ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت معتقد است که تخصص این شرکت در زمینه بازی، کلیدی برای ساختن متاورس خواهد بود.
ساتیا نادل، مدیرعامل مایکروسافت اخیراً با فایننشال تامیز در مورد خرید اخیر اکتیویژن بلیزارد توسط این شرکت صحبت کرده است. وی رشد مایکروسافت در صنعت بازی را به متاورس مرتبط دانستن و ادعا کرد که این حوزه برای اینترنت نسل بعدی، ضروری است. مصاحبه ریچارد واترز از فایننشال تایمز و نادلا با خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار آغاز شد که در آن نادلا توضیح داد که چگونه بازی، چیزی بیش از یک بخش جانبی برای مایکروسافت است. جلسه بعداً به بحث در مورد متاورس تبدیل شد.
نادلا تشابهاتی را بین ساخت متاورس و ایجاد بازیهای ویدیویی ترسیم کرد و توضیح داد که ساخت بازیها به معنای ایجاد دنیایی است که مردم میتوانند با آن تعامل داشته باشند. او خاطرنشان کرد که مایکروسافت در حال حاضر متخصصانی دارد که میدانند چگونه فضاهای مجای تعاملی ایجاد کنند که به افراد اجازه میدهد وظایف خود را انجام دهند و با دیگران در دنیای مجازی ارتباط برقرار کنند. شایان ذکر است که برخی از این کارشناسان درحال کار روی پروژههای مختلف هستند.
متاورس چیست؟ متاورس اساساً در مورد ایجاد بازی است. توانایی قرار دادن افراد، مکانها، چیزها در یک موتور فیزیکی و سپس داشتن همه افراد، مکانها و چیزها در آن.
این مدیرعامل موضوع را فراتر برد و گفت که افراد در حال حاضر در بازیها به روشی مشابه آنچه در آینده در متاورس خواهیم دید، تعامل دارند. وی توضیح داد:
من و شما بهزودی با آواتارها یا هولوگرامهای خود یا حتی سطوح دوبعدی با صداهای فراگیر روی میز اتاق کنفرانس خواهیم نشست.
از نظر نادلا، تجربه مایکروسافت در بازی باعث میشود وقتی بتواند به خوبی در سمت متاورس حرکت کند.
از نظر من، فقط عالی بودن در ساخت بازی به ما اجازه میدهد پلتفرم بعدی را بسازیم که اساساً اینترنت بعدی است: حضور تجسمیافته. امروز، یک بازی انجام میدهد اما در آن بازی نیستم. اکنون، میتوانید از طریق این متاواژهها رویاپردازی کنید: من به معنای واقعی کلمه میتوانم در بازی باشم، درست مثل اینکه میتوانم در یک اتاق کنفرانس با شما در یک جلسه باشم. این استعاره و فناوری… در زمینههای مختلف خود را نشان میدهد.
درحالی که متاورس این روزها یک موضوع داغ است، رویکرد مایکروسافت به آن همه، از جمله افرادی که در شکرت مسئول هولولنز هستند، راضی نکرده است. برخی معتقدند که فناوری بزرگ بهطور کلی چشمانداز روشنی برای چیستی متاورس ندارد. نادلا همچنین در اواخر سال ۲۰۲۱ افکار خود را در مورد متاورس به اشتراک گذاشت، اگرچه این نظرات در درجه اول به جای بازی کردن، بر کار روی متاورس متمرکز است.