استودیوی بازیسازی کپکام (Capcom) که سازنده سری بازیهای Street Fighter شناخته میشود و در کنار توسعه سایر بازیها، روی توسعه نسخه ششم این مجموعه هم کار میکند، امروز اطلاعات زیادی با بازیکنان به اشتراک گذاشت. این استودیو تأکید میکند که حالت تک نفره و نیمه جهان باز (سندباکس) World Tour یک تجربه عظیم خواهد بود که موارد بیشتری برای جنگیدن در درون آن دارد. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.
بازی Street Fighter 6 به نظر گام بزرگ و رو به جلویی برای این فرانچایز محسوب می شود و قرار است همان مواردی را ارائه دهد که طرفداران مدتها منتظر چنین قابلیتهایی بودهاند. یکی از چندین حالتهای قابل بازی در نسخه ششم، تور جهانی یا World Tour نام دازد که یک حالت تک نفره داستانی محور بود و البته تمرکز آن به ارائه مبارزه و مسابقات نیست؛ بلکه بازیکنان در این بخش باید محیطهای نیمه جهان باز (سندباکس گونه) طراحی شده را کشف کرده و موارد زیادی را پیدا کنند. اخیراً کارگردان بازی Street Fighter 6، یعنی آقای تاکایوکی ناکایاما (Takayuki Nakayama)، و تهیه کننده مجموعه آقای شوهی ماتسوموتو (Shuhei Matsumoto) جزئیات بیشتری از این بخش و مکانیزمهای گیمپلی با بازیکنان به اشتراک گذاشتهاند.
شاید جالبترین جزئیات جدیدی که از مصاحبه این اشخاص به دست میآید، این موضوع باشد که حالت قابل بازی «تور جهانی» فقط در مترو سیتی (Metro City) برگزار و روایت نمیشود. درحالیکه در تریلر معرفی این بخش، ما فقط شهر مترو سیتی را دیده بودهایم، اما سازندگان تأیید کردهاند که مطابق با نامش، حالت تور جهانی بازیکنان را به مکانهای مختلفی میبرد که همه آنها را میتوانید به صورت آزادانه کاوش کنید. نکته دیگری که تور جهانی روی آن تمرکز دارد، فرهنگ خیابانی آن لوکیشنها است که به صورت خاص طراحی و تولید شدهاند.
با در نظر گرفتن همه اینها، جای تعجب نیست که تیم توسعه دهنده نیز از اندازه و دامنه حالت بازی خود پردهبرداری کنند. آنها به جای اینکه وقت خود را برای خلق حالتهای اضافه دیگری بکنند، در عوض بخش تور جهانی را یک حالت قابل بازی کامل میدانند که به خودی خود داستان، شخصیتپردازی و موارد عمیقتری برای ارائه در Street Fighter دارد که بخشی از آن هم مربوط به مبارزات میشود. در این خصوص آقای ماتسوموتو میگوید:
مبارزان هاردکور و مبارزان معمولی زیادی [در این بازی] وجود دارند، اما افرادی نیز هستند که جهان و شخصیتهای Street Fighter را دوست دارند. [برای ما] خوب خواهد بود اگر بتوانید رویکردی را تصور کنید که بتواند به آنها [جهان و شخصیتها] برسد.
ایشان در ادامه میگوید:
ما فقط یک بازی مبارزهای نمیسازیم، بلکه خود Street Fighter را میسازیم.
جالب اینجا است که تیم توسعهدهنده به شبهات بخش تور جهانی با Shnmue اشاره کردهاند و گفتهاند که ساخت این بخش از آن حالت الهام گرفته شده است و اگرچه نباید انتظار وجود هیچ دستگاه گاچایی (Gacha Machines) در اینجا، برخلاف مجموعه Shenmue، داشته باشید. بازی Street Fighter 6 در سال ۲۰۲۳ میلادی برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، پلیاسیتشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامههای بعدی استودیوی کپکام، وب سایت کاروتک را حتماً دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا پیشتر موفق به تجربه یکی از نسخههای فرانچایز Street Fighter شده بودهاید؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، خرید و تجربه کدام یک از نسخهها را به سایر دوستان خود و مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک که پیشتر موفق به تجربه این بازی نشده بودهاند، پیشنهاد میکنید؟ آیا شما هم بابت معرفی بازی Street Fighter 6 هیجان زده شده بودهاید و برای تجربه آن لحظه شماری میکنید؟ به عنوان یک مخاطب که قرار است به تجربه این بازی بپردازد، به ما بگویید که چه انتظاراتی از تجربه این بازی دارید که تیم توسعه دهنده مستقر در استودیوی کپکام (Capcom) باید به نکات مد نظر شما توجه کرده تا انتظاراتتان از این بازی برآورده شود؟ در نهایت به ما بگویید که آیا خرید و تجربه نسخه ششم مجموعه را به تمام بازیکنانی که با آنها در ارتباط هستید، پیشنهاد میکنید یا خیر؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.