دانلود اپلیکیشن اندروید

AMD FSR رقیب Nvidia DLSS، پشتیبانی از پنج بازی جدید را اضافه می‌کند

AMD FSR رقیب Nvidia DLSS، پشتیبانی از پنج بازی جدید را اضافه می‌کند

قابلیت افزایش نرخ فریم FSR 2.0 شرکت AMD که از ارتقای مقیاس زمانی استفاده می‌کند، در آینده‌ای نه چندان دور از Hitman 3 و چندین بازی دیگر پشتیبانی می‌کند.

Red Team به‌تازگی یک پست وبلاگی منتشر کرده است که در آن پنج بازی جدید که از FSR 2.0 پشتیبانی می‌کنند را نشان می‌دهد و همان‌طور که ذکر شد، این لیست شامل Hitman 3 و بازی‌‌های دیگری از جمله Abyss World، Rescue Party: Live، Super People و The Callisto Protocol می‌باشد.

AMD هم‌چنین 11 بازی دیگر را معرفی کرد که قرار است در آینده FSR 2.0 دریافت می‌کنند؛ از جمله‌ی آن‌ها می‌توان Microsoft Flight Simulator، Eve Online، و Forspoken اشاره کرد.

لیست کامل 16 بازی پشتیبانی‌شده از FSR 2.0 به شرح زیر است:

  • Abyss World
  • Asterigos
  • Delysium
  • EVE Online
  • Forspoken
  • Grounded
  • Hitman 3
  • Microsoft Flight Simulator
  • NiShuiHan
  • Overprime
  • Perfect World Remake
  • Rescue Party: Live
  • Super People
  • Swordsman Remake
  • The Callisto Protocol
  • Unknown 9: Awakening

FSR 2.0 از ارتقاء مقیاس زمانی استفاده می‌کند که باعث می‌شود یک گام بزرگ در مقایسه با FSR 1.0 که از ارتقاء فضایی استفاده می‌کرد، جلو باشد. تفاوت این است که FSR با استفاده از temporal داده‌ها را نه تنها از فریم فعلی درون بازی، بلکه از فریم‌های قبلی نیز دریافت می‌کند؛ درست مانند Nvidia DLSS و این موضوع باعث می‌شود که تصویر ارتقا یافته‌تری از نظر کیفیت ایجاد شود.

تجزیه‌و‌تحلیل: پیشرفت چشم‌گیر و پشتیبانی از بازی‌های بیش‌تر

با وجود 16 بازی زمان عرضه و سه عنوانی که به این سرویس اضافه شده‌اند، در مجموع 19 بازی از FSR 2.0 پشتیبانی می‌کنند.

اگر از این سه بازی خبر ندارید باید بگویم که عنوان اول زمان راه‌اندازی با FSR 2.0، بازی Deathloop بود و بعد از آن، شاهد آمدن این فناوری به God of War و Farming Simulator 22 بودیم. AMD هم‌چنین برخی از بنچمارک‌های جدید را برای بازی‌های دوم ارائه کرد که به‌عنوان مثال نشان می‌دهد که تنظمیات God of War در حالت 4K ultra در RX 6950 XT به‌ طور پیش‌فرض 66 فریم در ثانیه است. این موضوع به طور قابل‌توجهی به 96 فریم در ثانیه با FSR 2.0 در حالت Performance، و 83 فریم در ثانیه با FSR 2.0 در حالت Quality افزایش یافته است.

این‌که شاهد پیشرفت ستودنی FSR 2.0 در نرخ فریم و نحوه اجرا شدن بازی‌ها باشیم، واقعا ستودنی و خوشایند است. حتی اگر بخواهیم به این نکته توجه کنیم که این فناوری از بسیاری از بازی‌های جدید پشتیبانی می‌کند، باز هم وقتی یک نگاه به لیست بازی‌های پشتیبانی‌شده می‌اندازیم عناوین خیلی خوب و بزرگی در آن جای دارند.

نکته جالب توجه این است که پشتیبانی از FSR 1.0 در برخی از بازی‌ها هم‌چنان اعلام می‌شود؛ طبق گفته‌ی AMD این اتفاق به این دلیل است که توسعه‌دهندگان این بازی‌ها مدتی پیش کار روی استفاده از این فناوری را آغاز کردند. بازی‌هایی که FSR 1.0  رادریافت می‌کنند عبارت‌اند از Arma Reforger، Assassin’s Creed Valhalla، Dolmen، Hitman 3، iRacing، Sniper Elite 5، The Elder Scrolls Online و V Rising.

بنابراین، Hitman 3 از FSR 1.0 و 2.0 پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از FSR 1.0، فشار کم‌تری بر پردازنده‌های گرافیکی وارد کنند. اما این موضوع بدان معنا است که کارت‌های گرافیکی کم‌تری از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. هم‌چنین پردازنده‌های گرافیکی که از FSR 2.0 پشتیبانی می‌کنند، گزینه‌های بسیار بیش‌تری افزایش نرخ فریم دارند.

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو