دانلود اپلیکیشن اندروید

پول فروش استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos Montreal در NFT و بلاکچین خرج نمی‌شود

پول فروش استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos Montreal در NFT و بلاکچین خرج نمی‌شود

استودیوی اسکوئر انیکس ( Square Enix‌ ) در بیانه رسمی‌ای که امروز منتشر کرد، گفت که قصد ندارد تا پول فروش دو استودیوی بزرگ خود با نام کریستال داینامیکس ( Crystal Dynamics ) و ایدوس مونترال (  Eidos Montreal ) را در جهت سرمایه‌گذاری روی NFT و بلاکچین‌ها صرف نخواهد کرد و در عوض از پول جمع‌آوری شده برای فروش بیشتر محصولات به واسطه تبلیغات و تمرکز بازاریابی برای مصرف‌کنندگان خارج از کشور (مستقر استودیو) استفاده می‌شود. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.

شرکت غول ژاپنی با نام اسکوئر انیکس ( Square Enix ) که قطعاً معرف حضور همه مخاطبان است و اخیراً هم اعلام کرده بود که اکثر استودیوهای غربی زیر مجموعه‌اش از جمله کریستال داینامیکس ( Crystal Dynamics ) و ایدوس مونترال (  Eidos Montreal )  را که سازندگان عناوین مهمی چون Tomb Raider و Deus Ex هستند، به کمپانی بزرگ دیگری به نام امبرسر ( Embracer ) واگذار می‌کند و به همین خاطر برای مدت‌ها توجه زیادی در صنعت بازی‌های ویدیویی به دست آورد. شایعات مطرح شده پیرامون این استودیو به ما نشان می‌داد که سران کمپانی قصد دارند که از پول فروش این دو استودیوی بازی‌سازی در بازارهای ان اف تی (NFT) و بلاکچین (Blockchain) استفاده کنند (البته با ادغام و انجام چند کار ترکیبی دیگر)، اما با این حال به نظر می‌رسد که جدیدترین گزارش درآمد سه ماهه شرکت اسکوئر انیکس به ما نشان می‌دهد که برنامه‌های سران کمپانی ممکن است در میانه‌های راه تغییر کرده باشد.

آقای یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda)، رئیس شرکت اسکوئر انیکس، گفته است که درآمد حاصله از فروش دو استودیوی ایدوس مونترال و کریستال داینامیکس برای سرمایه‌گذاری روی ساخت بازی‌های جدید قوی و توسعه بخش‌های اصلی استودیو مصرف و استفاده می‌شود. در این راه استودیوی اسکوئر انیکس همچنین ممکن است برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیگر تلاشی برای جمع‌آوری سرمایه‌های مالی انجام دهد که این کار مستلزم جلب و ایجاد یک CVC است. آقای ماتسودا همچنین توضیح داد که تصمیم برای فروش‌ استودیوهای غربی تحت مالکیت خود عمدتاً برای ساده‌کردن مجموعه‌های پیشنهادی بازیکنان غربی در روند ساخت آثار مختلف (مثل مجموعه Tomb Raider) بوده است. ایشان می‌گوید:

به جای استفاده از درآمد حاصل واگذاری [دو استودیوی کریستال داینامیکس و ایدوس مونترال] در حوزه‌های سرمایه‌گذاری جدید مثل NFT و بلاکچین، ما قصد داریم از [درآمد] آن‌ها در درجه اول برای تأمین مالی تلاش‌هایمان برای تقویت بازی‌های خودمان و در وهله دوم برای ارتقاَء قابلیت توسعه بخش اصلی سرگرمی و دیجتال [شرکت] استفاده کنیم.
قصد ما این است که برای حوزه های سرمایه‌گذاری جدید خود که جدا از حوزه کسب و کار اصلیمان است، برای جمع‌آوری سرمایه تلاش کنیم و فعلاً در حال بررسی احتمالات مختلف، از جمله ایجاد یک CVC بالقوه هستیم. ما مخصوصاً مجموعه‌‌های استودیو و عناوین خود را از منظر افزایش تولید بازی‌های آنلاین که برای بازارهای آمریکای شمالی و اروپا توسعه می‌دهیم، دوباره بررسی کرده‌ایم.

علاوه بر این موارد، آقای ماتسودا گفت که سرمایه‌گذاری در این زمینه‌های کلیدی به تغییر تمرکز شرکت برای ایجاد بازی‌هایی که با استراتژی داخلی آن‌ها هماهنگ‌تر است، کمک خواهد کرد؛ اما نه اینکه آن‌ها بخواهند تمرکز خودشان را محدود به یک بازی بزرگ مثل نسخه جدید مجموعه Just Cause بگذارند. ایشان می‌افزاید:

ما می‌خواهیم روی ایجاد عناوین جدید که با استراتژی ما هماهنگ هستند، تمرکز کنیم؛ از جمله آن عناوین جدیدی که به کار گرفته می‌شوند. مجموعه Just Cause تحت مالیکت ما باقی خواهد ماند و ما [در کنار این مالکیت] در حال توسعه بازی جدید از آن هستیم.

اساساً به نظر می‌رسد که استودیوی بازی‌سازی اسکوئر انیکس، بیشتر تلاش خود را برای ایجاد تجربیات آنلاین محور برای مخاطبان غربی خود متمرکز خواهد کرد و این بحث دقیقاً همان موردی است که خود آقای ماتسودا در صحبت‌هایشان به آن اشاره کرده بود. او در ادامه گفت:

ما لزوماً به طور انحصاری روی عناوین آنلاین محور تمرکز نخواهیم کرد، اما ان‌ها یک حوزه کلیدی موردعلاقه‌ ما را در آینده نشان می‌دهند و ما قصد داریم عناوینی را توسعه دهیم که مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری بیشتری را ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از عناوین در دست توسعه کمپانی اسکوئر انیکس بازی Final Fantasy 16 است که به تازگی تریلر جدیدی دریافت کرده و شما مخاطبان گرامی‌ می‌توانید آن تریلر را از طریق این لینک به واسطه پلتفرم یوتیوب تماشا کنید. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامه‌های بعدی استودیوی سازنده‌اش، وب سایت کاروتک را حتماً دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ به نظر شما آیا جدا کردن دو استودیوی خلاق ایدوس مونترال و کریستال داینامیکس از اسکوئر انیکس حرکت منطقی و آینده‌نگری بود؟ با توجه به این موضوع که دو استودیوی یادشده به زیر مجموعه‌های یک کمپانی آمریکایی (شرکت امبرسر) درآمده‌اند، آیا می‌توانیم در نسخه‌های بعدی سری بازی‌هایی چون Tomb Raider و Deus Ex شاهد اضافه شدن المان‌های غرب‌گرایانه بیشتری باشیم؟ به نظر شما وضعیت کمپانی اسکوئر انیکس بعد از این معامله به کجا کشیده می‌شود؟ آیا این شرکت توانایی خلق و تولید عناوینی شبیه به دو مجموعه فوق دارد که از لحاظ مخاطب در بازارهای جهانی مورد پسند واقع شود؟ در نهایت به ما بگویید که چه انتظاراتی از تجربه دو بازی Just Cause 5 (ساخت نسخه بعدی تأیید شده، اما نمی‌دانیم که در مسیر قسمت‌های اصلی قرار می‌گیرد یا سازندگان قصد دارند یک نسخه فرعی از آن تولید کنند) و Final Fantasy 16 دارید که سازندگان باید به نکات مد نظر شما توجه کرده تا انتظاراتتان برآورده شود؟ خرید و تجربه کدام یک از دو بازی یاد شده را به سایر دوستان خود و مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو