دانلود اپلیکیشن اندروید

متا درحال اضافه کردن یک مرز شخصی به آواتارهای VR خود است

متا درحال اضافه کردن یک مرز شخصی به آواتارهای VR خود است

متا درحال اضافه کردن یک مرز شخصی به آواتارهای VR خود برای جلوگیری از آزار و اذیت‌های احتمالی است. این سیاست درحال حاضر در Horizon Worlds و Venues درحال اجرا است.

متا درحال افزودن یک سیستم مرز شخصی به تجربیات واقعیت‌مجازی Horizon خود است، با هدف جلوگیری از آزار و اذیت در محیط‌های VR. ویژگی جدید به‌طور پیش فرض در پلتفرم ایجاد Horizon Worlds و سرویس رویداد زنده Horizon Venues فعال می‌شود. این یک مانع مجازی نامرئی در اطراف آواتارها ایجاد می‌کند و از نزدیک شدن بیش از حد افراد نیز جلوگیری می‌کند؛ اگرچه ظاهراً هنوز هم می‌توانید دست خود را دراز کنید تا به کسی ضربه‌ای مانند مشت یا پنجه بزنید.

این سیستم مبتنی بر یک ویژگی موجود است که می‌تواند دستان کاربران را در صورت نزدیک شدن به آواتار دیگر ناپدید کند. همان‌طور که متا توضیح می‌دهد، سیاست اجرایی‌شده شعاع دو فوتی از فضای شخصی مجازی را به همه می‌دهد که معادل چهار فوت مجازی بین آواتار‌ها ایجاد می‌کند. کریستینا میلیان، سخنگوی متا تأیید کرد که کاربران نمی‌توانند مرزهای شخصی خود را غیرفعال کنند چراکه این سیستم برای ایجاد هنجارهای استاندارد برای نحوه تعامل افراد در VR در نظر گرفته شده است.  با این حال، تغییرات آینده می‌تواند به افراد اجازه دهد اندازه شعاع را سفارشی کنند.

اگر شخصی سعی کند در فضای شخصی شما راه برود، حرکت رو به‌جلوی او متوقف می‌شود. با این حال، میلیان می‌گوید که همچنان می‌توانید از کنار آواتار دیگری عبور کنید، بنابراین کاربران نمی‌توانند کارهایی مانند استفاده از حباب‌های خود برای مسدود کردن ورودی‌ها یا به دام انداختن افراد در فضای مجازی انجام دهند.

تغییرات متا دو ماه پس از باز شدن Horizon Worlds برای عموم و پس از یک دوره طولانی آزمایش بتا، منتشر می‌شوند. در طی آن دوره، حداقل یکی از کاربران بتا شکایت کرده‌اند که آواتار او توسط یک غریبه مورد دستیابی قرار گرفته است. درحالی که کاربر در نهایت به درگیر کردن ویژگی بلوک برای متوقف کردن آزاردهنده‌ها اشاره کرد، متا تشخیص داد که از گزینه‌های موجود استفاده کامل نکرده است و ابراز تمایل کرد که ویژگی‌هایی مانند دکمه مسدود کردن را به‌طور پیش پا افتاده آسان و قابل یافتن بسازد.

حباب‌های فضای شخصی یک گزینه استاندارد در فضاهای اجتماعی VR قدیمی‌تر مانند VRCHat و Rec Room هستند، اگرچه کاربران می‌توانند اندازه خود را تغییر دهند یا در آن سرویس‌ها خاموش کنند. برخی از بازی‌ها مانند QuiVR که اولین نمونه‌های گزارش‌شده از آزار جنسی واقعیت مجازی بوده، ژست‌های حرکتی سفارشی را اجرا کرده‌اند که به شما امکان می‌دهد یک آواتار را از خود دور کنید.

 

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو