کارگردان خوشنام بازی Elden Ring، یعنی آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، در مصاحبه اخیرش با وب سایت ژاپنی فامیتسو (Famitsu) در مورد وضعیت روحی خود در زمان انتشار آن بازی صحبت کرد. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.
آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، که همه ما به خاطر کارگردانی او در ساخت بازیهای بسیار سخت استودیوی فرام سافتور (Fromsoftware) مثل Elden Ring، سری بازی Dark Souls و Bloodborn میشناسیم، در آخرین شماره از مجله اینترنتی – ژاپنی فامیتسو (Famitsu) مصاحبهای را خصوص روند تولید پروژه آخر و حالت روحی خودش در زمان انتشار انجام داده است. در طول مصاحبه، میازاکی همچنین در مورد تأثیرات بازی Sekiro: Shadow Die Twice روی آخرین ساخته استودیو یادشده و تیم توسعهدهنده هم نکتههایی را بیان کردهاند که در ادامه به شرح آن میپردازیم.
آقای میازاکی گفت که زمان انتشار بازی Elden Ring، زمان خوشایندی برای او نبود و برای اولین بار هم نیست که با چنین حسی روبهرو میشود، چراکه محصولات قدیمیای که توسط ایشان کارگردانی شدهاند، همین حس مشابه را در زمان انتشار برای او رقم زدهاند. بنا به گفته خودشان، زمانی که روند توسعه پروژهای به پایان میرسد، احساس آرامش میکند؛ اما باز مقداری اضطراب برای زمان انتشار در درون او باقی میماند.
ایشان در مصاحبه یادشده که توسط وب سایت وی جی سی (VGC) ترجمه شده بود، گفت:
این موضوع (اضطراب) برای همه عناوین گذشته یکسان بود، نه فقط این یکی [بازی Elden Ring]، اما زمان انتشار خیلی خوشایند نیست. مطمئنم که خیالم [از این بابت] راحت شده است؛ ولی در مورد آن [کمی] بیشتر مضطرب هستم. من هرگز [این] عادت [را ترک] نمیکنم.
میازاکی همچنین درباره نحوه تولید موازی بازی Sekiro: Shadow Die Twice و بازی Elden Ring صحبت کرد، بنابراین درحالیکه در سال ۲۰۱۹ میلادی انتشار آن بازی موفقیت آمیز بود، اما تأثیر و بازخوردهایی روی آخرین ساخته استودیوی فرام سافتور گذاشت که البته ویژگی دنبالهدار و مستقیم نبود.
آقای میازاکی در این خصوص میگوید:
از آنجایی که این پروژه [یعنی Elden Ring] و تولید Sekiro بایکدیگر موازی بودهاند، بازخورد مستقیم زیادی از سکیرو [به این محصول] وجود نداشت. با این حال، از آنجایی که من هر دو [بازی] را کارگردانی کردهام، مطمئناً آنها روی یکدیگر تأثیر گذاشتهاند.
فکر میکنم لازم به ذکر نیست اگر بگوییم بازی Elden Ring هم از لحاظ تجاری و هم در نزد منتقدان در سال ۲۰۲۲ موفقترین بازی شناخته میشود که در حال حاضر جایگاه پر امتیازترین بازی سال جاری میلادی در وب سایت متاکریتک (Metacritic) را از آن خود کرده است. بنابر گزارشهای به دست آمده از مرکز آمارگیری NPD، این بازی پرفروشترین محصول سال ۲۰۲۲ میلادی هم شناخته میشود. برای مطالعه بیشتر میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.
به هر ترتیب برای دریافت آخرین اطلاعات رسمی در خصوص این بازی، حتماً وب سایت کاروتک را دنبال کنید. بازی Elden Ring هم اکنون برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانههای شخصی در دسترس است.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا به تجربه بازی Elden Ring پرداختهاید؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، آیا خرید آن را به سایر کاربران و دوستان خود پیشنهاد میکنید؟ فکر میکنید در آینده بستههای گسترشدهنده بیشتری برای آخرین ساخته استودیوی باندای نامکو و فرام سافتور منتشر میشود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.