دانلود اپلیکیشن اندروید

کمپانی مایکروسافت توانایی خرید استودیوهای ژاپنی را ندارد

کمپانی مایکروسافت توانایی خرید استودیوهای ژاپنی را ندارد

در حال حاضر بحث خرید استودیوهای بزرگ توسط دو غول صنعت سرگرمی یعنی کمپانی مایکروسافت (Microsoft) و سونی (‌Snoy) ( خرید کپکام توسط سونی) بسیار داغ است. در همین حال، تحلیلگران طبق تحلیل خود ادعا می‌کنند که کمپانی مایکروسافت در آینده نمی‌تواند استودیوهای ژاپنی را خریداری کند. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس کل بخش ایکس باکس (Xbox) کمپانی مایکروسافت، مدتی است که تمایل خودش را برای خرید استودیوهای ژاپنی و به خدمت گرفتن آن‌ها ذیل پرچم ایکس باکس را ابراز کرده است. اگرچه دکتر سرکان توتو (Dr. Serkan Toto) از شرکت ماشوره کانتان گیمز (Kantan Games) در شهر توکیو معتقد است که این غول صنعت سررمی برای خرید استودیوهای ژاپنی کار سختی خواهد داشت، مخصوصاً اگر هدف آن ناشرانی مثل سگا (Sega) و کپکام (Capcom) باشد.

در آخرین شماره از مقاله Hit Points که توسط آقای نیتن براون (Nathan Brown) از ویرستاران سابق مجله Edge نگارش شده، دکتر توتو در مورد این موضوع که خرید یک ناشر ژاپنی خیلی بزرگ‌تر از خبر خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد (Activison Blizzard) با مبلغ ۷۰ میلیارد دلار توسط مایکروسافت در جهان صدا می‌کند، صحبت کرده است.

از لحاظ تاریخی، شرکت‌های خارجی (اعم از کمپانی‌های آسیایی و غربی) به دلایل مختلف فرهنگی و غیره نتوانسته‌اند غول‌های ژاپنی را خریداری کنند. با این حال، کمپانی مایکروسافت وارد شراکت با شرکت سگا برای خرید استودیو تانگو گیم ورکس (Tango Gameworks) که بخشی از کمپانی ZeniMax Media محسوب می‌شود، شده است و احتمالاً در آینده قصد دارد اینگونه معاملات را در سطح منطقه افزایش دهد. بهترین بازی های Open-World  را بشناسید.

دکتر توتو در این خصوص اذعان می‌کند:

در این روزگار نمی‌توان هیچ چیزی را رد کرد، اما از برخی جهات، تصاحب یک ناشر بزرگ ژاپنی توسط مایکروسافت خبری بزرگتر نسبت به Activision خواهد بود. تاکنون هیچ شرکت بازی‌سازی خارجی‌ نتوانسته استودیو ژاپنی‌ای را خریداری کند و من می‌توانم به شما تضمین دهم که تاکنون تلاش‌های زیادی از سوی طرفین شرقی و غربی [برای انجام این معامله] انجام شده است.
تصاحب خصمانه در ژاپن، حتی به صورت معامله محلی، بسیار نادر است. آن‌ها (مثل معامله مایکروسافت و سگا) به‌طور کلی نقطه‌ای مقابل روش انجام تجارت ژاپنی هستند و تقریباً همیشه ایده‌‌های بسیار بدی هستند. یک نهاد خارجی وقتی یک استودیوی تجاری عمومی را خلاف میل خود تصاحب می‌کند، مأموریت انتحاری را انجام می‌دهد. همه فوراً آنجا را ترک می‌کنند و من ظرط می‌بندم که در خانه‌ام (ژاپن) این اتفاق نخواهد افتاد.

این مقاله بیشتر به این ایده می‌پردازد و توضیح می‌دهد که چگونه مفهوم ژاپنی “Keiretsu” شامل این غول‌ها می‌شود که به جای دعوت سرمایه‌گذاران خارجی، به دنبال تصاحب آن‌ها هستند. البته این مفهوم در سال‌های اخیر بسیار ناکارآمد شده، اما فلسفه همراه باماهیت سودآوری بسیاری از بزرگ‌ترین ناشران ژاپنی ( به این معنی که احتمالاً نمی‌خواهند خریداری شوند) انجام هرگونه حرکتی را برای کمپانی مایکروسافت در منطقه ژاپن را دشورا می‌کند.

علاوه بر این‌ها، ساختار‌های مالکیت غیرمتعارف و همچنین مجموعه‌ای متنوع در منطقه که تحت مالکیت نشاران بزرگ ژاپنی‌ است (مثلا کمپانی کونامی زمین فوتبالی را در اختیار دارد در صورتی که کمپانی سگا مالک استراحتگاهی را به دست آورده) باعث می‌شود که مایکروسافت دشواری جدی‌ای در مدیریت کردن آن‌ها داشته باشد. البته، حضور خود کمپانی سونی به عوان رقیب اصلی مایکروسافت در توکیوی ژاپن می‌تواند حرکت مایکروسافت در این زمینه را کاملاً محدود کند. در حقیقت دکتر توتو معتقد است سونی به‌زودی می‌تواند یک استودیوی ژاپنی را خیلی راحت‌تر از مایکروسافت خریداری کند و آن‌ها هم اکنون در این مسیر قرار دارند.

دکتر توتو در باره سونی می‌گوید:

البته که سونی مزیت‌های خانگی دارد و برخی از چالش‌هایی که برای مایکروسافت به وجود می‌آید برای سونی صدق نمی‌کند. لزومی ندارد که این موضوع یکی از نیرو‌های قدرت کنترل عمواست، اما من معتقدم سونی حداقل در نظر دارد به‌زودی در این خط (تصاحب شرکت / ناشر ژاپنی) حرکت کند.

با این اوصاف آقای توتو عقدیه دارد که کمپانی سونی بخش بزرگی از دهه گذشته را صرف ایجاد پل ارتباطی با مخاطبان ژاپنی ایجاد کرده و در آن سوی میدان‌ هم با استفاده از بازی‌ها و سیاست‌های خودش، حضورش را در منطقه غرب کره زمین بیشتر می‌کند. فیلم جهان های موازی را بشناسید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا می‌توانیم در آینده نزدیک نسبت به خرید یک ناشر بزرگ ژاپنی توسط کمپانی مایکروسافت یا سونی امیدوار باشیم؟ به عنوان طرفدار پلی‌استیشن / ایکس باکس دوست دارید کدام کمپانی یا استودیوی ژاپنی به مالکیت یکی از دو غول صنعت سرگرمی در آیند؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو