آقای جاستین ویبی (Justin Wiebe)، مدیر طراحی ارشد استودیوی ریپل افکت (Ripple Effect Studio) از طریق یک رشته توییت در شبکه مجازی توییتر این موضوع را تأیید کرد که تیم سازنده تمرکز خود را روی رفع مشکلات اصلی بازی Battlefield 2042 قرار داده و در عین حال روی ارتباط بهتر با جامعه بازیکنان کار میکند. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.
برای توسعه و تولید بازی Battlefield 2042 به صورت شبانه روزی کار شده است تا بازی عرضه کاملاً ناموفقی را تجربه کند. باید با این واقعیت کنار آمد که استقبال از بازی مذکور آنقدر ضعیف و بد بود که نه حتی سازندگان، بلکه طرفداران مجموعه محبوب بتلفیلد همچنین چیزی را در ابتدا باور نمیکردند. درست درحالیکه استودیوی دایس (Dice) اعلام کرد که بازیکنان میتوانند در ماه مارس، پچ بهروزرسانی جدیدی را برای بازی دریافت کرده و موارد بزرگی از جمله تابلوی امتیازات دستخوش تغییرات اساسی میشوند، اما اکثر بازیکنان و طرفداران بازی Battlefield 2042 در پیامهای پر سروصدا در شبکههای اجتماعی از جمله توییتر به تیم مستقر در استودیوی دایس و ریپل افکت (Ripple Effect) اطلاع دادهاند که ارتباط توسعهدهندگان با جامعه طرفداری اصلا قوی و کافی نیست.
به همین علت یکی از افراد توسعهدهنده که در استودیوی ریپل افکت فعالیت میکند، نسبت به پبام یکی از طرفداران واکنش نشان داده و اطلاع داد که تیم سازنده از این موضوع (ارتقاء سطح ارتباط با جامعه بازیکنان) آگاه است. آقای جاستین ویبی (Justin Wiebe)، مدیر طراحی ارشد استودیوی ریپل افکت (Ripple Effect Studio) در توییت دیگری اشاره کرد که تیم سازنده در حال کار روی موضوعاتی است که باعث بهبود وضعیت بازی میشود.
ایشان اذعان کردند که برای گفتن اطلاعات بیشتر هیچ اجازهای از مقامات بالاتر ندارد، به همین واسطه علاقهمندان باید تا انتشار اخبار رسمی از سوی هر یک از استودیوهای دایس یا ریپل افکت، حتی کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) منتظر بمانند. علاوه بر این، آقای ویبی از طریق توییتی دیگر گفت با اینکه نمیتواند در خصوص محتوای آینده بهروزرسانی بعدی صحبت کند، اما او تأیید کرد که تیم سازنده در حال دریافت بازخوردهای اصلی از سوی بازیکنان برای بهبو هسته اصلی گیمپلی است.
تمام موضوعات فوق خبر از ارتباط جدید و قوی سازندگان با جامعه مخاطبان میدهد؛ اما با توجه به وضعیت فعلی بازی Battlefield 2042، فصل اول آن تا تابستان سال جاری میلادی عقب افتاده و با توجه به تلاش شبانه روزی تیم سازنده در کنار یکدیگر، قطعاً بهروزرسانیهای آینده شرایط بازی ذکر شده را بهبود میبخشد و به هیمن خاطر نمیتوانیم اعتماد خودمان را از ناشری مثل EA صلب کنیم.
بازی Battlefield 2042 هم اکنون برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانههای شخصی در دسترس است. توجه داشته باشید که این نسخه از مجموعه بتلفید تماماً آنلاین بوده و سرورهای بازی در کنسولهای نسل هشتم از ۶۴ و در کنسولهای نسل نهم از ۱۲۸ بازیکن پشتیبانی میکند. همچنین شما میتوانید نقد و بررسی بازی Battlefield 2042 را با قلم علی جلیلی از وب سایت کاروتک از طریق این لینک مطالعه کنید. در بخشی از نقد و بررسی یاد شده آمده است:
در هر صورت اشکالات، عدم وجود تعادل در حین تجربه بازی، گیمپلی و گانپلی نامتوازن و از دست دادن کنترل اوپراتورها در کنار سایر عواملی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، از موارد مهمی است که میتواند به اعصاب و تجربههای شما لطمه وارد کند. بنابراین پیشنهاد میکنم مقاله « دلیل نامه – ۱۵ نکته از بازی Battlfield 2042 که بازیکنان از آن ناراضی هستند» را مطالعه کنید و از تمام ایرادات موجود بازی نهایی الکترونیک آرتز و دایس مطلع شوید. کاری که Battlefield 2042 میخواهد با سبک بازیهای FPS انجام دهد، ستودنی است، اما گاهی اوقات بعضی از عوامل سهوی نمیگذارند تا خوساتههای بازی را درک کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا تاکنون به تجربه بازی Battlefield 2042 پرداختهاید؟ به نظر شما تیم توسعهدهنده با عرضه چند بهروزرسانی میتواند وضعیت بازی را پایدار کند؟ به نظر شما کدام یک از ویژگیهای اصلی در صدر اولویت تیم سازنده است؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.