ریچارد ایروینگ مدیر سابق ایکسباکس در مورد اینکه چگونه تیم کاری فیل اسپنسر در مورد مسائل داخلی و بیعلاقگی ناشران که به ایجاد سرویس گیمپس فشار آوردند، صحبت کرد.
در مصاحبه اخیر با وال استریت ژورنال، ریچارد ایروینگ مدیر سابق ایکس باکس در مورد اینکه چگونه فیل اسپنسر، رئیس ایکسباکس در هنگام ایجاد گیمپس، به شدت علیه تردیدهای داخلی مایکروسافت تلاش کرد، صحبت کرد.به گفته ایروینگ، تیم اسپنسر با وجود اینکه ناشران زیادی در مراحل اولیه حضور نداشتند، پاسخ منفی را قبول نمیکنند و به استقامت خود ادامه میدهند. ایروینگ در مورد این صحبت کرد که چگونه این پروژه پایدار به نظر نمی رسد و ارزش کسب سود را ندارد، اما تیم اسپنسر با وجود این مشکلات همچنان تلاش می کند.
ایروینگ گفت: «در جلسات، کارکنان آقای اسپنسر استدلالهایی را ارائه میکردند که چرا گیمپس کار نمیکند، ناشران در ارائه محصولات همکاری نمیکردند، یا فقط به دنبال سود هستند.» او ادامه داد: فیل اسپنسر جواب نه را قبول نمیکند. او همیشه در تلاش بود تا راهی برای عملی کردن سرویس گیمپس پیدا کند.»
کافی است بگوییم، گیمپس تنها چیزی بود که مایکروسافت برای زندهماندن در بازار کنسولها به آن نیاز داشت، به ویژه در مورد Xbox One که در نسخههای اول شخص به طور ناامیدکنندهای سونی از آنها پیشی گرفت. گیمپس با بیش از 25 میلیون مشترک در زمان نگارش این مقاله، بزرگترین امتیاز برای اکوسیستم کنسول مایکروسافت است. به همین منظور، شایعه شده است که سونی قصد دارد تا سرویس مشابه خود به نام پروژه رمزی اسپارتاکوس را متوقف کند.