دانلود اپلیکیشن اندروید

Portal 2: Desolation تغییرات اساسی را در گرافیک داشته است

Portal 2: Desolation تغییرات اساسی را در گرافیک داشته است

Portal 2: Desolation یک پروژه بسیار محبوب است که در حال حاضر در حال توسعه است. این بازی یک کمپین تک‌نفره کاملاً جدید در حال‌و‌هوای سری محبوب پورتال است.

به‌نظر من این بازی اساساً نسخه سوم پورتال یا حداقل پورتال 2.5  است که به قول Emberspark Games در ادای احترام به سری نمادین Valve ساخته شده است. توسعه‌دهندگان سال گذشته را این صرف کرده‌اند تا گرافیک Desolation را به بهترین شکل خود نشان دهند، که به‌معنای جایگزینی کامل رندر و نورپردازی موتور بازی‌سازی یا همان انجین است.

در حالی که نسخه قبلی، یعنی پورتال 2 از نظر گرافیکی در زمان عرضه خود واقعا یک شاهکار به‌تمام معنا بود، نورپردازی آن از طریق یک ویرایش‌گر جداگانه پس از تنظیم سطوح آماده می‌شد و نتایج تنها پس از جمع‌آوری نقشه‌ها قابل مشاهده بود. هر گونه تغییر در منابع نور به معنای کامپایل مجدد است که فرآیندی بسیار زمان‌بر است؛ به‌خصوص با بزرگ‌تر شدن نقشه‌ها و افزایش زمان کامپایل.

تیم Desolation یک سیستم روشنایی بدون کامپیال و فوری را اضافه کرده‌اند تا بتوان نور را در حین اجرای بازی ویرایش و دستکاری کرد. این کار، گرافیک بازی را نیز دل‌نشین‌تر از قبل می‌کند. من فکر می‌کنم چشم‌گیرترین بخش کل تریلر که می‌توانید از این لینک تماشا کنید، زمانی است که چراغ‌های قرمز برجک‌ها، لوله‌ها و سطوح دیگر را در حال سوسو زدن، روشن می‌شوند.

تیم Desolation هم‌چنین کارهای زیادی را برای بهبود رندر سطح، بازتاب‌ها و موارد دیگر انجام داده است. آن‌ها برای خود این سوال را مطرح کرده‌اند که: اگر Aperture Science همان رفتاری را که City 17 برای نمایش ارتقا یافته خود در Half-Life: Alyx انجام داد، داشته باشد، چگونه به‌نظر می‌رسد؟ شخصا اگر حتی این تغییرات نیز انجام نشود و گرافیک فنی و هنری بازی نیز پیشرفت نکند،‌ باز هم از پورتال لذت خواهم برد، اما با این کار توسعه‌دهنگان، بازی هنوز هم بسیار چشم‌گیر است و مطمئناً آن‌ها به سوالی که برای خود مطرح کرده بودند، جوابی منطقی می‌دهند.

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو