دانلود اپلیکیشن اندروید

بهترین بازی‌های گیم‌پس که همین حالا می‌توانید تجربه کنید

بهترین بازی‌های گیم‌پس که همین حالا می‌توانید تجربه کنید

خیلی از شما صاحب کنسول‌های اکس باکس هستید و اگر اکس باکس پلیر باشید، حتما با سرویس دوست‌داشتنی و محبوب گیم‌پس آشنایید.

سرویسی که طی آن با پرداخت ماهیانه مبلغی، می‌توانید به کتابخانه بزرگی از بازی‌های ویدیویی دسترسی داشته باشید و هر وقت که دوست داشتید، آن‌ها را تجربه کنید.

هر ماه، بازی‌های بزرگ و کوچک جدیدی به این لیست اضافه می‌شود که در ادامه قصد داریم به بهترین بازی‌های این لیست که همین حالا می‌توانید در سوریس آنلاین گیم‌پس پیدا کنید، اشاره می‌کنیم.

Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice اثری از استودیوی انگلیسی Ninja Theory خالق عناوینی مثل DmC: Devil May Cry و Heavenly Sword است. پس از همکاری با ناشرهای بزرگی چون مایکروسافت، سونی و کپکام، استودیوی «نینجا تئوری» این اثر را به‌صورت مستقل تولید کرد و از صد کارمند، تنها بیست نفر در ساخت این بازی دخالت داشتند.

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice روایت‌گر داستان «سنوا» زنی جنگجو از قبیله‌ی Pict است که به سرزمین اساطیری Helheim سفر می‌کند تا با Hela الهه‌ی این سرزمین بجنگد و روح Dillion عشق از دسته رفته‌ی خود را نجات دهد. بازی در قرن هشتم و سرزمین‌های اسکاندیناوی جریان دارد و از افسانه‌ها و اسطوره‌های همان منطقه الهام گرفته است.

خود بازی سبک‌های مختلفی را در بر می‌گیرد؛ مبارزات در قالب اکشن هک اند اسلش با زاویه دوربین سوم شخص از روی شانه است که با ضربات سبک و سنگین به دشمنان حمله می‌کنید و امکان دفاع، جاخالی دادن و ضدحمله را دارید. همچنین با مکانیکی به نام Focus می‌توانید زمان را آهسته کنید و راحت‌تر دشمنان را از پا درآورید. بخش‌های متعددی را هم باید به حل معما بپردازید که بیشتر از جنس معماها پرسپکتیوی هستند که باید اجسام را طوری منطبق کنید تا شکلی مشخص را تشکیل دهند.

داستان بازی و پردازش شخصیت سنوا به‌شدت روی مفاهیم روان‌شناختی و معضلات روانی تمرکز دارد و سازندگان حتی از متخصصان این زمینه مشاوره گرفته‌اند. خود سنوا با مواردی چون افسردگی و توهمات درگیر است و محیط بازی و طراحی مراحل در مواقع بسیاری، به صورت نمادین اشاره به همین موضوع دارد. استودیوی نینجا تئوری برای ساخت بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice از انجین آنریل ۴ بهره برده است.

Battlefield V

بازی Battlefield V با احتساب تمام نسخه‌های اصلی و فرعی، شانزدهمین نسخه از این سری قدیمی و مشهور به حساب می‌آید که توسط استودیوی EA DICE خالق سری ساخته شده است. این بازی اولین بازگشت سری بتلفیلد به حال و هوای جنگ جهانی دوم پس از حدود یک دهه به حساب می‌آید.

پس از موفقیت نسخه‌ی قبلی یعنی Battlefield 1 که در جنگ جهانی اول جریان داشت، این بار سازندگان دوباره به سراغ یکی از مهم‌ترین دوران تاریخ بشریت رفته‌اند. مشابه نسخه‌ی قبلی در بازی Battlefield V شاهد حضور یک بخش داستانی هستیم. سازندگان در این بخش به سراغ زوایای پنهان‌تر و اتفاقاتی از جنگ جهانی دوم رفته‌اند که کمتر به آن‌ها توجه شده است؛ جبهه‌هایی مثل نروژ، سنگال و انگلیس. گیم‌پلی بازی همچون همیشه در سبک تیراندازی اول شخص است و امکان راندن وسایل نقلیه‌ی جنگی مثل تانک، هواپیما و قایق وجود دارد.

در بخش چندنفره‌ی بازی Battlefield V که گل سرسبد این سری است، شاهد اضافه شدن مکانیک‌ها و حالت‌های جدیدی هستیم. در این نسخه امکان تشکیل یک گروه ثابت از دوستان برای بازی کردن وجود دارد و مکانیک‌های متعددی با تمرکز بر آن طراحی شده است. بخش شخصی‌سازی هم در این نسخه از همیشه جدی‌تر شده و آزادی زیادی برای تعیین ظاهر شخصیت خود و تجهیزات و اسلحه‌ی او دارید. با انجام کارهای خاصی در بخش چندنفره می‌توانید پول درون بازی را جمع و با آن امکانات بیشتری آزاد کنید.

بازی Battlefield V میزبان دو بخش جدید است؛ اول Grand Operations که نسخه‌ی گسترده‌تر حالت Operations از نسخه‌ی قبل است و یک نبرد را در قالب چند نقشه‌ی مختلف به تصویر می‌کشد. دوم هم حالت Firestorm است که حکم حالت بتل رویال را دارد. بخش Combined Arms که آخرین بار در قسمت سوم بتلفیلد وجود داشت، یک تجربه‌ی کوآپ چهار نفره را ارائه می‌دهد.

Bleeding Edge

بازی Bleeding Edge محصولی از استودیوی Ninja Theory است که با ساخت عناوینی چون Hellblade: Senua’s Sacrifice و DmC: Devil May Cry شناخته می‌شود. این بازی اولین تجربه‌ی جدی استودیوی «نینجا تئوری» در ساخت عناوین چندنفره‌ی رقابتی محسوب می‌شود. در بازی Bleeding Edge شما با یک اکشن سوم شخص چندنفره طرف هستید.

در هر مسابقه دو تیم چهارنفره شامل هیروهای مختلف به رقابت با هم می‌پردازند. هیروها خود به سه دسته‌ی Damage و Support و تانک تقسیم می‌شوند و هر کدام از سه قابلیت معمولی و یک آلتیمیت بهره می‌برند. هیروها همچنین به دو دسته‌ی Melee و Ranged هم تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول از فاصله‌ی نزدیک و با سلاح‌هایی چون شمشیر، قمه و در یک مورد خاص با گیتار الکتریک مبارزه می‌کنند و دسته‌ی دوم به تفنگ و جادو مجهز هستند.

حالت‌های مختلفی چون کنترل نقاط خاص، کسب امتیاز با جمع‌آوری بسته‌های انرژی و موارد دیگر برای رقابت وجود دارند. هر چه قدر با یک هیرو بیشتر بازی کنید، ارتقا پیدا می‌کند و امکانات تازه‌ای برای او باز می‌شود؛ از آیتم‌های ظاهری و تزیینی گرفته تا چیپ‌های مختلف که هر کدام بخشی از قدرت هیرو را بهبود می‌بخشد.

همچنین برای هر هیرو دو آلتیمیت مختلف وجود دارد که به دلخواه یکی را می‌توانید برای رقابت انتخاب کنید. بازی با انجین آنریل ۴ ساخته شده و استایل گرافیکی اغراق شده و در عین حال رنگارنگی دارد. بازی Bleeding Edge یک عنوان Game as a Service است و طی زمان هیروها، حالت‌ها و نقشه‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود.

Street Fighter V

بازی Street Fighter V پنجمین نسخه‌ی اصلی از سری مشهور «استریت فایتر» در سبک مبارزه‌ای به حساب می‌آید که با فاصله‌ی هفت سال از قسمت چهارم در دسترس قرار گرفت. از لحاظ وقوع اتفاقات بخش داستانی، این بازی بین قسمت‌های چهارم و سوم قرار می‌گیرد و نبرد شخصیت‌هایی چون Ryu و Chun-Li و Charlie Nash را در برابر M. Bison خبیث و افرادش روایت می‌کند.

گیم‌پلی بازی مشابه قسمت‌های قبل در سبک مبارزه‌ای دوبعدی است که با استفاده از کمبوها و قابلیت‌های ویژه باید در مسابقات پیروز شوید. به جز این موارد که در تمام آثار این سبک مشترک است، بازی Street Fighter V مکانیک‌های مختص خود را هم دارد. برای مثال مکانیک EX Gauge نواری است که با وارد کردن ضربات به دشمن پر می‌شود و از آن می‌توان برای افزایش قدرت ضربات و حرکات ویژه استفاده کرد. در عین حال مکانیک Focus Attacks از این نسخه حذف شده‌اند.

مکانیک جدیدی که در این نسخه معرفی شده V-Gauge نام دارد که نوار آن با دریافت ضربه از دشمن پر می‌شود و سه حالت دارد؛ اولی یعنی V-Skills حملاتی ویژه که برای هر مبارز متمایز است، دومی V-Reversals که اجازه می‌دهد هنگام حمله‌ی دشمن، یک ضدحمله اجرا کنید و سومی V-Triggers که تمام نوار را خالی می‌کند و در عوض مبارز از یک قابلیت ویژه برخوردار می‌شود.

بازی به جز بخش داستانی، حالت‌های دیگری چون رقابتی آنلاین، تورنمنت، آرکید و تمرینی هم دارد. بازی Street Fighter V بعدتر در قالب دو نسخه‌ی کامل‌تر با نام‌های Arcade Edition و Champion Edition در دسترس قرار گرفت که هر کدام در زمان انتشار، تمام محتواها و آپدیت‌های عرضه شده برای بازی را در خود داشتند.

Florence

بازی Florence یک اثر مستقل در سبک رمان تعاملی و اثری از استودیوی استرالیایی Mountains است که ابتدا در ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ میلادی (مصادف با روز ولنتاین) برای iOS و به مرور برای پلتفرم‌های دیگر منتشر شد. کارگردان این بازی Ken Wong ساخت اثر مشهور Monument Valley را در کارنامه‌ی خود دارد.

این رمان تعاملی که حداکثر نیم ساعت یا چهل دقیقه طول می‌کشد، داستان یک زن ۲۵ ساله با نام «فلورنس» است که روزی با یک نوازنده‌ی ویولون سل به نام Krish آشنا و با او وارد رابطه می‌شود. بازی داستان رابطه‌ی این دو نفر و فراز و نشیب‌های آن را روایت می‌کند. بازی Florence روی روایت داستان تمرکز دارد و صرفا با مینی گیم‌ها و پازل‌های ساده آن را پیش می‌برید.

استایل هنری گرافیک این اثر هم مشابه نقاشی‌های دستی است و حالتی ساده دارد. این عنوان یکی از بهترین بازی‌های موبایلی سال ۲۰۱۸ میلادی محسوب می‌شود.

Halo Infinite

بازی Halo Infinite ششمین قسمت اصلی از سری مشهور «هیلو» محسوب می‌شود و سومین عنوانی است که استودیوی 343 Industries روی آن کار می‌کند. این اثر به جرئت جاه‌طلبانه‌ترین نسخه‌ی این سری به حساب می‌آید که تغییرات مشهودی در ساختار آن مراحل دیده می‌شود.

در نسخه‌های قبل معمولا با یک عنوان خطی طرف بودیم که محیط‌های سندباکس داشت، اما بازی Halo Infinite ساختار Open-World دارد و قادر هستید تا روی یک حلقه‌ی هیلو به‌طور آزادانه بگردید و در کنار خط داستانی با ماموریت‌های دیگری هم روبرو شوید. طبق گفته‌ی سازندگان، محل اتفاقات روی یک هیلو از نوع Zeta است که بزرگ‌ترین نوع هیلو با بیشترین تنوع محیط به حساب می‌آید.

همچنین چرخه‌ی شب و روز هم در بازی وجوددارد . داستان بازی در ادامه‌ی قسمت پنجم روایت می‌شود و رویارویی مستر چیف با گروه The Banished را روایت می‌کند. پایه‌ی گیم‌پلی بازی و به‌خصوص مبارزات در حالت تیراندازی اول شخص، یک نسخه‌ی پیشرفته از قسمت پنجم محسوب می‌شود. به جز سلاح‌های آشنا در سری، عوامل محیطی و قابلیت‌های مخصوص زره مستر چیف، در این قسمت یک قلاب پرتاب شونده هم به زره اضافه شده که به کمک آن می‌توان به سرعت در محیط جابه‌جا شد یا حتی اجسام و دشمنان را به سمت خود کشید.

بخش چندنفره‌ی بازی در واقع یک محصول جدا به حساب می‌آید و Free-to-Play است. این بازی روی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس به ترتیب با وضوح 4K و 1440p اجرا می‌شود. روی هر دو کنسول، بخش داستانی با فریم‌ریت ۶۰ و بخش چندنفره با فریم‌ریت ۱۲۰ قابل تجربه است. وظیفه‌ی ساخت موسیقی به عهده‌ی Gareth Cooker گذاشته شده که در سال‌های اخیر، به خاطر کار روی سری Ori شهرت دارد.

Ori and the Will of the Wisps

بازی Ori and the Will of the Wisps ادامه‌ای بر اثر موفق Ori and the Blind Forest محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه شد. این بازی هم همچون قسمت اول، توسط استودیوی اتریشی Moon Studios ساخته شده است. اتفاقات این نسخه بلافاصله پس از قسمت قبل رخ می‌دهد و ماجراهای شخصیت Ori روح سفید نگهبان و یک جغد جوان به نام Ku را روایت می‌کند.

بازیکن در نقش «اوری» به مکانیک‌های پریدن، بالارفتن، شناور شدن هوا و شنا کردن دسترسی دارد و با اتکا به همین قابلیت‌ها، باید از موانع و پازل‌های موجود در محیط بازی عبور کند. بازی ساختاری مترویدونیا دارد و با پیشروی در آن، توانایی‌های جدیدی کسب می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد به مناطقی دسترسی پیدا کنید که پیش از آن امکانش نبود.

در بازی Ori and the Will of the Wisps برخلاف قسمت قبل، ذخیره کردن روند به‌طور خودکار انجام می‌شود و دیگر نیازی به ذخیره‌ی دستی نیست. همچنین سیستم جدیدی برای ارتقای اوری طراحی شده که باید با پیدا کردن Shard ها یا خریدشان این کار را انجام داد. گوی‌هایی هم در سراسر بازی وجود دارند که با یافتن‌شان، قادر به افزایش میزان سلامتی و انرژی اوری هستید.

این اثر با انجین Unity ساخته شده و گرافیکی دوبعدی با استایل هنری منحصربه‌فرد دارد. نسخه‌ی نسل نهم این بازی که برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در دسترس قرار دارد، با وضوح تصویری 4K و فریم‌ریت ۱۲۰ اجرا می‌شود. حتی حالتی وجود دارد تا بازی را با وضوح 6K و فریم‌ریت ۶۰ تجربه کنید.

Children of Morta

بازی Children of Morta اثری از استودیوی ایرانی «فن‌افزار شریف» است که با نام بین‌المللی Dead Mage هم شناخته می‌شود. این استودیو پیش از این عناوین «گرشاسپ» و Shadow Blade را ساخته است، اما «فرزندان مورتا» مهم‌ترین اثر آن‌ها محسوب می‌شود. این بازی روایت‌گر ماجراهای خانواده‌ی برگسون است که وظیفه‌ی نگهبانی از کوهستان مورتا را دارند. داستان بازی با ظهور عنصری پلید با نام Corruption آغاز می‌شود که قصد تسخیر دنیا را دارد و خانواده‌ی برگسون باید آن را نابود کنند.

بازی Children of Morta یک بازی در سبک اکشن نقش‌آفرینی است که از المان‌های روگ‌لایک هم بهره می‌برد. در کل هفت عضو از خانواده‌ی برگسون به عنوان شخصیت قابل بازی حضور دارند که البته همه‌‌شان از ابتدا در دسترس نیستند و با پیشروی آزاد می‌شوند. هر عضو خانواده‌ی از قابلیت‌های مخصوصی بهره می‌برد؛ پدر خانواده به یک شمشیر و سپر مجهز است، دختر خانواده کمانداری ماهر محسوب می‌شود و پسر کوچک با دو شمشیر کوچک به مبارزه می‌پردازد.

در بازی چیزی به نام مرگ وجود ندارد، بلکه به لطف عنصری محافظ، با هر بار تمام شدن خط سلامتی به خانه‌ی برگسون‌ها باز می‌گردید که هاب بازی است و در آن‌جا می‌توان ماموریت‌ها را پیگیری کرد، شخصیت‌ها را ارتقا داد و همچنین تجهیزات جدیدی به دست آورد. به جز حمله، دفاع و جاخالی دادن، امکان باز کردن جادو برای هر شخصیت وجود دارد و همچنین می‌توان آن‌ها را به آیتم‌هایی تجهیز کرد که یا توانایی‌ها را بهبود می‌دهند یا قابلیت جدیدی در اختیار شخصیت قرار می‌دهند.

گرافیک بازی به‌صورت دوبعدی و با استایل پیکسل‌آرت است. داستان بازی علاوه بر خط اصلی موارد جانبی هم دارد که با هر بازگشت به خانه پیش می‌روند. این بازی هم به‌صورت تک‌نفره و هم کوآپ دونفره قابل تجربه است.

Grounded

بازی Grounded اثری از استودیوی Obsidian Entertainment سازنده‌ی آثار مشهوری چون Fallout: New Vegas و The Outer Worlds است که پس از سال‌ها فعالیت در ساخت عناوین نقش‌آفرینی، تصمیم گرفته تا این بار به سراغ سبک Survival یا «بقا» برود. در بازی Grounded مخاطب یک نوجوان است که در باغچه‌ی یک خانه بیدار می‌شود، اما در اندازه‌ی عادی، بلکه آن‌قدر کوچک که یک مورچه می‌تواند تهدیدی جدی برای او حساب شود.

بازیکن باید در این باغچه که حالا حکم یه جنگل وسیع را دارد، دوام بیاورد و از رازهای درون آن مطلع شود تا بتواند راهی برای بازگشت به حالت عادی پیدا کند. همچون دیگر عناوین سبک بقا، شما باید با گشتن در محیط مواد و آیتم‌های مورد نیاز خود را پیدا کنید تا بتوانید برای خود پایگاه بسازید، سلاح برای مقاومت در برابر دشمنان درست کنید و بتوانید روزهای بیشتری زنده بمانید. اکثر دشمنان بازی را حشرات مختلف از مورچه و مگس و زنبور گرفته تا عنکبوت‌های بزرگ‌تر تشکیل می‌دهند.

به جز بحث زنده ماندن، بازی یک خط داستانی هم دارد که هدف اصلی در آن، همان بازگشت به اندازه‌ی عادی است و شما را به محیط‌های متفاوت‌تری چون آزمایشگاه‌های مخفی می‌برد. بازی Grounded را به‌صورت تک‌نفره هم می‌توان تجربه کرد، اما لذت اصلی آن در حالت کوآپ نهفته است؛ جایی که در قالب یک تیم حداکثر چهارنفره باید در باغچه زنده بمانید. این عنوان در حال حاضر یک اثر Early Access است و سازندگان به‌مرور در حال کامل کردن آن و افزودن محتواهای جدید هستند.

در نتیجه به‌مرور شاهد اضافه شدن مکانیک‌ها، محیط‌ها، دشمنان و همچنین مراحل جدید به خط داستانی خواهیم بود. این اثر برای مشترکان سرویس Xbox Game Pass روی پی‌سی و کنسول‌های اکس‌باکس رایگان است.

Microsoft Flight Simulator

بازی Microsoft Flight Simulator یازدهمین نسخه از سری بازی به همین نام است که به عنوان مشهورترین اثر شبیه‌ساز پرواز با هواپیما شناخته می‌شود. ساخت این بازی به عهده‌ی استودیوی Asobo بوده که با خلق عنوان A Plague Tale: Innocence شهرت دارد.

شما می‌توانید کنترل یکی از حداقل ۲۰ هواپیمای موجود در بازی را به دست بگیرید و در سراسر دنیا بچرخید. سازندگان با استفاده از تکنولوژی‌هایی چون Microsoft Azure و بهره‌گیری از اطلاعات Bing Maps کره‌ی زمین را به‌طور کامل شبیه‌سازی کرده‌اند و در نتیجه، شما قادر هستید تا مناطق مختلف دنیا را به همان شکل در بازی مشاهده کنید. هواپیماها بازی بیشتر شامل انواع مسافربری و هواپیماهای حداکثر چهارنفره است و برای مثلا خبری از هواپیماهای جنگی نیست.

با این وجود اما همین موارد هم به دقیق‌ترین شکل ممکن و طبق الگوی واقعی خود در بازی پیاده شده‌اند. حدود ۳۷ هزار فرودگاه موجود در سراسر دنیا هم در بازی Microsoft Flight Simulator به چشم می‌خورند و از بین آن‌ها حدود ۴۰ تا با حداکثر دقت ممکن شبیه‌سازی شده‌اند. یک امکان جالب بازی آب و هوای پویای آن مطابق با شرایط هوایی نقاط مختلف زمین است.

در صورتی که شما هنگام بازی کردن به اینترنت وصل باشید، آب و هوای منطقه‌ای که در آن هستید مطابق شرایط همان منطقه در دنیای واقعی خواهد شد. با توجه به تمرکز بالای این اثر روی شبیه‌سازی، گرافیک بازی هم بسیار بالاست و همه چیز از مدل هواپیماها گرفته تا سطح محیط‌های مختلف مثل دشت و جنگل و شهرها و مناطق دیگر، همه کیفیت و جزئیات بالایی دارند. این بازی از طریق سرویس Xbox Game Pass هم در دسترس است.

The Pathless

بازی The Pathless دومین اثر استودیوی Giant Squid است که با خلق عنوان ABZU شهرت دارد. بازیکن در این اثر مستقل، نقش یک شکارچی را دارد که به همراه عقاب دست‌آموزش، به جزیره‌ای مرموز سفر می‌کند تا آن‌جا را از نفرین تاریکی برهاند و دنیا را از خطر نجات دهد. شکارچی که کنترلش به عهده‌ی شماست، یک تیرانداز ماهر است و از تیر و کمان برای مبارزه بهره می‌گیرد.

این جزیره که همچون عناوین Open-World می‌توان در آن به گشت و گذار پرداخت، پر از نفرین‌ها و طلسم‌های مختلف است که باید نابودشان کنید. یک نوار سرعت برای شکارچی در نظر گرفته شده که با نابودی این طلسم‌ها به وسیله‌ی تیر و کمان پر می‌شود و با استفاده از آن، شکارچی با سرعت بیشتری در محیط حرکت خواهد کرد.

نشانه‌گیری این طلسم‌ها به‌صورت خودکارو با فشردن یک دکمه امکان‌پذیر است تا ریتم حرکت از سرعت نیفتد. همچنین به کمک عقاب خود قادر هستید تا پرواز کنید و راحت‌تر به برخی نقاط دسترسی داشته باشید. به جز بخش گشت و گذار، معماهای مختلف و همچنین باس‌فایت‌هایی هم در بازی وجود دارد که با نابودی هر کدام، بخشی از جزیره از لوث وجود تاریکی پاک می‌شود.

در بازی خبری از نقشه یا مینی‌مپ نیست و در عوض با استفاده از Spirit Vision می‌توانید ببینید مناطق خاص جزیره در کدام سمت شما قرار دارند. یک سری آیتم‌های جمع کردنی هم در محیط بازی وجود دارد. مثلا کریستال‌هایی که با آن‌ها می‌توان قابلیت‌های عقاب را ارتقا داد. بازی The Pathless یک اثر زمان انتشار برای کنسول PS5 محسوب می‌شود.

Observer: System Redux

بازی Observer: System Redux در واقع نسخه بهبودیافته‌ی عنوان Observer است که در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شد. این بازی ماجرایی با المان‌های وحشت روان‌شناختی و کاراگاهی، توسط تیمی ساخته شده که آثاری چون Layers of Fear و Blair Witch را در کارنامه‌ی خود دارد. بازیکن در این اثر، نقش کاراگاهی به نام Daniel Lazarski را در سال ۲۰۸۴ میلادی و شهر کراکوف لهستان دارد؛ در فضایی سایبرپانک که کاراگاهانی با عنوان Observers می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته به بررسی صحنه‌های جرم بپردازند و حتی به داخل ذهن انسان‌ها نفوذ کنند. نسخه‌ی بهبودیافته‌ی این بازی با نام Observer: System Redux برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل نهمی PS5 و Xbox Series X/S در دسترس قرار دارد.

پیشرفت‌های گرافیکی همچون اضافه شدن ری تریسینگ، بهبود نورپردازی و کیفیت تکسچرها بخشی از تغییرات این نسخه است. همچنین شاهد اضافه شدن محتوای داستانی جدید در این نسخه هستیم. بهبودهایی در گیم‌پلی بازی هم اعمال شده تا تجربه‌ی بهتری در استفاده از مکانیک‌های مختلف داشته باشید. سازندگان سیستم مخفی‌کاری که یکی از بخش‌های ضعیف‌تر بازی اصلی به حساب می‌آمد را هم از نو طراحی کرده‌اند.

صداپیشگی نقش اصلی این بازی یعنی Daniel Lazarski بر عهده‌ی Rutger Hauer بازیگر فقید هلندی بوده که حضور در فیلم سینمایی Blade Runner نقطه‌ی عطف کارنامه‌ی او محسوب می‌شود. بازی در برخی مراحل مثل نفوذ به ذهن و خاطرات قربانی‌ها، فرم ترسناک روان‌شناختی به خود می‌گیرد که شناسه‌ی اصلی استودیوی Bloober Team طی چند سال اخیر است. علاوه بر بررسی صحنه‌های جرم و نفوذ به ذهن، امکان صحبت با کاراکترهای مختلف و همچنین تعامل با وسایل کامپیوتری را هم خواهید داشت.

Gears 5

بازی Gears 5 همان طور که از نامش پیداست، پنجمین نسخه‌ی اصلی از سری بازی‌های Gears of War و هفتمین بازی منتشر شده در این فرنچایز است. این عنوان همچنین جزوی از سه‌گانه‌ی دوم این سری محسوب می‌شود که داستان نسل جدیدی از اعضای ارتش COG شامل JD Fenix پسر «مارکوس فنیکس» مشهور، «کیت دیاز» و «دلمونت واکر» را بیش از ۲۵ سال بعد از اتفاقات سه‌گانه‌ی اصلی روایت می‌کند. در قسمت پنجم تمرکز اصلی روی شخصیت کیت خواهد بود و در حالت تک‌نفره تنها کنترل او را برعهده خواهید داشت. بازی همچنان یک اثر تیراندازی سوم شخص با تمرکز روی سنگرگیری است.

از تغییرات مهم این نسخه نسبت به قسمت‌های قبلی می‌توان به گسترده‌تر شدن محیط‌ها اشاره کرد. حالا در برخی از اکت‌های بازی یک محیط بسیار بزرگ پیش روی شماست که می‌توانید با استفاده از وسیله‌ای سورتمه مانند به نام Skiff در آن بگردید و حتی یک سری ماموریت‌های جانبی هم در دسترس قرار دارد. مورد جدید دیگر اضافه شدن یک ربات پرنده است که در حالت کوآپ می‌توان به صورت جداگانه آن را کنترل کرد و خود قابلیت‌های مختلفی چون نامرئی شدن، اسکن محیط، شوک دادن به دشمنان و هک دارد.

بخش داستانی بازی Gears 5 را می‌توان به صورت کوآپ تا سقف سه نفر تجربه کرد. بخش‌های محبوب چندنفره و Horde هم در این نسخه با قدرت وجود دارند و می‌توانید از تجربه‌شان لذت ببرید. همچنین یک بخش جدید با نام Escape اضافه شده که در قالب یک تیم سه نفره، پس از فعال کردن یک بمب در مرکز لانه‌ی Swarm ها باید از آن فرار کنید و خارج شوید. بازی Gears 5 ابتدا روی PC و Xbox One منتشر شد، اما همزمان با عرضه‌ی کنسول Xbox Series X/S با گرافیک بهبودیافته و فریم‌ریت و وضوح بالاتر در دسترس آن قرار گرفت.

Doom Eternal

بازی Doom Eternal پنجمین نسخه‌ی اصلی از سری نامدار Doom و ادامه‌ی مستقیم نسخه‌ی سال ۲۰۱۶ میلادی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۰ میلادی توسط استودیوی id Software ساخته و توسط شرکت بتزدا منتشر شد. این بازی هم مثل نسخه‌های قبل در سبک تیراندازی اول شخص جریان دارد و بازیکن در نقش شخصیت Doom Slayer به نبرد با موجودات جهنمی و نابودی آن‌ها می‌رود. در این نسخه شاهد اضافه شدن مکانیک‌های جدیدی هستیم.

برای مثال حالا یک هوک در اختیار شماست که با استفاده از آن می‌توانید به مکان‌هایی بروید که در حالت عادی امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد، یا آن را سمت یک دشمن پرتاب کنید و خود را به طرف آن بکشید تا از فاصله‌ی نزدیک‌تر قادر به کشتن آن باشید. به واسطه‌ی همین وسیله، حالا طی مراحل با سکانس‌های پلتفرمینگ هم روبرو هستید که چالش‌های مختص به خود را دارد و اکثار به یک راه فرعی ختم می‌شوند.

بازی Doom Eternal خشونت بالایی دارد که یکی از امضاهای اصلی این سری است و با وجود سلاح‌ها و تمام‌کننده‌های متعدد، قادر خواهید بود تا با روش‌های بسیاری به سلاخی موجودات و هیولاهای جهنمی بپردازید. سازندگان در این نسخه بیشتر از همیشه به داستان توجه کرده‌اند و مخاطب را به مکان‌ها و محیط‌هایی می‌برند که تا به حال در سری «دووم» با آن‌ها روبرو نشده‌ بودیم.

این بازی در کنار بخش داستانی، یک بخش آنلاین چندنفره هم دارد. یکی از حالت‌های این بخش با نام Battlemode یک بازیکن را در نقش Doom Slayer و دو بازیکن را در قالب موجودات جهنمی قرار می‌دهد. این حالت در واقع جزوی از بخش داستانی است و دو بازیکن طی مراحل به سراغ بازیکن شکارچی خواهند رفت.

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 رویداد تخصصی محتوای متنی قلم