بلندر (Blender)، ابزار منبعباز و رایگان، این هفته شروع به آزمایش رندرگرفتن Cycle ها با استفاده از گرافیک Metal کرده است.
بلندر اشاره کرد پشتیبانی از Metal برای مکهایی دارای گرافیک Intel و AMD درحال توسعه است.
رندرگرفتن گرافیک Metal برای Cycleها را میتوان با نسخه Blender 3.1 Alpha آزمایش کرد و این اتفاق با مشارکت اپل امکانپذیر شد که اخیراً به صندوق توسعه Blender ملحق شده است تا از توسعه مداوم ابزار سهبعدی پشتیبانی کند.
Blender گفت که رندر Metal GPU در نسخه Alpha در حالت اولیه است و هیچ بازهی زمانی برای انتشار نهایی Blender 3.1 ارائه نشده است.پشتیبانی اپل از بلندر مورد تحسین کاربران قرار گرفته زیرا نشاندهندهی این امر است که سیستمعامل مک به عنوان یک پلتفرم بلندر کاملاً پشتیبانی شده است. از زمانی که اپل فریمورک متال خود را پیادهسازی کرد، Blender از رندرینگ GPU در مک پشتیبانی نمیکرد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره تفاوت ویندوز و لینوکس در چیست را بخوانید.