طبق اخبار منتشر شده، مایکروسافت درحال کار روی شکلکهای سهبعدی ویندوز ۱۱ است و بهنظر میرسد که ایموجیهای دو بعدی قرار است موقتی باشند.
مایکروسافت سال گذشته آزمایشات زیادی انجام داد و در نهایت هم نسخههای دو بعدی از ایموجیها را به ویندوز ۱۱ اضافه کرد اما بهنظر میرسد که این شرکت همچنان روی ایموجیهای سهبعدی واقعی برای ویندوز کار میکند. ناندو کوستا، طراح برجسته مایکروسافت، اخیراً فاش کرده که این شرکت همچنان درحال کار روی ساخت ایموجیهای ویندوز ۱۱ است.
روز جمعه، کاست یک بلاگپستی در مورد مسیر جدید مایکروسافت برای سیستم ایموجی خود نوشت که در آن، تلاش این شرکت به سمت سهبعدی پس از هکاتون ۲۰۲۰ توضیح داده شد. کاستا در پاسخ به توییت شخصی که میخواهد شکلکهای سهبعدی در ویندوز ۱۱ داشته باشد، با چهرهای خندان با ایموجی عرقریز، میگوید:
درحال کار روی آن هستیم.
ما هنوز نمیدانیم که ایموجیهای سهبعدی چه زمانی در ویندوز ۱۱ ظاهر میشوند، اما حداقل مایکروسافت در تلاش است تا دیدگاه اصلی نسبت به ایموجیها را برای ویندوز ۱۱ زنده نگه دارد. درحالی که مایکروسافت از ایموجیهای سهبعدی چشمگیر خود رونمایی کرده و قول داده که این ایموجیها بخشی از ویندوز ۱۱ باشند،این شرکت بهطور شگفتانگیزی بدون توضیح به طراحی مسطح دو بعدی بازگشت. احتمالاً این اتفاق به این دلیل است که طراحی دو بعدی مسطحتر، در برنامههای مختلف عملکرد بهتری دارند. همچنین ممکن است برخی از محدودیتهای فنی در ویندوز وجود داشته باشد که مایکروسافت باید قبل از اینکه ایموجیهای سهبعدی به واقعیت تبدیل شوند، از آن استفاده کند.
بلاگ کاستا به جزئیات انتخاب مایکروسافت برای منعکس کردن ویژگیهای انسانی مانند چینوچروک و مدل مو در ایموجیهای خود، چگونگی ایجاد این ایموجیها در برنامههایی مانند تیمهای مایکروسافت و اینکه چگونه برخی از طراحیهای سفارشی آن از واقعیت جدید ترکیبی الهام گرفته شده است، توضیح میدهد.
در محل کار، تیم مایکروسافت از ابزارهایی مانند Maon’s Cinema 4D، ادوبی ایلوستریتور، فیلگام و Font Lab برای ایجاد ایموجیهای سهبعدی استفاده میکند.