دانلود اپلیکیشن اندروید

پیش‌نگاه: قسمت بعدی Trine دنباله‌ای بر قسمت چهارم خواهد بود

پیش‌نگاه: قسمت بعدی Trine دنباله‌ای بر قسمت چهارم خواهد بود

اگر تا به حال قسمتی از Trine را تجربه نکرده‌اید، قطعا یکی از بهترین فرنچایزهای دو و نیم بعدی تاریخ را از دست داده‌اید.

سازندگان این فرنچایز با قرار دادن حداقل‌های کیفی سبک‌های مختلف مثل نقش‌آفرینی، ماجراجویی، پلتفرمر، سایداسکرولینگ، نوبتی و اکشن به خوبی می‌دانند که چه محصولی را به مخاطب ارائه دهند تا پلیر ساعت‌ها با بازی تعامل ایجاد کند و از تجربه آن نهایت لذت را ببرد. قسمت چهارم این سری مدت زمان زیادی نیست که بی‌سر و صدا رونمایی شده است و نمایش‌های اولیه این بازی نوید یک بازگشت با رنگ و بوی حفظ المان‌های محبوب قسمت‌های گذشته و تغییرات بهبودبخش را می‌دهد.

به دنبال «سلیوس»

تریلر معرفی بازی به شدت گیرا و جذاب بود. از همان ابتدا مشخص شد که داستان بازی از چه قرار است و قهرمانان این قصه قرار است در چه ستینگ کلی قرار بگیرند. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که پرنس «سلسیوس» از آکادمی گم شده و یا فرار کرده است و حال سه قهرمان قصه باید به دنبال او وارد سرزمین جادویی شوند و از پس چالش‌ها و خطرات عبور کنند تا پرنس را به سلامت به آکادمی بازگردانند.

همه تقریبا می‌دانند که «فروزن‌بایت» در نوشتن داستان کلی چندان پیچیدگی خاصی قائل نمی‌شود اما در روایت و روند بازی همیشه سورپرایزهای جذابی را به ارمغان می‌آورد که انتظار می‌رود قسمت چهارم نیز به همین شکل باشد. دیالوگ‌های دوست داشتنی به سبک قسمت‌های قبلی نیز به قسمت چهارم بازگشته‌اند و انتظار دیالوگ‌های ویکتوریایی جذاب به همراه طنز و کمدی بین سه شخصیت اصلی را باید داشته باشیم.

در بین روند بازی احتمالا با داستان‌های میان‌بر و فرعی رو به رو خواهیم شد که با انجام دادن این مراحل، می‌توانیم درک بیشتری از داستان کلی بازی داشته باشیم و یا از طریق روایت، تعامل بیشتری با گیم‌پلی بازی داشته باشیم. در گیم‌پلی 11 دقیقه‌ای که از بازی منتشر شده بود، دیدیم که شخصیت‌های بازی با کارکترهای فرعی در راه بازی ارتباط برقرار می‌کنند و به نظر می‌رسد که این شخصیت‌ها نیز باید داستان‌ها و ماموریت‌های جذابی را در چنته خود برای پلیر داشته باشند.

اما شاید مهم‌ترین المان این سری، گیم‌پلی متفاوت و سرگرم‌کننده آن باشد که در این قسمت، سازندگان بهترین ویژگی‌ها از قسمت‌های قبلی را بازگردانده‌اند و در کنار آن، المان‌های جدیدی را در لیست تغییرات ردیف کرده‌اند. شاید مهم‌ترین تغییری که نسبت قسمت سوم ایجاد شده است، بازگشت بازی به حالت دو و نیم بعدی است که در سطح اول، فرنچایز «تراین» محبوبیتش را به همین حالت دوست داشتنی‌اش است. در قسمت سوم و در محتویات اضافه، سازندگان بازی را با حالت سه بعدی در دسترس قرار داده بودند که آن‌چنان که باید جذابیتی نداشت و به خاطر این تغییر و تصمیم اشتباه، طراحی دنیای بازی جذابیت خود را از دست داده بود. هر چند قسمت سوم این بازی نیز بسیار سرگرم‌کننده بود، اما انتظارات هواداران از «فروزن‌بایت» بسیار بیشتر بود.

المان‌های پلتفرمر در بازی به مراتب نقش بیشتری نسبت به قسمت‌های قبلی دارند. در راه موانع زیادی وجود دارند که سازندگان با قرار دادن المان‌های جدید و متفاوت پلتفرمر سعی خود را کرده‌اند تا روند بسیار جذاب‌تری برای پلیرها ایجاد کنند. به عنوان مثال دویدن بر روی کدوتنبل‌های غول پیکر و استفاده از پالت‌های فنری برای پریدن و گذر از صخره‌های بلند، با یک ریتم سریع و خاصی صورت می‌گیرد که در اوایل بازی بدون شک برای پلیرها چالش‌برانگیز است.

مبارزات بازی رنگ و بوی منطق به خود گرفته‌اند اما فکر نکنید که استایل فانتزی این مبارزات از یاد سازندگان رفته است. به لطف کاهش اسلحه جادویی و افزایش سلاح‌های واقعی مانند شمشیر، نیزه و تیروکمان مبارزات بازی بسیار واقعی‌تر شده‌اند و المان‌های اکشن بازی دست‌خوش تغییرات تاثیرگذاری شده‌اند. در گیم‌پلی بازی موضوعی که بیشتر از هر چیزی نظرم را به خود جلب کرد، افزایش سرعت تعامل با المان‌های اکشن و به طور کلی مبارزات بازی است. به نظر می‌رسد که سازندگان با قراردادن چندضرب‌های زنجیره‌ای و متفاوت از قسمت‌های قبلی، سعی بر ایجاد تنوع در مبارزات بازی کرده‌اند.

اما فقط مبارزات متکی بر اسلحه نیست که جذابیت به اکشن آورده است. استفاده از تله‌های محیطی و آیتم‌های مختلف نیز مانند قسمت‌های گذشته از مهم‌ترین نکاتی است که همواره امضا فرنچایز «تراین» است. به عنوان مثال در مبارزه‌ای با شوالیه خون‌آشام، می‌توانید با بازتاب کردن نور از طریق یک شی براق مانند سپر نقره‌ای بر روی این شوالیه، می‌توانید برای چند ثانیه او را کور کنید و در این مدت صدمه‌های جدی به او وارد کنید. یا استفاده از آیتم‌های جادویی و غیرجادویی مختلف یا حتی گوجه‌فرنگی، حواس‌پرتی چند ثانیه‌ای برای زدن بهترین ضربه به دشمنتان ایجاد کنید.

المان‌های نقش‌آفرینی هم‌چنان مانند شریان‌های ریز در بدنه بازی در جریان هستند. این المان‌ها همانند انتخاب ماموریت‌ها، دیالوگ‌ها و یا ارتقا شخصیت و اسلحه در بازی حضور دارند که مانند گذشته ارزش تکرار و تجربه بازی را بسیار بیشتر کنند. نکته جالبی که در این قسمت رعایت شده است، افزایش سطح چالش در بازی بر مبنا افزایش سطح قدرت کارکتر است که هر چقدر شما قوی‌تر شوید، شکست دادن دشمنانتان نیز در بازی سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر است. نکته‌ای که شاید به خوبی در قسمت‌های قبلی رعایت نشده بود.

در کنار همه این‌ها، حل کردن پازل نیز از مهم‌ترین ارکان سری «تراین» است. پازل‌های چندنفره، به لطف اضافه شدن بخش کوآپ در بازی می‌تواند بسیار شیرین، جذاب و چالش‌برانگیز باشد و تجربه چندنفره با دوستان می‌تواند جذابیت این بازی را دوچندان کند.

بازگشت به آکادمی جادوگران

جلوه‌های بصری سری «تراین» همیشه در دسته جذاب‌ترین، رنگی‌ترین و متفاوت‌ترین قرار می‌گیرد و بدون شک اگر قسمت‌های قبلی را تجربه کرده باشید، به این نتیجه رسیده‌اید. در این قسمت نیز طراحان بیشتر تمرکز خود را بر روی طراحی هنری بازی کرده‌اند که در نمایش‌های بازی ثابت کرده‌اند که به اندازه کافی و به خوبی با سبک و سلیقه پلیرها آشنایی دارند و می‌دانند که برای طراحی یک دنیای جادویی و رنگارنگ، باید چکار کنند.

طراحی محیط شاید مهم‌ترین دلیلی باشد که بتوانم جلوه‌های بصری را خوش‌رنگ و چشم‌نواز خطاب کنم. سازندگان به خوبی می‌دانند که چگونه یک دنیای زیبا با پالت‌های رنگ متفاوت طراحی کنند و با تغییر فاز داستان روشن و تاریک، محیط‌های داخل بازی نیز تغییر پیدا می‌کند که به درک و تعامل خوب تیم‌های طراحی و روایت برمی‌گردد.  گرافیک فنی بازی نیز از آن دسته نکاتی‌ است که معمولا نگرانی برای طرفداران نبوده و «فروزن‌بایت» همیشه نشان داده است که نتیجه و خروجی نهایی‌شان یک بازی بهینه است.

طبق گفته سازندگان، «رویا و کابوس» قلب قسمت چهارم است و آن‌ها اعلام کرده‌اند طراحی هنری دنیای رویا و کابوس شبیه هیچ‌چیزی که تا به امروز تجربه کرده‌ایم نیست و این موضوع می‌تواند بیان‌گر ریسک بالای سازندگان در طراحی باشد؛ هرچند با سابقه چند ساله آن‌ها در طراحی هنری چشم‌نواز، می‌توان مطمئن بود که حرف آن‌ها درست است.

موسیقی بازی نیز استایل رنگی و شاد خود را حفظ کرده است که داخل تریلرهای پخش شده تا به امروز این مورد به وضوح قابل شنیدن است. وظیفه ساخت موسیقی این قسمت برعهد Ari Pulkkinen است که قسمت دوم سری «تراین» را نیز او آهنگ‌سازی کرده است.

یکی دیگر از بهترین اتفاقاتی که همراه با انتشار قسمت چهارم سری Trine می‌افتد، انتشار Trine: Ultimate Edition است که شامل سه نسخه قبلی این سری است و برای سه پلتفرم اصلی منتشر می‌شود. هنوز خبری از انتشار این کالکشن برای کنسول سوییچ نیست، اما سوییچ‌بازان درخواست‌های زیادی به «فروزن‌بایت» مبنی بر انتشار این کالکشن بر روی سوییچ ارسال کرده‌اند.

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو