دانلود اپلیکیشن اندروید

گزارش: پروژه جدید کن لوین و Ghost Story Games در مرحله نابسامانی قرار دارد

گزارش: پروژه جدید کن لوین و Ghost Story Games در مرحله نابسامانی قرار دارد

بازی‌های ویدیویی هم می‌توانند هنر باشند؛ کن لوین یکی از ماهرترین کارگزاران این مانیفست است که شاید نمونه مشابه آن امروزه در صنعت بازی‌های ویدیویی کم‌یاب باشد و جایشان را به خانواده محبوب بتل‌رویال‌ها و مولتی‌پلیرها داده‌اند. Ken Levine از عوامل تأثیرگذار در خلق دو سری System Shock و Bioshock، مدت زمان زیادی است که در سکوت خبری محسوسی سر می‌کند و طرفداران آثار او بیش از پیش منتظر انتشار یک خبر یا نمایش از جدیدترین اثر او هستند؛ اثری که او سال‌های پیش توسعه آن را تحت نظر استودیوی جدیدش یعنی Ghost Story Games تأیید کرد اما تا به امروز به جز چند شایعه، رویداد مهمی در رابطه با جدیدترین اثر در حال توسعه او اتفاق نیفتاده است.

اخیرا بلومبرگ و ژورنالیست مطرح صنعت بازی یعنی جیسون شرایر، گزارشی منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه بازی جدید کن لوین در مرحله Development Hell به سر می‌برد. Development Hell یا همان «جهنم توسعه» به مرحله‌ای نفرین شده در استودیوهای بازی‌سازی می‌گویند که استودیو در باتلاق عجیبی فرو می‌رود و هر چقدر هم که زمان می‌گذرد، راه‌حل مناسبی برای رفع این مشکل‌ها پیدا نمی‌شود. خیلی از پروسه‌های ساخت بازی وقتی به این مرحله می‌رسند به گورستان سپرده می‌شوند و دیگر خبری از آن‌ها نمی‌شود که بهترین مثال این اتفاق را می‌توان به پروسه ساخت بازی Agent توسط راکستار نسبت داد؛ بعضی اوقات هم بازی‌ها با وجود قرار گرفتن در این مرحله نفرین شده از توسعه، بالاخره راه خود را پیدا کرده و منتشر می‌شوند و بهترین مثال این مورد هم بازی The Last Guardian، بازی انحصاری PS4 است که بعد از حدود ۹ سال از زمان انتشار تعیین شده‌اش، منتشر شد.

کرانچ‌های همیشگی لوین 

این اولین باری نیست که کن لوین و تیمش برای ساخت یک بازی دچار مشکلات کرانچ می‌شوند و آخرین باری که این اتفاق رخ داد، در زمان توسعه آخرین بازی منتشر شده از کن لوین یعنی Bioshock Infinite بود که توسعه این بازی حدود ۵ سال به طول انجامید و حتی برای بازی دیگرش یعنی System Shock 2 که در مقیاس کوچک‌تری نسبت به بایوشاک ساخته شده بود هم تأخیری حدود ۲ سال اتفاق افتاده بود.

قبل از انتشار Bioshock Infinite که یکی از مهم‌ترین بازی‌های نسل هفتم بازی‌های ویدیویی بود، کن لوین و تیم استودیوی سابقش یعنی Irrational Games چندین بار در سناریو اصلی این بازی و در طراحی کلی آن تغییرات متعدد ایجاد کرده بودند؛ آن‌ها در ابتدا حتی شخصیت بوکر را در بازی قرار نداده بودند و تنها در مراحل آخر توسعه بازی بود که تصمیم گرفتند بوکر به عنوان پروتاگونیست اصلی به این بازی اضافه شود.

مدت زمان زیادی بعد از انتشار Bioshock Infinite نبود که نمایش‌‌های جدیدی از محتوای اضافه قابل دانلود برای این بازی منتشر شد و Irrational Games دی ال سی‌های مهم و بزرگی را برای این بازی بدون هیچ مشکل و کرانچی عرضه کرد و تصور همگان بر این بود که بالاخره کن لوین موفق شد تا به نفرین Development Hell خود پایان ببخشد.

آینده نامعلوم Ghost Story Games

در جدیدترین پروژه کن لوین که پس از راه‌اندازی استودیوی جدیدش تأیید کرده بود که در حال کار روی آن است، این بازه به ۸ سال رسیده؛ اما مسئله مهم‌تر اینجا است که در این گزارش تقریبا تأیید شده که تا به حال استودیوی Ghost Story Games نتوانسته به ایده منسجمی از پروژه اولش برسد و آن‌ها دقیقا نمی‌دانند که قرار است پروژه‌شان به چه شکل باشد. این پروژه تا به همین امروز دستخوش کلی تغییر ریز و درشت و حتی در یک بازه درگیر شروع مجدد کل پروژه بوده که خبر چندان خوبی برای این استودیو نیست.

این استودیو ۱۵ نفره حامی مالی قدرتمندی یعنی کمپانی Take-Two Interactive و یکی از زیرشاخه‌هایش 2K را پشت خود دارد و کن لوین حدود ۱۵ سال است که با این کمپانی‌ها مشغول به کار است اما حالا و با مشخص شدن وضعیت کلی مرحله جدید شغلی‌اش، معلوم نیست که آیا این همکاری و پشتیبانی مالی از سوی این کمپانی‌ها ادامه پیدا می‌کند.

کن لوین، در مرکز مشکل‌ها

مسئله‌ای که در رابطه با این مشکلات بسیار قابل تامل است، اینجا است که کن لوین خودش در مرکز مشکلات این کرانچ و Development Hell قرار می‌گیرد. بعد از بسته شدن استودیو Irrational Games در سال ۲۰۱۴ و راه‌اندازی Ghost Story Games، کن لوین تصمیم گرفت تا یکی از بازی‌ساز‌های خوب استودیوی IG یعنی مایک اسنایت را به استودیوی جدیدش بیاورد و آقای اسنایت در مصاحبه‌ای راجع به کن لوین گفت:

نمی‌توان کتمان کرد که کن رفتار بسیار بهتری نسبت به گذشته دارد؛ چرا که استودیوی جدید افراد بسیار کمتری را نسبت به Irrational Games دارد و کلنجار رفتن با آن‌ها کار راحت‌تری است. اما مسئله اصلی اینجا است که کن واقعا آدم سرسختی است و کار کردن با او چالش‌های خاص خودش را دارد.

چند ماه از این مصاحبه اسنایت می‌گذرد و تیم حال حاضر Ghost Story Games بسیار به این پروژه و احتمال انتشار آن تا ۲ سال آینده خوش‌بین هستند؛ اما این در حالی است که نصف اعضای این استودیو به همراه آقای اسنایت این استودیو را ترک کرده‌اند! اسنایت راجع به قطع همکاری‌اش با Ghost Story Games این‌گونه گفت:

وقتی در یک دور بی‌فایده و بی‌انتها قرار می‌گیرید، کم کم از قرار گرفتن در این موقعیت خسته می‌شوید و این اتفاق برای من هم افتاد؛ من دیگر از حضور در این پروژه احساس خوشحالی نمی‌کردم.

یکی دیگر از مشکلاتی که به نظر می‌رسد گریبان‌گیر پروژه بود، کمال‌گرایی افراطی کن لوین بود. او در گذشته موفق شده بود تا با این کمال‌گرایی آثار جذابی را خلق کند اما حالا این کمال‌گرایی او به حدی رسیده که او به راحتی حاصل و نتیجه چند ماه تلاش و کار تیمش را به راحتی نادیده گرفته و تصمیم می‌گیرد از اول به نوشتن و طراحی بازی بپردازد. او مدت زمان زیادی را فقط برای ایده‌پردازی و خلاقیت صرف می‌کند و به خاطر عدم توانایی ارتباط درست با تیمش، نمی‌توانند رابطه کاری سالمی را با یکدیگر حفظ کنند.

کمال‌گرای محض

حتی با وجود این که گزارش منتشر شده از گیر کردن جدیدترین پروژه کن لوین در باتلاق توسعه خبر خوبی نیست و می‌توان تا حد زیادی کن لوین را مقصر این موضوع دانست، اما نمی‌توان به راحتی این موضوع را کتمان کرد که کمال‌گرایی کن لوین برای ساخت بازی بی‌نقص از جمله نکاتی است که هر گیمری را کنجکاو می‌کند تا دستپخت جدید کن لوین و استودیوی جدیدش Ghost Story Games را امتحان کند.

این بازی قرار بود که تا سال ۲۰۱۷ منتشر شود که به خاطر این اتفاقات هیچ خبر قطعی راجع به انتشار این بازی وجود ندارد. در توضیحی اولیه، این بازی قرار بود که تجربه منحصربه‌فردی باشد که هر گیمر بتواند تجربه خاص خودش را داشته باشد و المان بنیادی این بازی روی تصمیم‌گیری پلیر حین تجربه بازی متمرکز است. کن لوین قصد داشت که هر پلیر با کلی موقعیت تصمیم‌گیری در بازی روبه‌رو شود که با هر تصمیم‌گیری، سناریو مخصوص پلیر جلوی راه قرار بگیرد.

با وجود انتشار این گزارش، هنوز واکنش رسمی از سوی کمپانی‌های ناشر و خود کن لوین و اعضای استودیوی جدیدش صورت نگرفته اما امیدواریم که هنرمند صنعت بازی‌های ویدیویی، آقای کن لوین، بار دیگر به دوران اوج خود بازگردد و دوباره اثری متفاوت را روانه بازار ویدیوگیم کند.

منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو