در آستانه انتشار بازی Ghostwire: Tokyo، سازندگان پی سی گیمرها را با انتشار این خبر قلقلک میدهند.
چه دوست داشته باشید که سیستم قدرتمندی داشته باشید و دوست داشته باشید که از نهایت قدرت سختافزاری خود استفاده کنید یا برایتان فرقی نداشته باشد، داشتن گزینهها و قابلیتهای بیشتر روی پی سی یکی از گزینههایی است که پی سی گیمرها آن را به هر کنسول دیگری ترجیح میدهند. اما بعضی از این گزینهها و قابلیتها به سختافزار خیلی قدرتمندی نیاز ندارد و که از مهمترین آنها میتوان به فناوری افزایش کیفیت تصاویر در سخت افزارهای Nvidia و AMD اشاره کرد.
با این که نسخه PS5 بازی Ghostwire: Tokyo هم کلی قابلیت گرافیکی جذاب را ارائه میدهد اما مشخصا برای پی سی گیمرها گزینههای روی میز بیشتری وجود دارد که از مهمترین آنها میتوان به FidelityFX Super Resolution سختافزار AMD و Deep Learning Super Sampling سختافزار Nvidia اشاره کرد که بتوانید گرافیک بازی را به طرز شگفتآوری دستکاری کنید و از تجربهاین بازی لذت ببرید.
از نظر فنی، DLSS خروجی و عملکرد بصری خیلی بهتری را نسبت به FSR دارد. این سختافزار از شبکه مجازی پر رشتهای استفاده میکند که بهطور مداوم در حال بهبود کیفیت تصویر است که تنها نقطه ضعف موجود در این بخش، بستگی داشتن آن به تعداد هستههای ریتریسینگ موجود در کارت گرافیکهای انویدیا دارد. این یعنی که برای استفاده از این سختافزار نیاز دارید که دست روی گزینههای خیلی گران انویدیا در دستهبندی کارت گرافیک قرار دهید.
اما FSR نتایج یکسانی را ارائه نمیدهد چون از روش افزایش مقیاس فضایی بسیار سادهتری استفاده میکند. به خاطر تفاوت این عملکرد، خروجیها در هر بازی با بازی دیگر متفاوت است اما خوبی FSR این است که این قابلیت را میتوان تقریبا روی هر پردازنده گرافیکی فعال کرد.
هر دوی این روشها قرار است که در Ghostwire: Tokyo قابل فعالسازی باشد و به خاطر پشتیبانی این بازی از فناوری «ردیابی پرتو» یا همان RayTracing، مطمئنا قرار است که شاهد رقم خوردن سکانسهای بسیار زیبایی روی نسخه کامپیوترهای شخصی این بازی باشیم.