دانلود اپلیکیشن اندروید

گزارش: در استودیوی Telltale چه می‌گذرد؟

گزارش: در استودیوی Telltale چه می‌گذرد؟

استودیوی Telltale Games همواره یکی از محبوب‌ترین استودیوها بوده است که در کنار همه توسعه‌دهندگانی که سعی می‌کنند بیشتر روی گیمپلی و جلوه‌های بصری تمرکز کنند، آن‌ها بیشتر روی روایت داستان و شخصیت‌پردازی خارق‌العادشان تمرکز دارند. اوتیلی، مدیر این استودیو اخیرا صحبت‌هایی را راجع به دو پروژه در حال ساختشان یعنی The Wolf Among Us 2 و The Expanse کرده است؛ این صحبت‌ها ایده کلی به طرفداران این استودیو می‌دهد که آینده این استودیو به چه شکل خواهد بود.

اوتیلی می‌گوید بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند که Telltale Games بازی‌هایشان را درست در زمان پخش اپیزود اول در مرحله پایانی توسعه قرار بدهند. این یعنی پلیرها لازم نیست که ماه‌ها برای تجربه ادامه داستان منتظر بمانند. تل‌تیل قرار است که تاریخ انتشار اپیزودهای مختلف را خیلی زودتر از موعد به صورت عمومی در اختیار کاربران و طرفدارانش قرار بدهد که بتوانند به راحتی مطلع شوند که بازی‌های تل تیل در چه زمانی منتشر خواهند شد. با توجه به سیاست جدید تل‌تیل، طرفداران تنها چند هفته تا انتشار هر اپیزود منتظر می‌مانند. اوتیلی معتقد است که به این شکل می‌تواند کمی اعتبار از دست رفته تلتیل را در بین کاربران و طرفداران قدیمی این استودیو بازگرداند.

هم‌چنین در ادامه مدیر فناری و هم‌بنیان‌گذار این استودیو آقای دنیس لنارت در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که تمام داستان The Wolf Among Us 2 را تا به حال نوشته‌اند و نحوه توسعه بازی‌شان را به طور کلی تغییر داده‌اند و این چیزی است که تیم AdHoc بسیار نسبت به این پروسه امیدوار و مفتخر است.

او گفته است:

این مدل عملکرد باعث شد تا تصمیمات بسیار مهم به شکل بهتر و دیگری گرفته شود و به اما این اجازه را داد که برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و در طراحی دستمان بسیار بزاتر باشد. به خصوص برای بازی‌هایی که انتخاب‌محور هستند و سرعت گیمپلی با انتخاب‌ها پیش می‌رود، بسیار مهم است و این موضوع با توجه به اینکه پروژه‌های فعلی ما بسیار بزرگ‌تر و پیچیده‌تر هستند بسیار حائژاهمیت است. حالا که بیش از هشت هفته وقت برای درست کردن یک اپیزود داریم، می‌توانیم اولویت‌بندی خود را با حالت بهتری پیش ببریم.

اوتیلی معتقد است که این مدل از برنامه‌ریزی برای انتشار اپیزودها یکی دیگر از بهترین راه‌های تل‌تیل برای وارد نشدن به کرانچ و پیچیدگی کاری است. اوتیلی معتقد است که حتی مقدار کمی از کرانچ هم برای این استودیو خوب نیست و باید با سیاستی بدون کرانچ و بدون تلمبار شدن جریان توسعه بازی پیش بروند. اوتیلی قصد دارد که مدیریت میکروسکوپی را حذف کرده و از کارمندانش انتظار دارد که در ساعات کاری به خوبی کار خود را انجام دهند و بعد از ساعات کاری، استودیو را ترک کرده و به خانه‌هایشان بروند تا بتوانند به زندگی خود ادامه دهند؛ او معتقد است که این شکل از زندگی،‌ باعث می‌شود آدم‌ها فرد بهتری شوند.

بازگشت تل‌تیل و بیگبی ولف

در مراسم The Game Awards 2019 بود که برای اولین بار نمایشی از بازی Wolf 2 به نمایش درآمد. نمایشی که پشت آن ماه‌ها کار و تلاش این استودیو بود و اوتیلی معتقد است که نشان دادن نمایش این بازی و خبر از احیای استودیو تل‌تیل، یکی از لحظات کلیدی این استودیو بود و نظیر آن را در گذشته تجربه نکرده بودند. او گفته است:

آن شب برای ما بسیار خاص بود. شبی که ما احساس کردیم در زمان درست و در مکان درستی هستیم و می‌خواهیم که یک بار دیگر تاریخ‌آفرینی کنیم. جایی که به ما یک بار دیگر ثابت کرد بازگرداند تلتیل کار درستی بود و از واکنش حضار توانستیم به این نتیجه برسیم که برگرداندن تلتیل گیمز بسیار اتفاق خوبی بود.

حالا دو سال از آن موقع گذشته است و بازی Wolf 2 تقریبا نصف پروسه توسعه خود را پشت سر گذاشته است. داستان و روایت بازی مراحل پایانی را طی می‌کنند و ماکاپ‌های بازی در راه هستند. اوتیلی گفته است که طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که Wolf 2 سوال‌های خیلی مهمی را نسبت به فصل اول بازی داشته باشد. اما از طرف دیگر باید این موضوع را در نظر داشته باشید که فصل جدید گرگی میان ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ممکن است که تلتیل تغییراتی نسبت به فصل اول ایجاد کرده باشد. هرچه باشد، این عنوان بازگشت تل‌تیل گیمز به صنعت بازی‌های ویدیویی است و چشم‌های زیادی به این استودیو خیره شده است تا بتوانند با بازگشت خود بار دیگر به یکی از غول‌های سبک ماجراجویی بدل شوند.

اما کمی بیشتر راجع به بازی Wolf 2 بدانیم. بازی Wolf 2  درست بعد از زمانی شروع می‌شود که سفیدبرفی به عنوان شهردار شهر Fables کارش را شروع می‌کند و بیگبی هنوز مشکلات زیادی را با شهر فیبل دارد و نمی‌تواند به عنوان یک کلانتر در شهر شناخته شود و همگی او را به عنوان یک گرگ بد و بزرگ در قصه‌های جن و پری به خاطر دارند که جز کشت و کشتار کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد. فصل جدید قرار است که شخصیت‌های جدیدی داشته باشد و مشکلات عجیب‌تر و بزرگ‌تری نسبت به گذشته سر راه بیگبی و سفیدبرفی قرار می‌گیرند. شهر در این فصل بزرگ‌تر است و بیگبی نقش بزرگ‌تری را در تمام شهر ایفا می‌کند.

آقای هرمان در رابطه با توسعه Wolf 2 این‌گونه گفته است:

اگر از دید خلاقیت بخواهیم به توسعه این بازی دقت کنیم باید گفت که این بازی سخت‌ترین عنوان و بیشترین وقت را از ما طلب کرد و تا به حال در تمام بازی‌های Telltale Games هیچ‌وقت به این اندازه روی هیچ عنوان دیگری وقت نگذاشته‌ایم. شخصا من خیلی هیجان‌زده‌ام تا طرفداران بتوانند بازی‌های جدید تل‌تیل را در پس‌زمینه جدید ما تجربه کنند. بدون این که بخواهم چیزی از بازی را لو بدهم باید بگویم که این بازی تجربه جدیدی از فیبل بودن در این شهر را در اختیار طرفداران سری قرار خواهد داد. درست مثل کتاب‌های کامیک این سری قرار است که پر از تصمیمات مختلف قرار بگیریم و بعضی اوقات انتخاب تصمیمات مختلف برای پلیرها بسیار دشوار خواهد بود.

بازی بر اساس The Expanse

در کنار بازی The Wolf Among Us 2، تل‌تیل پروژه دیگری را هم در اختیار دارد و در حال کار کردن روی عنوانی بر اساس سریال تلویزیونی آمازون است که البته اقتباس هر دو این پروژه‌ها بر اساس کتاب محبوبی به همین نام یعنی The Expanse است. داستانی که در آن منظومه شمسی توسط انسان‌ها دستکاری شده است و حالا انسان‌ها به راحتی در فضا و خارج از جو در حال زندگی و انجام دادن رویدادهای مختلف هستند. استودیوی تل‌تیل با استودیوی Deck Nine در حال کار است که این استودیو در کارنامه خود بازی‌هایی مثل Life is Strange را دارند و به کمک موتور بازی‌سازی به تل‌تیل کمک می‌کنند که کمی بار از روی دوش این استودیو برداشته شود.

اوتیلی راجع به همکا‌ری‌اش با استودیو Deck Nine این‌گونه گفته است:

در مراحل ابتدایی ریبوت Wolf 2 ما دیداری با استودیوی Deck Nine داشتیم و راجع به احتمالا همکاری در توسعه صحبت کردیم اما خیلی زود به این نتیجه رسیدیم که دوست داریم به این استودیو فضا و مسئولیت بیشتری در توسعه بدهیم و هیچ محدودیتی روی دید و کار آن‌ها ایجاد نکنیم.

کارگردان مجموعه دک ناین یعنی آقای استفن فراست اذعان کرده است که همکاری آن‌ها با تل‌تیل بسیار موفقیت‌آمیز است و این فرصت را برای هر دو تیم و استودیو ایجاد می‌کند که بتوانند از همدیگر چیزهای زیادی بیاموزند. راجع به قرارگیری بازی The Expanse، دک‌ناین اعلام کرده است که داستان بازی پیش‌درآمدی بر دنیای داستان سریال آمازونی خواهد بود. اوتیلی راجع به این موضوع گفته است:

ما برای دادن ایده به سازندگان این سریال بسیار پراسترس بودیم و ما به صورت اختصاصی سراغ کارکتری رفتیم که هیچ پس‌زمینه داستانی نداشته و به سراغ آن رفتیم و می‌خواستیم که یک داستان کنون‌محور راجع به این کارکتر بسازیم و ما از شخصیت کمینا بسیار خوشمان آمد.

درامر شخصیت بسیار حائزاهمیتی است و بسیار به خصوص است؛ چرا که این شخصیت نه متعلق به زمین و نه متعلق به مریخ است. او شخصیتی است که روی کمربند کهکشانی به دنیا آمده و متعلق به هیچ سیاره‌ای و این باعث می‌شود تا تل‌تیل و دک ناین بتوانند کلی مانور روی شخصیت‌پردازی آن بدهند و دستشان برای انجام هر کاری باز باشد.

برای صداپیشگی شخصیت درامر در این بازی، تل‌تیل از بازیگر شخصیت اصلی این کارکتر در دنیای سریال استفاده کرده است و کارا جی قرار است که صداپیشگی را انجام دهد و هم‌چنین برای موشن‌کپچر برای ضبط حرکات این کارکتر هم از این شخص استفاده شده است. آقای فراست گفته است که کارکترهای دیگری از داستان سریال هم به این بازی و پروژه اضافه شده‌اند تا این بازی را تبدیل به اقتباسی قدرتمند کنند؛ اما هنوز زمان صحبت کردن راجع به این پروژه نرسیده است.

در حال حاضر بازی The Expanse در کنار Wolf 2، پروژه‌های اصلی این استودیو هستند. تل‌تیل راجع به این دو پروژه خیلی محافظه‌کارانه برخورد می‌کند و هنوز اطلاعات زیادی راجع به این دو پروژه منتشر نکرده است و به نظر می‌رسد که قرار است به زودی شاهد انتشار اخبار و اتفاقات مهمی راجع به این دو بازی خواهیم بود.

بازگشت استراتژیک تل‌تیل

تنها چیزی که در این میان مشخص است، این است که افراد داخل استودیوی تل‌تیل بسیار برای پروژه‌های خود هیجان‌زده هستند. اوتیلی مدعی است که قطعا اتفاقات بهتری برای تل‌تیل در آینده خواهد افتاد و هر چقدر به سمت جلو حرکت می‌کنند، تل‌تیل به دوران اوجش نزدیک‌تر می‌شود. اوتیلی بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرده است که آن‌ها برای نگه‌داشتن میراث تل‌تیل می‌خواهند که به ساخت بازی‌های جاه‌طلبانه اما با مدیریت بهتر بازگردند و بازی Wolf 2 می‌تواند برگ برنده آن‌ها باشد تا بتوانیم بار دیگر تل‌تیل را در بهترین حالت ممکن خود ببینیم.

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو