربه بخش داستانی و تک نفره بازی‌های جهان باز می‌پردازند. چیزی که بعد از نسخه GTA: San Andreas به عنوان یک ضعف در سری بازی مذکور خودش را نشان داد و بازیکنان را مجبور می‌کرد تا به نوعی با عوامل تکراری پیش‌فرض بازی خودشان را سرگرم کنند.

من فکر می‌کنم که تعداد بسیار کمی از بازیکنان در بازی GTA V و حتی GTA Online برای چندبار در ساحل غربی اقدام به تجربه ترن هوایی یا چرخ و فلک بزرگ شهر کرده باشند. با اینکه وضعیت بازی GTA V و حتی Red Dead Redemption 2 برای کسانی که به تجربه محتواهای داستانی می‌پردازند، بسیار اسفناک است؛ اما کاربران بخش آنلاین بیشترین لذت را در این بازی‌ها دارند. کازینوهای مختلف، گاراژهای بیشتر برای شخصی‌سازی عمیق‌تر خودروها، خرید املاک و مستغلات، ایجاد مشاغل جدید و کسب درآمد به واسطه مأموریت‌های جدیدی که توسط سازندگان به صورت مکرر به‌روزرسانی می‌شود و سایر عوامل از عمده‌ترین تفریحات بازیکنان در سرور بازی‌های GTA Online و Red Dead Online شناخته می‌شود.

اگر فرض را بر این بگیریم که روایت داستانی بازی در روزهای مدرن اتفاق می‌افتد، پس کمپانی راکستار گیمز فرصت بسیار خوبی دارد که تمام محتویات اضافه GTA Online و حتی چیزی فراتر از آن‌ها را به نسخه بعدی Grand Theft Auto اضافه کند. در این بازه زمانی نه ایفای نقش یک شخصیت زن قوی مهم است، نه تجربه بازی در نقش یک پلیس فاسد؛ بلکه بازیکنان می‌خواهند بعد از به پایان رساندن بخش داستانی از تجربه بازی دست نکشند. شاید این موضوع برای کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی صدق نکند (چراکه آن‌ها می‌توانند تغییرات گسترده مد نظرشان را هم با استفاده از مادهای مختلف برای بخش داستانی اعمال کنند) اما این موضوع یک مشکل کلی و اساسی برای کاربران کنسول‌های خانگی است که راکستار گیمز باید به آن‌ها اهمیت بدهد.

بنابراین با توجه به تجربه‌ای که سازندگان با این همه سال پشتیبانی از بخش چندنفره بازی GTA V و همچنین عرضه بازی Red Dead Redemption 2 و Red Dead Online به دست آورده‌اند، می‌توانیم امیدوار باشیم که محتویات بخش داستانی فراتز از آنچیزی است که حتی در بازی GTA San Andreas مشاهده کرده بودیم.

نظر شما در خصوص این مقاله چیست؟ آیا هر یک از این ۱۲ مورد از خواسته‌های اصلی شما برای تغییرات نسخه بعدی سری بازی Grand Theft Auto است؟ دوست دارید چه تغییرات دیگری را هم برای بخش آنلاین و هم برای بخش تک نفره مشاهده کنید؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. علی جلیلی گفت:

    خودم به شخصه عاشق شرکت کردن در بحث‌ها هستم. هیچ کدوم از مقالات «نظر شما» بدون نظر من بالا نرفته…

 مدرسه کارو