دانلود اپلیکیشن اندروید

رئیس کمپانی Take-Two: عناوین تک نفره نقش مهمی در آینده کمپانی ما دارند

رئیس کمپانی Take-Two: عناوین تک نفره نقش مهمی در آینده کمپانی ما دارند

در تماسی که با مدیرعامل کمپانی تیک – تو اینتراکتیو (Take – Two Interactive) شد، ایشان درباره آینده بازی‌های تک نفره و محوریت کلیدی آن‌ها برای کمپانی مذکور صحبت کردند. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.

چند سال پیش در اواسط راه کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان، بسیاری از کمپانی‌ها و استودیوهای بازی‌سازی ادعا کرده‌اند که بازی‌های تک نفره و داستانی محور دیگر جایی در صنعت بازی‌های ویدیویی ندارند و اصطلاحاً از بین رفته‌اند. این صحبت‌های زیاد فقط به نفع تولید بازی‌های سرویس محوری شد که در مدت زمان خیلی کمی توجه قشر عظیمی از بازیکنان را به خود جلب کرد.

در این بین کمپانی‌هایی نظیر الکترونیک آرتز (Electronic Arts) که سابقاً کارنامه بازی‌های سرویس محور پررنگی نسبت به تولید بازی‌های داستانی دارد، به این موضوع (مرگ بازی‌های تک نفره) دامن زده و اذعان می‌کردند که بازی‌های داستانی معتلق به گذشته هستند و بازارهای آینده برای عناوین سرویس محور و چندنفره مناسب است. خوشبختانه این صحبت‌ها در خصوص بعضی از استودیوها و کمپانی‌های بازی‌سازی صدق نمی‌کند و آن‌ها همچنان معتقدند که این عناوین محوریت اصلی و کلیدی را در آینده هم برای شرکت خودشان و هم برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایفا می‌کنند.

به عنوان مثال، آقای استراوس زلنیک (Stauss Zelnick)، مدیرعامل کمپانی تیک تو اینتراکتیو (Take – Two Interactive)، همچنان عقیده دارد که بازی‌های تک نفره ماندگاری دارند. در طول تماسی که با ایشان به مناسبت گزارش درآمد سه‌ماهه کمپانی مذکور از طریق MP1st برقرار شد، آقای زلنیک گفت او با با این موضوع که بازی‌های تک نفره مرده‌اند اصلاً موافق نیست و این عناوین برای آینده شرکت آن‌ها نقش اساسی و کلیدی دارد. در همین او جهت برای تکمیل صحبت‌های خود، به استودیوی راکستار گیمز (Rockstar Games) و سری بازی Grand Theft Auto اشاره کرد.

ایشان در ادامه می‌گوید:

زمانی بود که چند نفر از رقبای ما در حال گرفتن موقعیتی بودند که (انگار) بازی‌های تک نفره مرده است. ما هرگز آن موضع را نگرفتیم. ما می‌دانیم که نقشی برای یک بازیکن وجود دارد و به همین خاطر معتقدم نقشی (برای آن‌ها) در آینده وجود خواهد داشت. فقط بازی‌های خاصی وجود دارند که قرار است تجربه‌های چند نفره ارائه دهند.
راکستار به خاطر داستان‌ سرایی شناخته شده، و بله، خود راکستار یز به خاطر این تجربه‌های فوق‌العاده (در زمینه ساخت بازی‌های تک نفره) نزد مردم محبوب است. آن‌ها به وضوح هر دو مورد را بسیار خوب انجام می‌دهند و این موضوع را قرارداد به ما نشان می‌دهد. همان‌طور که گفته شد، مصرف‌کنندگان واقعاً در مورد توانایی داستان‌گویی راکستار گیمز همیشه هیجان‌زده هستند و در عین حال، ما با Grand Theft Auto Online درآمد سه‌ماهه عالی داشتیم. بنابراین هیجان زیادی در آنجا (اشاره به استقابل مصرف‌کنندگان در قابل محصولات راکستار) وجود دارد که همگی پاسخی به ادعاهای فوق است.

در واقع شنیدن چنین موضوعی از زبان آقای زلنیک تعجب آور نیست، چراکه بزرگ‌ترین فرانچایزهای کمپانی تیک تو اینتراکتیو مانند Red Dead Redemption و Grand Theft Auto  به خاطر تجربیاتی که در بخش داستانی و تک نفره ارائه می‌دهند، اینگونه محبوب شده‌اند. با توجه به این موضوع که نسخه بعدی سری بازی GTA در دست توسعه قرار است، این موضوع که هنوز هم بازی‌های تک نفره جایگاه عالی‌ای نزد بازیکنان دارد، به وضوح برای ما روشن می‌شود.

نظر شما پیرامون این خبر چیست؟ ایا با حرف‌های مدیر عامل استودیوی تیک تو اینتراکتیو موافق هستید؟ به نظر شما بازار بازی‌های داستان محور تا چندسال آینده داغ است؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو