دانلود اپلیکیشن اندروید

نمرات متاکریتیک بازی الدن رینگ منتشر شد

نمرات متاکریتیک بازی الدن رینگ منتشر شد

شاهکار بی‌نقص FromSoftware که براساس نمرات منتشر شده از جانب منتقدین، به‌عنوان بهترین بازی سال ۲۰۲۲ تا به‌ الان انتخاب شده است. در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به نظرات منتقدین و نمرات بازی الدن رینگ.

کمی بیتشر از یک روز تا انتشار رسمی نمرات بازی مورد انتظار استودیو FromSoftware باقی مانده است که حالا محدودیت زمانی انتشار نقد و بررسی به پایان رسیده و ما شاهد نقد‌ها و نمرات رسانه‌های بزرگ هستیم.

الدن رینگ یک بازی اکشن نقش‌آفرینی که توسط استودیو سازنده‌ی بازی‌های Bloodborn و سری محبوب دارک‌سولز یعنی FromSoftware توسعه یافته و توسط Bandai Namco Entertainment منتشر خواهد شد. این بازی به کارگردانی هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) و با همکاری نویسنده‌ی رمان بزرگ ترانه‌ی یخ و آتش (Song of ice and fire)، رمانی که سریال گیم‌آف‌ترونز از آن اقتباس یافته، جورج آر.آر. مارتین (George R. R. Martin) ساخته شده است. بازی الدن رنیگ قرار است در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری اس و ایکس منتشر می‌شود.

نمره‌ی متاکرینیگ این بازی براساس نقد ۳۵ رسانه، ۹۵ از ۱۰۰ است که این نمره‌ نشان می‌دهد این بازی توانسته نشانه‌ی تحسین جهانی (Universal acclaim) را از متاکریتیک دریافت کند. در ادامه نگاه‌ خواهیم انداخت به نظر چندین منتقد در مورد بازی و نمراتی که برخی از آن‌ها به بازی داده‌اند.

دنیل تاک (Daniel Tack) از رسانه‌ی GAMEiNFORMER با دادن نمره‌ ۱۰۰ به این بازی، در مورد آن نوشت:

هر چند وقت یک‌بار، بازی از راه می‌رسد که به‌طور یک پارچه ترکیبی از یک گیم‌پلی بی‌نقص، دنیای شگفت‌انگیز، موسیقی باورنکردنی آهنگ‌سازوکارگردانی بی‌نظر است. حالا این بازی فوق‌العاده‌ی From Software به نام الدن رینگ است، یک بازی نقش‌آفرینی اکشن که بهترین جنبه‌های دهه‌ی آخر کار این استودیو را در یک بسته‌ عظیم و بی‌نظیر اهدا می‌کند. این بازی جهان‌باز جاه‌طلبانه، کنجکاوی من را جذب خود کرد، من‌ را با پازل‌ها و رازها مجذوب کرد و لحظات رضایت‌بخشی را رقم زد به‌طوری که یکی از خارق‌العاده‌ترین ماجراهای تمام دوران را تجربه کردم.

الدن رینگ مرا به چالش کشید، مجذوب و مسحورم کرد. این بازی سیل تسلیم ناپذیر کشف و بینش هنری بی بند و بار است. الدن رینگ ترکیبی واقعاً شگفت‌انگیز از عناصر مختلف بازی را نشان می‌دهد که همه با هم ترکیب می‌شوند تا چیزی جذاب، خاص و فراموش‌نشدنی را خلق کنند. الدن رینگ فقط بهترین بازی امسال نیست؛ این یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده است.

میچل سالتزمن (Mitchell Saltzman) از IGN درحالی‌که این بازی را لایق امتیاز ۱۰۰ می‌داند، در مورد آن نوشت:

اغراق نیست اگر به الدن رینگ لقب بزرگ‌ترین و بلندپروازانه ترین بازی FromSoftware تاکنون را بدهم و در حقیقت باید بگویم که این جاه‌طلبی به خوبی نتیجه داده است. حتی پس از ۸۷ ساعت خون، عرق و اشک که شامل چالش‌برانگیزترین نبرد‌هایی بود که تا به حال انجام داده‌ام و شگفتی‌های بی‌شماری را پشت سر گذاشتم، هنوز باس‌فایت‌هایی هستند که می‌توان به سراغ آن‌ها رفت، رازهایی هست که هنوز کشف نکرده‌ام، چالش‌های جانبی وجود دارند که از دست دادم و هزاران سلاح، جادو و مهارت‌هایی هستند که هرگز از آن‌ها استفاده نکرده‌ام. این‌ها همه در کنار PVP و بازی مشارکتی است که نگاهی سطحی به آن داشتم. در کل، درحالی‌که اصول مبارزه با آنچه قبلا دیده‌ایم تغییر چندانی نکرده است، تنوع عظیم دشمنان با طراحی شرورانه و باس‌های وحشیانه اما قابل غلبه، نبردهای آن را به سطح جدیدی رسانده است. حتی با وجود تمام مأموریت‌هایی که برای بار اول موفق نشدن آن‌ها را انجام دهم و خب مطمئنم این یک چیز طبیعی در بازی است، این را می‌دانم که این بازی می‌تواند به‌راحتی در بین بهترین بازی‌های جهان‌باز که تا به حال بازی کرده‌ام قرار گیرد. مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild که پیش از این عرضه شد، الدن رینگ از آن دسته بازی‌هایی است که با نگاه به گذشته، این سبک‌ از بازی‌های را به مرحله‌ای جدید می‌برد.

شریف ساعد (Sherif Saed) از VG247 مانند اکثر رسانه‌ها امتیاز کامل ۱۰۰ را به این بازی اهدا کرد و در مورد آن به نوشت:

هر زمان که یک بازی امتیاز نقد عالی را به دست آورد، این بحث مطرح می‌شود که آیا واقعاً یک بازی عالی است یا حتی اصلاً یک بازی عالی وجود دارد؟ تفسیر اینکه چه بازی‌ مستحق این امتیاز است، احتمالاً از بازیکنی به بازیکن دیگر متفاوت باشد، اما من فکر نمی‌کنم که نمرات، نشان‌دهنده یک بازی بدون مشکل باشند. همان‌طور که در مورد بازی پیش از این گفته‌ام، الدن رینگ یک بازی بدون اشتباه نیست.

با این حال، آنچه در نهایت اهمیت دارد، این است که الدن رینگ تقریباً در هر هدفی که برای رسیدن به آن تعیین تعیین شده‌ است، موفق می‌شود. این بازی، نقطه اوج سال‌ها اصلاح فرمول FromSoftware است.

تمور حسین (Tamoor Hussain) از گیم‌اسپات (GameSpot) با اهداء امتیاز ۱۰۰ نوشت:

پانزده‌ ساعت پس از تجربه‌ی بازی الدن رینگ، توانستم گودریک گلدن را شکست دهم، اولین لرد از پنج الدن لرد. در میان فاصله‌ی زمانی شروع بازی تا ضربه زدن به او، ویرانه‌های فرسوده را کشف کردم ، در غارهای پرپیچ‌وخم بازی کاوش می‌کردم، به اردوگاه‌های دشمن یورش می‌بردم و با چنگ و دندان در برابر باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز می‌جنگیدم. بازی‌های FromSoftware همیشه از بسیاری جهات باعث می‌شوند شما احساس کوچک بودن کنید؛ آن‌ها به شما می‌گویند که شما بی‌ارزش هستید، یک موش مبتلا به طاعون یا یک مرده نفرین شده که حتی برای خاکستر شدن هم مناسب نیستید. آن‌ها از شما می‌خواهند که در جهان‌های بی رحمانه حرکت کنید و شما را در مقابل دشمنانی قرار دهید که به‌طور سیستماتیک نفس شما را از بین می‌برند. الدن رینگ مبارزات میخکوب‌کننده و فضای اسرارآمیز را حفظ می‌کند که از بازی‌های Soulsborne استودیو FromSoftware متمایز شده است، اما با تفسیر استودیو از آنچه که یک بازی جهان باز می‌تواند باشد، با یک بازی طرف خواهید شد که این سبک را به سطح دیگری برده است. پس از شکست گودریک، وسعت جهان و روشی که FromSoftware سبک امضای خود را در یک جهان باز به کار می‌برد کاملاً به نمایش گذاشته شد و این امر باعث شد که من واقعاً حس کنم که چقدر بی‌اهمیت بودم.

در ژانری که با بازی‌های بیش از حد طراحی شده ساخته شده است، الدن رینگ تقریباً از هر نظر مخالف با آن است. با سپردن مسئولیت ترسیم مسیر در دنیا به‌طور کامل بر عهده بازیکن، باعث می‌شود که الدن رینگ یک سر و گردن بالاتر از سایر عناوین جهان‌باز قرار گیرد. الدن رینگ تکه‌هایی از باز‌های قبلی را برمی‌دارد و آن‌ها را به چیزی تبدیل می‌کند که به عنوان یکی از بزرگان تمام دوران بازی‌ها در تاریخ ثبت خواهد شد. پیروزی در طراحی و خلاقیت، یک بازی جهان باز که خود را به خاطر آنچه که انجام می‌دهد متمایز می‌کند.

رشید سید (Rashid Sayed)، از GamingBolt این بازی را لایق داشتن نمره‌ی ۹۰ دانست و در وصف آن نوشت:

تا قبل از Sekiro: Shadows Die Twice، بازی‌های FromSoftware الگوی خاصی داشتند. آن‌ها از همان دستور‌العمل قرار دادن بازیکن در دنیایی متنوع پر از دشمنان‌ تهدید کننده و NPCهای جذاب، همراه با الگوی کم و بیش مشابه مردن و سپس زندگی دوباره برای مبارزه در یک‌روز دیگر‌۷ استفاده می‌کردند. باید دید که آیا در مقطعی این مکانیک طولانی مدت در نهایت امری عادی می‌شود و FromSoftware باید رویکرد خود را با بازی‌های ویدیویی “تلاش کن، تلاش کن و دوباره تلاش کن تا موفق شوی” را کنار بگذارد. بالاخره باید یک فرمول را بار‌ها تست و آزمایش کرد تا در نهایت بتوان از آن استفاده کرد.

الدن رینگ را می‌توان به‌عنوان انباشته‌ای از همه چیزهایی که FromSoftware در یک دهه اخیر آموخته است توصیف کرد. صرف نظر از چند موضوع، این یک دستاورد استثنایی در طراحی یک جهان‌باز است. تعداد کمی از بازی‌ها این حس کنجکاوی را در بازیکنان ایجاد می‌کنند تا دنیای خود را با این موفقیت کشف کنند و الدن رینگ یکی از این بازی‌ها است. نمی‌دانم چه آینده‌ای در انتظار FromSoftware است و آیا آن‌ها به ساخت بازی‌های شبیه به Souls و جهان باز ادامه می‌دهند یا خیر، اما اگر بتوانند به معنای واقعی کلمه پیشگام یک سبک کاملاً جدید باشند، ممکن است سبک جهان باز را ارتقا دهند.

تایلر کلپ (Tyler Colp) از PCGamer هم با دادن نمره‌ی ۹۰ به این بازی نظر خود را در مورد این بازی این‌گونه نوشت:

سری Dark Souls، از جمله Demon’s Souls و Bloodborne، قبل از اینکه این اصطلاح به ساختار بازی‌هایی مانند Grand Theft Auto و Assassin’s Creed اشاره کند، جهان‌باز بودند. قلعه‌ها و باطلاق‌های دور توجه شما را جلب می‌کرد، از چاله‌ای ‌می‌افتادید و به دنبال مقصدی جدید ‌می‌رفتید. آن‌ها نیازی به نقشه یا نماد نداشتند، زیرا جهان آن‌ها مملو از سرنخ‌ها و فریب‌هایی بود که به مسیرهای جدید و بازگشت به مکان های قدیمی منتهی می‌شد.

الدن رینگ را می‌توان مانند یک غذای آشغال برای طرفداران بازی‌های قدیمی FromSoftware دانست. این بیشتر چیزی است که من قبلاً دوستش دارم، اما به اندازه‌ای شبیه به همان خانواده است. همه چیز‌هایی که این بازی‌ها را بسیار مست کننده می‌کند، دارد و داستان‌های پیچیده آن‌ها را در مغز من جا می‌دهد. اما شباهت و ارادت آن به آنچه قبلاً آمده بود، حواس‌پرت‌کننده است. لحظاتی را که الدن رینگ از گذشته خود فراتر می‌رود، نشان دهد چرا بازی‌های FromSoftware برای همه کسانی که سعی در تکرار آن‌ها دارند بی‌نظیر هستند. به عنوان یکی دیگر از بازی‌های شبیه به Souls، من عاشق الدن رینگ هستم، اما به عنوان آخرین بازی FromSoftware، انتظار داشتم که آن را کمی بزرگ‌تر ببینم.

به‌زودی می‌توانید نقدوبررسی اختصاصی بازی الدن رینگ را از وب‌سایت کاروتک بخوانید. اگر شما هم این بازی را دوست دارید یا فکر می‌کنید که لایق نمراتی دیگری است، می‌توانید آن را با ما در قسمت نظرات و کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو