دانلود اپلیکیشن اندروید

دلیل نامه – پنج موضوع نگران کننده از وضعیت بازی Battlefield 2042

دلیل نامه – پنج موضوع نگران کننده از وضعیت بازی Battlefield 2042

در این قسمت از سلسله مقاله دلیل نامه، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا باید در خصوص بزرگ‌ترین بازی‌ سال کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و دایس (Dice) نگران باشیم. برای مطالعه‌این مقاله، همراه وب‌سایت کاروتک باشید.

بزرگ‌ترین بازی استودیوی دایس در سال ۲۰۲۱ یعنی بازی Battlefield 2042 قرار است در تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ نوامبر ۲۰۲۱) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود. این محصول دومین بازی کمپانی الکترونیک آرتز خواهد بود که در سال ۲۰۲۱ برای کنسول‌های حال حاضر با قیمت ۷۰ دلار و برای کنسول‌های نسل قبل به‌علاوه رایانه‌های شخصی با قیمت ۶۰ دلار عرضه خواهد شد.

در حال حاضر نگرانی‌های زیادی در خصوص این بازی بزرگ وجود دارد و برای اشاره گذری ( تا شروع مقاله) می‌توان به نبود بخش داستانی و عدم ارتقاء رایگان برای کاربران کنسول‌های نسل قبل ( که کاربران برای این ارتقاء رایگان باید نسخه‌های Gold و Ultimate بازی battlefield 2042 را تهیه کنند) اشاره کرد. البته که طرفداران یکی از اصلی‌ترین دلایلی هستند که بخش داستانی از این مجموعه حذف شده و خب طبیعتاً سری بازی Battlefield همیشه با قسمت آنلاین خود در بین جامعه بازیکنان مشهور بوده است.

در واقع بازی Battlefield 2042 همان محصولی است که طرفداران طی این سال‌ها منتظرش بودند و بعد از گذشت ۳ نسخه از جنگ‌های مدرن  ( با احتساب نسخه Hardline تا پنج) بالاخره بازیکنان نه‌تنها قرار نیست با جنگ‌افزارهای امروزی با یکدیگر به رقابت بپردازند، بلکه قرار است تجربه‌ای از نبردهای آینده را بدست آورند.

اما در خصوص بخش گیم پلی و چندنفره این بازی هم باید به اندازه نبود یک بخش داستانی و سرگرم کننده نگران بود، پس با این حساب بیایید در این دلیل نامه به بررسی پنج موضوع نگران کننده از وضعیت بازی Battlefield 2042 بپردازیم.

۱- دلیل نامه – اوپراتورها

احتمالاً بتوان گفت که اضافه شدن اوپراتورها در این چند بازی اخیر از مجموعه بتلفیلد، بزرگ‌ترین تغییراتی است که بخش چندنفره محصول مذکور به خود دیده و شاید نشود انتظار تغییرات گسترده‌تری در این بخش داشته باشیم. این اپراتورها، شخصیت‌هایی هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارند و در زمان عرضه تنها ۱۰ عدد از این ویژگی‌ها در دسترس بازیکنان خواهد بود و در شروع هر فصل جدید، یک قابلیت جدید نیز به کلکسیون این شخصیت‌های اضافه خواهد شد.

تاکنون ما سه قابلیت از سه اوپراتور مجزا را مشاهده کرده‌ایم که یکی از آن‌ها وبستر مکی (Webster Mackay) نام دارد و از ویژگی‌های او می‌توان به استفاده از گرپلینگ هوک و میدان دید وسیع برای افزایش سرعت نشانه گیری روی اهداف اشاره کرد. دومین شخصیت ماریا فالک (Maria Falck) نام دارد که از ویژگی‌های او نیز می‌توان به سلاح تپانچه S21 Syrette نام برد که می‌تواند برای افزایش میزان سلامتی بازیکنان از فواصل دور استفاده کرده‌ یا با قابلیت دیگرش بتواند افراد زخمی را با افزایش کامل میزان سلامت، درمان کند.

سومین اوپراتور نیز پیوتر گوسکوفسکی (Pyotr Guskovsky) است که با لقب بوریس (Boris) شناخته می‌شود. توانایی منحصربفرد او در ساخت برجک‌های کوچکی است که وقت در کنار آن‌ها قرار بگیرید، دقت شلیک شما نیز افزایش میابد. البته که وظیفه هر اوپراتور، جداسازی نقش بازیکن‌ها در یک تیم است تا همه اعضا بتوانند با هماهنگی بیشتر به نبرد با دشمنان بروند.

با توجه به این موضوع که دسته‌بندی هر‌کدام از اوپراتورها به چهار بخش تقسیم می‌شوند، اما هرکدام از آن‌ها توانایی شخصی‌سازی سلاح‌های خود را بدون هیچ محدودیتی دارند. به‌دور از این نکات مثبت، باید به این موضوع اشاره کرد که سلاح‌های قوی‌تر می‌تواند در اختیار اوپراتورهای قوی‌تری قرار گیرد که همین موضوع باعث عدم تعادل در یک مسابقه می‌شود که در نتیجه متای کلی بشدت افت کرده و همین موضوع می‌تواند بازیکنان زیادی را ار تجربه عادلانه بازی Battlefield 2042 دور کند. درنهایت باید به این موضوع فکر کرد که آیا قرار دادن همچین فرمولی باعث موفقیت بیشتر این بازی خواهد شد یا عملاً به ضرر سازندگان تمام می‌شود؟ جواب قطعی هنوز معلوم نیست.

۲- دلیل نامه – بالانس بودن بازی

بالانس کردن یک مسابقه با توجه به قهرمانانی (اشاره به اوپراتورها) که دارد بسیار سخت است، آن‌ هم درست در زمانی که چندین گیم مود مختلف برای تجربه وجود دارد. اضافه شدن مکانیزم‌های جدید مانند Wingsuits و Rangers (سگ‌های رباتی که در تریلرها دیده می‌شوند)، تغییراتی در گیم مودهایی نظیر Conquest ،Clustering و Sectors و خیلی چیزهای دیگر انجام می‌دهد که برای درست کردن بالانسینگ (یا میزان تعادل در یک نبرد) زمان، تلاش و آزمایش‌های زیادی را می‌طلبد.

صدالبته که پیش‌نمایش‌های فنی ارائه شده و نسخه بتایی که در چندهفته گذشته برگزار شد، نمی‌تواند سازندگان را در این آزمایش سنگین همراهی کند و متأسفانه باید گفت که نتیجه نهایی آزمایش مذکور باید در محصول نهایی مشخص شود. همین یک دلیل کافی است که برای مدت‌ها بازیکنان نتوانند در کمال آرامش به تجربه‌ای عادلانه بپردازند.

با تمام این تفاسیر، بالانس کردن مجموعه بتلفیلد یک موضوعی است که استودیوی دایس در خصوص آن اختلاف‌ نظرهای زیادی با بازیکنان دارد. به عنوان مثال بازیکنان بازی Battlefield 5 به خاطر دارند که به‌روزرسانی‌های TTK که برای آن بازی عرضه می‌شد، چگونه سلاح‌ها و تپانچه‌های دور برد را ضعیف کرد و بیشتر بازیکنان مجبور به عوض کردن تاکتیک‌های خود شده، به‌گونه‌ای که کاملا از آن بازی زده شده‌اند.

اگر بگوییم که برخی از تغییرات برای تعادل و بالانس بازی بسیار بد بودند، اغراق نکرده‌ایم. بدتر از این موضوع آن است که خود استودیوی سازنده بعد از دریافت بازخوردهای منفی و سنگین از بازیکنان، باز این رویه را تکرار کرد و عملاً حس منفی‌ای برای ما نسبت به محصول جدید خود به یادگار گذاشت. در هر صورت باید این نکته را خاطر نشان کنیم که بالانسینگ در بازی Battlefield 2042 یک محور اصلی است که باید حسابی روی آن مانور داده شود.

۳- دلیل نامه – سربازان هوش مصنوعی

یکی دیگر از محتوای جدیدی که به بازی Battlefield 2042 اضافه شده است، وجود سربازانی است که با هوش مصنوعی در میدان نبرد حاضر می‌شوند که البته ما آن‌ها را به اصطلاح ربات می‌خوانیم. این سربازان را فقط می‌توان در گیم مود All-Out Warfare که ذیل بخش Conquest and Breakthrough هستند ( که این بخش در کنسول‌های حال حاضر تا ۱۲۸ بازیکن و در کنسول‌های نسل قبل تا ۶۴ بازیکن را پوشش می‌دهند) پیدا کرد. اگر لابی‌های یک مسابقه توسط تمام بازیکنان پر نشوند، این ربات‌ها فضای خالی را اشغال کرده، تا طبق تئوری‌های موجود، خیال بازیکنان را در خصوص شروع هر راند (بدون اتلاف وقت برای پیدا کردن بازیکن‌) راحت کند.

همه چیز خیلی خوب به نظر می‌رسد، اما سربازان هوش مصنوعی محدودیت‌هایی هم خواهند داشت. آن‌ها علاوه بر اینکه نمی‌توانند از Wingsuit استفاده کنند، از اوپراتورهای موجود در بازی هم استفاده نمی‌کنند و صرفاً به عنوان یک سرباز معمولی که نقش سیاه لشگر را دارند، وارد نبرد شما خواهند شد. بنابراین شما در مقابل گزوهی از دشمنان که بازیکنان واقعی هستند، قطعاً به مشکل برخواهید خورد.

مطمئناً این ربات‌ها اهداف از پیش تعیین شده‌ای دارند؛ مثل احیای بازیکنان زخمی یا کمک رسانی به یک بازیکن در مواقعی که زیر خط آتش دشمن است، اما با توجه به عملکرد ضعیفی که استودیوی دایس در طراحی هوش مصنوعی به کار برده ( و این مهم را می‌توانید در بخش کمپین بازی‌های قبلی این استودیو مشاهده کنید)، نمی‌توان نسبت به این فناوری دل خوش کرد.

علاوه بر این‌ها نیز بازیکنانی که می‌خواهند در گروه خود به صورت انفرادی کار کرده و ربات‌ها را در جایگاه بازیکنان قرار دهند، نمی‌توانند این عمل را به سرانجام برسانند، چرا که هدف نهایی جایگذینی تمام ربات‌ها با بازیکنان است. سؤال اصلی اینجا است که آیا کیفیت مسابقات با وجود این ربات‌های مصنوعی کاهش می‌یابد؟ باید تا انتشار نهایی صبر کنیم.

۴- دلیل نامه – متقلب‌ها

تقلب همیشه در بازی‌های آنلاین و چندنفره وجود داشته، اما این مسئله در سال‌های اخیر به یک معضل جدی تبدیل شده است. البته این معضل بخاطر وجود بازی‌های رایگانی نظیر Call of Duty: Warzone، Apex Legends‌ و فورتنایت است که البته همین موضوع باعث نمی‌شود فکر کنیم که این متقلبان در بازی‌های پولی نظیر Battlefield 2042 هم غایب خواهند بود. هک‌هایی نظیر Aimbot و Radar Toolsها هم اکنون در دسترس‌اند و جزئی از طبیعت متقلب‌ها به شمار می‌رود.

یکی از اینسایدرهای معروف صنعت بازی‌های رایانه‌ای یعنی تام هندرسون (Tom Henderson) اخیراً با مصاحبه‌ای که با یکی از هکرهای بازی‌های رایانه‌ای داشته، متوجه شده است که ترافیک سایت آن‌ها در این روزها توسط ۴۰۰ بازیکن مختلف اشغال شده که همه آن‌ها بعد از ثبت نام، کلیدواژه‌هایی نظیر هک بازی Battlefield 2042  را در سایت جستجو کردند که این موضوع به خودی خود کاملاً خطرناک است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از پیش‌نمایش فنی این بازی، Battlefield 2042 از یک سیستم Easy Anticheat استفاده می‌کند که نمونه آن را در بازی Apex Legends دیده بودیم. این سیستم برای بازی‌ای به وسعت بتلفیلد اصلاً مناسب نیست، اما عملکرد آن قطعا بهتر از سیستم ضد تقلب بازی Call of Duty: Warzone خواهد بود. زمان نشان خواهد داد که استودیوی دایس با همکاری کمپانی الکترونیک آرتز چگونه این موضوع را مدیریت خواهند کرد، اما تا آن موقع ( با توجه به فراوانی گیم مودهای موجود در بازی) باید شخصاً مراقب متقلبان باشید.

۵- دلیل نامه – پس از عرضه

روز بعد از عرضه، بازی battlefield 2042 توسط به‌روزرسانی‌های فصلی مرتباً آپدیت خواهد شد که نتیجه این امر، بهبود برخی از وضعیت‌ها و افزودن قابلیت‌های جدید به بازی می‌شود. این مورد برای بعضی از بازیکنان خوب و برای برخی دیگر موضوع بدی است که به هرحال اتفاق خواهد افتاد. کمپانی الکترونیک آرتز و دایس قبلاً توضیح داده‌اند که همه نقشه‌ها، اوپراتورها، سلاح‌ها و موارد دیگر برای همه بازیکنان، حتی کسانی که Battle Pass را خریداری نمی‌کنند، در دسترس خواهد بود.

در عوض بازیکنانی که اشتراک پریمیوم دارند، از پوسته‌های تزئینی برای لباس، سلاح و وسایل نقلیه خود بهره‌مند خواهند شد. همه چیز تا اینجای کار خیلی خوب و عالی به نظر می‌رسد، اما باید ببینم که استودیوی دایس چگونه می‌تواند محتوای پس از انتشار را مدیریت کرده و بازیکنان را به این بازی پایبند کند. البته که در این زمینه بازیکنان متبحر بازی Battlefield 5 می‌توانند به‌راحتی بگویند که چه مقدار طول می‌کشد تا محتوای جذاب و جالب برای بازی عرضه شوند. (با توجه به این موضوع که آخرین به‌روزرسانی آن بازی یعنی Firestorm هم نتوانست حتی مشکلات اولیه را حل کند.)

قابلیت‌های جدید و جالب مثل Hazard Zone و Portal از همان زمان عرضه در دسترس مخاطبان است، اما با وجود این همه استودیویی که کمپانی الکترونیک آرتز در دست دارد و می‌خواهد برای بخش Portal نقشه‌های قدیمی را عرضه کرده، یا نقشه‌‌های موجود را برای تعادل بیشتر در بخش Hazard Zone عرضه کند یا حتی پوسته‌های ظاهری متفاوت برای اوپراتورها، سلاح‌ها و وسایل نقلیه در کنار سلاح‌ها جدید و گیم مودهای جدید و مواردی دیگر در دسترس قرار دهد، باید نگران این موضوع بود که چگونه می‌خواهد تمام محتوا را به صورت عادلانه منتشر کند که به تجربه بازیکنان آسیبی وارد نشود.

این بازی بزرگ‌ترین عنوان از مجموعه Battlefield است که توسط الکترونیک آرتز و دایس تا به حال از نظر مقیاس عرضه شده است، اما با توجه به نحوه مدیریت بازی قبلی، همه حدس می زنند که محتوای جدید چگونه عرضه خواهد شد.

 

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو