استودیوی Housmarqueآقای هری کروگر (Harry Kureger)، کارگردان بازی Returnal میگوید:« ما به آنچه که با [بازی] Returnal انجام دادهایم، کاملاً افتخار میکنیم و بسیار هیجانزده هستیم که همان مسیر را به عنوان یک شرکت [بازیسازی] دنبال کنیم». برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.
نزدیک به یک سال پس از عرضه بازی شوتر Returnal به سبک عناوین علمی تخیلی توسط استودیوی هاوسمارک (Housemarque) میگذرد و با نگاهی به گذشته، زمان کاملاً برای ما آشکار رد که این بازی انحصاری کنسول پلیاستیشن ۵ توسط چه افراد با پتانسیلی در آن استودیو ساخته شده که بازتابهای جهانی و عملکردهای خوب تجاریی به ارمغان آورده است. با توجه به این موضوع که استودیو هاوسمارک یک شرکت دست اول زیر پرچم PlayStation Studios شناخته میشود، اما به نظر میرسد که آنها برای خلق یک بازی جدید اصلاً با محدودیتی روبهرو نیستند.
همانطور که اخیراً مشخص شد، پروژه بعدی این مجموعهیک IP کاملاً جدید خواهد بود. در مصاحبهای با وب سایت VentureBeat، در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به تمرکز مجدد سونی روی بازیهای سرویس زنده، استودیوی هاوسمارک هم میخواهد از قدرت خود برای خلق چنین آقای استفاده کند یا خیر، مدیر عامل استودیو یعنی آقای ایلاری کویتینن (Ilari Kuittnen) عنوان کرد که استودیوی آنها شاید بازیهای آرکید قدیمی را توسعه دهند و احتمالاً تمام تمرکز تیم توسعهدهنده کنونی روی چنین محتوایی است.
آقای کویتینن در این خصوص گفت:
ما یکی از آخرین دایناسورهایی هستیم که بازیهای آرکید میسازیم. بازی Nex Machina چند سال پیش یک بازی [در ژانر] Shoot-‘em-up در سبک Coin-Ops دهه ۸۰ بود. این یک سرنخ است، اما جالب است که ما به این موضوع فکر کردهایم.
آقای کویتینن سپس بهطور خلاصه در مورد اینکه چگونه تلاشهاوسمارک برای ساخت یک محصول تیراندازی چندنفره با نام Stormdivers لغو شده و موفقیت آمیز نبود، در این خصوص عنوان جدید استودیوی یادشده صحبت کرد:
ما مدت زمانی را روی بازیهای چندنفره کار میکردیم، زیرا چند سال پیش به نظر میرسد که شما باید به نوعی [یک محصول] چندنفره داشته باشید. ما آن را امتحان کردیم و واقعاً [به نوعی] آن را انجام ندادیم. اما این روزهای اولیه است که ما یک بازی جدید یا یک IP جدید را شروع کردهایم و آن را درک میکنیم. خواهیم دید که با آن چه [کارهایی انجام] میشود.
آقای هری کروگر (Harry Krueger)، کارگردان بازی Returnal نیز به این موضوع اشاره کرد و در مقطعی گفت که انواع مختلفی از تجربههای بازی، از جمله عناوین سرویس زنده، میتوانند در کنار هم وجود داشته باشند؛ اما مسیر استودیوی هاوسمارک در همان راهی خواهد بود که به واسطه بازی Returnal بناینگذاری شده است. آقای کروگر گفت:
ما واقعاً در تلاش هستیم تا این هویت را حفظ کنیم. در حال حاضر فوقالعاده است که بازی [ها] آنقدر رشد و تکامل یافته است که تنوع زیادی در تجربیات بازیها وجود دارد. همه آنها میتوانند بهطور مسالمتآمیز [در کنار هم] همزیسیتی کنند. بازیهای سرویس محور، بازیهای چندنفره، بازیهایی با حساسیتهای مختلف و غیره وجود دارد. Returnal فقط یک صدای دیگر است. در این مرحله، ما به آنچه که با Returnal به دست آوردهایم، بسیار مفتخریم و [البته] بسیار هیجان زده هستیم که همان مسیر را به عنوان یک شرکت دنبال میکنیم.
درحالیکه احتمالاً مدت زمان طولانیای را برای شنیدن اخبار بیشتر در خصوص بازی بعدی استودیوی هاوسمارک باید منتظر بمانیم، اما هم اکنون سرنخهایی از پروژه بعدی استودیو به دست آمده است. البته اگر خاطرتان باشد، مدتی بعد از عرضه بازی Returnal، مدیر تیم بازاریابی آن استودیوی یعنی آقای میکائیل هاوری (Mikael Haveri) گفت که میخواهد بازی بعد شرکتهاوسمارک بزرگتر از آن بازی (همان Returnal) باشد (که این صحبت حالا به واسطه کوتینن به نوعی تأیید شد).
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا به تجربه بازی Returnal پرداختهاید؟ با نظرات پیرامون استودیوی هاوسمارک موافق هستید؟ آیا همچنان به حمایت از این استودیوی بازیسازی میپردازید؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.