آقای هیداکی نیشینو (Hideaki Nishino) از کمپانی سونی (Sony) در این خصوص میگوید: « زمانی که تیم ما طراحی ظاهری کنسول پلیاستیشن ۵ را ایجاد کرد، نسل بعدی هدست واقعیت مجازی [سونی] را نیز در نظر داشت. بنابراین شما متوجه شباهتهای ظاهری در نگاه اول خواهید شد». برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.
کمپانی سونی (Sony) سال ۲۰۲۲ میلادی را با معرفی رسمی هدست PSVR2 آغاز کرد. در آن زمان، آنها از کنترلرهایی برای این هدست واقعیت مجازی رونمایی کردهاند که همانند خود کنترلر پلیاستیشن ۵ از قابلیت بازخوردهای لمسی و محرکهای تطبقی بهرهمند بود. درست درحالیکه جزئیات صفحهنمایشگر، میزان زاویه دید و سایر موارد برای این دستگاه سرگرمی از ماه گذشته مشخص شده است، اما تا امروز هیچ طرح رسمیای را از خود عینک واقعیت مجازی نسل بعدی پلیاستیشن مشاهده نکرده بودیم.
آقای هیداکی نیشینو (Hideaki Nishino)، معاون ارشد تجربه پلتفرمهای سونی، در پستی از بلاگ پلیاستیشن توضیح میدهد که با هدست واقعیت مجازی جدید، هدف اصلی سونی تطبیق ظاهر و طراحی خود کنسول پلیاستیشن ۵ با این محصول بود و در عین حال هم برخی از تنظیمات را برای راحتی کاربران روی سری جدید عینکهای واقعیت مجازیاش اعمال کرد.
آقای نیشینو در بلاگ یاد شده مینویسد:
زمانی که تیم ما طراحی ظاهری کنسول پلیاستیشن ۵ را ایجاد کرد، نسل بعدی هدست واقعیت مجازی را نیز در نظر داشت، بنابراین شما متوجه شباهتهای ظاهری در نگاه اول خواهید شد. خود کنسول پلیاستیشن ۵ دارای لبههای مسطح است؛ چراکه این بدنه روی یک سطح صاف قرار میگیرد. بااینحال تأکید بیشتری روی گرد بودن طراحی هدست PS VR2 شده، چراکه [این محصول] قرار است تماس دائمی با انسان داشته باشد. گرد بودن آن چیزی شبیه به لبههای گرد کنترلر Dualsence و هدست Pulse 3D خواهد بود.
در مجموع، ظاهر این هدست واقعیت مجازی جدید شبیه به نسخه اول عینک PSVR است و فقط عناصر کمی از جمله هدبند قابل تنظیم، طراحی گوی مانند بدنه، جک هدفون و تنظیم محدوده قابل دید از موارد ارتقاء یافته این سیستم محسوب میشود. برای اشاره به عناصر جدید نیز میتوانیم به اضافه شدن یک دریچه کوچک در جلوی هدست، صفحه جدید برای تنظیم فاصله بین لنزها و طراحی باریکتر و البته سبکتر بدنه را در نظر بگیریم.
در عین حال، مانند کنسول پلیاستیشن ۵ و کنترلر دوالسنس، بندهای جلو و عقب هدست نیز دارای نمادهای ریز پلیاستیشن روی بدنه خواهند بود. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه عینک واقعیت مجازی PSVR2 منتشر نشده، اما گزارشها حاکی از آن است که این محصول بهزودی وارد چرخه تولید خواهد شد و در نهایت در تعطیلات میلادی سال ۲۰۲۲ روانه بازار میشود.
ماه گذشته، کمپانی سونی از بازی Horizon Call of the Mountain برای هدست واقعیت مجازی پلیاستیشن وی آر ۲ رونمایی کرد. طبق اطلاعات رسمی به دست آمده، بازی یاد شده توسط استودیوی گوریلا گیمز (Guerilla Games) و فایر اسپرایت (Firesprite) به صورت مشترک تولید و انحصاراً برای هدست واقعیت مجازی PSVR 2 منتشر خواهند شد.
شایعات دیگر هم حاکی از آن است که نسخه مخصوص به این دستگاه از بازی موفق Half-Life: Alyx برای کنسول پلیاستیشن در تاریخی نامعلوم عرضه میشود. با این حال باید دید که آیا عینک نسل دومی شرکت سونی، مثل کنسول خانگیاش، از بازیهای نسل قبل پشتیبانی خواهد کرد یا خیر؟
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا قبلاً سری اول عینکهای واقعیت مجازی PSVR را تهیه کرده بودهاید؟ به نظر شما با توجه به میزان حساسیت سنگین در این بخش و وجود رقیبهای بزرگ در بازارهای جهانی، چه فاکتورهایی باید برای هدست واقعیت مجازی PSVR2 در نظر گرفته شود تا بتوانیم آن را به یکی از موفقترین سیستمهای سرگرمی معرفی کنیم؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.